Japan juni 2011

16-01-2011 19:43 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ga van 11 tot 18 juni naar Japan (ik weet het is heel kort). Omdat ik goedkoop met iemand kan meevliegen heb ik besloten om dit toch te gaan doen. We vliegen heen en terug op Osaka, ik wil graag wat highlight zien van Japan o.a Kyoto en eventueel Tokio. Maar aangezien het maar een week is hoop ik dat jullie mij tips kunnen geven:

Alleen rond de omgeving van Kyoto blijven en vanuit hier uitstapjes maken

Of ook naar Tokio gaan en dit combineren met Kyoto.

Daarnaast ben ik op zoek naar een hostel of een Japanse kamer waar ik niet al te duur kan slapen voor ongeveer 60 a 70 euro per nacht voor 2 personen.

Alle tips zijn welkom!!!!!!
Leuk, Japan staat ook nog op mijn lijstje Kan je dus geen tips geven.

Ken je de sites van hostelworld.com en hostelz.com ? Daar kun je kamers en dorms vinden, en reviews van mensen die er zijn geweest.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
En hier heb je leuke tips over Japan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik zou 1 van de 2 kiezen, en in dit geval Tokyo. Die stad is zo bizar, daar kan je je makkelijk een week vermaken.

En kijk eens bij Toyoko Inn, goede hotelketen met goede prijzen.
Your view of society screws up my mind like you\'ll never know
@himalaya tnx! die site ken ik idd. Ga wel eens even kijken, had gehoopt dat er mensen waren die wat meer hostels kennen.

@Jaye Ik wil niet alleen Tokio zien, het lijkt me een geweldige stad hoor! maar wil ook echt wat van Japan zien! is het te doen om Kyoto te combi met Tokio?
Hoi Sharry,

Als je meer dan 1 regio wilt zien zou je een JR Rail Pass voor 1 week kunnen kopen. Deze geeft je vrij toegang tot alle gewone JR treinen en de meeste bullet trains. Als ik me niet vergis kost een pas van een week 28,300 yen.

Je moet hem echter al wel in Nederland aanschaffen. als ik het me goed herinner zijn er verscheidene reisburo`s waar je ze kunt kopen.

Wat hotels betreft zijn er verscheidene websites waar je redelijk voordelig een hotel kunt regelen, onder andere Agoda en Expedia.

Als je het een beetje rustig aan wilt doen zou ik denk ik Osaka als uitvalsbasis nemen en vanuit daar dagtripjes maken naar Nara, Kyoto en Hiroshima, maar als je een Railpas hebt kun je er natuurlijk ook 2 of 3 dagen Tokyo bij doen. Voor mij zou het dan zijn:

Osaka (ook omdat je daar aankomt) => Hiroshima => Kyoto => eventueel dagtripje Nara vanuit Kyoto => Tokyo => terug naar Osaka

Hier heb je wel een heeeeel druk programma mee en ik zou een zo licht mogelijke bepakking adviseren.
Hey Sharry,

Ik ben een paar jaar geleden in Japan geweest, voornamelijk in Tokyo en een paar dagen in Kyoto. Tokyo is echt een hele gave stad, zou ik zeker niet overslaan. Ik vond Kyoto wat 'duffer'. Je kan op internet kijken of je een aanbieding kan vinden om met de Shinkansen-trein te reizen, inclusief een paar dagen hotel. Dit scheelt zo'n treinpas, die echt heel duur is. Maar ik weet niet hoe dat vanuit Osaka is. In Tokyo kan je slapen in het Sakura-hotel, een hostel die ook privé-kamers verhuurt (douche en wc delen) en redelijk goedkoop voor Japanse maatstaven. Hou er rekening mee dat de hotelkamers echt heel klein zijn, 2x2 max, en het bed is ongeveer 1.80 lang. Ingesteld op de kleine mensjes! Heel veel plezier!
Je bent van Kyoto naar Tokyo in 8 uur met de shinkansen, dus het is zeker te doen!
Van Kyoto naar Tokyo met de shinkansen is geen 8 maar 3 uur, dus inderdaad heel goed te doen. Als je alleen Tokyo bezoekt als andere stad zijn er inderdaad andere alternatieven dan een rail-pas, maar als je meer steden bezoekt (zoals Hiroshima etc at ik eerder had aangegeven), dan vind ik persoonlijk de rail-pas wel een aanrader, maar dat is puur mijn persoonlijke mening.

Als je erg `op budget` bent zijn er best goedkope hostels te vinden. Ik woon zelf in Japan en wil best voor je kijken, ook op de Japanse web-pages, maar dan is het wel handig te weten wat je exacte plannen zijn.
Ik heb maar 6 hele dagen in Japan, wat natuurlijk veel te kort is, achteraf baal ik daar wel een beetje van maar goed.

Hoeveel dagen heb ik nodig voor Tokyo en hoeveel dagen voor Kyoto? wat ik al aangaf ik wil ook het echt Japan kunnen zien.

Wat kost een gewoon retourtje Kyoto-Tokyo ongeveer?
Een retourtje Kyoto - Tokyo met de shinkansen is bijna net zo duur als een JR Railpass van 1 week!

Als je maar 6 dagen in Japan hebt zou ik echt niet naar Tokyo gaan. Zonde dat wel maar gebruik gewoon je tijd in en rondom Kyoto daar is genoeg te zien en te doen! Kyoto ben je minimaal 2 dagen zoet, dan een dagje Nara en je kan zelfs een dag naar Koyasan. Dit kan je allemaal doen zonder JR Railpass want er zijn speciale vervoerspassen die 2 of 3 dagen geldig zijn waarbij je alle vervoer kan gebruiken om in Nara of in Koyasan te komen en vervolgens kan je die kaart in Kyoto ook gebruiken.

Als je echt naar Tokyo wilt dan kan het natuurlijk wel maar je moet je afvragen of je daar het extra geld van een JR Railpass van 1 week voor over hebt en het is echt zonde om Tokyo in bv 1 of 2 dagen ff snel te zien.
Over overnachtingen....in Kyoto en Tokyo raad ik je zeker het K's House hostel aan!! Hele goede locatie, superschoon en ze hebben ook normale 2-pers kamers en niet duur.
Als je echt naar Tokyo wilt dan zou ik toch maar in NL de JR Railpass halen en dan gelijk de dag van aankomst (ligt eraan hoe laat je landt in Osaka) de Shinkansen naar Tokyo pakken dan 3 dagen Tokyo en 3 dagen Kyoto.
@eenelfje dankjewel!

Hoe graag ik ook naar tokyo wil, als ik 283 euro pp moet neertellen voor een retourtje en ik moet alles vlug bekijken dan is het zonde van het geld.

Dus ik denk inderdaad dat ik het alleen bij Kyoto hou, daar 2 dagen lekker dingen bekijken en vanuit Kyoto 1 of 2 dagtrips maken. Ik wil het ook niet heel erg duur maken :-)

Heb je tips voor mij wat ik moet gaan zien?
quote:nichiran schreef op 17 januari 2011 @ 21:42:

Van Kyoto naar Tokyo met de shinkansen is geen 8 maar 3 uur,

u heeft gelijk

**
Ik ga toch even nadenken of ik wel of niet naar Tokyo ga. Om nu in 6 dagen zoveel te rennen en te vliegen heeft weinig zin en dan kom je gebroken thuis. ik zag dat je voor een pas van 7 dagen 313 euro pp betaald. Voor 3 dagen Tokyo vanaf Kyoto vind ik dat wel erg prijzig!
up
Het ligt eraan hoe je het bekijkt.....als je bv. nu al zeker weet dat dit een eenmalige trip is naar Japan dan zou ik dat geld van de shinkansen er wel voor over hebben om ook een glimp van Tokyo te zien! (In 3 dagen kan je best veel zien hoor als je ff goed je huiswerk doet). En 3 dagen Kyoto is ook genoeg om de hoogtepunten te zien.

Om de hotelkosten en eten en drinken hoef je het niet te laten want dat ben je ook kwijt als je in Kyoto blijft. En echt heen en weer rennen is het niet want de shinkansen gaat echt snel en voor je het weet ben je er hoor! En het zijn echt hele luxe treinen dus je zit prima!

En daarbij kan je de JR Railpass ook gebruiken voor de Yamanote ringlijn in Tokyo centrum. Dat is een lijn die eigenlijk alle belangrijke stations in het centrum van Tokyo aandoet zodat je in Tokyo ook gewoon gebruik kunt maken van die JR pass. (Andere stukjes die je dan wel met de metro erbij moet doen kosten echt niet veel hoor).

Mocht je nu al een idee hebben dat je best wel terug zou gaan dan kan je idd Tokyo overslaan en een andere keer alleen in Tokyo en omgeving blijven.

Ik zou het dus meer als een afweging zien of Japan een éénmalige reis is of niet.

(P.s. ik ben ook een keer van Auckland NZ via Tokyo naar NL gevlogen met een stopover van 3 dagen in Tokyo omdat ik het zo'n geweldige stad vindt!).
Hey Sharry,

Gaaf dat je naar Japan gaat! Ik heb niet alle reacties gelezen, maar als je maar 6 dagen hebt en toch een 'goed' beeld van Japan wil krijgen, kun je beter alle dagen in Kyoto verblijven. Tenzij e helemaal niets hebt met de oude cultuur (tempels e.d.), want daarvan kan je in Kyoto geweldig veel opsnuiven.

Ik heb zelf 2 jaar in Japan gewoond (Tokio), Tokio is inderdaad een geweldige stad waar je gemakkelijk 6 dagen kan vertoeven maar ik zou zelf, als ik nu weer naar Japan zou kunnen voor een weekje, toch weer naar Kyoto gaan (hoewel ik daar ook veel geweest ben)... dat s zo'n prachtige stad en ook daar kun je genoeg van de paradoxale cultuur (hypermodern vs oeroud & traditioneel) waar Japan zo bekend om staat, opsnuiven.

Vanuit Kyoto is een dagje Nara (wat iemand hier ook al schreef) inderdaad heel goed te doen en ook echt meer dan de moeite waard!

Osaka zou ik mijn tijd niet verdoen als je maar zo kort in Japan bent. Weinig historische cultuur daar.

Heeeeeel veel plezier, ben jaloers!! :-)
Ik denk toch dat we alleen de streek van Kyoto gaan bekijken. Hoe jammer ik het vind dat ik Tokyo niet kan zien, het is anders rennen en vliegen.
Ben je nog van plan te gaan nu??
Waarom zou ze niet gaan? Ze gaat naar Osaka en misschien Kyoto, niet Sendai.
Misschien om geen straling op te lopen ?

Het Kernfysisch Versneller Instituut verwacht zelfs in Nederland een verhoogde radioactiviteit ten gevolge van de rampen in Japan.

http://www.rtvnoord.nl/nieuws/nieuws.asp?pid=99176
Het duurt nog 3 maanden voordat TO gaat! Daarnaast gaat ze naar een ander deel van Japan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven