Hoe ceremoniemeester vragen op originele manier

16-03-2011 15:08 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik zit niet echt met een probleem maar hoop toch dat jullie me kunnen helpen. Wij gaan volgend jaar trouwen en willen komende weken onze getuige en ceremoniemeester gaan vragen. Nu heb ik voor de getuige al een leuk idee maar weet ik niet hoe ik de ceremoniemeester wil vragen. Heb al meedere ideeen geopperd maar mijn partner vind ze niks. Echter komt hij ook niet echt met een andere suggestie (typisch mannen). Had al bedacht een fotoboek te maken met de foto's van betreffende ceremoniemeester samen met ons, een doosje met een sleutel erin als sleutel voor ons huwelijk vind ik wat minder en zie heel veel solliciatieberichten voorbij komen maar dat valt beetje lullig aangezien ze met veel moeite aan het solliciteren is en dat niet echt wil lukken. Iemand nog meer ideeen?? Want verder ben ik helemaal blanco.

Wie weet heeft een van jullie wel een super originele manier om de Cm te vragen of ben je op een hele leuke manier gevraagd. Laat het me weten:)
Eh... ga je met die ceremonimeester trouwen dan?

Lijkt mij gewoon het simpelst om het "gewoon" te vragen.
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
waarom moet dat op een originele manier?? Echt, ik bedoel dit niet lullig maar ik snap het niet. Het is toch wel een eer.. dus ik zou het gewoon vragen.

Beste pietje,

Wij zouden het een eer vinden als je onze ceremoniemeester wil zijn.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Eens met Jojanneke. Al dat zogenaamde originele gedoe, dat komt zo gekunsteld over.
ik zal wel een zure trut zijn, maar wat denk je van: Hé Truus, wil jij onze ceremoniemeester zijn?

Ik bedoel, waarom moet het op een originele manier gebeuren?

Als ik een fotoboek met sleutel zou ontvangen zou ik niet eens weten wat je van me zou willen.
oh gelukkig, in de tijd dat ik aan het typen was, zijn er al meer zure trutten opgedoken
Haha Starshine.
Weet je zeker of vriendin daar wel zin in heeft?

Lijkt me echt pijnlijk als je zo'n heel gedoe (met fotoalbum en sleutel) krijgt om dan nog "nee dank je" te zeggen.
Waarom niet gewoon vragen?

Mijn broer vroeg mij ook gewoon, zonder poespas, of ik getuige bij zijn huwelijk wilde zijn.

Een aantal jaar daarvoor had mijn zus mij ook al zonder poespas gevraagd of ik getuige wilde zijn bij haar geregistreerde partnerschap...

Maar goed, misschien ben ik wel zo saai...
quote:Aubrey schreef op 16 maart 2011 @ 15:14:

Eens met Jojanneke. Al dat zogenaamde originele gedoe, dat komt zo gekunsteld over.

De ellende van veel toeters en bellen is ook dat de ceremonimeester in spé met goed fatsoen niet kan weigeren.

Die wordt dus behoorlijk met de kloten voor het blok gezet.

Met een beetje mazzel krijg je op die manier een ceremoniemeester die er geen zin in heeft, en dus ook geen ene flikker uitvoert.

Gezellig...
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
ik snap het ook niet zo goed. Wij hebben het gewoon gevraagd, zelfde met de getuigen. Geen hoogdravend iets ofzo, het is al bijzonder genoeg..
Eens met de andere zure trutten ;)

Wat is er mis met "Hee ***, wil je onze ceremoniemeester zijn? Ja? hartstikke gaaf!!" In het aller-, allerludiekste geval ga je daarbij nog op je knieën, maar dat lijkt me al waaaaaay too much. Het is je ceremoniemeester!!
quote:batwom schreef op 16 maart 2011 @ 15:18:

Lijkt me echt pijnlijk als je zo'n heel gedoe (met fotoalbum en sleutel) krijgt om dan nog "nee dank je" te zeggen.Dat dus. Gewoon normaal vragen, want zij moeten wel echt de keuze hebben om het wel of niet te doen. Met een ingewikkeld cadeau van jouw kant is het voor veel mensen stukken moeilijker om nee te zeggen omdat ze er, door een nieuwe baan, eigenlijk geen tijd voor heeft.

Maar om op de vraag terug te komen: nee, ik heb hier echt geen originele ideeën voor. Het ludiekste wat ik kan bedenken is je vraag op een kaartje schrijven en die bij de Jamin samen met een pond bruidssuikers in zo'n blik te laten stoppen.

Nou, dat was het dan. Als je nou originele manieren had gezocht om je jullie zwangerschap aan te kondigen had ik wel wat geweten.
quote:batwom schreef op 16 maart 2011 @ 15:18:

Lijkt me echt pijnlijk als je zo'n heel gedoe (met fotoalbum en sleutel) krijgt om dan nog "nee dank je" te zeggen.

Mee eens!

Ceremoniemeester is tenslotte niet echt een symbolische taak (zoals getuige) je moet er maar zin in hebben al die telefoontjes van familieleden en vrienden die vragen hebben over hoe en wat.
Maar goed, nu laat ik mijn fantasie even werken.

Misschien kun je hem/haar meenemen naar Parijs. Gaan jullie samen naar de Eiffeltoren, pak je een (lege) agenda erbij (wel ingepakt natuurlijk), ga je op je knieën en vraag je "Lieve [naam], zou je alsjeblieft..... mijn ceremoniemeester willen zijn?"

Edit: En als hij/zij toehapt dan geef je hem/haar het cadeautje (=de lege agenda)
Wat is je drang naar originaliteit? Het organiseren van een bruiloft is al origineel genoeg. Als je niet creatief bent, moet je dat ook niet willen zijn. Het moet ook bij je passen.
Ik vind het zelf helemaal niet leuk om gevraagd te worden voor de rol van ceremoniemeester. Het kost ongelooflijk veel tijd voorafgaand aan de bruiloft, je bent de hele dag aan het regelen en maakt de bruiloft niet op een ontspannen manier mee. Waarom huur je niet een professionele ceremoniemeester in? Dat is wel redelijk origineel (doet niet iedereen), zo'n ceremoniemeester kun je gewoon vragen zonder poespas en je hoeft je vrienden/familie niet te belasten.
Eens met Manager.
haha nee jojanneke dat niet.

Maar zijn speciale mensen voor ons (goede vrienden) en willen hen ook gewoon op een speciale manier vragen. Aangezien het toch iets speciaals is en we er iets speciaals van willen maken willen we ze op een leuke manier vragen
Ik zou overigens überhaupt niet zelf een ceremoniemeester willen hebben.

Hooguit iemand die ik voor de dag zelf zou vragen of hij/zij wil helpen met dingen in goede banen leiden (dus voor eventuele verrassingen enzo...)

Ik hou er veel te veel van om dingen zelf te regelen...
Gordijn ik zou het echt gewoon vragen. Wat je vraagt is namelijk al heel speciaal dus dat hoef je echt niet speciaal in te kleden.

Als je dan toch iets wilt doen, neem ze mee uit eten of kook lekker zelf. Glaasjes champagne erbij, vertel dat jullie gaan trouwen en dat jullie graag willen dat hun ceremoniemeester zijn.
Wow veel reacties in afgelopen minuten moet even doorlezen.

En nee jullie zijn geen zure trutten eerlijkheid wordt gewaardeerd. Snap het idd ook dat als je ze op bepaalde manier met cadeautjes en zo vraag ze wel voor het blok gezet worden.

Toch maar eens goed over nadenken vannacht:) maar leuke ideeen blijven welkom natuurlijk
Succes met je speciale bruiloft, met speciale gasten, die op een speciale manier zijn uitgenodigd met een speciale kaart op een speciale locatie.

Draaf je niet een beetje door?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven