Laminaat-ervaringen

22-01-2009 20:01 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik heb voor het eerst een appartement gekocht!

Spannend (al dat geld en dan hoor je ook nog vanalles over de kredietcrisis, zucht) mtaar ook heel leuk!

Nu ben ik mij aan het orienteren (duurt nog een tijd voordat het opgeleverd wordt) voor een vloer. Ik ben alleen, een starter en heb echt wel wat geld gespaard, maar het groeit me niet op m'n rug.

Bij Ikea heb ik leuk (klik)laminaat gezien voor ¤5,95 m2.

Met de ondervloer erbij kom je dan al uit op een aardig bedrag, voor mij dan.

Nu vraag ik me af: laminaat van ¤5,95 m2...is dat nou wel kwalitatief goed?

Hoe duur was jouw laminaat, waar heb je het gekocht, wat zijn jouw bevindingen? Alle tips zijn welkom! Mocht iemand ook nog een aanbieding hebben gezien, dan houd ik mij van harte aanbevolen!
Ik weet t, oud topic, maar zelfde vraag.. ongeveer ;)

Vriend en ik twijfelen over de goedkoopste ikea-variant laminaat(Slatten), of de wat duurdere (tundra) (waar bij staat dat t lichtbestendig en dat soort ongein is). Weet iemand of dat nou echt veel uitmaakt? Verkleurt laminaat echt zo snel? Slijt het zo snel?

We zullen maar een jaar of 5 in dit huis wonen (staat op lijst voor sloop), dus we willen zo min mogelijk investeren voor toch een paar jaar leuk wonen... Vandaar: heeft iemand die goedkope versie op zn vloer liggen en is dat na paar jaar nog goed? We zullen hier maar met zn 2en zonder huisdieren oid wonen, en de regel 'thuis schoenen uit' willen we ook instellen (ook voor de benedenburen!)... Dus minimaal gebruik, zeg maar. Het gaat wel om kamers met gehele dag zon...

Iemand ervaring?
Ik heb een Berryfloor, en bevalt tot nu toe prima. Mijn vloer glanst beslist niet, zoals iemand zei. Dat hangt van de soort vloer af die je neemt. Het lijkt echt hout en in het begin schrok ik vaak omdat ik dacht dat er een scheur in zat o.i.d. maar gelukkig leek het maar zo.
Even uppen want we zijn een vloer aan het uitzoeken;

Iemand ervaring met Cando en/of quickstep?
Wij hebben indertijd laminaat gekocht voor 6 euro/m2 in de makro, die toen in reclame was. Legt goed en makkelijk en ook niet snel beschadigingen op te zien.. Ikea laminaat heb k geen ervaring mee.
Cando en Quickstep zijn prima. Het is net een middenklasse qua prijs. En als je een aanbieding hebt kun je best goedkoop uit zijn.

Mijn ervaring is dat erg goedkoop laminaat lastig leggen is, omdat je er snel hoekjes af tikt.

Heb zelf net laminaat gekocht voor 7.50 per meter dat eerst 15 was.

Cando en QS hebben meestal een originele prijs tussen de 12 en 20 euro en dat is prima.

Hoe dikker hoe beter is meestal ook het geval. Ik zou voor minimaal 7 mm gaan.
x
Ik heb ook sinds juni een cando vloer van de Gamma. Door het gehele appartement in een lichte teak kleur. Hangt echt af van het leggen, incl je plinten. Want in de gang zweeft een plank.

Aanstampen en vaak gaat het dan wel weer goed.

Ik betaalde per pak 9.95 en de kleur ziet er mooi uit.

Zag bij Praxis en Karwei ook leuke kleuren liggen!

Zelf vond ik het Ikea laminaat er dun uitzien, lag in de woning en de kleur was erg gelig. Daarom heb ik hem verwijderd en een andere kleur gelegd. Wat een verschil! En nog geen beschadigingen. Mijn pa vond hem bij het leggen vaak niet lekker klikken ( in elkaar klikken zeg maar)

Succes!
Toevallig hebben wij die cando lichte teak vloer ook gehad, 2 huizen geleden. Ik vond het een mooie kleur, was op zich wel tevreden over de kwaliteit maar kreeg wel commentaar dat ie slecht te leggen was.

Nu hebben we Ikea, ik weet niet precies hoe de kleur heet, maar licht hout. Vind de houdbaarheid niet top, na 5 jaar zitten er behoorlijk wat beschadigingen op, nu is onze vloer ook helemaal niet gelijk dus ik had ook wel verwacht dat ie sneller lelijk zou worden, op zich nog goed dat ie niet ergens kapot getrapt is.

Voor ons nieuwe huis gaan we Balterio laminaat leggen. We hebben nu bewust een duurdere vloer uitgezocht, met hout dat net op echte vloerdelen lijkt maar we hopen er dan ook lang te wonen, dus dan vind ik het niet erg als de vloer duurder is.
Bedankt voor de reacties. Hoogst waarschijnlijk gaan we voor een quickstep vloer (eik heritage passionata), we hebben er één gezien die we erg mooi vinden, in de winkels 25 euro per m2 en via internetwinkels rond de 20 euro te krijgen. Ben heel nieuwsgierig hoe die gaat bevallen
mooie vloer lijkt me, schuddebuikje, heb even gespiekt.

wij hebben de kleur elegante eik uitgezocht van Balterio, die is iets lichter.
Wij wonen ook in een sloopwoning, en wilden daarom niet te veel geld uitgeven aan een vloer. Toen heb ik via marktplaats laminaat overgenomen, oud eiken look 9mm+. Was even puzzelen met hele en halve planken, en even stevig oppoetsen met laminaatwasmiddel in een sopje. Nog wel een paar plinten erbij gekocht. Het gaat mooi mee naar het volgende huis want het is eigenlijk harstikke mooi! Het beschadigt amper van stoten, en ook in de keuken loop het geen schade op van water en dergelijke. Ik ben daarmee erg overtuigd van stevig laminaat, maar nieuw is dat wel schrikbarend duur...

Tweedehands scheelde ons heel veel geld! Maar ik kan me voorstellen dat als het echt je eigen nieuwe huisje is, je wel voor nieuw wilt gaan! Ik zag dit nog nergens als optie genoemd, dus kon het toch niet laten een berichtje te plaatsen!
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-08-2011 01:58
Reden: spam
% gewijzigd
Zijn er mensen met ervaringen met de laminaatvloeren van Solidfloor? Zit er aan te denken de laminaatvloer Highlands van Solidfloor te kopen maar kan nergens iets vinden over de ervaringen van deze vloer.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-08-2011 01:57
Reden: spam
% gewijzigd
dan maud ook nog maar even staffen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven