aanschaf bromfiets

19-03-2011 15:15 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste medeforummers,

Nu de lente weer zijn/haar gezicht laat zien overweeg ik een brommer aan te schaffen voor het woon - & werkverkeer (30 km)

Het lijkt mij een prima alternatief voor de auto.

Zijn hier op het forum ervaringsdeskundigen? Weet iemand een betrouwbaar merk brommer? Waar moet ik op letten bij aanschaf?

Alvast hartelijk dank
Goed opletten dat je tegen de verkoper niks zegt over diens psychische problemen.
Ik heb een scooter, die zijn rond de 90/100 kilo.

Wil je wat wendbaarder zijn, koop dan een Thomos.

Bij een scooter is het windscherm dan wel weer heel handig, en je kunt een grote boodschappentas op je plank zetten.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Annie de Rooij heeft veel ervaring met bromfietsen
Is 30 km enkele reis?
Ik heb altijd en Tomos gehad. Het motorvermogen is niet bijster sterk. Als ik nu weer aan een brommer zou beginnen, zou het een Peugeot worden, die zijn veel sterker.
En wil je met of zonder helm rijden?
Ga toch fietsen!
Ik heb ooit een Yamaha Neos gehad (scooter). Prima ding! Als hij goed ingereden is, of bij een nieuwe zelf goed inrijd... dan kan ie 55 - 60 km per uur. Let er wel op dat zo'n brommer/scooter niet is opgevoerd
Zolang je niet over diens dierbare cavia heen rijd moet het goed komen.
Het gras aan de overkant is niet groen.
quote:sweetcandy schreef op 19 maart 2011 @ 15:40:

Ik heb ooit een Yamaha Neos gehad (scooter). Prima ding! Als hij goed ingereden is, of bij een nieuwe zelf goed inrijd... dan kan ie 55 - 60 km per uur. Let er wel op dat zo'n brommer/scooter niet is opgevoerd Ja die heb ik ook gehad! Met wind mee op de dijk haalde die 80... Lekker onverantwoord was ik toen
Vroegah toen je nog geen rijbewijs (!!) nodig had om op een brommert te rijden heb ik veel plezier gehad van mn (opgevoerde) Puch Maxi. Dat zijn waarschijnlijk ondertussen museum stukken want elke verwende kleuter van 16 rijdt tegenwoordig scooter/Vespa.

Een alternatief voor een auto vind ik een brommer niet. Met 10 graden is het nog steeds verrekte koud om ruim 35 minuten stil te zitten op de brommer (even aannemende dat je m niet gelijk opvoert en je dus max 45 km per uur gaat), het beschermt je niet tegen de regen en als automobilist vind ik het behoorlijk irritant dat brommers soms op bepaalde weggedeeltes moeten gebruiken (ze gaan nogal langzaam en/of gevaarlijk) Op een brommer zou ik het ronduit eng vinden om tussen autos te gaan rijden die 50 mogen rijden (en meestal harder gaan)

Als je dan toch een rijbewijs moet halen ga dan voor je motor.
quote:Booyahh schreef op 19 maart 2011 @ 16:01:

Een alternatief voor een auto vind ik een brommer niet. Met 10 graden is het nog steeds verrekte koud om ruim 35 minuten stil te zitten op de brommer (even aannemende dat je m niet gelijk opvoert en je dus max 45 km per uur gaat), het beschermt je niet tegen de regen

Als je dan toch een rijbewijs moet halen ga dan voor je motor.Ja, want dan zit je lekker droog.
Maar met een snorfiets mag je altijd op de fietspaden blijven rijden.
Oh en wat betreft de kou, ik heb afgelopen winter scooter gereden met een fleece vest en daar overheen een regenjas(wel een goede), en nergens last van gehad hoor.

Hield de wind perfect tegen.
quote:Booyahh schreef op 19 maart 2011 @ 16:01:

Vroegah toen je nog geen rijbewijs (!!) nodig had om op een brommert te rijden heb ik veel plezier gehad van mn (opgevoerde) Puch Maxi. Dat zijn waarschijnlijk ondertussen museum stukken want elke verwende kleuter van 16 rijdt tegenwoordig scooter/Vespa.

Een alternatief voor een auto vind ik een brommer niet. Met 10 graden is het nog steeds verrekte koud om ruim 35 minuten stil te zitten op de brommer (even aannemende dat je m niet gelijk opvoert en je dus max 45 km per uur gaat), het beschermt je niet tegen de regen en als automobilist vind ik het behoorlijk irritant dat brommers soms op bepaalde weggedeeltes moeten gebruiken (ze gaan nogal langzaam en/of gevaarlijk) Op een brommer zou ik het ronduit eng vinden om tussen autos te gaan rijden die 50 mogen rijden (en meestal harder gaan)

Als je dan toch een rijbewijs moet halen ga dan voor je motor.Brommers mogen niet op wegen komen waar je harder dan 50 km mag, als je als automobilist dat wel doet, dan is dat jouw verantwoording, niet die van de brommerT.
Een brommer lijkt me minder comfortabel dan een scooter, wel goedkoper...

Kymco heeft kwalitatief goede scooters voor niet al teveel geld.

30 km enkele reis vind ik wel veel of eigenlijk lang. Daar ben je toch wel een uurtje zoet mee.

Ik reis 17 km enkele reis met de scooter en dat is goed te doen met een half uurtje.

Neem een voorscherm, hoe truttig ook het verhoogt echt het comfort.
quote:ritmeester schreef op 19 maart 2011 @ 15:22:

Goed opletten dat je tegen de verkoper niks zegt over diens psychische problemen.goed advies van mij , "blijf vooral zo door gaan"
quote:Kampen86 schreef op 19 maart 2011 @ 15:55:

Zolang je niet over diens dierbare cavia heen rijd moet het goed komen.
Bedankt voor de adviezen . Ik denk dat het yamaha of peugeot wordt
ik heb een peugotter scootertje sinds 1,5 jaar

en ben er erg blij mee. ik race het ganze landje rond op dat ding.

ik heb trouwens een niet-opgevoerde snorscooter

en omdat ik maar 1 hoofdje heb draag ik met regen/windenz toch regelmatig een helmpie.

ik zou oppassen met brommertjes/scooters op marktplaats.

ik heb bij de fietsenmaker een hele goede 2e hands gekocht

die zo weinig had gereden dat ie zo goed als nieuw was.

ze kunnen je daar zoiezo goed adviseren.

via mp e.d. weet je, zeker als je zoals ik niet zo technisch bent nooit wat ze ermee gedaan hebben wat wel handig is als je geen zin hebt in boetes/onverzekerde brommers e.d.

succes!
quote:macumba schreef op 20 maart 2011 @ 10:56:

Bedankt voor de adviezen . Ik denk dat het yamaha of peugeot wordtIk heb een blauwe Yamaha Neos te koop. Heb er de afgelopen 3 zomers woon-werkverkeer mee gereden. Destijds nieuw gekocht, maar nu niet meer nodig i.v.m. prima metroverbinding naar Rotterdam centrum. Mocht je geinteresseerd zijn, dan hoor ik het graag.
Ik heb voor mijn werk een Sym fiddle. Reed hiervoor op de mio, maar die is te klein voor mij (ben 1.81), maar de fiddle ging destijds niet in de schuur haha. Nu sinds een jaar dus wel een fiddle en ben er heel blij mee. Ik moet 15km (enkele reis) en ik doe er ongeveer een half uurtje over (incl. stoplichten enzo). Heb wel de vario-ring eruit laten halen dus rijdt ongeveer 60km/u. En koud in de winter...watjes :P Ik rijdt gewoon het hele jaar door. Ben alleen met de bus gegaan toen het telkens zo glad was, dan vind ik de scooter toch te eng. Verder heb ik voor de kou een leg-cover van Tucano. Helaas nog niet zo heel bekend in nederland, heb hem meegenomen uit Parijs. Daar rijdt iedereen met zo'n ding. Heb hem er afgelopen week afgehaald, want scooter moest naar de dealer voor een beurt. En ik merkte echt onwijs verschil. Wat een kou ineens zeg!! Ik vind het echt een top-aankoop en ben heel blij met die cover. Ik kom op die manier echt de winter wel door

Dit s een leg-cover :

En dit is mijn scooter :

Ik moet eerlijk bekennen dat ik de 'verkeersregels' ook niet helemaal logisch vind soms. Ik heb een Gilera Typhoon met gele platen, die dus 45 mag. Binnen de bebouwde kom moet ik dus op de rijbaan...word dan al continu ingehaald door ongeduldige automobilisten. Buiten de bebouwde kom mag je trouwens wel rijden, als er een apart fietspad is.
Zit zelf ook na te denken over een snorscooter, ik kan in ieder geval al een hoop met bovenstaande tips!

@Ivetje, mooie scooter heb je, maar is dat dan met een geel of met een blauw kenteken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven