Gezondheid alle pijlers

Maagband/verkleining

12-01-2009 11:13 3746 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Er was ooit een topic met het onderwerp maagband of verkleining. Maar ik wilde graag een nieuw topic openen.

Ik zit nu in een traject van 3 maanden. Ik wil graag met mensen hier op het topic mijn bevindingen en ervaringen delen. wie schrijft er mee?

Groetjes Pom
Hihi Brenda

is aangepast haha, ben gewoon benieuwd hoe het met Maaike is
Het zou best kunnen hoor Kimi, maar ik hoor nu ook weer wat voor het eerst

Ik weet wel dat er met de sleeve net zulke goede resultaten worden geboekt als met de bypass. Misschien moet je het even voorleggen aan de chirurg dat je vaker voor een abces bent geopereerd en dat je bij de galblaas verwijdering een ontsteking had. (Waarschijnlijk heb je het al gedaan, maar toch effe de tip)

Ik denk dat als je hem dit verteld en aangeeft daarom niet zo'n grote 'fan' bent van de sleeve dat hij zich dat wel kan voorstellen en dat het dan misschien toch de bypass wordt. Of hij kan je vertellen hoe of wat met betrekking tot de sleeve.

Wel wil ik je meegeven dat als de chirurg aandringt voor de sleeve en het voor jou niet goed voelt, dat je het echt niet moet doen he??!!?? Het is JOUW lichaam waar hij in moet snijden Niet dat van hemzelf
KiMi

Kan je ook niet helpen, sorry.

Het wordt sowieso besloten i.o.m elkaar.

Heb ook een collega die had een bandje en kwam 20 kilo aan en woog 200 kilo (toen was maagbandje net op de markt in Nederland)

Daarna GBP gehad en viel ze af tot 120 kilo, toen ze niet meer afviel heeft heeft ze nog een keer een GBP gehad.

En als je ziet wat ze opeet dan denk ik ook van: waarom zij wel en iemand anders niet, maar goed dat is geweest.
Yeah, ik ben goed!! Eindelijk het forum op m'n mobiel!! En het is nog goed te lezen ook.. Blij met m'n iPhone!
Dubbel
Dubbel
Hmm, beetje jammer dat het bericht dan ook gelijk 3 keer wordt verstuurd.. Sorry!
Haha kan gebeuren!

Heb ook net een iphone.

Manlief had er 1 en die heeft nu na 2 jaar een andere en nu mag ik die hebben

Is het een aparte app van Viva?
nee, ik kan geen viva app vinden.

Ik had de hele tijd viva.forum.nl gedaan, maar die kende die dus niet... maar het moet dus forum.viva.nl zijn
Oke weet ik dat alvast
Lieve forummeiden,

Ik ben lekker mijn bedje aan het opzoeken. Geniet van jullie weekend!!

Liefs
Weer dubbel
Sorry, ik was nog even aan het rondneuzen en dit onderwerp kan en mag ik jullie niet onthouden. Wat mensen al niet verzinnen op een forum :-D

En toen opeens gebeurde het...
donders, ik word gek !!! mijn stukkie weg en ineens een meter tekst erbij.

ik had geschreven voor kimi (ja toch?) over die infecties, die risico's zijn er altijd, en je hebt ws 3x pech gehad,maar kunt welmvragen of ze er meteen goed op willen letten. en ja er zijn zelfs menden die in het ziekenhuis al koekjes meenemen voor na de OK en vragen of er ook frikandellen in de blender kunnen. nou waar ben je dan mee bezig? ik heb mezelf trouwens fisteren wel een blender kado gedaan, ik ga niet langer de strijd aan met de staafmixer. dus vandaag natuurlijk naar de markt fruit inslaan. ik kijk er naar uit.

had ik wederom een tip voor jullie, gezien de kosten van de protifar, die op mijn voedingslijstje staat als eiwit aanvulling, ( 25 gram per dag)en slechts een tientje per half pond kost (!) heeft mijn zoon goed rondgesnuffeld voor me en heeft bij XXL nutricion delicious whey gevonden . dan heb je voor 24 euri een kilo en in heerlijke smaakjes. ik heb een doos met alle smaakjes voor 13 euri, en een grote pot in appeltaartsmaak (niet te geloven) . de site is vooral gericht op die fanatieke sportschoolmannen, dus daar moet je je wel even doorheen worstelen om de juiste pot te vinden. maar ik kan het aanraden, extra eiwit aanvullen in de smaak appeltaart, speculaas, aardbei cocos, enz lijkt me minder vervelend. heb het gisteren in de yoghurt gedaan, maar kan ook in water melk enz. dus zoeken maar weer, is zeker de moeite waard, en dat zeg ik die een soort shake allergie heeft overgehouden van de modifast destijds, het zat door je hele mond. maar na 3 dagen moed verzamelen toch gisteren maar geprobeerd, en idd wow.

Ben ik zeer vereerd dat jullie me straks op het vliegveld zo enthousiast willen verwelkomen, maar ik ga via schiphol...en we hebben een taxi al besteld....sodeju wat jammer. maar volgens mij zitten jullie ook met een heel stel in het verre zuiden he? maastricht dus,heerlen heb ik gehoord van maaike....zover mogen wij niet eens komen joh.

moeders gaat een boodschappenlijstje maken. fijne dag, de zon schijnt hier volop.
Majesteit,

Dat klinkt niet verkeerd al die verschillende smaakjes

Dat mensen vragen naar frikandel oid in blender heb ik gehoord van een vriendin die verpleegkundige is en op een afdeling gewerkt heeft waar deze patienten kwamen te liggen.

Ik weet nog van vorig jaar toen ik geopereerd ben dat ik ipv op 4B op 4A kwam te liggen ivm drukte en dat was de afdeling van orthopeadie/KNO/Urologie en oogheelkunde.

Ik was nog maar net 30 minuten terug op kamer en het was rond 14:30 en ze kwamen met drinkkar langs.

Patienten krijgen sinds 2 jaar een koekje erbij en dan moet je denken aan bastogne of een prince koekje (chocola).

Voedingsassistenten die daar lopen zijn niet gewend dat er patienten met maagband daar lagen en vroegen: Wilt u een koekje??

Nou moet maar niet!!

Op dat moment heb je zeker geen trek maar de vraag.

Nu moet ik erom

InyMiny

Als ik op die link klik dan komt er niets naar voren, krijg een error

Ben toch wel benieuwd naar wat het was

Gisteravond mocht ik weer "normaal" eten en na 1 pannenkoek zat ik vol.

Nu is dat iets met deeg en dus zal vanavond de echt beproeving zijn, ikke is benieuwd.

Zo ben al door huis geweest met stofdoek en dweil.

Manlief is aan het werk en ik ga zo even bij een voetbalwedstrijd kijken.
He jammer, viva moderators hebben het al verwijderd...

Was een vrouw die getrouwd was en 2 kinderen heeft. Werkte in de thuiszorg bij een verschrikkelijk leuke man.

En daar heeft ze seks mee gehad. Dat verhaal op zich zou gebeurd kunnen zijn. Maar de reacties die kwamen en de reacties die zij weer gaf waren zoooo ongeloofwaardig dat het zeer grappig werd.

Op een gegeven moment werd het een beetje trikkie met de reacties. Beetje jammer... Had gehoopt dat het er nog op zou staan, jullie hadden je kapot gelachen :-D
Jammer nou had wel even willen
Hallo Iedereen, wat een prachtig weertje echter ik ben sinds een jaar weer aan het mensrtueren, hoofdpijn ppffffff dus ik ga mn boodschapjes opruimen, mijn katjes verzorgen en met harry potter en eat pray love op de bank. Lui ik weet het.

Al die smaakjes klinken niet verkeerd Majesteit, hoe lang kun je daar mee doen?
jaja, daar heb ik jullie een idee aan de hand gedaan he? eerlijk is eerlijk , mn zoon heeft het gevonden, en ik heb het nog niet aan de dietiste laten zien. ik heb wel , op verzoek , een extra doos gekregen om an collega's op de cursus te laten proven maandag.

nou, komtie. ons wordt aangeraden 25gr protifar per dag te nemen om ervoor te zorgen dat je spieren in stand blijven, en je spieren niet minder worden.dat is het idee erachter.

de aangeraden protifar kost per 225 gram 10.46 euro, zag ik ergens. bij deze firma,die eigenlijk eiwitten enz levert aan sportschoolboys heb ik een doosje met 13 smaken gekocht voor 13.95. elk zakje bevat 30 gram eiwitpoeder,de vieze smaakjes zijn;chocolade, citroen&limoen, appel, aardbei&banaan, vanile, banaan, aardbei bosvruchten, capuccino, cocos, perzik&mango, speculaas en appeltaart. Deze smaken kin je los in een doos kopen van een kilo en dan betaal je 23.95. dus dat scheelt nogal. ik heb de appeltaart geprobeerd en die was goed.zeg 25 gr poeder dus dat is 40 porties voor 23.95. de zakjes kun je dus ook gebruiken per keer, maar dan wordt je shake iets dikker denk ik omdat dat 30 gram is. of je varieert het met iets. en volgend mij is het ook nog een idee om bv een banaan door de bananenshake te doen, maar ik heb verder nog niks geprobeerd to zover.

ik heb er geen aandelen in oid, maar gezien de prijs van de protifar, en de grote keuze in smaakjes van deze eiwitten, wil ik dat wel met mijn NOK groep en jullie delen. heb met de firma overlegd, en gevraagd om een proefpakket (zo eentje van 13.95) om maandag met de rst van mn groep te delen. moet ik nog even bedenken hoe ik dat doe, allemaal bekertjes met verschilende smaken of iedereen een smaakje meegeven. maar voorlopig lijkt het me nog een toevoeging/ uitbreiding van onze eiwitkeuzes. afwachten dus.

maar brenda klopt het dat jij dan ook nog steeds eiwit moet gebruiken?.....

is het nu mijn bedtijd, vanavond lekker uit, hans dorrestijn.....ik kijk er echt naar uit.....
Majesteit,

Wat een superiemand ben je toch!

Om ook wat te bestellen zodat je het maandag kan laten testen door de groep.

Er was al iemand geopereerd van het groepje meende ik toch?

Weet je hoe dat gegaan is?

Ben niet verplicht om dat te gebruiken.

Het klinkt niet verkeerd.
KiMi,

Balen dat je nu ongi bent geworden na een jaar.

Doe maar rustig aan en als dat lui is dan is dat lui.

@Majesteit,

Weet je zeker dat je geen aandelen hebt haha grapje hoor. Maar het scheelt inderdaad! En dat is toch mooi meegenomen.

@ Brenda, was vergeten mn spuitje te halen, met de maanden in de war, deze week maar even doen en dan zijn we er weer vanaf
hoho brenda, nu maak je me te lief. Ik heb dat niet besteld voor de hele groep hoor.maar heb wel de firma gebeld met de mededeling dat wij eiwitten moeten gebruiken, dat hij goedkopere verkoopt en met lekkere smaakjes, en of hij een doos wilde opsturen zodat ik dat daar kon laten zien en proeven....et voila. maar nu de praktijk; ik kan toch moeilijk 12 bakjes klaarmaken maandagochtend vroeg en die meenemen? dus 1 smaakje maken en de rest een zakje laten meenemen en uittesten thuis??kijk dat probleem heb ik dan wel weer. hoe zou jij dat het liefste zien dan? elke smaak proeven? hihi moet ik mijn blender/staafmixer ook nog meenemen.

maar nu ; op naar dhr dorrestijn.....jullie ook een fijne avond.

en de eerste die is geopereerd komt maandag weer meedoen (na 10 dagen) in de groep, althans dat is haar plan. helemaal goed gegaan,en gisteren al 5 kg kwijt. ze wil graag de rest van de info ook horen en we hebben een super groepje (van 8ps), dat klikt allemaal met elkaar.
Hoi majesteit,

Misschien een hele domme vraag, maar waarom moeten jullie aan de eiwitshakes??

Liefs
Ja ik lees die amerikanen met een maagband ook telkens over proteine/eiwit praten.. Snap ook niet zo erg waarom dat belangrijk..weet alleen dat het goed voor de spieren is en je honger blijft langer weg?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven