Werk & Studie alle pijlers

Fouten maken

18-03-2011 20:50 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd of mensen zich hier in herkennen en hoe die er mee omgegaan zijn

Sinds ik kinderen heb, ben ik ander werk gaan doen (bij een ander bedrijf) omdat ik korter wilde werken. Ik heb een MBO-diploma maar doe nu werk wat iemand bijv. met Mavo ook zou kunnen. Het is gewoon veel moeilijker om iets te zoeken wat bij mijn prive-situatie past. Ik wil ze liever niet 4 dagen op de opvang hebben en ik heb geen familie in de buurt wonen die event. kunnen oppassen.

Dus ik doe nu werk wat onder mijn kunnen ligt zeg maar en ik merk aan mijzelf dat het zoveel moeite kost om mij te concentreren vooral omdat helemaal geen raakvlakken heeft met mijn opleiding en eerdere ervaring. Ik moet werken, stoppen is financieel gezien geen optie. Het is nu ook een moeilijk periode om wat anders te gaan zoeken, ik kijk wel rond maar toch. De leukste banen is 32 uur pw en dat gaat gewoon niet.

Dus aan de ene kant baal ik daar enorm van maar aan de andere kant heb ik dus weinig keus.

Herkent iemand dit en hoe ben je daar mee omgegaan? Ik maak dus stomme fouten en krijg iedere keer opmerkingen daarover want dat moet toch makkelijk voor mij zijn?
waarom gaat 32 uur per week niet?
Bij een baan die zó niet bij je past is de enige oplossing om wat anders te gaan doen wat meer aansluit bij je kennis en ervaring.
waar is je partner in dit verhaal?

Ik werk 32 uur (tijdelijk 30 ivm 2 uur ouderschapsverlof per week. Man werkt 35 uur. Ik heb het voordeel dat ik 6 uur thuis kan werken, dus jongste gaat 2,5 dagen naar het kdv en oudste 2x overblijven en 1x nso.
32 uur gaat prima hoor.
Maar het is denk ik het gevoel. Ik heb nu 16 uur ervaren, en dat doe ik dus never nooit niet meer. Ik kreeg van alles niets mee. Ik wil dus straks minimaal 24 en maximaal 28, dat voelt voor mij al weer heel anders dan 32 uur. Al scheelt het maar 4 uur.
Ik ben nu wel nieuwsgierig geworden naar wat voor een werk je doet....
Ga toch gewoon vier dagen werken, dat gaat best met die kinderen. Bij hele volksstammen werkt de moeder fulltime, waarom zou dat bij onze Nederlandse prinsjes en prinsesjes niet kunnen?
quote:kadushi schreef op 18 maart 2011 @ 21:19:

Ga toch gewoon vier dagen werken, dat gaat best met die kinderen. Bij hele volksstammen werkt de moeder fulltime, waarom zou dat bij onze Nederlandse prinsjes en prinsesjes niet kunnen?Het gaat niet om die vier dagen, bij mij in ieder geval. Ik ben nu thuis i.v.m. het niet zo goed lopen van zwangerschap en ik merk nu weer dat ik het zo heerlijk vind om 's ochtends lekker uitgebreid te douchen, rustig aan te doen en lekker te doen met kind waar we zin in hebben (boodschappen enzo ) Ik merk aan mijzelf dat ik gewoon ook veel me time nodig heb. Maar hoe combineer je dat dan als je 32 uur werkt? Sta je dan het hele weekend tot beschikking van je kind? Klinkt een beetje zwaar, maar hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
voor mij is werk o.a. me-time

als de keuze is stom werk doen waar ik geen voldoening uit haal voor 2 of 3 dagen per week of leuk uitdagend werk voor 4 of 5 dagen per week is de keuze voor mij snel gemaakt.
Voor mij is werk meer me-time dan zorgen voor mijn kind. Misschien is dat omdat ze zo jong is, maar na een dag met haar ben ik doodmoe. Na een dag werken voel ik me nog prima.
Ik vraag me ook wel af wat voor een werk je doet, dat het zó makkelijk is dat je er bij in slaap valt en dan fouten maakt. Mij lijkt het ernstig tijd voor een andere baan. Ik denk trouwens dat je bést ander werk moet kunnen vinden en ook wel werk voor drie dagen dat misschien nog steeds onder je niveau is, maar wel leuker dan wat je nu doet.
Wat fijn dat er al reakties zijn!

Partner en vader werkt vaak in het buitenland en ook nog eens onregelmatig.

Het is meer dat het werk is dat niet bij mij past waardoor ik moeilijk mijn gedachten er bij kan houden, ik kan het niet anders uitleggen. Ik moet inderdaad wat anders zoeken dat is moeilijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven