Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!
dinsdag 13 februari 2007 om 13:29
dinsdag 13 februari 2007 om 16:20
Hi!
Ik ben 26 jaar. Ik heb in 2001 m'n diploma voor directie-secretaresse/management-assistente (niv. 4) behaald. Momenteel werk ik als medewerkster planning en ben ik na m'n maand proeftijd 'gepromoveerd' tot management-assistente (vervul momenteel beide functies).
Ik vroeg tijdens dat gesprek direct hoe het dan zit met m'n salaris, of die dan omhoog gaat nu ik ook zijn assistente ben geworden. Maar hij gaf aan: 'Nee dat niet, laten we maar eerst kijken hoe het gaat.'
Ik ben aangenomen voor het salaris van 1711 Euro en hou daar dan 1308 Euro netto aan over. En per 1 februari jl. is m'n salaris omhoog gegaan naar 1774,93 Euro bruto en heb ik nog geen idee hoeveel meer ik, netto gezien, erbij zal gaan krijgen. Maar de verhoging staat los van de functie die ik erbij heb gekregen. Die verhoging betreft namelijk een onderhandeling tijdens m'n sollicitatiegesprek voor de functie medewerkster planning.
Ikzelf vind het eigenlijk niet echt veel...Maar ik schrijf op wat ik er aan werkzaamheden bij heb gekregen en ga na een x aantal maanden weer een gesprek met m'n manager aan zodat ik goed beargumenteerd een salarisverhoging kan gaan 'eisen'... Nu maar hopen dat het lukt hihi.
Ik ben 26 jaar. Ik heb in 2001 m'n diploma voor directie-secretaresse/management-assistente (niv. 4) behaald. Momenteel werk ik als medewerkster planning en ben ik na m'n maand proeftijd 'gepromoveerd' tot management-assistente (vervul momenteel beide functies).
Ik vroeg tijdens dat gesprek direct hoe het dan zit met m'n salaris, of die dan omhoog gaat nu ik ook zijn assistente ben geworden. Maar hij gaf aan: 'Nee dat niet, laten we maar eerst kijken hoe het gaat.'
Ik ben aangenomen voor het salaris van 1711 Euro en hou daar dan 1308 Euro netto aan over. En per 1 februari jl. is m'n salaris omhoog gegaan naar 1774,93 Euro bruto en heb ik nog geen idee hoeveel meer ik, netto gezien, erbij zal gaan krijgen. Maar de verhoging staat los van de functie die ik erbij heb gekregen. Die verhoging betreft namelijk een onderhandeling tijdens m'n sollicitatiegesprek voor de functie medewerkster planning.
Ikzelf vind het eigenlijk niet echt veel...Maar ik schrijf op wat ik er aan werkzaamheden bij heb gekregen en ga na een x aantal maanden weer een gesprek met m'n manager aan zodat ik goed beargumenteerd een salarisverhoging kan gaan 'eisen'... Nu maar hopen dat het lukt hihi.
dinsdag 13 februari 2007 om 16:51
Stage-ervaring telt helaas niet als werkervaring...Maar het feit dat je een academische opleiding hebt, geldt zeker in je voordeel.
accountmanager: is lastig, want daar zitten vaak bonusstructuren bij.
marketing/communicatie medewerker of junior adviseur: ik zou zeggen tussen de 2400 en 2700 euro bruto.
quote:
Dan nogmaals:
Hallo!
Momenteel ben ik druk bezig met solliciteren. Ik ben op zoek naar een baan op HBO niveau binnen de communicatie of marketing. (Bijv. accountmanager, marketingmedewerker of communicatiemedewerker/-adviseur.) Wie kan mij vertellen wat een normaal (bruto-)loon voor mij is? Ik heb 1,5 jaar stage ervaring en heb twee HBO-opleidingen en een academische studie afgerond op marketing- en communicatiegebied.
Kortom, wat is een doorsnee startersloon voor deze banen (op HBO- of WO-niveau)??
Antwoorden en ervaringen graag.....
accountmanager: is lastig, want daar zitten vaak bonusstructuren bij.
marketing/communicatie medewerker of junior adviseur: ik zou zeggen tussen de 2400 en 2700 euro bruto.
quote:
Dan nogmaals:
Hallo!
Momenteel ben ik druk bezig met solliciteren. Ik ben op zoek naar een baan op HBO niveau binnen de communicatie of marketing. (Bijv. accountmanager, marketingmedewerker of communicatiemedewerker/-adviseur.) Wie kan mij vertellen wat een normaal (bruto-)loon voor mij is? Ik heb 1,5 jaar stage ervaring en heb twee HBO-opleidingen en een academische studie afgerond op marketing- en communicatiegebied.
Kortom, wat is een doorsnee startersloon voor deze banen (op HBO- of WO-niveau)??
Antwoorden en ervaringen graag.....
woensdag 14 februari 2007 om 00:32
Opleiding: WO rechten
functie: advocaat (Randstad, regio Rotterdam/Dordrecht),
6 jaar werkervaring in deze functie, daarvoor 1 jaar als beleidsmedewerker
leeftijd: 30
salaris bruto:E 3000, - per maand vast, vermeerderd met jaarlijkse variabele bonus op basis van gemaakte omzet, komt nu neer op ongeveer E 500 per maand.
netto: ongeveer E 2300,- per maand.
functie: advocaat (Randstad, regio Rotterdam/Dordrecht),
6 jaar werkervaring in deze functie, daarvoor 1 jaar als beleidsmedewerker
leeftijd: 30
salaris bruto:E 3000, - per maand vast, vermeerderd met jaarlijkse variabele bonus op basis van gemaakte omzet, komt nu neer op ongeveer E 500 per maand.
netto: ongeveer E 2300,- per maand.
woensdag 14 februari 2007 om 14:30
quote:
quote: ChickonaMission reageerde
Wat doet een office manager nou eigenlijk? Dat is per functie en bedrijf idd verschillend. Ik vervul deze functie bij een klein bedrijf, waardoor ik met alle 'back-office'-facetten van het ondernemen te maken krijg. Boekhouden, debiteurenbeheer, ict- & voorraadbeheer (dan bedoel ik zowel kantoorartikelen als bijvoorbeeld koffie en thee), huisstijl, marketing, NEN-normering, websitebeheer, juridische zaken, personeelszaken. Noem het maar op, of ik doe er wel iets mee ... Heel leuk en afwisselend. Keerzijde is wel dat ik niet kan doorgroeien (bij dit kleine bedrijf) en je ook de k*tklussen krijgt toegeschoven (zo nu en dan moet de ijskast ontdooid worden).
Bij grotere bedrijven ben je als 'Office Manager' bijvoorbeeld een leidinggevend secretaresse, of juist meer een 'Facility Manager', of 'Hoofd Bedrijfsbureau'. Office Manager wordt voor veel verschilllende functies gebruikt, als ik zo om mij heen kijk ...
Bedankt, volgens mij moet ik ook maar office manager worden dan, lijkt me ook wel leuk en sluit zowaar nog redelijk goed aan bij mijn opleiding ook (hbo, international business and languages)
Wat doet een office manager nou eigenlijk? Dat is per functie en bedrijf idd verschillend. Ik vervul deze functie bij een klein bedrijf, waardoor ik met alle 'back-office'-facetten van het ondernemen te maken krijg. Boekhouden, debiteurenbeheer, ict- & voorraadbeheer (dan bedoel ik zowel kantoorartikelen als bijvoorbeeld koffie en thee), huisstijl, marketing, NEN-normering, websitebeheer, juridische zaken, personeelszaken. Noem het maar op, of ik doe er wel iets mee ... Heel leuk en afwisselend. Keerzijde is wel dat ik niet kan doorgroeien (bij dit kleine bedrijf) en je ook de k*tklussen krijgt toegeschoven (zo nu en dan moet de ijskast ontdooid worden).
Bij grotere bedrijven ben je als 'Office Manager' bijvoorbeeld een leidinggevend secretaresse, of juist meer een 'Facility Manager', of 'Hoofd Bedrijfsbureau'. Office Manager wordt voor veel verschilllende functies gebruikt, als ik zo om mij heen kijk ...
Bedankt, volgens mij moet ik ook maar office manager worden dan, lijkt me ook wel leuk en sluit zowaar nog redelijk goed aan bij mijn opleiding ook (hbo, international business and languages)
donderdag 15 februari 2007 om 10:41
quote:
hallo ik werk al 7 jaar in het middelbaar onderwijs. ( 29 jaar)
ik werk 35 % ( 10 lesuren) en verdien 760 euro netto in de maand. Niet gek dacht ik voor 2 dagen werk.
is er ook iemand die weet wat een pedagogisch medewerker (hbo functie) verdient in het ziekenhuis? ik zag er een vacature staan voor 25 uur en dit heeft m'n interesse gewekt Over het algemeen staat bij de vacature een schaalnummer genoteerd dan kun je in de CAO (via site FNV bv) even kijken wat dat concreet inhoud. De functiejaren zijn over het algemeen ervaringsjaren maar er is wel over te onderhandelen.Let wel even op want academische ziekenhuizen, algemeen ziekenhuizen en psychiatrische ziekenhuizen hebben alledrie een andere CAO.
hallo ik werk al 7 jaar in het middelbaar onderwijs. ( 29 jaar)
ik werk 35 % ( 10 lesuren) en verdien 760 euro netto in de maand. Niet gek dacht ik voor 2 dagen werk.
is er ook iemand die weet wat een pedagogisch medewerker (hbo functie) verdient in het ziekenhuis? ik zag er een vacature staan voor 25 uur en dit heeft m'n interesse gewekt Over het algemeen staat bij de vacature een schaalnummer genoteerd dan kun je in de CAO (via site FNV bv) even kijken wat dat concreet inhoud. De functiejaren zijn over het algemeen ervaringsjaren maar er is wel over te onderhandelen.Let wel even op want academische ziekenhuizen, algemeen ziekenhuizen en psychiatrische ziekenhuizen hebben alledrie een andere CAO.
donderdag 15 februari 2007 om 13:01
quote:
quote: Pamuk reageerde
Sluit zeker aan bij je opleiding (ik heb ook HBO, HEAO Management, Economie & Recht) gedaan. Ik zou wel solliciteren bij een bedrijf waar je je talen kunt gebruiken dan ... Is zonde als je dat laat liggen ...
Iedereen verklaarde me voor gek dat ik een dergelijke functie wilde vervullen, omdat het niet echt gezien wordt als een HBO-functie. Maar omdat ik wist dat ik in de toekomst kindjes wilde en dan parttime wilde gaan werken, ging ik toch niet voor een onwijs glanzende carriere. Vind het prima zo. Meer dan voldoende uitdaging!
quote: Pamuk reageerde
Sluit zeker aan bij je opleiding (ik heb ook HBO, HEAO Management, Economie & Recht) gedaan. Ik zou wel solliciteren bij een bedrijf waar je je talen kunt gebruiken dan ... Is zonde als je dat laat liggen ...
Iedereen verklaarde me voor gek dat ik een dergelijke functie wilde vervullen, omdat het niet echt gezien wordt als een HBO-functie. Maar omdat ik wist dat ik in de toekomst kindjes wilde en dan parttime wilde gaan werken, ging ik toch niet voor een onwijs glanzende carriere. Vind het prima zo. Meer dan voldoende uitdaging!
donderdag 15 februari 2007 om 14:39
Administratief medewerker bij een Accountantskantoor, werkzaamheden inboeken, jaarrekening voorbereiden, btw aangifte.
Net begonnen (5 maanden nu) en daarvoor 5 jaar thuis. 39 jaar en herintreder dus. Daarvoor een jaartje of 5 gewerkt en een MEAO diploma en daarna nog een paar jaar gestudeerd maar dat niet afgemaakt.
Ze betalen me bruto 1050 euro per maand voor 24 uur. Daar houd ik 960 euro van over (incl een beetje reiskostenvergoeding)
Binnenkort krijg ik een nieuw contract, ben me naar aanleiding van dit topic aan het afvragen of ik al om meer geld moet vragen. Maar ik zit nog steeds midden op mijn leercurve, leer nog veel bij dus misschien maar niet doen? En wachten tot na dit contract? Krijg nu overigens een jaarcontract.
Bedankt trouwens iedereen die aan dit topic meedoet, vind het heel leerzaam.
Net begonnen (5 maanden nu) en daarvoor 5 jaar thuis. 39 jaar en herintreder dus. Daarvoor een jaartje of 5 gewerkt en een MEAO diploma en daarna nog een paar jaar gestudeerd maar dat niet afgemaakt.
Ze betalen me bruto 1050 euro per maand voor 24 uur. Daar houd ik 960 euro van over (incl een beetje reiskostenvergoeding)
Binnenkort krijg ik een nieuw contract, ben me naar aanleiding van dit topic aan het afvragen of ik al om meer geld moet vragen. Maar ik zit nog steeds midden op mijn leercurve, leer nog veel bij dus misschien maar niet doen? En wachten tot na dit contract? Krijg nu overigens een jaarcontract.
Bedankt trouwens iedereen die aan dit topic meedoet, vind het heel leerzaam.
zaterdag 17 februari 2007 om 22:20
Hier...
Ambtenaar bij gemeente (casemanager Sociale Zaken).
Dit is een HBO+ functie.
Ik werk 36 uur per week.
Bruto verdien ik: E 2673,- per maand.
Daar houd ik netto ongeveer E 1620,00 per maand over.
Ben voor ziektekosten collectief verzekerd (basis en aanvulling). Dus mijn netto salaris zal ongeveer E 1740,- zijn.
Geen extra's, geen dertiende maand, geen reiskostenvergoeding enzovoort. Gewoon je salaris en daar kan je het mee doen.
Oja, ik ben 33 jaar en ik heb 33 jaar werkervaring.
Wat betreft de baan: ik heb te maken met moeilijke mensen. Ik moet zowel sociaal/agogisch zeer vaardig zijn en juridich gezien (sociale zekerheid). Heb in biede richtingen afgeronde opleidingen op ruim HBO niveau (van psychiatrisch verpleegkundige tot een opleiding tot casemanager)...
Waarschijnlijk ben ik een zeur als ik het te weinig vind, maar goed in mijn vriendenkring ben ik ook degene die het minst verdiend, geen extra's heeft. En ik woon alleen. Dat is gewoon (naar rato) duurder dan bijvoorbeeld samenwonen....
Ambtenaar bij gemeente (casemanager Sociale Zaken).
Dit is een HBO+ functie.
Ik werk 36 uur per week.
Bruto verdien ik: E 2673,- per maand.
Daar houd ik netto ongeveer E 1620,00 per maand over.
Ben voor ziektekosten collectief verzekerd (basis en aanvulling). Dus mijn netto salaris zal ongeveer E 1740,- zijn.
Geen extra's, geen dertiende maand, geen reiskostenvergoeding enzovoort. Gewoon je salaris en daar kan je het mee doen.
Oja, ik ben 33 jaar en ik heb 33 jaar werkervaring.
Wat betreft de baan: ik heb te maken met moeilijke mensen. Ik moet zowel sociaal/agogisch zeer vaardig zijn en juridich gezien (sociale zekerheid). Heb in biede richtingen afgeronde opleidingen op ruim HBO niveau (van psychiatrisch verpleegkundige tot een opleiding tot casemanager)...
Waarschijnlijk ben ik een zeur als ik het te weinig vind, maar goed in mijn vriendenkring ben ik ook degene die het minst verdiend, geen extra's heeft. En ik woon alleen. Dat is gewoon (naar rato) duurder dan bijvoorbeeld samenwonen....
zaterdag 17 februari 2007 om 22:23
quote:
Nou, dan gooi ik dat van mij ook maar in de groep. Geen idee of ik goed verdien of niet.
Ik werk 32 uur als maatschappelijk werkster, HBO opleiding (nog niet afgestudeerd) en ik verdien zo'n 1200 euro netto per maand. Mwoh...je hebt een vakgebied gekozen waar je niet rijk in gaat worden. Maar je zal er een leuk belegde boterham mee gaan verdienen. En waarschijnlijk heb je een leuke baan waar je met plezier naar toe gaat...das ook heel wat waard/...
(anders had ik allang het bedrijfsleven ingegaan, alhoewel ik wel om de reden "te weinig salaris" al vijf jaar niet meer als verpleegkundige werk....
Nou, dan gooi ik dat van mij ook maar in de groep. Geen idee of ik goed verdien of niet.
Ik werk 32 uur als maatschappelijk werkster, HBO opleiding (nog niet afgestudeerd) en ik verdien zo'n 1200 euro netto per maand. Mwoh...je hebt een vakgebied gekozen waar je niet rijk in gaat worden. Maar je zal er een leuk belegde boterham mee gaan verdienen. En waarschijnlijk heb je een leuke baan waar je met plezier naar toe gaat...das ook heel wat waard/...
(anders had ik allang het bedrijfsleven ingegaan, alhoewel ik wel om de reden "te weinig salaris" al vijf jaar niet meer als verpleegkundige werk....
zondag 18 februari 2007 om 15:53
Hallo mede Viva forummers,
Ik hoop bij dit topic op het goede adres te zijn voor het volgende...
Graag zou ik van jullie een indicatie van een salaris willen horen wat voor mij redelijk zou zijn om te "eisen" op basis van onderstaande gegevens:
Leeftijd: 27 jaar
M/V: Man
Diploma's: Havo en HBO-Propaedeuse
Relevante werkervaring: 6 jaar
Sector: Financiële Dienstverlening
Functie omschrijving: 'Administratief Medewerker'
Taak omschrijving: De gehele financiële administratie met uitzondering van het betalen zelf, de gehele administratie en aanverwante werkzaamheden
Uren per week: +/- 50-55 uur
Pensioenopbouw: Nee
Bonussen: 8% vakantiegeld, 25 vakantiedagen per jaar
Extra informatie: Zeer hoge werkdruk
Voor ik neerzet wat ik op dit moment verdien zou ik graag een indicatie te horen krijgen wat ik zou verdienen om te verdienen
...
Vriendelijke groet van ManAtWork.
Ik hoop bij dit topic op het goede adres te zijn voor het volgende...
Graag zou ik van jullie een indicatie van een salaris willen horen wat voor mij redelijk zou zijn om te "eisen" op basis van onderstaande gegevens:
Leeftijd: 27 jaar
M/V: Man
Diploma's: Havo en HBO-Propaedeuse
Relevante werkervaring: 6 jaar
Sector: Financiële Dienstverlening
Functie omschrijving: 'Administratief Medewerker'
Taak omschrijving: De gehele financiële administratie met uitzondering van het betalen zelf, de gehele administratie en aanverwante werkzaamheden
Uren per week: +/- 50-55 uur
Pensioenopbouw: Nee
Bonussen: 8% vakantiegeld, 25 vakantiedagen per jaar
Extra informatie: Zeer hoge werkdruk
Voor ik neerzet wat ik op dit moment verdien zou ik graag een indicatie te horen krijgen wat ik zou verdienen om te verdienen

Vriendelijke groet van ManAtWork.
zondag 18 februari 2007 om 18:18
manatwork, je profiel komt aardig overeen met het mijne, alleen ben ik een vrouw en heb ik mijn SPD (=HBO) bijna af. De baan is ook ongeveer hetzelfde als de mijne (ik doe ook wel een deel rapporteren erbij maar ook het gewone boekwerk bijv, dus echt de administratie van A tot Z). Ik verdien 2750 euro bruto per maand, maar dat is maar voor 36 uur per week dus voor de uren die jij noemt komt er dan nog wel meer bij.
maandag 19 februari 2007 om 12:02
woensdag 21 februari 2007 om 21:37
Ben 32, doe de logistieke planning van bedrijf in de automotivebranche. Heb nu een salaris van 2200 bruto, hou daar ± 1600 aan over. Dit is voor 40 uur werken en 25 vakantiedagen. Geen ADV of 13e maand of bonus! Ben op m'n 18e gaan werken na diploma Mavo en 2 jaar Schoevers. (want daar heb je wat aan hoor, verzekerd van een goede baan en salaris: yeah right!! 
Ben begonnen met 800 guldentjes, en dat was heel wat toendertijd .....
En nu duurt de maand te lang, want de centen vliegen eruit!

Ben begonnen met 800 guldentjes, en dat was heel wat toendertijd .....
En nu duurt de maand te lang, want de centen vliegen eruit!
donderdag 22 februari 2007 om 11:51
Leeftijd: 29
Opleiding: HBO
Functie: Office manager
Uren: 40 uur
Ervaring: 2,5 jaar in deze functie; 7 jaar geleden afgestudeerd.
Salaris: 3000 bruto (2150 euro netto), 130 euro reiskostenvergoeding
Overig: 25 vakantiedagen, geen dertiende maand, geen bonus, geen pensioenregeling
Niet slecht, al zeg ik het zelf, en ik heb het enorm naar mijn zin!
Overig: 25 vakantiedagen, geen dertiende maand, geen bonus, geen pensioenregeling
donderdag 22 februari 2007 om 11:52
quote:
Het nettobedrag is inclusief de reiskostenvergoeding.
Het nettobedrag is inclusief de reiskostenvergoeding.
donderdag 22 februari 2007 om 13:38
Ik heb hogere hotelschool gedaan. Mijn taken zijn zo'n beetje alle voorkomende werkzaamheden wat je je op een kantoor kunt bedenken, zoals bestellingen, aanvragen lease auto's/ telefoons voor commerciele medewerkers, bijhouden targets commerciele medewerkers, personeelsbeheer (vakanties, vrije dagen etc), aansturen dagelijkse werkzaamheden, zelf meewerken bij de dagelijkse taken (dus ook telefoon, agendabeheer etc), beheren en bijhouden wekelijkse omzetten, week- en maandrapportage voor de directie opstellen; ofwel, noem maar op en ik heb ermee te maken!
donderdag 22 februari 2007 om 15:23
Op het moment
* Operationeel en account manager in de toerismebranche (3.5 jaar werkervaring, veel verantwoordelijkheden)
* Leeftijd: 28
* fulltime (39 uur, in de regel wel meer)
* Opleiding: HBO en WO
* Salaris: € 2500 bruto, netto € 1670 (exclusief reiskosten)
* 24 vakantiedagen en 6 ADV
* Pensioen: 50% / 50%
* Geen extra's behalve week wintersporthuisje gratis
Straks
* Project Secretaris bij Ministerie van Landbouw
* Fulltime: 40 uur (wordt gedetacheerd)
* Salaris: zijn we nog over in discussie maar ik wil niet minder dan € 2500 en dat is blijkbaar best lastig
* Geen extra's
* Operationeel en account manager in de toerismebranche (3.5 jaar werkervaring, veel verantwoordelijkheden)
* Leeftijd: 28
* fulltime (39 uur, in de regel wel meer)
* Opleiding: HBO en WO
* Salaris: € 2500 bruto, netto € 1670 (exclusief reiskosten)
* 24 vakantiedagen en 6 ADV
* Pensioen: 50% / 50%
* Geen extra's behalve week wintersporthuisje gratis
Straks
* Project Secretaris bij Ministerie van Landbouw
* Fulltime: 40 uur (wordt gedetacheerd)
* Salaris: zijn we nog over in discussie maar ik wil niet minder dan € 2500 en dat is blijkbaar best lastig
* Geen extra's
vrijdag 23 februari 2007 om 15:10
Nu
leerkracht basisonderwijs
30 jaar
8 jaar ervaring
bruto €2468,-
netto €1713,88
alle vakanties vrij
15 adv-dagen
plus eindejaarsuitkering, vakantieuitkering, reiskostenvergoeding
straks
stewardess
ervaring 0 jaar
opleiding 6 weken: vergoeding = €1162,46 (even sappelen dus)
daarna
bruto €1749,17
netto €1500,- (van horen zeggen)
hier komt nog daggeld bij
Dit is het geld dat je te besteden krijgt voor eten, etc op bestemming. De hoeveelheid heeft te maken met het aantal dagen op bestemming en hoe duur het daar is.
Daggeld erbij kan varieren maar komt neer op +- € 1650,-
39 vakantiedagen
vakantieuitkering 7,8%
eindejaarsuitkering 8%
leerkracht basisonderwijs
30 jaar
8 jaar ervaring
bruto €2468,-
netto €1713,88
alle vakanties vrij
15 adv-dagen
plus eindejaarsuitkering, vakantieuitkering, reiskostenvergoeding
straks
stewardess
ervaring 0 jaar
opleiding 6 weken: vergoeding = €1162,46 (even sappelen dus)
daarna
bruto €1749,17
netto €1500,- (van horen zeggen)
hier komt nog daggeld bij
Dit is het geld dat je te besteden krijgt voor eten, etc op bestemming. De hoeveelheid heeft te maken met het aantal dagen op bestemming en hoe duur het daar is.
Daggeld erbij kan varieren maar komt neer op +- € 1650,-
39 vakantiedagen
vakantieuitkering 7,8%
eindejaarsuitkering 8%