alleen backpacken, iemand tips?

13-03-2011 11:47 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heya..

Ik (vrouw 28 jaar)ben vanaf deze week 2 weken vrij, en nu wil ik dus 2 weken weg. Ik ga dit keer alleen. 3 jaar geleden heb ben ik ook alleen wezen backpacken in Australië / NieuwZeeland en Thailand.

Nu zoek ik eigenlijk iets zoals Thailand. Een warme bestemming (tropisch), met combi van strand en cultuur, en bovendien spot goedkoop!. Ik vind ik belanrgijk dat het een backpackbestemming is. Nu dacht ik zelf aan landen als Costa Rica, Peru, Maleisïe.. Nou ik ben benieuwd wat jullie mij aanraden... :-)
Vietnam!

Kost een drol en het is er prachtig!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Costa Rica scoort goed wat betreft tropen maar is helaas niet spotgoedkoop door de grote hoeveelheid toeristen uit de Verenigde Staten.

Cultuur is er trouwens niet echt.
Peru is ook mooi maar ik zou voor Peru aan twee weken ernstig te kort hebben

(heb er 9 maanden gewoond)
Sri Lanka iets voor je?
Laos!! (eventueel te combineren met vietnam). Prachtig land, nóg mooiere bevolking!
Ik voel me zo moedellooos
Thailand is inderdaad een goede optie. Of Maleisië!
Guatemala of Nicaragua! Heerlijke meren en stranden, kost geen zak en door de hoeveelheid backpackers hoef je nooit alleen te zijn als je dat niet wilt! Of Belize, ietsje prijziger, maar ook iets 'exotischer'.
Maar je hebt nu vrij en wilt nu twee weken weg, maar hebt nog niks geboekt of begrijp ik het verkeerd?
Everytime you make a typo, the errorists win.
Zit me ineens te bedenken dat als je NU vrij bent en eventueel naar Vietnam wilt je wel een tikkie te laat bent met een visum aanvragen

En ik weet niet hoe het met je vaccinaties zit, maar anders wordt het gewoon 2 weken Belgie hoor
Als ze al in Thailand geweest is zullen die vaccinaties nog wel geldig zijn toch?

Een visum is voor veel landen niet nodig, maar er is nog wel een extra probleem dat het lastig is aan (betaalbare) vluchten te komen.

Maar dat maakt de prachtige natuur ruimschoots goed!!!
quote:Nammma schreef op 13 maart 2011 @ 12:12:

Maar dat maakt de prachtige natuur ruimschoots goed!!!Dat is wel zo, maar het verzoek is 'met combi van strand en cultuur' en daar lees ik niet veel over natuur .
Voor Vietnam heb je echt wel een visum nodig hoor

Althans, 2 jaar geleden nog wel

Zo ongeveer een halve dag zitten wachten op de Vietnamese Ambassade

En vaccinaties 3 jaar?

De meeste wel.

Maar ik zou toch als ik TO was even goed in haar medische paspoort kijken...
Voor Vietnam wel, maar voor veel landen in Latijns-Amerika kan je het gewoon bij de landing regelen.
Peru heb je idd geen visum voor nodig

Houdt alleen wel rekening met je gele koorts vaccinatie

Is maar 3 jaar geldig en moet je minimaal 10 dagen voor vertrek halen
Ik ben inderdaad nu heel erg last minute.. :-) Eigenlijk doe ik dat wel altijd.. Op de bonnefooi boeken. Nu kan ik dat wel omdat ik mijn vaccincaties al heb gehad, het enige wat ik niet heb is een LP.

Ik had zelf ook gedacht om weer naar Thailand te gaan, maar ik heb eigenlijk alle hotspots wel gezien (behalve chiang mai). Liever zie ik weer iets anders, dus dacht ik aan Maleisie. Maar ik hoorde van verschillende mensen dat het niet echt een backpack bestemming is.. Zag net op i-net als ik morgen naar Kuala Lumpur vertrek kost me maar 470 euro (retour) .. Da's wel te doen.. maar is maliesie ongeveer vergelijkbaar met Thailand?

Landen in Centra Amerika trekt me ook wel. Maar heb al gezien dat tickets daar nogal prijzig zijn.
mijn HEP A is voor 10 jaar geldig, en mijn DTP voor 25 jaar.. staat in mijn vaccinatieboekje.
Maleisië schijnt leuk te zijn en goed te doen in twee weken.(heb ik gehoord)

Twee weken zijn wel erg kort, voordat je aangekomen bent ben je meestal al 1 tot 2 dagen kwijt, dan je weg zoeken en je wilt natuurlijk ook relaxen. Maar als je in een land bent wil je ook wat van de omgeving zien, je bent er nu toch. Ik zou dus als ik jou was eens op een reiswebsite kijken en niet teveel hooi op je vork nemen. Niets erger dan na twee weken vrij doodmoe terugkomen van vakantie..
Hup, tas inpakken en naar Schiphol! Daar heb je een balie met last minutes. Kies je het goedkoopste uit.
Maleisië is een prima bestemming om te gaan backpacken hoor. En is ook redelijk te doen in 2 weken. ik zou dus zeggen: boek die ticket en gaan! Veel plezier!
Nu meteen boeken, dat goedkope ticket naar KL! Heb twee jaar geleden een maand alleen door Maleisië gereisd en dat was prima te doen! Niet zo leuk als Thailand, maar overal was met gemak een slaapplaats te vinden! En je moet een in je leven op de brug van de Petronas towers hebben gestaan!! SuXes!
Heb je al geboekt? Ga voor de eerste overnachting in Kuala Lumpur naar China Town; het meest levendige gedeelte van deze imposante stad. Elke avond markt! Heel veel kraampjes; erg gezellig!

Hier wat reviews van een superfijn guesthouse:

http://www.hostelworld.co ... uala-Lumpur/35066/reviews

Vanaf het metrostation heel makkelijk te vinden: hooguit zeven minuten lopen!!!

You go girl!!!
http://www.hostelworld.co ... uala-Lumpur/35066/reviews

Hierbij de correctie van de link!

Naam guesthouse: Raggae House 2! En dan 's avonds óp naar The Beatle Bar.
anoniem_122462 wijzigde dit bericht op 13-03-2011 14:22
Reden: Naam guesthouse in vorige bericht niet vermeld
% gewijzigd
Boeken dat ticket!

Ik vond Maleisie erg leuk, ben er 2,5 week geweest en heb mij prima vermaakt. Natuur, cultuur, ook lekker eten, wel iets duurder dan Thailand maar nog steeds goed te doen. Persoonlijk vond ik daar de natuur mooier dan in Thailand, meer wildlife gezien maar dat kan toeval zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven