Gezondheid alle pijlers

Moe van allergie?

17-03-2011 11:59 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al vijf maanden erg moe, zo moe dat ik maar halve dagen kan werken. Eerst werd er aan overspannenheid gedacht maar sinds ik een maand geleden longontsteking kreeg, ging de arts denken dat hij wat had gemist. Uit uitgebreid bloedonderzoek kwamen - gelukkig - geen enge ziektes maar wel dat iets erg verhoogd is waaruit blijkt dat ik ergens erg allergisch voor zou zijn. Dus nu wacht ik op de uitslag van dat bloedonderzoek.

Maar mijn vraag is: kun je zo doodmoe zijn van een allergie? Verder zit ik altijd erg vol, altijd wel wat verkouden, maar verder geen klachten. Kent iemand dit verhaal? Ik wil dus eigenlijk graag weten of je dus van een allergie zo doodmoe kunt zijn en dat als ik weet waarvoor ik allergisch ben en daar dan mijn leven op aanpas of die vermoedheid dan kan verdwijnen?
Ik ben ontzettend allergisch voor van alles en nog wat, maar van overdadige moeheid heb ik geen last. Ik word er wel eens gek van (jeuk, aaargh!). Maar moe? Nee.

Ik heb wel eens een longontsteking gehad, en daar kan je wel tijden moe van zijn. Ongelofelijk, wat was ik moe toen.
ja, dat kan! Als je spijsvertering daardoor bijvoorbeeld niet optimaal werkt: reken maar dat je moe kan zijn!

Wellicht is het Pfeiffer ofzo. Weet je ook nooit...

Sterkte! NEem de tijd voor jezelf!
Volg je hart. Dat klopt.
@Pink2510 Pfeiffer is uitgesloten en ziekte van Lyme ook (hoewel dat nooit zeker is met die test) maar vooral dat ene stofje met moeiluijke naam was extreem hoog waaruit blijkt dat je allergisch bent voor iets. En ik hoop dus dat als we dat weten en dara een plan opzettend at de vermoeidheid verdwijnt. Maar ik vind het zo'n raar idee dat je van een allergie zo moe kunt zijn...
Ja hoor van een allergie kun je moe zijn.

Je lichaam is constant onterecht ergens tegen aan het vechten en reken maar dat je daar extra moe van wordt. Maar zo extreem moe dat je nog maar halve dagen kan werken is nou ook weer niet normaal bij een allergie.
histamine?

Ik was toen ik nog heel erg hooikoorts had ook altijd zo moe. Gelukkig ben ik er overheen gegroeid.
Gistallergie? Gluten-allergie?
Ik heb geen idee! Morgen krijg ik de uitslag van bloedonderzoek. Maar wat ik begreep is dat de eerste stap omdat hieruit vaak alleen de 'simpele' allergieen uitkomen zoals hond, kat, melk etc
Je gebruikt niet toevallig al antihistamine vanwege allergieen?

Ik heb dat in het verleden dagelijks gebruikt vanwege allergieen, sommigen worden ook gebruikt als hypnoticum.

Ik hoop dat je er gauw achter komt wat er aan de hand is! Ik heb er jaren geleden 5 weken over gedaan om erachter te komen dat het aan mijn nieuwe antihistaminicum lag dat ik alleen nog maar kon slapen.

Laat je echter niet gek maken door de dingen die hier gezegd worden; we hebben allemaal wel ervaring met moeheid, het is dan ook een symptoom wat bij zoveel ziektebeelden maar ook situaties past. Ik zie in dit topic iets met moeheid en lees iets over allergieen en histamine; ziehier mijn associatie. Probeer er niet teveel in te lezen en wacht de onderzoeken af...
@Gobsmack Nee, ik ben nergens allergisch voor dacht ik. als alleen zonne-allergie. En als kind voor zand en ik had als kind veel exceem. Dus ik slik niks.

Ik moet gewoon afwachten tot morgen. Maar ik wilde eigenlijk meer weten of je erg moe kunt zijn van een allergie. Want ergens ben ikw el allergisch voor, dus dat gaan ze hoop ik wel uitvinden. maar of ik daardoro zo moe ben, dat zou ik wel willen weten
Om dan nu maar echt antwoord te geven op je vraag ; ja, vermoeidheid kan door een allergie komen ja.

En als je weet wat het is dan kan je vast je leven aanpassen door die stof te vermijden.

Ik hoop dat je erachter komt! Met die testen kan niet alles worden getest natuurlijk, alleen de standaard allergieen. (bij mij kwam er niks uit maar heb wel allergieen)

Hoe dan ook, de behandeling met antihistamine is standaard, het is alleen lastig dat je dan nog niet weet wat je nou moet vermijden.
Volgens de bloedtest heb ik ook geen glutenallergie, maar ik wordt wel doodmoe als ik brood eet en ik krijg vaak buikpijn. Dus er is wel een verband, maar niet aantoonbaar.
@Gobsmack

Als het niet uit de testen kwam, hoe ben je er dan achter gekomen?
Het lijkt me dat als je ergens allergisch (of intolerant) voor bent, en je haalt dat niet uit je leven, dat je lichaam continu als een bezetene aan het werk is om die vijand te verdrijven. Ja, klinkt wel logisch dat je daar moe van wordt...

In het geval van glutenallergie is ook nog eens je darm aan gort en neem je geen voedingsstoffen meer op. Ook niet erg energie-opwekkend.

Overigens, ik heb dus glutenallergie en mijn darm doet het goed want ik eet geen gluten meer, maar ik ben nog altijd moe hoor. Wel minder moe, maar nog altijd niet fit en ik vraag me af of dat ooit nog gaat komen.

Ben benieuwd welke stof er nou zo verhoogd is! Sterkte!
Tegenwoordig zijn er veel meer anti-histamine tabletten op de markt waar je niet suf van wordt. Daarmee mag je gewoon autorijden enzo. Gobsmack, ik denk dat jij hele ouderwetse pillen hebt, want die klachten die jij beschrijft hoeven dus niet.
@ Georgette; klopt, de nieuwe generatie pillen heeft over het algemeen die bijwerking niet.

@ Gonzo; omdat ik dus wel reageerde, het was duidelijk dat ik allergieen had. Ik had vaak last van uitslag en later zwol mijn keel soms zo op dat ik dreigde te stikken. Dan wordt het wel makkelijk herleiden waar het vandaan komt, zo'n reactie komt binnen 20 min.

Op de allergologie poli kwam er overigens helemaal niks uit de testen, maar toen had ik al geen last meer van die uitslag volgens mij, vooral van het stikken.
Vanochtend de uitslag en ik ben nérgens allergisch voor. En als je eosinofielen zo hoog zijn is het in 99% van de gevallen een allergie. Ik val dus in die ene procent Het kan dan een bloedziekte zijn... Ben doorgestuurd naar de internist waar ik maandag over een week terecht kan. Weer wachten... Geloof dat ik liever een allergie had...
Sterkte Gonzo, ik hoop dat het mee valt en dat je je heel gauw beter voelt!
Dank je wel Gobsmack. Ik ben voroal dat wachten zo beu, maar goed, ergens zal er wel een antwoord komen...
@ gonzo: beetje vreemd misschien maar eosinofielen zijn ook hoog als je een wormbesmetting hebt! daar denkt geen arts aan maar is ook nog een mogelijkheid. ik zag het ooit voorbij komen tijdens mijn studie en ben het nooit vergeten.... vraag dus ook hiernaar! beterschap!
citeren is niet wijzigen.. dubbel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven