Gezondheid alle pijlers

zenuwbeknelling of toch de RA?

19-03-2011 10:31 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb naast mijn stijve en pijnlijke, soms dikke vingers ook vaak het gevoel of mijn handen/vingers in brand staan. Kan dat met RA te maken hebben (daar loop ik nu voor driekwart jaar bij de reumatoloog) of zou het misschien een andere oorzaak hebben, een zenuwbeknelling ofzo? Ik ben ook bekend geweest met carpaal tunnel syndroom tijdens m'n zwangerschappen, dus misschien dat het nog eerder daarmee te maken heeft?
door de weinige informatie is dat erg moeilijk te zeggen. Heb je altijd last van branderige vingers. Wanneer komt het opzetten?

Hoelang houd het aan? Ben je dan iets specifieks aan het doen?

Gaat het vanzelf over of doe je daar iets voor?

Doet het ook pijn en hoeveel pijn doet het dan op schaal van 1 op 10.

En dan nog, als je me antwoord geeft op al deze vragen, ik zie je niet, ik zie je handen niet en je armen niet dus kan het je erg moeilijk zeggen door de computer.

Misschien als je bovenstaande vragen beantwoord alvast en daarmee naar de huisarts gaat dat je dan een goed antwoord krijgt.
Ik heb er wel dagelijks last van, vaak ook als ik bezig ben met huishoudelijk klusjes, kinderen aankleden, typen, temperatuurwisselingen (kou, warmte, vochtig weer). 's ochtends heb ik er veel last van (ook van stijvere en dikke vingers) maar ook 's avonds veel als ik veel heb gedaan. Soms gaat het vanzelf over en in de nacht en in rust heb ik er wat minder last van. qua pijn zit ik op 7/8 zeker wel.

Is het voor jou herkenbaar deze klachten?
Het kan RA gerelateerd zijn inderdaad. Als een ontsteking opvlamt dan geeft dan een branderig gevoel. je gewrichten kunnen dan dik, rood en warm zijn. Heb je deze klachten al aan de reumatoloog voorgelegd? Dat is nu nl de aangewezen persoon om klachten die met je gewrichten te maken hebben neer te leggen. Maandag even bellen dus.
Ik heb begin april een afspraak bij de reumatoloog dus wacht nog even af. Die 2 weken overbrug ik nog wel denk ik.
nee het is niet herkenbaar. Doe een medische studie en ben redelijk gewent klachten uit te vragen.

De reden dat ik zei HA en niet reumatoloog is omdat je je afvroeg of het een zenuwbeknelling was.

Maar je antwoorden zo gelezen te hebben op mijn vragen zou ik ze toch eerst bij de reumatoloog neerleggen voor je verdere stappen onderneemt. Ook je vermoeden neerleggen op zenuwbeknelling.

Kijken wat de reumatoloog er over zegt.
Ik heb ook RA en herken jouw klachten.

Voordat ik officieel de diagnose kreeg had ik het ook en dacht in eerste instantie ook aan een zenuwbeknelling.

Dat was niet het geval volgens de HA.
Heb je al eens goed naar de diverse symptomen van RA gekeken? Ik heb zelf RA en herken ze wel namelijk als RA gerelateerd. vandaar mijn advies om dit met de reumatoloog te bespreken.

Is er al een behandeling gestart of zit je nog in de onderzoeksfase? Ik vermoed dat er al een behandeling is gestart dus het is zaak dat je dit zo snel mogelijk bespreekt. Niet zo zeer ivm schade aan de gewrichten maar wel ivm de pijn.

CTS kan trouwens ook optreden bij RA (-> bekend mee)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven