stijging energieprijzen

21-03-2011 11:35 8 berichten
Ik lees net in de krant dat de energieprijzen door het gebeuren in Libie en Japan flink gaan stijgen. Nu zit ik te denken om de energieprijs bij mijn huidige energieleverancier eneco voor een jaar vast te zetten, hoe denken jullie daarover??
Altijd een goed plan.De prijs van mijn energieverbruik staat altijd vast, juist omdat er zoveel gedoe mee is. Het is allemaal wel leuk en aardig, die fluctuerende prijzen, maar in feite weet je nooit waar je aan toe bent.
Alle reacties Link kopieren
Dan ben je nu te laat..... De stijging hebben de energiemaatschappij in de vaste prijzen die ze nu aanbieden al (hoogstwaarschijnlijk) al meegenomen.

De prijzen waarvoor de maatschappijen inkopen zijn nu door de problemen in midden-oosten en Japan op zijn hoogst.
quote:LadyPhoxy schreef op 21 maart 2011 @ 11:47:

Dan ben je nu te laat..... De stijging hebben de energiemaatschappij in de vaste prijzen die ze nu aanbieden al (hoogstwaarschijnlijk) al meegenomen.

De prijzen waarvoor de maatschappijen inkopen zijn nu door de problemen in midden-oosten en Japan op zijn hoogst.Ik heb het gevoel dat ze gewoon alles gebruiken om hun prijs te verhogen. Nu weer Libie en Japan.
Op zich is het verklaarbaar. De energiemaatschappijen kopen in op een groothandelsmarkt en daar zijn de prijzen enorm gestegen.

Midden-oosten is toch belangrijke oliebron, aanbod van olie daalt, vraag blijft hetzelfde, dus die prijzen stijgen en de olieprijs is weer gekoppeld aan de gasprijs.

Door de kernenergieproblemen in Japan, gaat een aantal kerncentrales in Duitsland (tijdelijk) dicht, aanbod van elektriciteit in Europa daalt, vraag blijft hetzelfde, dus ook de elektraprijzen stijgen.
Ladyphoxy, als ik hem nu vast zet voor 1 jaar dan betaal ik minder per kwh en m3 als dat ik nu betaal. En ik ga er vanuit dat het per 1 juli nog duurder word
Ok, als je dat nog vast kan zetten, dan is dat wel verstandig!

Want per 1 juli gaan ze echt wel omhoog.
Ik zet de prijs iig nooit langer dan 1 jaar vast. Wij switchen bijna ieder jaar van leverancier, en maken dan steeds gebruik van de dan geldende welkomsaanbieding. Zo hebben wij vorig jaar 2 maanden niets betaald voor stroom en gas.

Je moet even zorgen dat je onthoudt over te stappen, maar het levert je een enorme besparing op

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven