Gezondheid alle pijlers

schimmelinfectie in de mond

19-03-2011 23:08 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi,

Zijn er mensen die wel eens een schimmelinfectie in de mond hebben gehad? Ik ben net bij de weekendarts geweest en heb ook een of andere gel gehad hiertegen maar eigenlijk twijfel ik of de goede diagnose wel gesteld is...

Ondertussen zit ik dus al dagen met een constant irritant gevoel in mijn keel, alsof er een ruw laagje inzit dat niet weggaat bij spoelen/hoesten oid en is er een soort gelige uitslag te zien achterop mijn tong... Heb net de gel voor het eerst genomen. Werd er eerst misselijk van maar dat ging over. Het uur erna leek het gelijk minder te worden maar nu is het helemaal terug. Bovendien heb ik maar een kuur voor 1 dag gekregen terwijl ik o veral op internet lees dat je het zeker 3/4 weken vol moet houden....
welke gel heb je gehad?

Wat ik weet is dat je het meestal 4 dagen moet gebruiken.

(daktarin orale gel of nystatine)

of iig tot 2 dagen nadat het over is.

Vreemd dat jij maar voor 1 dag hebt gekregen,

Misschien anders morgen nog even de apotheek bellen of het klopt dat er maar voor 1 dag is voorgeschreven,
Misschien moet je je maandag bij je eigen huisarts melden
heb inderdaad daktarin gekregen...

Nou ik bel morgen de apo en de weekendarts dan maar... Jezus waarom kan t nou nooit eens in 1x goedgaan...
quote:plops schreef op 19 maart 2011 @ 23:38:

Misschien moet je je maandag bij je eigen huisarts melden

omdat dan mn huidige kuur al onderbroken is en dat dus te laat zou zijn, duh....

lekker simpel zo'n reactie altijd.
Je zegt dat je NET naar de HAP bent geweest. Dat interpreteer ik als in het einde van deze dag. Kuur voor 1 dag is daarmee een kuur tot morgenavond. Dan kan je prima op maandagochtend naar je eigen HA voor een vervolg hierop.... Niet zo aangebrand zeg!
nee; ik moet vier keer per dag een lepel van dat spul nemen. Ik zou dus al zondagavond niets meer hebben. En dan is de kuur dus onderbroken....
Dat kan ik toch niet ruiken, aangezien jij het over net hebt.

Morgen dan gewoon even de apotheek bellen.
huh..hoe klein is die tube dan? de kleinste is naar mijn weten 40ml en 1 maatlepel 5 mililiter je zou er dus opzich 2 dagen mee kunnen doen..
Charly, 8 uur geleden

huh..hoe klein is die tube dan? de kleinste is naar mijn weten 40ml en 1 maatlepel 5 mililiter je zou er dus opzich 2 dagen mee kunnen doen..

Ik zat ook al te rekenen, ze zou iig tot maandag genoeg moeten hebben.
.
klopt idd van die 40 ml maar ik vrees dat ik de eerste paar keer teveel heb genomen; in de bijsluiter staat nl dat 1 maatlepel 5 ml is. Dus ik nam steeds 1 lepel maar die tube gaat veel sneller dan 1/8 per keer!

Anyway het is al opgelost; ik heb de hap weer gebeld, bleek dat ik idd geen 40 maar 140 gr had moeten krijgen, vanmorgen dus de rest opgehaald :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven