Broeiend dekbed

15-03-2011 23:11 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb al een paar jaar een vierseizoenen dekbed van Ikea. In de winter vind ik het prettig maar zodra de temperaturen maar iets omhoog gaan is het mij te warm. Lig nu al te puffen onder het zomerdekbed, vind het broeien.Wie heeft tips voor een fijn zomerdekbed?
Ik heb voor de "warmere" maanden (april t/m september) een IKEA-dekbed #1 (wel veren, maar weinig dichtheid, dus relatief fris). Voor de overige maanden heb ik een IKEA #3 - ook veren.
Wol van Texelse schapen.
Natuurlijke materialen lijken me sowieso een hele verbetering...

Hier een wollen 4-seizoenen dekbed van de Aldi. Vriend heeft het altijd koud, ik altijd warm... En toch slapen we onder dit dekbed allebei heerlijk!
Zijde is erg fijn voor de zomer.

Linkje Vergelijking Dekbedden
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Is het dan nu al (veel) warmer in jouw slaapkamer dan eerder deze winter? Het is nog een graad of 5 's nachts dus als ik (met het raam open) slaap heb ik mijn ikea zomerdekbed nog wel nodig. Later ga ik over op een katoenen ziekenhuisdeken.
goeie kwaliteit ganzendons nemen
In de winter een zomerdeel van Ikea, in de zomer zo'n hele dunne, ook van Ikea.

Deze kost maar een tientje ofzo, en past makkelijk in de wasmachine.

Dit is dus geen katoenen/stoffen tijk, maar van dat non-woven-weefsel.

Dat vind ik wat onprettig aanvoelen met het opmaken en het blijft ook niet zo goed in de hoes zitten.

Dit los ik op met veiligheidsspelden op de hoeken en onderaan.
Eens met Tickel. Ik zou ook voor zijde gaan.
In de winter 2 synthetische dekbedden met een fleece kleed, naar de lente toe, zoals nu 1 dekbed minder, daarna fleece eraf, tussen 15-18 graden alleen overtrek en boven de 20 graden niets . . . . .

Zomers ook altijd raam open. Broeien: geen last van . . . . .
Ik heb ook een zomer/winter dekbed van de ikea klasse 1/3.

Nu liggen beide er nog op. verwarming in de slaapkamer uit en een luikje open. Ik denk dat ik van het weekend de '1' uit de hoes haal.

Heb je niet perongeluk de warmste er nog in zitten?

Zo nee dan kan je denk ik beter het raam open zetten 's nachts.
Raam staat altijd open en heb ook geen verwarming aan. Misschien gaan de hormonen een rol spelen ;). Ik zal eerst zo'n hele dunne van Ikea nog proberen en anders maar sparen voor een zijden dekbed. Die zijn nog best duur zag ik.
Hier heb je een zijde dekbed van 200x200 voor ¤149,-

Een maat groter is + ¤20,-
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik slaap in de zomer onder de plaid van Ikea. Het is geen dekbed, maar wel warmer dan een laken en frisser dan een zomerdeken.

Ik kan het even niet meer vinden op hun site. Maar het is eigenlijk een doorgestikte dunne deken.
ohh dat zijden daar word ik hebberig van. Zijden lakens lijken mij zo ontzettend fijn.

Wij slapen hier trouwens nog onder beide delen en dan soms nog een extra deken. Maar wonen dan ook in Zweden dus het is hier nog flink koud.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven