Gezondheid alle pijlers

Maagband/verkleining

12-01-2009 11:13 3746 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Er was ooit een topic met het onderwerp maagband of verkleining. Maar ik wilde graag een nieuw topic openen.

Ik zit nu in een traject van 3 maanden. Ik wil graag met mensen hier op het topic mijn bevindingen en ervaringen delen. wie schrijft er mee?

Groetjes Pom
KiMi is je gegund om oud te worden meid......en wat die icoontjes betreft weet ik niet meer dan op de rode tekst "reageer" hierboven te drukken.

InyMiny je zit gewoon in een cirkeltje van alle klachten maar gooien op het dikzijn...zo kom je niet verder. EN ik kan niet geloven dat er niemand is die daar iets aan wil doen om te voorkomen dat het nog verder gaat. DUs misschien zou een ludieke actien ook niet gek zijn, ergens letterlijk binnen komen met een bel en veel lawaai maken. misschien dat ze dan wel naar je luisteren. misschien dat er dan iemand begrijpt hoe wanhopig je echt bent. of elke dag bellen bv.

Tja of je HA over zijn bureau trekken, zoals ze dat hier zeggen. met de vuist op tafel slaan en niet weggaan voor je je zin hebt. (wilde je toch al niet een andere?) en zeker je zorgverzekeraar gek maken ook, je voldoet aan de eisen voor een gbp.

over gbp gesproken, niemand iets gehoord over maaike, brenda?
Ahh Majesteit, ik weet nog vorig jaar toen ik 30 werd pffffff haha maar ging pijnloos voorbij.

En bedankt voor je tip ik heb het gevonden

Ik sluit me bij Majesteit aan, gewoon iedereen gek maken en met je vuist op tafel slaan!
Hallo allerliefste forumvriendinnen,

Vanuit een energieleveltje -10 hier toch even een persoonlijk bericht.

Juliie begrepen al: dit valt wel heel erg zwaar tegen! Pijn stelt niks voor, maar de rest was voor mij ongekend. Nu langzaamaan opkrabbelen. Ik rust heel veel. Straks als manlief thuis is ff douchen en dan weer onder de wol.

Wat een boel kaarten kreeg ik van jullie!!! Ongelooflijk, vandaaag kwamen er ook weer een zooi, doorgestuurd door CZE.

Ik vind het leuk als je op bezoek komt Toos, maar ik denk dat ik er nu nog even niet de puf voor heb. Ergens eind volgende week ofzo?

En Majesteit: Ik kon na een dag alweer op mijn zij liggen. Beetje raar wel, maar geen pijn! En het kan goed zijn, dat het bij jou meevalt???

Dag lieve meisjes, tot morgen of heeel misschien vanavond!!!

Ik ben heel erg blij met jullie!!!XXX
Hey Maaike, wat fijn wat van je te lezen! Wel vervelend dat het tegen is gevallen, maar dat je maar heel snel weer op mag knappen, doe maar lekker rustig aan en laat je maar lekker vertroetelen!
Hey Maaike,

Fijn dat je even iets van je laat horen! Ondanks de smsjes naar Brenda!

Gelukkig ben je weer thuis en valt de pijn mee, wel jammer dat het je zo is tegengevallen. Maar je krijgt er iets heel moois voor terug! Daar ben ik van overtuigd!!

Doe rustig aan, rustig douchen en weer lekker je bed induiken!!

Liefs
hey die maaike, wat fijn je hier te zien, en wat vreselijk lief dat je nog aan mij denkt met het op de zij liggen ook? heb je het zo moeilijk met eten? of vreselijk moe van de narcose?

wil ik jullie dag allemaal even goedmaken met het volgende; google eens op de gelderlander.nl , dat is een krant, en scroll is naar beneden....dan kom je een artikeltje tegen over bacterietransplantatie tegen overgewicht. voor jou InyminY ('tis goed met je hoofdletters) kzou het uitprinten, want het toont dus wederom aan dat obesitas een ziekte is, mocht het daar niet door willen dringen. zo zei onze psycholige vandeweek op de bijeenkomst; jullie denken toch niet dat de zorgverzekeraard dit gaan vergoeden en jullie 7 jaar lang begeleiden als het niet als ziekte werd gezien, en men jullie niet wil laten terugvallen .......ik bedoel maar.

ik heb zojuist mn eerste eiwit shake op, ohhh wat zag ik daar tegenop. advies was 25gr protifar per dag, maar da's prijzig. nu heeft mn zoon iets gevonden, ¤24 per kilo , en nog in verschillende smaken ook. ik heb net de appeltaartsmaak geprobeerd en eerlijk is eerlijk, niks mis mee.

zo ga ik dus proberen verschillende smaken bij elkaar te krijgen, kun je nog eens veranderen. blijkt toch dat ik wel een blender zou kunnen gebruiken, ipv een staafmixer....hihi
grrrrrrr Ik sta op ontploffen.

Maar dat doet er niet toe.

Inderdaad is obesitas een ziekte,maar helaas ziet niet iedereen dat zo. Maar Ini wellicht heb je er inderdaad wat aan.

Moet je verplicht een bepaald merk eiwit shake drinken, of heb je de keus?
Hoi Majesteit, je mag mijn naam gewoon in kleine lettertjes schrijven hoor Ben niet zo moeilijk

En het stuk heb ik uitgeprint! Bedankt voor de tip!

Liefs
@Maaike, welcome back in deze mooie wondere wereld.

Ik was eig ook niet van plan om gisteren al op de stoep te staan.

Zelf ben ik woensdag in Broensoem en zou dat evt even kunnen koppelen. Maar later heb ik ook wel ergens een gaaitje vrij, dus het heeft geen haast.

Ik neem niet aan dat je alle roddels en achterklep al gelezen heb over jezelf. We hebben namelijk heerlijk de tijd gehad om dat eens lekker te doen, en hebben daar uitgebreid aan deelgenomen met ons allen.

Ter informatie voor jezelf......noteer het ergens.

We hebben vanaf blz 111 tot 141 volgekrabbeld zonder jou aanwezigheid.

(((jaja,gekkengetal is ..11... met ergens een verdubbelaar in gezet, en die verdubbelaar ligt weer aan de leeftijd van mij en onze koningin Majesteit)))

@Ine ineke, ien,ina, mie, mia, mien, miem, >>> InyMiny

Ik zou dat dus echt serieus doen. Met een lawaaipapegaai (bel/toeter/dikke trom) je aanwezigheid gaan aankondigen de eerstvolgende keer. Zodat men duidelijk weet wat je wil. AANDACHT.....IN DE JUISTE VORM. IN DE JUISTE PROPORTIES EN OP DE JUISTE MANIER

LUISTEREN NAAR JE......DAT WIL JE.

ANTWOORDEN......WAAR JE WAT MEE KUNT EN DIE BESPROKEN KUNNEN WORDEN.

WEGGESTUURD BEN JE AL VAAK GENOEG!!!

Ik denk dat dat in jouw geval echt het allerbeste gaat werken en dat je met zo'n actie aangeeft dat je het gedrag en de bejegening naar jouw toe in het kader van je obesitas MEER DAN ZAT BENT.

ik wens je daarmee alle succes toe.
quote:KiMi29 schreef op 18 maart 2011 @ 12:32:

grrrrrrr Ik sta op ontploffen.

Maar dat doet er niet toe.

Inderdaad is obesitas een ziekte,maar helaas ziet niet iedereen dat zo. Maar Ini wellicht heb je er inderdaad wat aan.

Moet je verplicht een bepaald merk eiwit shake drinken, of heb je de keus?

KIMI........niet ontploffen, dat gebeurd al genoeg om ons heen.

Is er een reden daartoe, of zit het op je werk niet mee en is daar een bommetje aan het opkweken
Hier op het werk stond het op onploffen maar ja dat geeft dan weer zo'n rotzooi lol.

Maar nog anderhalf uur en dan is het weekend
Ik hoef gelukkig nog maar een kwartiertje.. Ben errug toe aan WEEKEND :-D
ik moet het hele weekend nog werrekuh.......tja verkeerde beroep gekozen hahaha
verkeerde beroep? Dat zal wel meevallen toch Ik werk standaard ruim drie uur over per week sinds anderhalve maand en dat is toch wel wennen, maar ik klaag niet.

Trouwens Limburger de Tefaf is toch aan de gang, ik zie de hele dag prive vliegtuigen landen en opstijgen
jaja meteenn uitleggen wat de tefaf is, en waar jij zit met het zien van vliegtuigen. april mag ik.....eindelijk, het begint steds aantrekkelijker te worden naarmate de datum dichterbij komt. en lekker gewone overdagvliegtijden. eind van de middag en ergens in de ochtend terug. helemaal goed. onze kids moeten weer midden in de nacht. wij zijn de afgelopen jaren weleens evenmet de auto weggeweest, maar weer in een vliegtuig zitten is erg spannend met mn rug. en met de rolstoel mee lijkt het ook ineens 10x erger he? hopelijk heeft het ook zijn voordelen (ssst, want dat heb gewoon ik verdiend) hier lopen we niet vaak zulke afstanden dat hij meemoet, dus we moeten bijna oefenen om hem in en uit elkaar te halen, zodat het vloeiend gaat. maar we zien het wel. misschien mag ik wel met zo'n racekarretje naar het vliegtuig haha.

ja maaike, die meiden schrijven hier idd een teksten, is niet bij te houden, ik heb wel rekening met je gehouden hoor, heb bewust wat minder geschreven . kwestie van majesteitelijkheid, zal ik maar zeggen.
De Tefaf is The European Fine Art Fair dat jaarlijks in Maastricht is. Dus een boel mensen met een boel centjes die daar op af komen En ik werk op een kantoor tegen de luchthaven van Maatricht aan met uitzicht op de start/landingsbaan en dan zie je een jetje aankomen, dan een geel busje met luchthaven personeel en een dure auto om die mensen met boel centjes van het vliegtuig te rapen en naar die beurs te brengen.
Majesteit, je wordt gewoon als royal in een goflkarretje naar het vliegtuig gebracht
en wij zwaaien je dan uit met zakdoekjes met klompen, tulpen en delfsblauw.

Niet klagen op (figuurlijk) gezonde benen he.
Zo heb even 2 schermen open, kan ik zien wat er geschreven is en met andere reageren

InyMiny

Bedankt voor je uitleg.

Je had er in je puberteit al last van begrijp ik en het is erger geworden toen je ouder en zwaarder werd?

En dan nog niet willen helpen gggr

Ondertussen worden er wel mensen geholpen die er daarna met de pet naar gooien, niet eerlijk!

Hier is het groeien ook gekomen in en na de pubertijd.

Aftellen!!

voor jou voor het nieuws dat je gekregen hebt.

KiMi

Weekeinde

Maaike,

Fijn dat je even bent geweest op "ons forum"

En kaarten hebben we graag gestuurd!

Doe maar rustig aan, wij blijven wel

Majesteit,

Heb het artikel even opgezocht.

Heel interresant!

KiMi,

Vertel waarom ontplof je?

(we kunnen alles hier kwijt)

Zo heb vandaag nog tot 16 uur vloeibaar gegeten.

Het is best vol te houden.

Toen een broodje gegeten en dat smaakt goed

En net om 19 uur een pannenkoek.

Dit keer voelt de plek waar het reservoirtje zit een beetje blauw/beurs aan onder de huid.

Ach gaat ook wel weer over

Dinsdag maar eens zien wat er bereikt is.
@ Brenda,

Fijn weer van het vloeibaar af moet toch wel prettig zijn. Blauwe plekken gaan inderdaad wel weer weg Wellicht komt dat door het zoeken naar het reservoirtje.

@ Limburger, als Majesteit terugkomt wachten we haar op met een welkom thuis spandoek, goed plan??

Ik heb toch een vraag en hoop dat jullie die kunnen helpen beantwoorden of in elk geval input geven. Ik ben er dus een jaar vanuit gegaan dat ik een maagbandje zou krijgen. Dat vind ik persoonlijk wel redelijk ingrijpend. Nu wordt dat dus pertinent zeker geen maagbandje. Er is dus een kans op een gbp en gastrich sleeve. Natuurlijk weet ik dat aan iedere operatie risico's kleven, echter lees ik bij gastric sleeve dat er abces vorming kan komen oa. Nu heb ik al drie operaties aan abcessen gehad, niks ernstigs uiteraard maar dan nog. Infecties is altijd aanwezig, bij mijn laaste operatie ( galblaas) kreeg ik een infectie.

Ik ga er niet vanuit dat het gebeurd, en zo ja dan wat ik ervoor terugkrijg weegt daar niet tegenop, maar zowieso met de chirurg bespreken.

Maar goed, waar moet ik rekening mee houden wat het gaat worden. Ik ben 173, en zit rond de 122/123kg voor het moment.

@ Iedereen het is weekend
@Brenda: Handige tip om 2 schermen te openen!!! Nooit aan gedacht...

En graag gedaan hoor voor de uitleg :-) En het is best frustrerend dat sommige geholpen worden (voor wat dan ook) en ervoor en erna er met de pot naar gooien.. Maar ja, ik kan dat helaas niet veranderen. Zijn waarschijnlijk mensen die erg goed kunnen manipuleren en liegen. En ik kan dat niet
@Kimi: Sorry meid, ik kan je helaas niet helpen... Maar wat ik begrepen heb is dat de sleeve 'alleen' wordt gedaan als ze niet goed bij je darmen kunnen, omdat als ze vet wegduwen er een vetlaag voor in de plaats komt. Maar kan zijn dat ik dat verkeerd begrepen heb, sorry
@ IniMiny

Wees blij dat je eerlijk bent, als jij geholpen bent dan weet je excact wat je te wachten staat, je hebt je levenstijl aangepast en geloof me mensen die misschien een ingreep als deze makkelijk krijgen weten dat misschien niet. Ik bedoel dit niet rottig he. Maar ik heb een collega gehad die heeft een maagbandje gekregen. Ze at iedere dag twee keer warm eten. Stel je bij lunch drie kippen drumsticks voor, om half tien in de morgen aan de chips, een spongecake oppeuzelen. Echt ik heb er met verbazing na gekeken. Toen ik in eerste instantie afgewezen was kon ik enkel aan haar denken, ik had toch alles gedaan wat ik moest doen zonder resultaat. Helaas gebeuren deze dingen. Ik weet dat ze veel moeite heeft met het bandje, dagelijks nog opgeeft etc etc. Ik weet niet waar het aan ligt, ik weet enkel wat ik gezien heb. Ik heb vol vertrouwen dat je geholpen wordt!

En dat je niet kunt helpen is niet erg, ik vraag het me af daar de chirurg van het Azm me vertelde dat de sleeve een alternatief voor het bandje is.
quote:KiMi29 schreef op 18 maart 2011 @ 20:24:

@ Maaike,

Fijn weer van het vloeibaar af moet toch wel prettig zijn. Blauwe plekken gaan inderdaad wel weer weg Wellicht komt dat door het zoeken naar het reservoirtje.

Je bedoeld mij denk ik

Gaat wel weer over en het komt ook van reservoirtje zoeken en ze had een adertje geraakt want het bloede daarna ook.

En daar hebben we pleisters voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven