Waarmee houten vlonder schrobben?
maandag 14 maart 2011 om 09:03
Na een weekend werken en genieten in de tuin heb ik nog een vraagje. Ik heb de houten tuinmeubels schoongemaakt met een schuursponsje met een emmer sop met afwasmiddel erin. Daarna een nieuwe laag olie en het ziet er weer als nieuw uit.
Nu heb ik ook een houten vlonder die ik ook graag als nieuw zou willen hebben..... maar om die nu helemaal op de knietjes te gaan schrobben met een schuursponsje. Bovendien loopt het water dan vanaf de vlonder op de plantjes en die kunnen niet echt tegen sop denk ik.
Zijn er speciale plantvriendelijke schoonmaakspullen? Of zou het met de hogedrukspuit kunnen?
Wie heeft ervaring?
Nu heb ik ook een houten vlonder die ik ook graag als nieuw zou willen hebben..... maar om die nu helemaal op de knietjes te gaan schrobben met een schuursponsje. Bovendien loopt het water dan vanaf de vlonder op de plantjes en die kunnen niet echt tegen sop denk ik.
Zijn er speciale plantvriendelijke schoonmaakspullen? Of zou het met de hogedrukspuit kunnen?
Wie heeft ervaring?

maandag 14 maart 2011 om 09:22

maandag 14 maart 2011 om 09:33
maandag 14 maart 2011 om 09:33
Met een hogedrukspuit spuit je de zachtere houtvezels tussen de hardere houtvezels vandaan, waardoor je hout nóg ruwer wordt en de volgende keer nóg meer aanslag krijgt.
Van oa. HG bestaat er Groene Aanslagreiniger, speciaal voor terrassen en vlonders. Even goed de verpakking lezen, te koop bij oa. Etos.
Van oa. HG bestaat er Groene Aanslagreiniger, speciaal voor terrassen en vlonders. Even goed de verpakking lezen, te koop bij oa. Etos.

maandag 14 maart 2011 om 10:14