Gezondheid alle pijlers

Wie ervaring met uitgebreide EMG

26-01-2011 10:43 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden, Vraagje ik ben volledig onderzocht door neuroloog in mijn woonplaats mri's en oa ook een EMG nu ben ik doorgestuurd voor verder onderzoek naar het UMC en krijg ik weer een EMG het onderzoek blijkt nu in tegenstelling tot vorige (20 min) 2 uur te duren. Ook gaan ze mijn spieren aanprikken. Is er iemand die hier ervaring meeheeft en dit al een keer heeft gehad, ik vond het vorige onderzoek al naar maar dit klinkt wel heel heftig.

Liefs, Fleur
Ja ik heb ook een uitgebreide EMG gehad die ook 2 uur duurde. Maar ik heb geen vergelijking met een kort onderzoek. Ik vond het zeer pijnlijk.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Hallo mylene,

Wat is er bij jou uitgekomen dan? Hebben ze iets kunnen vinden?

Dat korte onderzoek dat waren de stroomschokken zeg maar en dat vond ik al erg, dus zie als een berg tegen die andere dingen op.
Hallo Fleur, ik heb 2 jaar geleden een stuk of 3 a 4 keer een korte test gehad en 1 maal die van 2 uur. Ook tijdens die korte testen prikten ze aan en deden ze stroomstootjes.

Het is allemaal niet leuk maar het enige wat je kan doen is je ontspannen en het over je heen laten komen. Eerst ga je voor een tijdje met benen en armen in het warme water en daarna gaan ze testen.

Wat er uit de test komt is per persoon en situatie verschillend.

Sterkte,

Groeten Vincent
Even dit topic uppen. Vanmiddag heb ik een EMG van de zenuwen gekregen met stroomstootjes. De Uitslag was gelukkig goed. Nu voel ik wel op een paar plekken waar er plakkers hebben gezeten wat soort van tintelingen of iets in de richting. Is dat nornaal na een EMG. Op internet kan ik niets lezen over nawerkibg
Hoi Hebbes, wat goed dat je meteen de uitslag hebt gekregen, moest er zelf 2 weken op wachten en was helaas niet goed. Maar ik denk dat je gewoon nog wat last hebt van die stroomschokjes dat trekt wel weer weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven