Gezondheid alle pijlers

Maagband/verkleining

12-01-2009 11:13 3746 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Er was ooit een topic met het onderwerp maagband of verkleining. Maar ik wilde graag een nieuw topic openen.

Ik zit nu in een traject van 3 maanden. Ik wil graag met mensen hier op het topic mijn bevindingen en ervaringen delen. wie schrijft er mee?

Groetjes Pom
Maaike, de kunst is om naar dat volheidsgevoel te kunnen handelen.

Ik heb dat zelf ook nog niet onder de knie hoor, ondanks dat ik het wel soms voel dat ik moet stoppen.

Ik heb vaker na het eten een soort van " BAND" rondom mijn bovenbuik, en ik denk dat dat een teken is dat er eigenlijk te veel inzit.

Maarja, dan ben ik dus te laat opgehouden met eten.....of zoals ik zelf wel eens denk, te snel gegeten. Je eet dan dus door terwijl je hersens bezig zijn een seintje af te geven.

Ik heb zelf iets van 7,5 of 8 in mijn bandje, weet het eventjes niet meer. Dat wil eig niets zeggen hoor, die inhoud. Het is puur persoons afhankelijk. Laat je dan ook niet gek maken door andere maagbanders die minder erin hebben waar het wel werkt.

Zoals is uit je verhaal lees, merk je toch duidelijk al iets ervan,

Maar nogmaals, een eetpatroon wat er jaar in jaar uit ingebakken inzit turn je niet zomaar om in enkele weken.

Probeer eens wat langzamer te eten, elke keer je bestek neerleggen tussen de hapjes door. Ikzelf gebruik een klein boterhammenbordje en een gebaksvorkje om mee te eten.

Snel even eten moet nu een TABOE zijn, ondanks dat we geen tijd hebben en nog zoooooveeeel moeten na het eten.

Ik ben benieuwd of je na de volgende opspuiting wat beter gaat aanvoelen wanneer je moet stoppen.

Daarin zit het hele verhaal van de maagband. Je moet het volheidsgevoel ervaren en natuurlijk zelf ook de discipline hebben om dan op te houden.
Hoe is het eigenlijk met je maagbandhyves?

AARDBEIENPUDDING geloof ik dat het was.

Loopt dat nu een beetje?

Ik heb me destijds afgemeld daarooo........

Is het de moeite waard om weer te gaan aanmelden?

Of heb je inmiddels een eigen Blogg of zo.???
Pudding:

Fijn wat van je te lezen

Heb je mail gehad en je hebt mail terug

Balen dat het niet gaat zoals je graag ziet

Hopenlijk helpt het jou na woensdag wel

En net als Limburger zegt: Jij komt er ook wel!!

Limburger:

Woensdag een opspuiting dus?

Ik heb donderdag een afspraak en ik wil er nu ook wat bij, zit op 3 cc.

Kan ook veel op maar stop wel zelf.

Ik moet er ook omdenken dat ik niet te snel doorslik en meer kauw.

Heb ook klein bordje en bestek, en dat helpt wel.
Heb nog niets gehoord van Maaike.

Zodra ik het weet: laptop staat aan en jullie weten het meteen
Ohw oohw, hoe zou het met Maaike zijn.

Ze is natuurlijk al lang van O.K. unit af en ligt heerlijk te over de toekomst.

Met haar narcoseshot heeft ze definitief afscheid genomen van die overheerlijke MODIMODDER, zoals ze het altijd noemde.

Zou ze nog wat op haar buik getekent hebben?

En zingend de OK in met grijnzende glimlachende mond en FRIET met MAYONAISE?

Zingend eruitkomen is natuurlijk wat overdreven.

Maar ze is vast aan het dromen over bikini'e, korte rokjes en heerlijke minigerechtjes. Voor de periode na de soepjes, na de blendergerechten, en na de begindagen met wat pijntjes hier en daar.

Haar liefste Henk staat vast en zeker al naast haar bedje en steunt haar waar ie kan.

Maaike..........wakker worden.......

Maaike..........slaap lekker......

We horen vast snel wat van je..
Die is heerlijk aan het dromen!

Operatie is wel gedaan denk ik gezien het tijdstip!
je kunt beter geopereerd woren dus dan er op moeten wachten. ik ben slecht in wachten dus.
@ Brenda, volgens mij blijf jij nu ook een beetje op dit niveau hangen, is het niet?

Je zult zien, dat het dadelijk weer verder daalt.

Jij hebt dus ook nog niet dat echte volheidsgevoel/stopmoment onder de knie? Ik stop ook wel, maar dan krijg ik toch vaker " die band" om me bovenbuik. Ik denk zelf dat ik dan net te veel gegeten heb, en te snel misschien ook wel. Zodat die nervus zenuw weer niet snel genoeg de kans krijgt om te reageren.

Dadelijk gaan we weer gelijk naar beneden.

Woensdag ik een opspuiting en donderdag jij wellicht ook?

Ben je ook nog steeds fanatiek aan het sporten?

En wat doe je dan ook weer voor sport?

Ik zie daar nog steeds als een BERG tegenop. Ik denk dan aan al die minipoppetjes die 3 ons willen afvallen. En ons zo aanstaren omdat de zweetdruppels vn ons lijf afgutsen. Zal vast niet echt in de praktijk gebeuren, want er zijn zeker meer dikkerds net als wij aanwezig in een sportschool. Maar ik zie er wel tegenop, alleen al de gedachte eraan geeft me tegenzin.

Het voorjaar komt eraan en dan ga ik maar fietsen, fietsen en wandelen. Vliegen toch ook die onsjes extra eraf.
Ja majesteit, en daarom ga jij ook binnenkort maar op die OK tafel liggen.

En laat ons dan gewoon weeeeeeeer in de zenuwen zitten.

Gelukkig hebben we dan een fanatiek wachter erbij......>>>MAAIKE
Limburger,

Blijf nu ook hangen op -31 kilo, zat eraan te komen dat wel.

Ik wil donderdag wel wat erbij, ben benieuwd hoeveel ze erbij gaat doen.

Heb ook het "volgevoel" niet heel snel.

Vergeet ook nog wel eens goed te kauwen.

Ook wil ik wel eens snel weer gaan drinken na eten.

Weet dat het beter is van niet.

Moet er wel mee bezig zijn net zoals nu op vrije dag.

18 uur gegeten brood en nu kopje cup-a-soup.

Sporten doe ik nog wel afgelopen zaterdag nog en morgenvroeg is de planning.

Er zijn meerdere vollere mensen en bij sportschool waar ik zit is gemiddelde leeftijd is daar 30-50 en niet van die jonge poppetjes die 1 kilo kwijt willen.

Trek me er niet veel aan al blijf ik om me heen aan het kijken tijdens sporten.

Ik fiets 15 minuten, loop 10 minuten op band en dan nog 30 minuten switching.

Dat zijn 12 apparaten waarbij je steeds 1 1/2 minuut aan het zwoegen bent en dan tijdens 30 seconden dat het licht op rood staat naar het apparaat ernaast kan gaan.

Maar ik ga niet alleen daar vind ik niets aan
Wachten is ook niet echt mijn ding... Morgen nog 2 weken en dan heb ik mijn gesprek bij Dr. Dillemans!! Nu al nerveus...

Ik denk dat Maaike nog lekker aan het nasoezen is en dat ze morgen pas denkt: Oh ja! Ik zou laten weten hoe het is gegaan ;)

Ik hoop dat alles goed is gegaan tijdens d'r operatie.

@Brenda en Limburger; is het niet frustrerend dat je een bandje hebt en dan niet afvalt :( Lijkt me zo balen! Je maag is kleiner gemaakt, je eet (waarschijnlijk) heeeeel wat minder en toch gaat er niks af. Grrrrr om boos van te worden!

Ik hoop dat jullie gauw de juiste stand van het bandje vinden en dat jullie die extra kilo's kwijt raken!
@Brenda: bij mij op de sportschool noemen ze het 'Speedfitness'!

Op zich best leuk, wel erg zwaar en vermoeiend. 30 sec op 1 apparaat en dan naar de volgende en dan 10 apparaten. Heb je een volle ronde, dan mag je nog een rondje. Ik ben altijd bekaf als ik heb meegedaan aan 'Speedfitness'. Ik ga deze week een les Bosu volgen. Kennen jullie dat? Zo ja, hoe is dat??
Meiden toch super proficiat met het verliezen van de kilo's. Echter wel heel vervelend lijkt me als je blijft hangen op een bepaald punt.

Hier bij mij om de hoek zit een sportschool alleen voor vrouwen, maar sportschool ik vind het 100x niks, Ben twee jaar sponsor geweest van een sportschool. Hardlopen en zwemmen dat vind ik dan wel leuk, maar nu in badpak is een big NO en hardlopen vorig jaar gedaan met start to run, super om weer te doen ( heb ooit atletiek gedaan ) maar mijn knieen en enkels vinden dat niks nu.

En Brenda, alleen vind ik ook niks, plus vind ik persoonlijk dan ga je sneller niet, met een ander heb je toch een soort van stok achter de deur,

Majesteit wanneer ben jij aan de beurt?
InyMiny

Het is zeker frustrerend als jet afvallen niet gaat.

Ik mag niet klagen met 31 kilo in 1 jaar.

Ik verwacht na donderdag wel weer wat kwijt te raken.

Grappig dat het wel hetzelfde idee is speedfitness bij jou en switching hier.

Ben ook bekaf nadien.

Bosu ken ik niet en vraag me af wat je dan moet doen?
@Inyminy, tis een beetje dubbelvoelend.

Aan de ene kant wil je natuurlijk dolgraag blijven afvallen.

Maar in de beginfase gaat elke afval/dieet poging sneller dan aan het eind daarvan. Die ervaring herkennen we allemaal wel....denk ik. In de gesprekken voorafgaand aan de operatie is mij duidelijk verteld dat het niet eeuwig doorgaat dat lijnen en afvallen.

Ook is bekend dat je op bepaalde niveaus blijft hangen, die gerelateerd kunnen zijn aan je " opbouwende" fase van je gewichtsTOENAME.

Ik ben dan ook totaal niet ontevreden over het reeds behaalde resultaat. Mooi 25 kg eraf en een heel stuk energieker, fitter, minder pijn, bloedruk is lager.

Mijn chirurg is ook tevreden en heeft zijn doel bereikt.....ik ben uit de gevaarlijkste zone qua overgewichts-gerelateerde risico's

Dat ikzelf een ander streefgewicht heb dan de chirurg en het daarachterstaande obeesteam is weer een ander probleem.

Of ik mijn streefgewicht haal weet ik niet. Was ik eeerst heeel enthousiast over dat ideale DROOMGEWICHT van mij, heb ik dat inmiddels gaandeweg het afgelopen jaar wat naar boven bijgesteld.

ik denk nu in kleinere stapjes qua droomgewicht, dan eerst. En als ik dat stukje voor stukje probeer bij te stellen, kom ik misschien oooit aardig in de richting van mijn DROOMgewicht.

Ter info.......nog 17 kg te gaan !!!
@Iny Miny@ schreef

"""Ik denk dat Maaike nog lekker aan het nasoezen is en dat ze morgen pas denkt: Oh ja! Ik zou laten weten hoe het is gegaan ;) Ik hoop dat alles goed is gegaan tijdens d'r operatie.""""

Ikzelf denk dat Maaike een afspraak met mannetjeslief heeft gemaakt.

Zodra ik mijn oogjes open en gezongen heb over FRIET MET MAYONAISE moet je netjes even sms-en naar nr 06-243...... van Brenda, Die zet dan heeel lief een berichie neer naar al mijn maagvriendelijke vrienddinnetjes.

Dus we wachten.......wachten geduldig, .......heeel geduldig totdat Maaike haar slaapoogjes opent.

Om daarna weer heerlijk verder te soezen, onder invloed van die heerlijke narcotische roes.

Wordt eens wakker MAAAIKE!!!
@Brenda: Bosu is een soort van evenwichtsding, ik heb het nog nooit gedaan, maar je moet op een halve skippybal staan en oefeningen doen. Je krijgt er les in. Het schijnt heeeeeeeeeeeel goed te zijn voor de spieren rond je gewrichten met name je enkels en knieën. Doordat je die spieren traint kan je 'meer' hebben na verloop van tijd. Ik ben benieuwd of ik verbetering voel bij mijn enkels en knieën.

En ik ben superblij voor je dat je 31 kilo bent afgevallen in 1 jaar!!! Top!!! Nu nog de overige he? Maar dat komt vast wel goed als je bandje weer is afgesteld, daar ben ik van overtuigd.

@Limburger: Wow jij bent ook al 25 kilo kwijt!!! Echt super!!! Dan is het inderdaad helemaal dubbel als je stil blijft staan. Kan me dat voorstellen (denk ik).

Het is wel prettig dat je bekend bent met het feit dat je soms stil kan blijven staan, maar toch, het is en blijft frustrerend. Heb ik goed gelezen/onthouden dat jij je bandje ook weer laat bijstellen??
Ik ben even het overzicht kwijt hierooo

Wie is nu morgen aan de beurt om heeel charmant tegen de narcotiseur te mogen lachen en netjes alle vraagjes mag beantwoorden, voordat ie naar de droomwereld gaat?

Wie was het en wat gaan ze ook weer doen?

En oja, in welk zieknhuis?

@InyMiny,

Ik wordt idd woensdag a.s weer bijgespoten.

Naar aanleiding van de slikfoto's die de chirurg heeft bekeken en mijn bijbehorend verslag over mijn eetgedrag en de constatering op de weegschaal is er goedkeuring gegeven voor een bijspuiting.

Ben benieuwd wat het dan met mijn lijf en gedachten gaat doen.

@Brenda???

Moet jij eigenlijk je eetpatroon weer tijdelijk op vloeibaar zetten?

Ik hoor dat vaker hier op het forum. Ikzelf moet de dag zelf wel wat voorzichtig doen, maar hoef niet vloeibaar gedurende enkele dagen.

Jij wel....en hoelang?

Maaaaaaaaaaiiiiiiikkkkuhhhhh

Hoor je ons niet roepen?

Wakkker worden............luilak!
Even tussendoortje

Ik ben momenteel alleen thuis en mijn 2 grijze roodstaarten zitten AAN EEN STUK DOOR te kwebbelen, zingen, schelde, fluiten.....

Ik lig af en toe dubbel om hun repertoire wat ze eruit gooien.

Heerlijke dieren zijn het toch.....

Ze tikken zelfs mee op het toetsenbord, vanuit hun speelstandaard. En de magnetron blijft piepen, evenals de w.c deur......
Ik ben morgen aan de beurt om kwart over elf in Hoogeveen ziekenhuis..maagbandje krijg ik morgen..
Thanxxxx Lauw, voor je hulp in mijn geheugenkast.

Doordat ik een week afwezig ben geweest ben ik het spoor een beetje bijster geraakt.

Spannend voor je.

Ben je errug zenuwlappig, of ben je net ze zeker van je zaak als Maaike dat vanochtend nog was.

Is het ziekenhuis bij jou in de buurt?

Heb je lang over het voortraject en wachten gedaan?

En zijn er nog meer kamergenoten die morgen geopereerd worden.

Toen ik geopereerd was was er nog een man, die ging VOOR mij.

Het frappante was dat we allebei dezelfde geboortedatum en geboortejaar hadden. Dat gaf op de OK wel enige hilariteit en verwarring. Die hadden daar echt zoiets van.....huh, dat hebben we toch net ook gehad, die datum?
Nah postieve zenuwachtigheid heb ik..heb er zin in.. Kijk alleen niet uit naar de naald dat is alles haha.. Nee hoogeveen is ruim twee uur rijden voor me.. Ik woon in schagen bij den helder in de buurt en hoogeveen is drente.. Ik heb eind januari gebeld voor afspraak bij Ra-Medical en kreeg 4 februari afspraak en had 10 maart gesprek chirurg en ben nu 15 maart aan de beurt. Haha dat is ook raar en heeeeel toevallig zelfde geboortedatum en jaar.. Ik had het in alkmaar ziekenhuis dat er iemand was met dezelfde voor en achternaam..maar lagen op heel andere afdelingen maar ik kreeg haar post telkens..en me vader werd ook naar haar gestuurd toen ie op bezoek kwam...en volgens mij kreeg ik ook haar eten want wat ik kreeg mocht ik totaal niet eten..
Lauw, heel veel succes morgen!
Hee Lauw succes morgen,we zullen ook weer aan je denken,uh nou eigenlijk zit ik een beetje uit mijn nek te zwansen want als jij slapie doet doe ik dat ook morgen want ik heb nachtdienst.

maar zodra ik mijn oogjes opendoe zal ik aan je denken.Succes meis.
InyMiny

Dat klinkt erg intensief!!

Wanneer ga je het doen bosu?

Ik ben er nog (lang) niet en ook ik ga met kleine stapjes.

Ik wil nog wel 25 kilo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven