Gezondheid alle pijlers

Maagband/verkleining

12-01-2009 11:13 3746 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Er was ooit een topic met het onderwerp maagband of verkleining. Maar ik wilde graag een nieuw topic openen.

Ik zit nu in een traject van 3 maanden. Ik wil graag met mensen hier op het topic mijn bevindingen en ervaringen delen. wie schrijft er mee?

Groetjes Pom
Maaike,

Fijn wat te lezen en doe rustig aan, wij blijven wel

1 1/2 liter vocht moet je tot je nemen op een dag.

Fijn dat je een manier hebt gevonden om water goed te laten "vallen"

Kan me wel voorstellen dat je je verheugd op geroosterde boterham op beschuit met ei.

Weet je wat ik doe bij lange tekst?

Ik kopieer het een paar keer en als het dan gebeurd dat het wegvalt is het dubbelklik en plakken.

1x per week wegen is meer dan genoeg.

De meesten doen het op operatiedag dus bijvoorbeeld maandag geopereerd dan maandags wegen.

Wauw 248 mails

KiMi,

Die om het af te leren is ook

Lauw,

Doe je wel rustig aan met vaster voedsel?

Hoe zacht fruit ook is het is wel vast, tenzij je het in blender doet zodat het smoothie wordt. Cruesli zijn ook harde stukken.

Kan wel goed vallen maar binnenin is het toch geirriteerd (soort schrikreactie voor de maag) en als je dan eerder dan gepland met vaster voedsel gaat beginnen dan kan dat tot ontstekingen lijden.

(wil je absoluut niet bang maken)

2 weken vloeibaar is te overzien, ik moest er 4 en er zijn zelfs ziekenhuizen die 6 weken voorschrijven.

Heb dat toen ook volgehouden.

Majesteit,

Leuke avond gehad lees ik met Dorresteijn

Goed plan om zo elke dag even te passen en weg te leggen.

Ik woog eerste weken na operatie ook bijna dagelijks maar later toch maar na 1x per week gegaan en dan op dinsdag want dat was dag dat ik geopereerd ben.

Het effect is er echt wel van bijspuiten afgelopen donderdag.

Was het voor bijspuiten geen enkel probleem om afbakbroodje te eten is dat het nu wel.

Had het afgebakken en laten afkoelen en stukje genomen.

Kreeg een blokkade en meiden dan wil je wel op je kop gaan staan van de pijn!!

Ben meteen gaan lopen in huis van huiskamer naar balkon vica versa en toen was het een loopje naar toilet waar het eruit kwam.

Dit was de 1e keer dat me dit overkwam.

Dit wil je niet te vaak, geloof mij.

Het is heerlijk weer en daar waren we ook echt aan toe!!

Ben vanochtend ook de kledingkast doorgeweest en is flink uitgedund
Pff... het is prachtig weer buiten, maar ik kan me er niet eens toe zetten om ook maar IETS te doen... In de ruimste zin van het woord... Alles in mijn lijf doet me vandaag pijn. Ben blij dat ik vandaag geen verplichtingen heb.
Goedemiddag dames.

Oei Brenda, die pijn dat lijkt me verschrikkelijk :( , wel een goede tip van bewaren en plakken!.

Ik heb geen weegobsessie, ik woog me altijd 1 keer per week bij de dietiste en wist me daar goed aan te houden. Nu eens in de twee weken, maar dat zal wellicht nog wel veranderen.

Hoe was Hans Dorrestijn Majesteit?

Het is inderdaad prachtig weer, deze morgen de wasmachine laten draaien, admin opgeruimd, was hangt buiten op het balkon te drogen, deurtje open voor de frisse lucht, gestofd, gezogen, gegeten, afgewassen, gaan douchen en nu lekker ontspannen met een kopje thee. Wat wil een mens nog meer. ik weet nog wel wat maar dan wordt ook mijn bericht te lang lol.

Ben je te actief geweest IniMiny dat je nu overal pijn hebt? :(
Hej,

Nee, ik ben niet overactief geweest naar mijn medeweten. Maar ik word de laatste dagen gewoon al wakker met pijn in mijn lijf. Dat heb ik eerder nooit gehad en ik vind dat niet leuk! Als het 's avonds ofzo op komt zetten, dan kan ik er redelijk mee omgaan, maar nu moet ik me 's ochtends al uit bed heisen met pijn.

De pijn in mijn voeten is nu wel minder. Trekt het misschien omhoog, zodat het EINDELIJK eens weggaat
He bah Inimy dat is vervelend, een lange warme douche nemen, of een warm bad, helpt dat misschien om de pijn wat ve verlichten?
Ja, misschien wel, maar zelfs daar kan ik ne vandaag even niet toezetten... Volgende week dinsdag ook maar even zeggen dat mijn energielevel soms zooooooooooo laag is
Ok, ik heb me van de bank gesleurd en ben gaan douchen... Nu kom ik ergens achter wat me niet helemaal lekker zit, het zal wel niks zijn, maar toch..

Ik voelde aan mijn linkerborst een oneffenheid. Nu moet ik dat van mezelf altijd wegkrabben (waar het ook zit)... Ik weet het, moet je niet doen, maar het is zo moeilijke afleren...

Dus ik heb dat stukje weggekrabd.. Nou blijkt het een korstje te zijn van een eerder wondje.. Terwijl ik me volgens mij daar helemaal niks heb gedaan wat een wondje kan opleveren..

En nu... Nu bloedt het als een gek!!! Om het open wondje is het rood, het ziet er geïrriteerd uit. Komt waarschijnlijk van het krabben denk ik dan.

Ik kan mijn moeder helaas niet bellen nu, op internet kan ik niks vinden over zoiets. Maar het zal toch wel niks zijn??? (Ik wil alleen maar ff gerustgesteld worden )

Liefs
IniMiny, kan een onstoken kliertje geweest zijn. Niks om je druk over te maken. Hou in de gaten of de roodheid aanhoudt of uitbreid en anders naar da HA.
Thanks Kimi!! Dat wilde ik even horen/lezen! Dank je wel!!!!
Oh dames wat een weertje vandaag,lekker naar het strand geweest voor een heerlijke strandwandeling.

Daarna een bakkie koffie gedaan in Sluis zonder iets erbij,geen trek,dat kan ik soms zelf nog niet geloven.Thuis lekker biefstukje50 gram) gebakken met sla en 10 frietjes.

Olala,ik heb de lente in mijn bol.

Iedereen een prettige avond
Evening ladies

Sassika, lekker he dat weertje, mazzelaar lekker naar het strand, gelijk heb je. Mag ik vragen hoe lang gelden je geopereerd bent en heb je een gbp of een maagbandje?

En het eten nom nom, het is dat ik net gegeten heb

Mensen ik krijg echt energie van dit weer, ben er goed ingevlogen, huisje weer helemaal in orde, klaar voor de nieuwe werkweek.

Lauw hoe gaat het met je? Geen problemen gehad met het voedsel?

Limburger, ik ben de 31e van de partij! Auto geregeld.

Hier nog eens eentje, als jullie liever niet

hebben dat ik ze plaats laat maar weten.

http://www.youtube.com/watch?v=fCBTZ6-ORFE
Hoi Kimi

Ik ben 24 november geopereerd in BoZ aan een GBP.

Alles prima verlopen,alleen net als bij Maaike nu,enorm vermoeid geweest.Nu alles oke.Ben inmiddels ruim 25 kg kwijt.

Het is zo'n heerlijk gevoel,en ook het feit dat je gewoon geen honger hebt dat is zo raar.Wel hoofdhonger,af en toe mag ik ook wel iets van mezelf maar niet te vaak want je kan altijd terug in je oude patroon terug vallen en daar hebben we het niet voor gedaan..

Jij succes bij Dr Dillemans toch?????En anders kan je nog altijd BoZ in optie houden,daar zijn de Dr's ook echt twee toppertjes.

Groetjes
Hoi Sassika,

Kimi mag bijna naar Eindhoven. Ik mag volgende week dinsdag naar Dr. Dillemans.

Super dat je al zoooo veel kwijt bent in zoooooo'n korte tijd!!!
Oeps,sorry foutje.

Er word ook zoveel geschreven de laatste tijd dat ik hetniet meer bij kan houden.

Succes allebei
@ Sassika, BoZ? Waar staat dat voor, beetje dom misschien van mij lol.

25kg al, proficiat!! De vermoeidheid, was dat door de narcose of de operatie zelf?

Ik ben van Maastricht naar Eindhoven gestuurd, nog even geduld hebben, probeer er nu aan te wennen dat het geen bandje gaat worden, en dat is toch redelijk lastig, maar kump good
Ja gaat wel ik was vandaag op bezoek bij een vriendin die was jarig..en de hele dag gezeten..en nu is me linkerwond dik opgezet..zit een heel bult zeg maar..doet beetje pijn..en het is een stuk blauwer dan het was..dus morgen maar rustig aan pff.. Eten gaat goed.. Ik kauw gewoon erg goed als ik fruit zoals frambozen en bessen en cruesli eet..en gaat erg goed.. Alleen vandaag kreeg ik er niet veel in..sochtends drie happen yochurt en ik zat vol en vanmiddag klein beetje zelfgemaakte tomatensoep en zat proppie vol en vanavond dacht ik..ik moet toch iets meer eten omdat ik de hele dag er al niks in kreeg dus half blikje tonijn met halve eetlepel mayo met een half uitje gegeten..en weer vol hehe..naja het zit er in..wel niet genoeg maar morgen maybe meer geluk..
Kimi

BoZ staat voor Bergen op Zoom

de vermoeidheid was een combinatie van de narcose en het niet mogen eten de eerste 14 dagen.Ik mocht nl de eerste 2 weken alleen helder vloeibaar drinken,dat hakt er wel in.

het is ook een flinke operatie natuurlijk,wij praten er wel gemakkelijk over maar het is niet niks wat er binnenin je lichaam gebeurd.

Lauw

Luisteren naar je lijfje he,rustig aan doen als het nodig is.

groetjes weer
InyMiny

Hoe gaat het nu?

En bloeden?

KiMi,

Blokkade deed heel veel pijn!

Lekkere dag gehad lees ik

Weer drukke week voor de boeg?

Lauw,

Wilde je echt niet bang maken
fijn dat ik nu snap waarom jullie je zo naar voelden na de operatie. ik had allerlei nare dingen bedacht voor jullie en maaike, maar eigenlijk zeg je dus dat jullie door dat modifasten minder in conditie waren? of zeg ik het dan verkeerd?

ik heb vandaag ook genoten van het zonnetje, maar ook mn dossierkast uitgemest. zo verdwijnr er ook steeds meer zooi uit mn nieuwe werkkamertje.het serieuze spul bij elkaar en mn knutselspul bij elkaar. kmaak elke week zeker een maffe kaart voor mn tante in californie. vorige week met een nepbromvlieg eropgeplakt en deze week de bollenvelden waar een mol met een friese muts op uit omhoog kwam. en zo houd ik mezelf van de straat. morgen weer cursus, dus ik ga mn tweede ronde naar bed. ben er nu weer aan toe. rustige nacht allemaal.
Hoi Brenda,

Bloeden is gelukkig gestopt. Is nu mooi rood/roze, dus denk dat het inderdaad een ontsteking is. Het doet verder geen pijn, alleen als ik erop druk.

Ik hou het voor de zekerheid wel in de gaten en ga anders toch maar even langs de huisarts. Al is het maar een klein plekje van ongeveer een halve centimeter.

Een blokkade.. Is dat dat het eten je maag niet in wilt? Dat lijkt me inderdaad erg pijnlijk! Ik wist niet dat je dan moet gaan rondlopen.

@allen: Gisteravond een stukje gezien op SBS6 'Reportage', een meisje van 14 werd geopereerd, kreeg een maagbandje. Een ander meisje (ook redelijk jong, maar weet d'r leeftijd niet) kreeg een GBP.

Ik heb maar een klein stukje gezien, dus mijn mening/veronderstelling wat ik nu ga zeggen is alleen daarop gebaseerd. Op een gegeven moment zei 1 van de meisjes: 'Ik wil terug naar de tijd dat ik weer heel veel kon eten.'

Als je zoiets zegt, ik snap het wel, maar heb je dan wel heel goed nagedacht over de operatie? 1 ding is zeker: je zal nooit meer zoveel kunnen eten als eerst. (Tenzij je heel bewust een en ander gaat saboteren).

Hoe staan jullie tegenover die opmerking, ik merkte aan mezelf dat ik 'boos' werd, maar ook tegelijkertijd akn denken 'ze is maar 14'.

Liefs
InyMiny,

Gelukkig is het gestopt het bloeden, wel in de gaten houden en anders naar de huisarts.

Voor jou nog maar 8 dagen!

Heb reportage niet gezien, even kijken of het via uitzending gemist terug te zien is op site van SBS6.

Wel jong 14 jaar en begrijp wel dat ze dan "boos" is en dan denk ik meer dat ze wel weer terug wil naar veel eten, medeklasgenootjes of vriendinnetjes doen dat toch ook?

Blokkade ontstaat als het voedsel er niet goed doorheen wil en dat blijft "hangen"

Ben gaan lopen om het proberen te laten zakken.

Ging beter al kwam het erna wel uit.

Na een bijspuiting moet je weer leren eten.

Limburger,

Heb jij dit wel eens gehad?

Pppfff heb deze week 3 avonden tot 20 uur

Vorige week geen 1 avond en ben meteen de klos deze week

Waren net bij sportschool en we zijn omgekeerd want ze stonden in rijen te wachten om iets te kunnen doen
Ik heb ook gelezen als het voedsel niet goed wil zakken of als het eten helemaal niet gaat..dat een kop HETE thee je band wat ontspant..geen idee of het werkt maar heb veel gezien die dat doen als het te 'krap' zit maybe kan je het eens proberen.. Ja ik heb de reportage ook gezien..13 en een gastric bypass..lijkt me wel iets te jong om al zo'n drastische verandering aan te gaan.. Ik snapte niet zo goed waarom ze niet een maagband kreeg want dat is toch iets minder ingrijpend en kan weer ongedaan worden gemaakt. Vooral met zulke leeftijden lijkt me dat wel belangrijk. Maarja wie ben ik om te oordelen he :D Vandaag lekker cottage cheese gehad..lekker..en dat vond me kat ook..
Ik denk niet dat het mee moet spelen dat een maagband verwijderd kan worden. Beide operaties moeten voor het leven zijn, als je de maagband laat verwijderen kan je weer heel veel eten, met waarschijnlijk als gevolg: gewichtstoename!

En dat is niet de insteek waarom je een operatie ondergaat. Het is geen oplossing voor je overgewicht, het is een hulpmiddel om je gewicht te verlagen en uiteindelijk stabiel te houden op een bepaald gewicht.
Ik bedoelde ook niet voor iedereen maar voor zulke jonge kinderen omdat die toch meestal minder beseffen waar ze aan beginnen.. Naja ieder zn eigen mening :D
Ook voor die jonge kinderen is een maagband voor altijd. Als ze nu een maagband laten plaatsen en ze laten die verwijderen als ze bv 18 zijn, omdat ze een gezond gewicht hebben.

Dan kunnen ze ineens weer alles eten, met als gevolg: gewichtstoename. Dus een maagband is ook voor altijd en een definitieve oplossing.

Tuurlijk, maagband kan verwijderd worden, maar daar komt 9 van de 10 keer een GBP voor in de plaats

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven