bakfiets

16-03-2011 21:02 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo dames,

ik ben aan het rondkijken voor een bakfiets. lijkt me reuze handig, alleen ze zijn echt duur ! hebben jullie misschien tips voor een goedkopere variant of misschien zelfs het buitenland ?

alvast bedankt
Wij hebben een goedkope variant van tuktuk bakfietsen:

http://www.tuktukbakfietsen.nl/

We konden hem indelen, zoals we wilden.

Wij hebben er bijvoorbeeld voor gekozen dat de bak schuin afloopt en de voorkant er af kan. Zo kan de hond er in en kan hij over het randje kijken.
dat scheelt inderdaad al heel wat euro's ! vind ze tweedehands ook nog zo verschrikkelijk duur. was al aan het denken aan zo'n fietskarretje voor achter de fiets. ervaringen ?

vind stiekem een bakfiets ook veel leuker hoor:)
Een vriendin van mij heeft er eentje via een webshop gekocht. Ze schijnen door heel Nederland te bezorgen. Zij was er in ieder geval blij mee. Dan moet je ff googlen op Shopmarkt in Zaandam.
Ik heb een fietskar en ben er erg blij mee.

Het fietst ook verrassend licht moet ik zeggen, 1 kind achterop en 2 in de kar.

Maar let dan wel even op dat de beugels aan de zijkant bij de wielen eraf kunnen, dan kun je er tenminste overal mee naar binnen.
Mp! Bakfiets gebruik je tot kinderen zelf fietsen, s dusgrote tweedehands markt voor. Enne goede fietsen kosten geld.
-
Oh ja, die prijs was wel uirzonderlijk laag hoor...
@ south:

zoiets zoek ik dus ook ! mag ook best een likje verf nodig hebben of wat klein kluswerk. heb mp indd al afgespeurd, helaas (nog) zonder resultaat
quote:Des_ree schreef op 16 maart 2011 @ 21:56:

@ south:

zo een koopje zoek ik dus ook ! mag ook best een likje verf nodig hebben of wat klein kluswerk. heb mp indd al afgespeurd, helaas (nog) zonder resultaat
Waar heb je je bakfiets voor nodig? Ga je kilometers maken, of is het gewoon voor de leuk, voor een kippestukkie in de wijk?

Dat maakt nogal uit namelijk.

Ik heb een fietskar gehad (zwaar trappen en zoons zaten niet lekker en sloegen elkaar de hersens in).

Ik heb een babboe driewieler gehad. Irritant ding, stuurde slecht, trapte loei en loeizwaar.

Ik heb een gazelle cabby nu. Ideaal ding. Ik raad hem iedereen aan. Fietst lichter dan een moederfiets met twee zitjes, is mooi, er kunnen veel spullen in, goede maxicosiadapters, regententje etc. Zeven versnellingen. Ik fiets er zo'n 20 km per dag mee normaal (nu even 10 per dag, ivm zwangerschap) en doe dat met veel plezier en gemak.
quote:sosofie schreef op 16 maart 2011 @ 22:59:

Waar heb je je bakfiets voor nodig? Ga je kilometers maken, of is het gewoon voor de leuk, voor een kippestukkie in de wijk?

Dat maakt nogal uit namelijk.

Ik heb een fietskar gehad (zwaar trappen en zoons zaten niet lekker en sloegen elkaar de hersens in).

Ik heb een babboe driewieler gehad. Irritant ding, stuurde slecht, trapte loei en loeizwaar.

Ik heb een gazelle cabby nu. Ideaal ding. Ik raad hem iedereen aan. Fietst lichter dan een moederfiets met twee zitjes, is mooi, er kunnen veel spullen in, goede maxicosiadapters, regententje etc. Zeven versnellingen. Ik fiets er zo'n 20 km per dag mee normaal (nu even 10 per dag, ivm zwangerschap) en doe dat met veel plezier en gemak.

Ik wil er mijn kleintje mee naar het kdv brengen en vervolgens zelf doorfietsen naar mijn stage. Het zal al met al een km of 8 per dag zijn. Lief pikt hem namelijk van het kdv op, incidenteel (na een ochtendienst) zal ik hem zelf ophalen. Maar ik heb er eentje gevonden, een oudere, maar wel maar voor 45 euro's

Likje verf erover en even goed na laten kijken door lief, mocht het dan niet bevallen ben ik niet meteen een klein fortuin kwijt. Ga trouwens ook nog kijken bie iemand voor een fietskarretje voor achter de fiets. Maar vind dat meer wat voor als hij ouder is, omdat contact maken moeilijker gaat lijkt me

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven