alleen backpacken, iemand tips?
zondag 13 maart 2011 om 11:47
Heya..
Ik (vrouw 28 jaar)ben vanaf deze week 2 weken vrij, en nu wil ik dus 2 weken weg. Ik ga dit keer alleen. 3 jaar geleden heb ben ik ook alleen wezen backpacken in Australië / NieuwZeeland en Thailand.
Nu zoek ik eigenlijk iets zoals Thailand. Een warme bestemming (tropisch), met combi van strand en cultuur, en bovendien spot goedkoop!. Ik vind ik belanrgijk dat het een backpackbestemming is. Nu dacht ik zelf aan landen als Costa Rica, Peru, Maleisïe.. Nou ik ben benieuwd wat jullie mij aanraden...
Ik (vrouw 28 jaar)ben vanaf deze week 2 weken vrij, en nu wil ik dus 2 weken weg. Ik ga dit keer alleen. 3 jaar geleden heb ben ik ook alleen wezen backpacken in Australië / NieuwZeeland en Thailand.
Nu zoek ik eigenlijk iets zoals Thailand. Een warme bestemming (tropisch), met combi van strand en cultuur, en bovendien spot goedkoop!. Ik vind ik belanrgijk dat het een backpackbestemming is. Nu dacht ik zelf aan landen als Costa Rica, Peru, Maleisïe.. Nou ik ben benieuwd wat jullie mij aanraden...
zondag 13 maart 2011 om 12:06
zondag 13 maart 2011 om 12:14
zondag 13 maart 2011 om 12:14
Voor Vietnam heb je echt wel een visum nodig hoor
Althans, 2 jaar geleden nog wel
Zo ongeveer een halve dag zitten wachten op de Vietnamese Ambassade
En vaccinaties 3 jaar?
De meeste wel.
Maar ik zou toch als ik TO was even goed in haar medische paspoort kijken...
Althans, 2 jaar geleden nog wel
Zo ongeveer een halve dag zitten wachten op de Vietnamese Ambassade
En vaccinaties 3 jaar?
De meeste wel.
Maar ik zou toch als ik TO was even goed in haar medische paspoort kijken...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
zondag 13 maart 2011 om 12:24
Ik ben inderdaad nu heel erg last minute..
Eigenlijk doe ik dat wel altijd.. Op de bonnefooi boeken. Nu kan ik dat wel omdat ik mijn vaccincaties al heb gehad, het enige wat ik niet heb is een LP.
Ik had zelf ook gedacht om weer naar Thailand te gaan, maar ik heb eigenlijk alle hotspots wel gezien (behalve chiang mai). Liever zie ik weer iets anders, dus dacht ik aan Maleisie. Maar ik hoorde van verschillende mensen dat het niet echt een backpack bestemming is.. Zag net op i-net als ik morgen naar Kuala Lumpur vertrek kost me maar 470 euro (retour) .. Da's wel te doen.. maar is maliesie ongeveer vergelijkbaar met Thailand?
Landen in Centra Amerika trekt me ook wel. Maar heb al gezien dat tickets daar nogal prijzig zijn.
Ik had zelf ook gedacht om weer naar Thailand te gaan, maar ik heb eigenlijk alle hotspots wel gezien (behalve chiang mai). Liever zie ik weer iets anders, dus dacht ik aan Maleisie. Maar ik hoorde van verschillende mensen dat het niet echt een backpack bestemming is.. Zag net op i-net als ik morgen naar Kuala Lumpur vertrek kost me maar 470 euro (retour) .. Da's wel te doen.. maar is maliesie ongeveer vergelijkbaar met Thailand?
Landen in Centra Amerika trekt me ook wel. Maar heb al gezien dat tickets daar nogal prijzig zijn.
zondag 13 maart 2011 om 12:30
Maleisië schijnt leuk te zijn en goed te doen in twee weken.(heb ik gehoord)
Twee weken zijn wel erg kort, voordat je aangekomen bent ben je meestal al 1 tot 2 dagen kwijt, dan je weg zoeken en je wilt natuurlijk ook relaxen. Maar als je in een land bent wil je ook wat van de omgeving zien, je bent er nu toch. Ik zou dus als ik jou was eens op een reiswebsite kijken en niet teveel hooi op je vork nemen. Niets erger dan na twee weken vrij doodmoe terugkomen van vakantie..
Twee weken zijn wel erg kort, voordat je aangekomen bent ben je meestal al 1 tot 2 dagen kwijt, dan je weg zoeken en je wilt natuurlijk ook relaxen. Maar als je in een land bent wil je ook wat van de omgeving zien, je bent er nu toch. Ik zou dus als ik jou was eens op een reiswebsite kijken en niet teveel hooi op je vork nemen. Niets erger dan na twee weken vrij doodmoe terugkomen van vakantie..
zondag 13 maart 2011 om 13:52
zondag 13 maart 2011 om 14:18
Heb je al geboekt? Ga voor de eerste overnachting in Kuala Lumpur naar China Town; het meest levendige gedeelte van deze imposante stad. Elke avond markt! Heel veel kraampjes; erg gezellig!
Hier wat reviews van een superfijn guesthouse:
http://www.hostelworld.co ... uala-Lumpur/35066/reviews
Vanaf het metrostation heel makkelijk te vinden: hooguit zeven minuten lopen!!!
You go girl!!!
Hier wat reviews van een superfijn guesthouse:
Vanaf het metrostation heel makkelijk te vinden: hooguit zeven minuten lopen!!!
You go girl!!!
zondag 13 maart 2011 om 14:18
Hierbij de correctie van de link!
Naam guesthouse: Raggae House 2! En dan 's avonds óp naar The Beatle Bar.
Hierbij de correctie van de link!
Naam guesthouse: Raggae House 2! En dan 's avonds óp naar The Beatle Bar.
anoniem_122462 wijzigde dit bericht op 13-03-2011 14:22
Reden: Naam guesthouse in vorige bericht niet vermeld
Reden: Naam guesthouse in vorige bericht niet vermeld
% gewijzigd
zondag 13 maart 2011 om 14:32