Werk & Studie alle pijlers

Mannen van 50...

18-03-2011 09:22 43 berichten
Ola!

De coördinator van mijn afgeronde opleiding heeft me het afgelopen jaar heel goed geholpen bij het vinden van een baan. Hij heeft me schandalig lopen promoten, is boos geworden op zijn meerdere als ik afviel bij een selectie en heeft meerdere malen per week op mijn mails met vragen gereageerd, vaak met bemoedigende woorden.

Inmiddels heb ik een soortgelijke baan , maar wel net via een ander kanaal. Dat neemt niet weg dat ik hem graag zou willen bedanken, alleen wat is het godstyfusmoeilijk om een kleinigheidje te bedenken voor een man van 50+. Een boekenbon vind ik te onpersoonlijk en een boek weer wat te opdringerig. Ik denk aan een plant, maar weet dat hij zijn kantoor uit gekickt is en een flexplek krijgt. Is er iemand creatiever/meer vertrouwd met deze species?
Is dit iets?

En dat ik dan een collega van hem mail om te checken offie wijn zuipt, met uitleg waarom ik dat vraag (heb ik eindelijk werk, zou er voor ik kennis kom maken al een roddel gaan dat ik de professo dronken voer)
O sory Noes, dat was jouw idee.
Alle reacties Link kopieren
http://www.reestlandhoeve ... e_wijnen_.html&menu_id=23

Ook wel leuk.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
hahaha ja daar heb je helemaal gelijk in... nee geen worst idd!
quote:Murdoch schreef op 18 maart 2011 @ 10:11:

O sory Noes, dat was jouw idee.Van die worst? nee hoor
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb gemaild naar een collega, kon het niet laten in de onderwerpregel 'Prof. Huppeldepup en Drank' te zetten. Zal zij even schrikken gnegne.
quote:Murdoch schreef op 18 maart 2011 @ 10:17:

Ik heb gemaild naar een collega, kon het niet laten in de onderwerpregel 'Prof. Huppeldepup en Drank' te zetten. Zal zij even schrikken gnegne.
Hahaha, ik vind het wel goed dat je hebt nagevraagd.

Mensen geven elkaar zo snel alcohol cadeau en staan er niet altijd bij stil dat sommige mensen niet drinken of niet tegen drank kunnen (en dat begrijp ik helemaal, dat je daar niet altijd bij stil staat). Echt top van je! Wilde ik ff kwijt hoor
Ik ben geheelonthouder... maar toch krijg ik vaak een fles wijn en ik vind dat prima. Ik vind het altijd leuk om een mooie fles te krijgen, immers, ik krijg vaak visite die ik dan ook wat leuks kan inschenken. Zelf geeft ik er immers liever geen geld aan uit. Dus wijn kan echt gewoon altijd.
Met mannen van 50 ben ik goed bekend.

Als die 50-er van mij flessen wijn/drank krijgt, staan die jaren in de kast of hij geeft ze weg. Is geen drinker dus, hij vindt het vies.

Iets voor aan de muur vind ik heel erg persoonlijk, zou ik nooit kopen.

Met een boeken-, theater-, muziek-, bioscoop-, diner- weekendjewegbon zou hij heel blij zijn.
Bedankt Teddy! Nooit echt bij stil gestaan (maar then again koop ik voornamelijk cadeautjes voor mensen van mijn leefijd en goede bekenden), maar ik zal er nooit meer vanuit gaan dat iedereen drinkt. Er zijn ook gekken in de wereld die het zonder alcohol rooien (sorry Oriane). Ik wacht ff af of wijn een idee is, anders idd een bon of plant.
quote:Oriane schreef op 18 maart 2011 @ 10:25:

Ik ben geheelonthouder... maar toch krijg ik vaak een fles wijn en ik vind dat prima. Ik vind het altijd leuk om een mooie fles te krijgen, immers, ik krijg vaak visite die ik dan ook wat leuks kan inschenken. Zelf geeft ik er immers liever geen geld aan uit. Dus wijn kan echt gewoon altijd.

Oja, zo kan het ook natuurlijk... ik reageer misschien een beetje overdreven, dat kan hoor. Dat komt doordat mijn vriend geheelonthouder is vanwege verslaving in het verleden. Dan is het anders om een fles drank in huis te hebben (als hij die krijgt geeft hij em altijd meteen weer door aan iemand anders).

Zelf heeft hij er trouwens 0,0 moeite mee als hij zoiets cadeau krijgt. Hij weet ook wel dat het gewoon een ´sociale gewoonte´ is om zoiets cadeau te geven. Ik ben degene die dat lastige situaties vind (is mijn proces om dat los te laten).

Nou, t wordt zo een heel ander topic en dat is verder niet de bedoeling natuurlijk...
quote:teddy41 schreef op 18 maart 2011 @ 10:34:

[...]

Oja, zo kan het ook natuurlijk... ik reageer misschien een beetje overdreven, dat kan hoor. Dat komt doordat mijn vriend geheelonthouder is vanwege verslaving in het verleden. Dan is het anders om een fles drank in huis te hebben (als hij die krijgt geeft hij em altijd meteen weer door aan iemand anders).

Zelf heeft hij er trouwens 0,0 moeite mee als hij zoiets cadeau krijgt. Hij weet ook wel dat het gewoon een ´sociale gewoonte´ is om zoiets cadeau te geven. Ik ben degene die dat lastige situaties vind (is mijn proces om dat los te laten).

Nou, t wordt zo een heel ander topic en dat is verder niet de bedoeling natuurlijk... Dat lijkt me een heel legitieme reden om geen drank in huis te willen hebben.
Een vriend van mij kreeg laatst een bon om een fles wijn met bitterballen te nuttigen in een cafe. Ik vond dat onwijs leuk. Het schijnen standaard bonnen te zijn! Of een high tea voor 2 (als hij een partner heeft). Voor elke prijs is er wat. En kijk anders even op groupon. Die hebben soms ook super leuke aanbiedingen: met z'n 2tjes eten voor Euro 20. Komt drank voor eigen rekening, het gaat toch om het idee. ofzo.

Leuk trouwens dat je dat doet voor hem! En succes met je nieuwe baan!
Volg je hart. Dat klopt.
trouwens heb ik vaak succes met een koffiepakket: verse koffie van zo'n koffie&theewinkel, iets lekkers erin, een beker erbij, en nog iets bijzonders. Altijd leuk om te geven en ook om te krijgen!
Volg je hart. Dat klopt.
Dat is ook een leuk idee Pink!! Die ga ik onthouden!
quote:Pink2510 schreef op 18 maart 2011 @ 10:51:

trouwens heb ik vaak succes met een koffiepakket: verse koffie van zo'n koffie&theewinkel, iets lekkers erin, een beker erbij, en nog iets bijzonders. Altijd leuk om te geven en ook om te krijgen!Heel leuk idee! En das dan weer ideaal voor op de werkvloer.
Ik heb een hekel aan drank krijgen. Maar ik ben ook nog geen 50+

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven