Ervaringen brestflow speen?

17-03-2011 12:46 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er de breastflow fles? Ik heb die voor mijn dochterje omdat het anders te snel gaat, maar ik moet elke week/2 weken nieuwe spenen kopen, ze zuigt de speen vacuum waardoor de binnenste speen elke keer scheurt!
Geen idee, ik heb de fles wel maar zelfs daar wilde dochter niet uit drinken.
Hier op advies van lactatiekundige gekocht maar na paar dagen gebruiken over op dr. Brown. Ze klokte ondanks dat ze 1,5 week was de breastflow alsnog binnen enkele minuten leeg.
Wij hadden de Breastflow. Dat de buitenste speen vacuum zuigt is de bedoeling, maar het probleem van het scheuren van de binnenste speen hadden wij ook. Al duurde het bij ons wat langer dan 2 weken. Ik zou denk ik ook de Dr. Brown eens proberen, die werkt volgens hetzelfde principe.
bij beide kinderen dr brown gehad. Wel altijd met de kleinste maat speen, ook als ze ouder worden!

prima principe
Ervaring, maar dan voor een flesweigeraar. HEel af en toe dronk ze uit deze fles.

Scheurende speentjes nooit last van gehad...
Ik heb deze gehad. Wat een rotfles! Zelfs de lactatiekundige kon mij niet vertellen hoe hij nou precies werkte en hoe de speen er tijdens het drinken uit hoorde te zien. Daarna ook de drBrown gehad maar was ook geen succes. Uiteindelijk over gegaan op difrax en dat ging prima.

Ik heb de fles niet zo lang gebruikt dat hij kon scheuren.
Wij hebben hem ook gebruikt en dat ging prima. Dochter dronk er niet te snel uit en van scheurende spenen hebben we geen last gehad.
Hier ook gehad. Helaas geen suc6. Zoonlief dronk turbo aan de borst en dus ook turbo bij die speen.

Dat ie scheurt lijkt mij vreemd. Ik zou eens contact opnemen met de firma Medela. Die spenen zijn duur dus zouden mi langer mee moeten gaan.

Hier uiteindelijk uitgekomen bij de difrax fles (dr Browns ging hier weer veel te langzaam; zoonlief kon speen niet vacuum krijgen).

Die accepteerde zoonlief gelukkig prima. Was de 4e fles. Nog steeds turbo destijds. Dus ging er een beetje nutriton door. Ging prima.
quote:pandaatje schreef op 17 maart 2011 @ 18:38:

Hier ook gehad. Helaas geen suc6. Zoonlief dronk turbo aan de borst en dus ook turbo bij die speen.

Dat ie scheurt lijkt mij vreemd. Ik zou eens contact opnemen met de firma Medela. Die spenen zijn duur dus zouden mi langer mee moeten gaan.

Hier uiteindelijk uitgekomen bij de difrax fles (dr Browns ging hier weer veel te langzaam; zoonlief kon speen niet vacuum krijgen).

Die accepteerde zoonlief gelukkig prima. Was de 4e fles. Nog steeds turbo destijds. Dus ging er een beetje nutriton door. Ging prima.Breastflow is toch niet van Medela?
Nee Breastflow is niet van Medela, heb Breastflow al gemaild, maar is bedrijf uit de UK, dus daar verwacht ik eigenlijk geen reactie van. Ben ook al terug naar de winkel geweest waar ik de spenen koop, heb 1 keer nieuwe spenen gehad, maar daar vonden ze het ook raar, maar het is echt zo, verzin het niet.

Tis echt balen, wat vandaag Avent flesje gehaald en ze huilt alleen maar omdat het veel te snel voor haar gaat, zelfs met de kleinste speen!
Hier goede ervaringen met BreastFlow. Wij kregen het advies ook van de lactatiekundige omdat ze veel te snel uit de normale (Avent) speentjes dronk en zo'n last kreeg van krampjes. Er zijn volgens mij van BreastFlow meerdere spenen: voor hele kleintjes en iets oudere baby's. Ik ben de leeftijdsgrens (= natuurlijk adviesleeftijd) even kwijt, dacht 3 maanden? Ik weet nog wel dat ik de speen voor oudere kindjes heel veel steviger en stugger vond. Misschien lost dat je probleem op? Succes in ieder geval!
Ja 0-3 mnd en 3mnd +. Heb nu de 3mnd+ in gebruik omdat ik wat moet. Hoop dat ze idd stugger en steviger zijn zodat ze langer meegaan!

Nog iemand anders tips voor een andere fles? Er mag dus wat uitkomen als ze drinkt en niet eruit spuiten/druppelen...
quote:schullie schreef op 17 maart 2011 @ 21:14:

Ja 0-3 mnd en 3mnd +. Heb nu de 3mnd+ in gebruik omdat ik wat moet. Hoop dat ze idd stugger en steviger zijn zodat ze langer meegaan!

Nog iemand anders tips voor een andere fles? Er mag dus wat uitkomen als ze drinkt en niet eruit spuiten/druppelen...

Dr. Brown was toch al als alternatief gegeven? Hier liep verder ook alles te snel, dus steeds maar sets van drie spenen bij de Breastflow gekocht.

Maar dat probleem ligt echt niet aan jou hoor, ik had op drie verschillende locaties een reservefles staan, en overal gingen de binnenste spenen na een paar weken kapot.
Hier het zelfde probleem met de binnenste speen. Verder trouwens best tevreden over de breast flow
Oh chips ben in de war met de medela calma.

Sorry voor de verwarring.

Nutriton door de voeding zou iets kunnen zijn. Maar dat schreef ik net ook al.

Is misschien dan niet nodig om spugen tegen te gaan (daar heb je het niet over). Maar voeding wordt dan dikker en dan gaat het drinken wellicht minder snel.
Ok bedankt allemaal! Heb nu nutriton gehaald, kijken hoe het dan gaat en anders idd maar heel veel reserve spenen kopen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven