Laminaat-ervaringen

22-01-2009 20:01 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik heb voor het eerst een appartement gekocht!

Spannend (al dat geld en dan hoor je ook nog vanalles over de kredietcrisis, zucht) mtaar ook heel leuk!

Nu ben ik mij aan het orienteren (duurt nog een tijd voordat het opgeleverd wordt) voor een vloer. Ik ben alleen, een starter en heb echt wel wat geld gespaard, maar het groeit me niet op m'n rug.

Bij Ikea heb ik leuk (klik)laminaat gezien voor ¤5,95 m2.

Met de ondervloer erbij kom je dan al uit op een aardig bedrag, voor mij dan.

Nu vraag ik me af: laminaat van ¤5,95 m2...is dat nou wel kwalitatief goed?

Hoe duur was jouw laminaat, waar heb je het gekocht, wat zijn jouw bevindingen? Alle tips zijn welkom! Mocht iemand ook nog een aanbieding hebben gezien, dan houd ik mij van harte aanbevolen!
Hier de ervaring dat wat goedkoper laminaat kwetsbaar is bij het leggen. Je moet echt voorzichtig de stukken aan elkaar klikken en aankloppen om te voorkomen dat er stukjes afspringen. Deze ervaring met goedkoper IKEA en Gamma laminaat. Vorige week Cando (10 euro per m2) gelegd en dat ging prima. succes ermee
Net nog... Er blijft een beeldje hangen aan de trui, valt op de grond en ja hoor een beschadiging.....

Wij hebben laminaat voor ¤30 per vierkante meter, bij de betere vloerenzaak vandaan... Helaas bevalt deze vloer dus niet... Snel krassen en beschadigingen. In de vorige woning hadden we laminaat van ¤20 per m, kwalitatief goed spul! ...step ofzo..

Succes met de zoektocht!
Ik zou eerlijk gezegd geen laminaat nemen. Het is ijskoud aan je voeten, en het klost enorm als je loopt...en het ziet er zo bloedeloos uit. Doe mij maar echt hout, of zeil, dat vind ik zelfs nog beter.
bij laminaat merk je echt kwaliteitsverschil tussen goedkopere en duurdere vloeren. Niet alleen bij het leggen, maar ook bij het gebruik ervan. Veel sneller randjes eraf, als je iets laat vallen snel beschadigingen en veel sneller kieren.

Hoelang wil je in je huis blijven wonen? Als dat echt een flink aantal jaren is, zou ik wat meer geld eraan uitgeven. Ik zou me zelf nl gaan ergeren aan de kieren en beschadigingen
quote:krokusje schreef op 22 januari 2009 @ 20:28:

bij laminaat merk je echt kwaliteitsverschil tussen goedkopere en duurdere vloeren. Niet alleen bij het leggen, maar ook bij het gebruik ervan. Veel sneller randjes eraf, als je iets laat vallen snel beschadigingen en veel sneller kieren.

Hoelang wil je in je huis blijven wonen? Als dat echt een flink aantal jaren is, zou ik wat meer geld eraan uitgeven. Ik zou me zelf nl gaan ergeren aan de kieren en beschadigingenWat is dan een reele prijs voor een laminaatvloer? Niet super de luxe, maar degelijk?
Ik heb ook ikea laminaat gehad en dat was echt prima!
quote:Judithhh schreef op 22 januari 2009 @ 20:34:

[...]

Wat is dan een reele prijs voor een laminaatvloer? Niet super de luxe, maar degelijk?

ik denk dat je dan tussen de 15 en 20 euro per m2 kwijt bent.

Ik wilde eerst ook goedkoop laminaat halen. Vrienden van mij adviseerden mij ook om net wat meer te investeren. Zij ergerden zich nl heel erg aan de kieren en beschadigingen. Ben tot op heden nog steeds blij dat man en ik voor wat duurder laminaat gekozen hebben. Dat van ons kostte geloof ik 20 euro per m2.
quote:eendtje schreef op 22 januari 2009 @ 20:36:

Ik heb ook ikea laminaat gehad en dat was echt prima!

En hoe duur was dat laminaat?

Ikea heeft nl. ook verschillende prijsklasses; rond de 6 euro, maar ook rond de 25 euro
Ikea is prima, gewoon goed leggen, dat is het belangrijkste.
Ook de 'goedkopere IKEA-laminaat' (die van 6 euro, volgens mij heet t 'TUNDRA')?
Wij hebben een BERRY FLOOR,was best prijzig maar veel mensen denken dat het echt hout is.

Er zit een V-groef in, lijken het net planken delen.

volgens mij was het Eur 24,95 pm2 maar dat was dan wel incl. ondervloer én leggen én plinten.

de ondervloer die incl. was vonden we wel heeel dun en we hebben gekozen voor een dikkere,betere ondervloer (wel weer Eur 6,- pm2 duurder....) maar nu klost het dus niet en is het ook warmer en beter geisoleerd...dat verdien je met de stookkosten wel weer terug.

Bevalt ons in ieder geval SUPER!!
anoniem_70402 wijzigde dit bericht op 22-01-2009 20:57
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Ik heb nu 2 jaar dat goedkope laminaat van Ikea liggen en het ligt er nog prima bij. (woon er samen met man, kind en 3 katten op dus er wordt flink op gelopen)
.
Wij hebben in ons vorige huis, een huurhuis, Ikea laminaat (Tundra, eiken-kleur) gelegd, toen we na 2 jaar naar een koophuis verhuisden waren vrienden nog enthousiast over onze vloer en hebben hem er uit gehaald en bij hen in huis gelegd. Nu drie jaar later ligt het er bij hen nog prima in!

Wij hadden van de vorige bewoners van dit huis het laminaat op de eerste verdieping laten liggen, op zich prima kwaliteit maar de berkenkleur staat me giga-tegen!

Nu er een kleine op komst is en de bovenverdieping dus eindelijk aan de beurt is wordt het het Tundra laminaat van Ikea...over de hele verdieping, haha!

Ik denk dat ik maar eens aandelen ga kopen van Ikea,

hoewel ik de meubels weer niet fantastisch vind.

Succes!
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg...
Ikealaminaat schijnt erg kl*te te leggen te zijn t.o.v. de meeste andere soorten laminaat. Hier een laminaatje van de gamma, was iets van 12,99 hebben we gekocht voor 7euro in de aanbieding.
Wij hebben Quickstep laminaat en dat bevalt heel goed. Ja, als je iets scherps laat vallen op de vloer heb je een beschadiging, maar dat heb je met alle soorten laminaat. We hebben het wel gekocht via internet (vloerenplaza.nl), dat scheelde een paar euro per vierkante meter. We hadden 60 vierkante meter nodig, dus dan loopt dat best op. Ze komen het keurig thuisbrengen, betalen bij aflevering. Ik heb ook ooit laminaat gehad van Karwei, maar dat beviel totaal niet. Al heel snel zat het onder de krassen, het was op de slaapkamers dus zoveel werd er niet eens op gelopen.
Bij mijn vader thuis lag er boven gamma laminaat, maar dat werd erg snel lelijk.. In ons appartement hadden we Quickstep liggen, was daar heel tevreden over, maar het kost wel wat ja. Ik had trouwens ook planken met een V-groef en daar zou ik de volgende keer nou niet meer voor kiezen... Ik vond dat het lastiger schoonmaken was dan een hele gladde vloer.

Ben je gewend je schoenen in huis uit te trekken? Heb je grote honden? Dit zijn natuurlijk factoren die de levensduur van je vloer beinvloeden. Qua ondervloer: wonen er mensen beneden je? Hoe is de vloer nu? Heel vlak of schots en scheef? Ik snap dat je geen superdure ondervloer onder goedkoop laminaat wilt leggen, maar een vloer die 'klost' is niet fijn en je eventuele onderburen wil je natuurlijk ook te vriend houden;)

Succes ermee!
Een offtopic vraagje: sorry . Wij gaan morgen kliklaminaat op de zolder leggen. Hoeveel tijd nam t leggen ongeveer bij jullie in beslag?
Dat ligt er helemaal aan of je er een beginneling of een ervaren legger op los laat....
Het ligt met name aan de hoeveelheid hoekjes die je kamer heeft en wat voor zaag je gebruikt. Wij hebben een kamer van zo'n 30m2 in 4 uur gelegd met zijn tweeen en een cirkelzaag (mwuhaha cirkelzaag ) Maar een gewoon zaagje en iets meer hoeken en je doet er zo 6 uur over.
Ik had in mijn studentenkamer goedkoop kliklaminaat van ikea (was toen 4,95/m2 geloof ik, nu niet meer verkrijgbaar). Ik heb er 3 jaar op geleefd, prima vloer, alleen inderdaad als je wat laat vallen wel beschadigd. Nu heb ik een appartement en ligt er de witte tundra vloer van ikea. Ik woon er pas een week, dus kan nog niks zeggen over de kwaliteit helaas. Mijn vader heeft hem gelegd. Hij zei wel dat er met zagen en aantikken enzo er inderdaad snel stukjes af vliegen, je moet echt voorzichtig zijn.

Ik ben nogal fan van witte vloeren. Als je dan wat laat vallen en het beschadigt, zie je het natuurlijk meteen. Als je een bruine houtkleurige vloer neemt en er gaat dan een keer een stukje af, dan valt het haast niet op denk ik.
quote:biebelie schreef op 22 januari 2009 @ 20:56:

Wij hebben een BERRY FLOOR,was best prijzig maar veel mensen denken dat het echt hout is.

Er zit een V-groef in, lijken het net planken delen.

volgens mij was het Eur 24,95 pm2 maar dat was dan wel incl. ondervloer én leggen én plinten.

de ondervloer die incl. was vonden we wel heeel dun en we hebben gekozen voor een dikkere,betere ondervloer (wel weer Eur 6,- pm2 duurder....) maar nu klost het dus niet en is het ook warmer en beter geisoleerd...dat verdien je met de stookkosten wel weer terug.

Bevalt ons in ieder geval SUPER!!Wij hebben ook Berry Floor. Wij hebben dit beneden in de woonkamer liggen. Kwalitatief is het prima, maar ik zou er volgende keer niet voor kiezen. Ik vind het heel erg glanzend en vooral als de zon er op schijnt... volgende keer wordt het echt hout. Boven hebben we goedkoper laminaat van de Karwei. Ook dit bevalt ons prima. Dit werkt ook prima omdat het niet zo zwaar belast wordt als de woonkamer etc. Dit blijft kwalitatief ook goed.
hallo!

wij zijn toevallig ook op zoek naar een mooie vloer. Naar een professionele winkel geweest om te kijken naar een echte houten vloer, nou dat word het dus toch niet haha! We schrokken van de prijs. Nu zijn we wat aan het rond kijken (krijgen pas in juni de sleutel, dus nog wat tijd), bij de praxis hadden ze wel wat mooie vloeren, van het merk Pergo iemand ervaring mee? Ik heb ook even Berry Floor gegoogled, inderdaad wel heel mooi laminaat! (tenminste wat je van de plaatjes kan zien he) Maar biebelie jij zegt dat je voor die prijs ook de plinten erbij hebt enzo, maar waar heb jij het dan gekocht? ik kan het nergens vinden! We hebben ook even bij de Ikea gekeken. Ikzelf zou toch ook voor de middenklasse kiezen van 15- 25 euro per vierkante meter, voelt veiliger. Bij de doehetzelf winkels (gamma, karwei, praxis enz..) hebben ze vaak mooie aanbiedingen!
mijn ouders hebben ook ikea laminaat ligt er nu al 14 jaar in en is nog steeds mooi. In de slaapkamers is alleen slaapkamer kwaliteit maar blijft ook nog mooi maar daar zitten af en toe kale plekken omdat er met stoelen of meubels geschoven is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven