scheiden van marokkaanse man

15-03-2011 10:55 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi

Ik zit met een heel groot probleem!Ik ben al 15 jaar getrouwd met een marokkaanse man voor de n.l en marok.wet,heb 3 kinderen van 8 tot 15 jaar en wil scheiden.Dat wil ik natuurlijk al veel langer want al word ik dan niet fysiek mishandeld dan durf ik toch wel te stellen dat ik psychisch mishandeld word o.a d.m.v.chantage met vaak als inzet de kinderen.Als ik ga scheiden dan worden de kinderen naar Marokko ontvoerd,Want ik ben geen moslim geworden zodoende vindt hij dat hij daar het volste recht op heeft,zelfs zijn plicht is om dat te doen,mijn man is soenniet.hij spreekt ook altijd van zijn kinderen i.p.v onze kinderen.Het gevolg is dat ik de stap niet durf te zetten om te gaan scheiden.De kwaliteit van mijn leven is inmiddels gezakt tot een dieptepunt en ik ben alleen maar bezig met overleven voor mijn kinderen.Zijn er lotgenoten die zich herkennen in mijn verhaal?Zijn er mensen die in dezelfde situatie zaten en toch gescheiden zijn en hoe is dat dan verlopen?Ik probeer om zoveel mogelijk informatie te verzamelen om te kijken wat ik kan doen om mijn situatie te veranderen Is naar een blijf van mijn huis gaan een optie?HELP wie kan mij helpen?!
quote:shahla schreef op 15 maart 2011 @ 17:12:

[...]

Zoals je het beschrijft voor je laatste zin, rijst bij mij sterk de vraag in hoeverre je daar zelf van overtuigd bent, die 'hoop' dat je er naast zit. Volgens mij heb jij je mening al klaar.

Ja, er ís risico als je kinderen krijgt met een Islamiet en je gaat uit elkaar maar dat negatieve verbaal agressieve aannemen dat het een gegarandeerd standaard gegeven is, hangt me de keel uit.Niet alleen met Islamieten hoor. Katja L die vorig jaar is ontvoerd, dat loopt ook nog steeds. En zij zit in Amerika. Er zijn gewoon te weinig internationale regels vwb kinderontvoering.
Lastig probleem. Natuurlijk wil je niet dat je kinderen meegenomen worden naar Marokko.

Anderzijds, hij is de vader, waarom zou de vader minder recht hebben op zijn kinderen dan de moeder? In Nederland is het vaak de vrouw die de voogdij krijgt en er zijn ook erg veel vrouwen die er alles aan doen om de bezoekersregeling te saboteren en daardoor zijn er veel vaders die hun kinderen nooit zien. In Marokko krijgt de vader juist vaak de voogdij. Is het ene perse beter dan het andere?

Feit is dat het voor de kinderen het prettigst is als dit soort zaken in goed overleg gaan. Jammer genoeg is dat vaak niet het geval.

De kinderen zijn opgegroeid in Nederland en wij 'vinden' nu eenmaal dat de vrouw er blijkbaar meer recht op heeft, dus een opvangcentrum en het verstoppen van paspoorten is geen slecht plan.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Een vader heeft wat mij betreft net zoveel recht op de kinderen dan de moeder maar to loopt een heel groot risico dat haar kinderen straks verdwenen zijn en ze nooit meer wat van ze hoort of ziet.

Dus ja dan zeg ik paspoorten meenemen zodat ze niet naar Marokko verdwijnen.
quote:hanneke000 schreef op 15 maart 2011 @ 17:16:

[...]

Niet alleen met Islamieten hoor. Katja L die vorig jaar is ontvoerd, dat loopt ook nog steeds. En zij zit in Amerika. Er zijn gewoon te weinig internationale regels vwb kinderontvoering.Ik weet het. Wilde het alleen niet noemen omdat het niet direct bij deze situatie paste. Er zijn zoveel gevallen. Het is niet slechts voorbehouden aan Islamieten en dat zij dat per definitie doen.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Ik vind vooral dat de kinderen recht hebben, op beide ouders.

Als één dreigt ervoor te zorgen dat de andere ouder ze niet meer te zien krijgt d.v.m. ontvoering, zou ik dat inderdaad wel serieus nemen en mijn maatregelen treffen.

Beter voorkomen dan genezen.
Mannen, vrouwen, van welke nationaliteit of religie dan ook, er zijn altijd mensen die de kinderen inzetten als dwangmiddel bij scheiding of als pestmiddel na scheiding. Heel naar.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Funest ook, voor de kinderen. Je beschadigt ze ermee.
Stel dat een vrouw wil terugverhuizen naar het land waar ze geboren is na scheiding, mag ze haar kinderen dan ook niet meenemen? Even een vraag hoor, ik denk nl. toch dat veel mensen er dan anders over zouden denken. Ik betrap mezelf er ook op , daar niet van.
Volgens mij mag dat standaard niet zomaar(?) als er een wettelijke voogdijregeling ligt maar verschilt het per land wat mogelijk is op dat gebied.
Zorg dat je (recente) foto's van jezelf EN je kinderen meeneemt en/of op een veilige plek (kluis) opbergt. Zo kan hij geen foto's plaatsen bij "Vermist" of "Opsporing Verzocht".
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
En zorg voor vermomming zodat men jou en kids niet herkennen tijdens de vlucht naar onderduik adres.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Vaak is bij zo'n verhuizing natuurlijk wel een bezoekregeling in de vakanties mogelijk. In dit geval zou dat worden tegengehouden door de vader, dat maakt alles uiteraard anders.

Ik heb verder geen tips, dus zal me verder niet met dit topic bemoeien. Sterkte, TO.
mannen kunnen je goed bang maken. Vroeger waren gescheiden vrouwen ( met een nieuwe relatie) bang om naar Marokko te gaan omdat men bang was voor om aan de grens aangehouden te worden...

het is misschien niet zo goed geregeld als in nederland maar er zijn wel wetten, die er ook zijn om kinderen te beschermen.

kijk even hier op:

http://www.flw.ugent.be/cie/CIE2/talhaoui1.htm

http://donadaria.nl/keuzes-en-kansen-el-moudawana.html

http://www.metwet.nl/doc/moudawana_keuzes_kansen.pdf

in 2004 zijn er hervormingen in de familiewetgeving doorgevoerd.

In de wet is een soort verandering van visie gekomen. het is misschien handig om contact op te nemen met stichtingen/ advocaten die daar meer over weten. kan ook via het juridisch loket.. zij kunnen je doorverwijzen naar een advocaat die de familie moudawana goed ken.

wat ik mee geef is het wetmatige. het praktische daar kan ik je niet bij helpen
quote:Jaja007 schreef op 15 maart 2011 @ 17:41:

En zorg voor vermomming zodat men jou en kids niet herkennen tijdens de vlucht naar onderduik adres.

OMG denk je echt dat dat gaat gebeuren..?

o ja wetmatige kant klopt niet in deze context. Wat ik bedoelde te zeggen: de juridische kant...
het Haag kinderontvoeringsverdrag

Haags dus....
quote:shahla schreef op 15 maart 2011 @ 17:33:

[...]

Ik weet het. Wilde het alleen niet noemen omdat het niet direct bij deze situatie paste. Er zijn zoveel gevallen. Het is niet slechts voorbehouden aan Islamieten en dat zij dat per definitie doen.

Bij islamieten geeft het de meeste shit, omdat in die landen heel andere rechten van toepassing zijn.

Ik begrijp dus echt niet dat vrouwen met zo'n exotisch uitziend figuur trouwen en ook nog eens kinderen krijgen. Als het fout gaat, en dat gaat het regelmatig, gaat het vaak ook goed fout.

Overigens kan de man geen paspoort aanvragen zonder toestemming van de vrouw. Maar als de kinderen in zijn paspoort zijn bijgeschreven kan hij zo met ze de grens over. Volledig legaal.
quote:willem1959 schreef op 15 maart 2011 @ 18:33:

[...]

Bij islamieten geeft het de meeste shit, omdat in die landen heel andere rechten van toepassing zijn.

Ik begrijp dus echt niet dat vrouwen met zo'n exotisch uitziend figuur trouwen en ook nog eens kinderen krijgen. Als het fout gaat, en dat gaat het regelmatig, gaat het vaak ook goed fout.

Dat klopt, daar is het recht van de man sterker bij voogdijregeling en hier is het eigenlijk andersom.

Ik snap wel dat ze met zo'n exotisch figuur trouwen en daar misschien ook nog eens kinderen mee krijgen. Het is maar net waar je hart sneller van gaat kloppen. Mister Exotique of Meneer Jan modaal. Daar zit een risico aan verbonden, wellicht wat groter dan met Jan Modaal. Maar ik spreek uit ervaring dat een Jan Modaal mij véél meer problemen heeft bezorgd dan welke Mister Exotique dan ook.

quote:Overigens kan de man geen paspoort aanvragen zonder toestemming van de vrouw. Maar als de kinderen in zijn paspoort zijn bijgeschreven kan hij zo met ze de grens over. Volledig legaal.

En jij denkt dat dáár niks op te verzinnen is? Handtekening namaken, andere vrouw als zijn vrouw laten fungeren en zo verder. Beetje creatief mag wel, Willem.

Ik heb echt wel eens van gevallen gelezen dat het die man toch gelukt was achter de rug van zijn vrouw om paspoorten voor zijn kinderen te krijgen.
Bij mijn weten moet je tegenwoordig echt met z'n tweeën komen en ook legitimeren.
Oh nee, kind moet mee, tweede ouder niet.
TO waar ben je???????????
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Mijn advies zou zijn om met de imam van de plaatselijke moskee te gaan praten. Hem de situatie uitleggen en vragen of hij wellicht in jullie situatie kan bemiddelen. Geen idee of dit werkt maar als hij zo gelovig is als hij zegt, zal de imam hem op zijn islamitische plicht wijzen. Hopen dat hij zich wat meer aantrekt van zijn "meerdere" in dit geval. Ondertussen zorg je dat je de bovenstaande adviezen ter harte neemt, zodat je ook klaar bent te vertrekken als het plan met de imam niet lukt.
quote:hanneke000 schreef op 15 maart 2011 @ 11:10:

Praat met je kinderen. Leg uit welke dreiging er is. Wat ze kunnen doen als het zover komt. (aandacht trekken van politie, douane personeel, omstanders) Dat jij wilt dat ze hier blijven, dat je daarvoor vecht! Zorg dat je omgeving weet van deze dreiging. Vertel het de school, de buren, je familie. Niet dat ze het aan de grote klok moeten hangen (uiteraard niet dus), maar dat ze wéten van de dreiging. Als er dan iets gebeurd, dat ze dat herkennen.

Deze raad op zich kan ik me heel goed voorstellen, maar hier zit ook een groot risico in. De kinderen zullen/kunnen heel loyaal zijn naar vader toe! Op het moment dat TO dit met de kinderen bespreekt, kunnen zij dit aan vader doorvertellen (uit angst voor de dingen die gebeuren gaan, uit loyaliteit, uit het "zielig" vinden voor vader, uit angst voor vader, enz.)

Ook het inseinen van zoveel mensen brengt risico's met zich mee; je verrader slaapt nooit! Niet dat ze het rechtstreeks met de echtgenoot zullen bespreken, maar oh oh oh, wat is het spannend om hierover met anderen te gaan praten! Voor je het weet komt het bij iemand terecht die loyaal is naar de partner (of diens familie) en je zit mooi in de shit.

Ik raad je aan (is al eerder genoemd) zo snel mogelijk contact op te nemen met een blijf-huis. Daar kunnen ze je van een heleboel advies voorzien.

Sterkte!
Dit wordt toch niet zo'n akelig topic met 1 OP en voor de rest niks meer hè.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Waarom zou je man eigenlijk naar Marokko willen?
Zodat je jezelf altijd blijft afvragen, hoe is t met......?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven