Full House deel 3

15-02-2011 12:56 2599 berichten
Alle reacties Link kopieren
naam0 mnd3 mnd6 mnd9 mnd11 mnd14 mnd21 mndMr. J.

7-4-'10399510,7 kg.

78 cmAatje

16-6-'1034655685 gr

61,9 cm6575 gr.

65,9 cm8320 gr.

71,8 cm9455 gr.

75,6 cmLmeisje

10-7-'1039006530 gr

60 cm8080 gr.

61 cm9260 gr.

70 cmOotje

15-7-'1020004975 gr

54 cm5950

60 cm7100 gr.

64 cmJongste

2-9-'1036505420 gr

60,5 cm6950 cm

66,58035 gr.

70 cmRmeisje

28-10-'1036005470 gr

59 cm6965 gr.

64 cmBengeltje

25-2-'113000Umini

2-3-'1129805450 gr

60 cm

Link naar het eerste deel -> een derde kindje in 2010

Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling

Link naar het derde deel -> Full House

Link naar het vierde deel -> Full House deel 2
och arme ik lees nu pas mijn laatste post dat is weer zo'n onleesbare- ootje voeden en met links iphonen-post.

Ik weet er al wat er met me is, ik probeer al een paar dagen mijn gedachten op een rijtje te krijgen. Ik heb alle puzzelstukjes bijelkaar gezocht en probeer het te puzzelen, vooral nadat ik bij mijn vriendin was, niet alleen in een groot af huis, wat me erg raakte maar ook met een man die heel de tijd maar helpt met de baby en met een vriendin die zelf aangeeft niet zoveel aan te kunnen en dat dat ook geen negatieve kritiek tot gevolg had, haar man ving dat op, maakte haar niet zwart als een zwak iemand, maar nam het over. Mijn man heeft vaak niet door hoe hij op anderen reageert en dat hij vaak kleinerend overkomt. Hij vind dat hij de dingen beter kan en laat dat ook weten maar hij verwacht wel dat ik ze doe en ik krijg dan de instructies erbij en ookal een reactie van, ja jij bent natuurliijk helemaal niet zakelijk en ik maak me bij zulke dingen al zorgen van af je het niet verkeerd doet. Ik denk dan altijd, jee waar maak je je druk over van te voren en zeg ook weleens doe jij het dan, Maar het is dan van nee maak jij die factuur of doe dat en dat aannemen van die klant want ik ben moe. Ik begrijp zijn vermoeidheid en ook dat hij momenteel veel te veel werkt. Ik vind het ook rot dat we elkaar weinig zien. Ik weet dat hij echt erg gek op me is en dat al dat werk dat hij verricht is om het gezin draaiende te houden. Ik ben dus ook trots op hem en dankbaar dat ik de rol van huismoeder naast mijn werk kan vervullen. Ik zoubest een dag meer willen werken maar ben wel blij met mijn werk en gezin maar het is heel pittig. Ik heb een eigen praktijk en die loopt nu best goed. Ik heb een freelance baan die erg leuk is en die ik zelf kan indelen maar dat houd me wel scherp en ik kan niet zomaar een les in elkaar prutsen. Ook volg ik nascholingen etc. Kortom geen 9 tot 5 werk.

Ik doe al die extra dingen in mn avonden en vrijgekomen uurtjes. Dat ik zo goed kan combineren is fijn maar ik heb echt behoefte om met 8 maanden geen normale nachten af en toe terug te kunnen vallen op iemand.

Als ik de puzzel nu bijelkaar leg zie ik mijn man als iemand die gek op me zegt te zijn, die trouw en hard werkt maar die mijn persoon en behoefte niet (wil/??? ) zien?

Hij wil de nachten niet over nemen, ala dat is ook lastig met de bv en dat neem ik voor lief. Ik trek die nachten ook wel. Maar hij snapt dan niet hoe het voelt of is.

Het huis is al vijf jaar een item. Ik wilde latten omdat ik dus erg veel behoefte heb aan een eigen ruimte. Ik heb dat nodig. Ik heb orde en rust om me heen nodig om te functioneren anders loop ik op mn tenen omdat ik een creatief en best overgevoelig mens ben, dus behoefte heb aan rust om me heen. Hij zei van we maken een atelier en een groot huis. Dat kan mislopen. Ik zie zelf ook hoe moeilijk het is om te verbouwen met een gezin. Maar ik heb niet het gevoel dat hij begrijpt of interesseert hoe zwaar dit voor me is. Hij ziet eigenlijk het probleem niet zo. Dat raakt mij erg want voor mij is dit heel pittig. IK hoef geen dure spullen etc maar iets wat af is geeft rust in mijn hoofd.

Dan met het rijbewijs en drinken. Ik heb natuurlijk die vriend in dec erbij betrokken en man nam het serieus en het zou niet meer gebeuren. Het is dus weer zo en ik voel me niet serieus genomen hierin. Ik denk dat de volgende stap is dat we toch met iemand moeten praten.

Ook als ik zeg; laat de auto staan zoals vandaag, gaat hij toch.

En het lijkt dus alsof hij niet hoort wat ik zeg....

dat kan nooit zijn bedoeling zijn maar dit is niet goed en daar moet een derde bij kijken want als een gesprek met een vriend etc niet helpt wat dan.
wat ik wil zeggen, man doet wel degelijk wat maar dan op zijn manier : hard werken maar hij is verder toch vooral op zijn behoeften gericht ofzo lijkt wel
Een voorbeeld van totaal niet begrijpen of luisteren naar iets wat HEEL belangrijk was voor me was bij ootje. Ik vobd het zo ontzettend erge gedacjmhten dat oorje uit mijn buik in een bedje kwam op een verre afdeling! Ik had haar al die tijd in mn buik ! Vreselijk ! Dus man moest mij beloven dat hij bij haar zou blijven de eerste dag zodat er iemand was. De gedachten dat hij haar zou aaien en vasthouden en toespreken, wat ik het liefst zou doen, gaf mij rust.

Maarja dat deed hij dus ook niet maar hij kon wel wat drinken in de stad met vrienden. Tuurlijk hij zorgde die tijd al voor van alles. Druk zat. Maar het was voor mij zo ontzettend belangrijk, alles voelt zo intens die eerste dagen met je baby ! En ik ben dan - toegeven - erg obsessed, betoverd, verliefd.

Maar man snapt me dan ook niet, " ze slaapt toch alleen maar " hij heeft dan ook zoiets van ik kan prima gaan. Om die nuchterheid kan ik soms ook wel lachen maaaar

Nu even niet.

Ik ben alleen erg geschrokken van mijn gevoel. Ik ga zo voor alles en iedereen, 100%. en ik kan gewoon niet bevatten dat man zo makkelijk omspringt met voor mij hot items.

Hij denkt ook anders en dat is voor mij ook wennen. Geld dat vrij kwam per april voor de verbouwing heeft hij geinvesteerd in iets waar 10.000 winst uitkomt. Maar ja.. Wanneer ? Ik had ook voor 5000 kunnen verbouwen. Dan zie ik weer naar iets uit en jee weer een verandering... Als ik dan nadenk ( madat ik eerst boos werd ) zie ik ook wel dat het ook een kern van waarde heeft hoe man denkt. Maar ik had nooit zoiets gedaan. Omdat ik voor mn gevoel al jaren terug klaar had willen zijn.

SORRY ik voel me echt een zeur en dat op deze mooie lente dag. Maar ik ben in conflict met mezelf. Ik zou nooit mn mooie gezinnetje willen laten varen door te doen wat ik wil doen nml zeggen : ik heb hier geen zin meer in, het houd ergens op jezelf voor gek te zetten :( ik bedoel ik praat tegen een muur ?!! Dan voel je je toch stom :(

Maar ik wil er helemaal niet mee ophouden maar ik wil ook dat hij zich anders opstelt maar man kan gewoon zo dwars zijn. Vorig weekend bleek hij de kinderen alles te laten doen wat niet mag in de speel jungle ( een soort balorig) hij liet ze zelfs confetti in de winkel er naast kopen on daar neer te gooien omdat er stond dat het na een feestje 25 euro schoonmaakkosten kost. Tuurlijk ik vind de jungle ook gwldtrekkers maar daarom ga ik er ook niet heen. Maar man vond het zo grappig.

Klaagmuur is gebouwd. Ja ? Klaar...

Bengel ootje werd wakker door de zwiep die de maxi cosi maakte en moest lachen. Ze had het denk niet door dacht mss een spelletje ?!

Ze heeft niet gehuild en ook niks gestoten.
Viool op dreef... Waha...
He bah, Viool...dat klinkt allemaal helemaal niet fijn bij jou...

Ik sluit me aan bij mij voorgangers: je man MOET echt meer oog voor jou hebben. Dit is geen goede situatie. Ja, man is druk om de boel draaiende te houden, maaaaar jij hebt het ook druk met je werk, kids, huis, gebroken nachten.

Mijn vriend draait ook zo'n 60 a 70 uur per week. Ik ben thuis en daardoor vind ik het niet meer dan logisch om hier thuis alles te doen. Ook hier regelmatig woorden, hoor. Want dan is het weekend en is hij moe, gaat in bed liggen. Vind ik dan niet leuk, want ik ben door zijn drukke baan veel alleen en doe dus echt ALLES in mijn 1-tje met 3 kids. Dat is ook pittig en dan vind ik het wel fijn, dat als hij er is ook gewoon zijn eigen rommel opruimt en

aandacht aan de kinderen besteed. Nou ja,af en toe moet dat weer even opgerakeld worden en dan gaat het weer goed. Gaat hij bijv. zwemmen ofzo met 1 van de jongens.

Bij jou klinkt het nu alsof je man zijn leven leidt en jij je daar maar aan moet aanpassen. Viool, ik vind het echt rot voor je dathet nu gaat zoals het gaat... Misschien idd toch eens een derde erbij betrekken, zodat zijn ogen worden geopend.

Bengel, fijn, dat het allemaal zo goed loopt daar. Jij hebt toch ook geen rijbewijs? Hoe doe jedat dan met halen en brengen naar school? Ik heb nu een fietskar. Superhandig, maar toch wel weer een gedoe, alles en iedereen op en inladen enzo...

Vriend moet in april 3 weken naar Amerika. Daarna wil ik toch ECHT met mijn rijbewijs gaan beginnen.

5x5, poeh...crohn? Wat heftig om te horen. Welheel fijn, dat je nu snel tetecht kan voor de onderzoeken. Ik hoop zo voor je, dat je snel weet wat er nu toch met je is.

Jee tieger, wat een gefoe, zeg, op je werk... Lijkt me geen prettige werksfeer dan met zo'n zwarte lijst..of valt het mee?
Ik bedoel het verder niet om je man af te zeiken, hoor Viool!

Eigenlijk heb ik nl ook best vaak herkenning in jouw verhalen.

Mijn vriend is ook behoorlijk eigengereid, gaat zijn eigen gang, druk werkbestaan en daardoor voor mijn gevoel ook niet altijd zo betrokken met thuis als ik dat graag zou zien. Ik heb hier ook regelmatig geroepen, dat ik ook een eigen leven heb en wil. En me niet continu wil aanpassen aan dat van hem. Want zo ervaar ik het af en toe ook. Hij loopt in en uit wanneer hij wil. Duikt zijn bed in wanneer hij maar wil. En ik kan dat dus niet.

Volgens mij is dat bij jou ook zo. Met het belangrijke verschil, dat jij ook nog een baan hebt, een huis datniet af is en erg gebroken nachten hebt...
O, Bengel. Ik heb dus kaartjes gewonnen voor de premiere van Hop. Het is een film. Volgens mij gaat het over de paashaas die met pensioen gaat en wil dat zijn zoon het overneemt. Maar die wil liever rockster worden. Nou ja, zoiets, geloof ik. Ik ga gezellig samen met vriend en oudste. Ben wel benieuwd hoe het is, zo'n premiere.
Hihihi, schattig, RW, je kindjes die zonder jas mochten! Heerlijk weer was het idd!

En wat balen, dat jij en J nog steeds niet helemaal beter zijn...
Rikst ja ik dacht al eens eerder een link te zien man heeft ook geen inlevingsvermogen gen dus ja dat schiet niet op he - beetje autistisch zeg maar

Ik ga aangeven dat ik er een derde ( prof ) bij wil voor gesprekken. Dat hebben we schijnbaar nodig.

Wat jij omschrijft klopt - van eigen gang gaan - dat wordt hier door iedereen ook als normaal gezien. Dus zo zijn de rollen verdeeld.
Hallo!!'

Viool dit kan niet hoor! Jouw man moet echt zijn verantwoordelijkheid nemen! Wat is dat voor voorbeeld voor de kinderen? En de nachten niet overnemen??? Nee wie wil er nou een gebroken nacht? Maarja dat hoort er toch bij. Dat is nou een vader of moeder zijn. 24/7 verzorging van je gezin.

Ik zou het niet trekken zoals jij het thuis hebt. Dit gaat nergens over. Je schrijft dat jij gek op je is, maar waar blijkt dat uit? Dat hij je na een gebroken nacht wakker maakt om te vrijen? Dat vind ik geen liefde maar eigenbelang. Dat mag hij doen nadat jij een nacht hebt doorgeslapen en hij er 4x uit is geweest. Dat, samen met een ontbijtje en opgeruimd huis en een familiedag in het vooruitzicht.

Zo dat was mijn mening het zal de berglucht wel zijn.

Ga nu vroeg de piste op want het is heel druk!! Allemaal oostblokkers
En bengel en Uma hoe gaat het met de knuffies?

5x5
mogguh!

gisteravond J uit de kots en strond getrokken (hij lag gewoon te slapen ik ga altijd bij hem kijken als ik zelf naar bed ga)boehoe zo zielig, man stond onder de douche dus heb hem erbij gezet lekker schoongemaakt, slokje water en toen is hij heel lief weer gaan slapen. Hij is al echt afgevallen gaat zo snel met die kleintjes. nu slaapt hij alweer een uur arm schaap

rikst ik heb ook geen rijbewijs (en viool volgensmij ook niet? best veel dames hier eigenlijk grappig!) ik doe alles met de bakfiets/ mijn eigen opoefiets. Mis eigenlijk nooit de auto tenzij het echt heeeeel hard regent en ik moet naar school fietsen maar woon best centraal bij alles eigenlijk.

pittig lijkt me 3 wk alleen met de kinderen! Kun je ook wel hulp van ouders inschakelen? mmm bij jou een beetje hetzelfde als bij viool niet leuk kunnen jullie er wel over praten of begrijpt hij je ook niet? Doe je wel wat voor jezelf per week?

Ik ga zo lekker een bakkie doen bij een vriendin als j wakker is. Vanmiddag winkelen met schoonmoeder en de kinderen ze krijgen ieder seizoen altijd nieuwe kleren (en oma wil altijd orgineel dus gaan we niet naar de goedkoopste winkels...), schoonvader past even op j dan lief he

waar blijft de zon???? had de tent van de bakfiets eraf brrrr was veels te koud!
Arme J. Sneu hè? Duurt lang of niet?
quote:Roze wolk schreef op 15 maart 2011 @ 19:55:

Viool ik vind het ook moeilijk te lezen dat je het zo zwaar hebt, je doet zo hard je best en in mijn ogen doet man NIKS. Dat kan echt niet hoor, als hij beloofd eten te koken en vervolgens de kroeg in te duiken, met drank op achter het stuur, dat alles op jou aan komt ik vind het echt heel erg kan niet hoor. Mijn man werkt 60 uur per week maar doet ook nog dingen in het huishouden, houd zich aan afspraken, gaat in zijn werkpauze overblijven bij zoon etc.

Je hebt samen een gezin en deelt samen de verantwoordelijkheid. Ik hoop echt dat jullie eruit gaan komen praat erover misschien met een derde erbij?

Goed gezegd RW
quote:amalia schreef op 16 maart 2011 @ 08:11:

Viool dit kan niet hoor! Jouw man moet echt zijn verantwoordelijkheid nemen! Wat is dat voor voorbeeld voor de kinderen? En de nachten niet overnemen??? Nee wie wil er nou een gebroken nacht? Maarja dat hoort er toch bij. Dat is nou een vader of moeder zijn. 24/7 verzorging van je gezin.

Ik zou het niet trekken zoals jij het thuis hebt. Dit gaat nergens over. Je schrijft dat jij gek op je is, maar waar blijkt dat uit? Dat hij je na een gebroken nacht wakker maakt om te vrijen? Dat vind ik geen liefde maar eigenbelang. Dat mag hij doen nadat jij een nacht hebt doorgeslapen en hij er 4x uit is geweest. Dat, samen met een ontbijtje en opgeruimd huis en een familiedag in het vooruitzicht.

En Amalia zegt het wat pittiger, maar ook hier ben ik het helemaal mee eens.

Viool, zonder jou of je liefde voor je man af te willen vallen, er gaat iets HELEMAAL NIET GOED zo op deze manier. Heel goed dat je van plan bent een 3e professionele partij erbij te btrekken. Niet leuk, maar zoals je zegt blijkbaar hebben jullie dat in deze fase nodig.
Bengel wat goed dat je je alweer helemaal alleen redt. Geen nare nasleep van de KS? Heerlijk dat bengelbaby zo'n makkelijk ventje is. Ik ga je binnenkort even mailen over kraambezoek goed?

Uma kun je al met een goed gevoel een flesje geven aan Sgirl, of blijf je het nog heel moeilijk vinden? Ik vind het zo rot voor je dat het niet gelukt is met bv, maar ben wel blij te lezen dat het met Sgirl goed gaat voor jou.

Rikst 3 weken (3 weken!!) alleen met de kinderen, poe, da's pittig! Is je man een beetje vrij als hij terug komt? Kun je misschien ook eventjes wat rust nemen. En hulp? Familie? Nou, je mag hier komen spuien hoe moe je bent/zwaar het is hoor.

5x5 sterkte weer met de onderzoeken, klinkt niet leuk allemaal.

Tieger jammer van de sollicitaties. succes met je nieuwe poging.

RW wat zielig voor J, die spuug- en poepparade. En afgevallen, sneu hoor. Hoop snel weer beter bij jullie. Hij moet er liefst wel lekker blij, fit en gezond bij zitten op z'n 1e verjaardag straks natuurlijk!
Amalia kssst, skieën jij!

Zit je nu te iphonen vanuit de skilift??
btw, Lmeisje is eigenlijk beter, merk niks meer qua hoesten/snotteren/koorts/benauwdheid. Maar ze eet nog steeds heel weinig. 4 hapjes fruit of groente bijv is al veel. en in 1 ruk doorslapen tot 5/6 's ochtends is ze helemaal verleerd. Vannacht 4 uur en om 6 uur weer (waarom? Ze had om 4 uur een half uur liggen drinken?)

Zou het nasleep zijn? Ze is lang ziek geweest natuurlijk.
Wifi in de restaurantjes sardegna
En restaurantjes genoeg moet voor jezelf zorgen hè na een flinke afdaling
Viool

Ik was wel heel bot. Maar ik zeg het alleen omdat ik je zoveel beter gun. Je schrijft een heel relaas en vervolgens praat je het toch goed voor je man. Dat is liefde, van jouw kant. Enorme onvoorwaardelijke liefde. En ik twijfel er niet aan dat hij ook onwijs veel van je houdt. Maar hij moet ook werken voor de relatie, niet alleen werken voor het geld.
Man was nogal beledigd dat ik het besprak met anderen maar ik heb dat nodig. Ik denk dat ik moet leren aan te geven wat niet voor mij werkt en man heeft werkpunten in zichzelf want hij bedoeld het allwmaal goed uiteindelijk maar ondertussen ervaarde ik dat niet zo. Hij ziet en weet ook niks van zn buien en of wil mijn punten gauw bagatalliseren. Terwijl ik echt aan mn max zit met het huis na al die jaren, dus nee ik kan dat niet waarderen dan.

We gaan binnenkort samen praten en ik ben voorstander van een derde. Maar nog even laten bezinken wat voor iemand.

Nee Amalia jouw stukje vond ik geweldig.

Trouwens allemaal heel goede heldere reactie. Zo zie ik het ook alleen ik voel de angst dat het misschien misgaat als ik echt mijn wil laat zien.

En dat is een af huis, en ja dan wil ik gerust alles doen, dat kan ik nu in de chaos terwijl ik dan slecht functioneer. En dus laat staan straks

En zo heb ik nog wat punten.

Ootje was vsndaag op cb 7 kilo en 63 cm en ze heeft een derde tandje !!!!

Amalia vanuit de skilift hahaha we zijn echt erg !
Hoiiiiiiii even een zwaai van hier!

Viool ben het helemaal emt Amalia eens... een man kan wel zeggen dat ie van je houdt, maar ja geen woorden maar daden he! Een derde inschakelen klinkt wel heel goed, gewoon de boel weer even helder en op een rijtje krijgen. Knuffel!

Hier gaat alles heel goed, genieten dit zeg! Umini is zoooooo relaxed! En ze lacht gewoon al... en dat met twee weken oud. Uman zei het van de week al, maar ik geloofde hem natuurlijk niet. Maar vandaag weer twee keer achter elkaar, echt te schattig!

Afgelopen nacht heeft ze voor het eerst doorgeslapen, van 12 tot 7.

Kortom alles gaat dus erg lekker hier, Uman heeft nu twee weken vrij (eerste week toen de kraamhulp er was is hij gaan werken). Kan alleen maar moeilijk stil zitten, heb echt nergens last van. (alhoewel, krijg wel wat bulten rond wond, littekenweefsel of vocht? Iemand ervaring?)

Kom binnenkort weer even wat uitgebreider reageren, fijne avond allemaal!
Uma wat een goed nieuws en wat klinkt dat heerlijk: doorslapen jippie !!!

Ik denk dat ik er goed aan doe iemand re betrekken die verstand heeft van de dynamiek tussen stellen en ook de typische vrouw- man dingen. En ik zie steeds meer dat mijn man erg op zichzelf is en zijn behoefte zijn de maatstaf algeheel, dus ook m b t gezinsuitjes etc hij gaat echt niet ergens heen voor een ander wat hij niet leuk vind. Nou dan kan hij wat meer mij hebben en ik andersom wat meer van hem. Als we dat al kunnen scheelt dat

Ik merk vandaag dat ik dus best moe ben, heb me de afgelopen 8 maanden weleens prut gevoeld maar dit gevoel dat ik alles echt teveel vind dat is even schrikken. Tegelijk vind ik dit nou best menselijk, wat kan een baby je toch hyper maken, dat je je net supermama voelt.

Dit is vast normaal. Haha. Ik weet van mezelf hoe erg ik ben hoor.

Ohhhh ohhhhweet je wat ik zag mini kleine babies op het cb! En ineens was ootje grooot met haar drie ( DRIE!!!) tanden.

En het waren vroeggeboren babies en nog kleiner dan mn miniviooltje destijds!

Wat een hoopje dan...

Maar oh wat is 8 maanden leuk. Als ik het dikkie dik boek pak is ze heel geinteresseerd. Voorlezen is zo leuk.

En in de kinderstoel gaat ze stralen en dan echt met een blik van kijk ik ben groot.

Maar wat is ze kort he ?63 cm hihihi.

Ik heb vanmiddag twee mandjes viooltjes en een mini katje gekocht ( bij de AH die katjes )

En een gezellig kleed voor op mn tafel op het balkon. Nu aan man vragen of hij de schutting wil maken en we kunnen straks het balkon op.

T is nog niet het nieuwe balkon maar met een beetje fantasie ... Ja en zon doet het !!
Meiden ik ben dit weekend aan het werk, geef een kunstzinnig weekend workshop op lokatie, ben nu dus aan het pakken. Oppas is een tante die gaat mee, dus behalve al mn materiaal ook babyspul mee. Even ter geruststelling ik weet het ik verschijn hier dagelijks dus ja ik heb jullie daaraan gewend hihi.

Allemaal een heel goed weekend gewenst!

De lasagna staat hier in de oven en Ootje slaapt dus ik ga gauw nog wat klusjes afhandelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven