Relatie verbroken

18-03-2011 01:10 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
(Gewist) Omdat ik er er spijt van heb dat ik dit geplaats heb.

Alle goeie dingen wat ik hier lees wat mij gerust stelt, gaan in de werkelijkheid toch anders wat weer een tegenslag is.

Alsnog bedankt voor alle reacties.

grtjs, pappa.
quote:meds schreef op 18 maart 2011 @ 02:22:

[...]

Blijf schrijven, het is niet niks, en het kan helpen om je hart te luchten. Het heeft niet zoveel zin om na te denken over de beweegredenen van je ex, het lijkt met behoorlijk onbegrijpelijk. Maak er ook geen gevecht van, vraag via de rechterlijke macht om co-ouderschap over je zoontje. De rechter zal zeker jouw verhaal aanhoren. Maar wees ook voorbereid op een hoop moddergegooi van de andere zijde. Blijf wijzen op wat het beste is voor jullie zoon, naar je vrouw, naar de rechter en naar iedereen die er naar vraagt. Ga niet terugvechten in de loopgraaf maar doe alles via de advocaat.Ik zou jullie op de hoogte houden.

Bye bye nogmaals dank.
sterkte en succes
quote:meds schreef op 18 maart 2011 @ 02:28:

sterkte en succesDankje.
Goh, en voor die tijd wist ze niet dat je geen cristen bent.
Je vriendin is met je zoon al een maand bij je weg en nú kom je pas in actie? Ik vind het rot voor je, maar ik vind het ook raar dat iemand zo passief kan reageren.
Ik vraag me af of dat allemaal zo maar kon. Als ze zo zwaar christen is neem ik aan dat ze op zijn minst eerst wilde trouwen voordat er een kind kwam. Of dat haar ouders dat wilden, aangezien ze zo te lezen zo geindoctrineerd is door die mensen.

Wat zij nu doen druist toch tegen alle christelijke moraal in?

(Niet dat ik die christelijke moraal zo hoog heb zitten, bij een aantal zit die vooral achter de ellebogen...)

Ik gok dat we de helft van het verhaal nog niet weten.
Dat dit tegenwoordig nog bestaat in Nederland?!? wij waren toch zo multi culti met zijn allen?!

@ papa,

heel veel stetkte! En onthoud 1 ding.... kleine kinderen eorden ooit groot!
Wat naar zeg. Ze heeft toch altijd geweten dat je geen christen bent. Zo christelik is ze anders niet trouwens, als ze de vader van haar kind afneemt.

Alle goeie dingen wat ik hier lees wat mij gerust stelt, gaan in de werkelijkheid toch anders wat weer een tegenslag is.

grtjs, pappa.
quote:luna1 schreef op 18 maart 2011 @ 09:18:

Ik vraag me af of dat allemaal zo maar kon. Als ze zo zwaar christen is neem ik aan dat ze op zijn minst eerst wilde trouwen voordat er een kind kwam. Of dat haar ouders dat wilden, aangezien ze zo te lezen zo geindoctrineerd is door die mensen.

Wat zij nu doen druist toch tegen alle christelijke moraal in?

(Niet dat ik die christelijke moraal zo hoog heb zitten, bij een aantal zit die vooral achter de ellebogen...)

Ik gok dat we de helft van het verhaal nog niet weten

Naar wat ik heb begrepen is de ex van TO een ongehoorzame christin geweest, door een relatie met TO te hebben en een kind met hem te krijgen. Haar ouders waren hier verbolgen over. Nu is zij tot inkeer gekomen en als een verloren dochter huiswaarts gekeerd, alle schepen achter zich verbrandend.

Ze kan dat wel leuk proberen, maar net als zijzelf hebben het kind en TO nu eenmaal rechten.

Een goed advies van Meds, om echt alle communicatie via de advocaat te doen. Niet alleen is dat uiteindelijk juridisch effectiever, maar ook rustgevender voor TO denk ik. Deze mensen zouden zich, zo ze al met TO willen praten, wel eens jaren lang zuur tegen hem kunnen gaan gedragen. Want hij vertegenwoordigt natuurlijk het kwaad in de wereld, dat hun onbevlekte dochter van het rechte pad heeft geleid.
Goed gedaan, nu maar afwachten, maar nogmaals ga de confrontatie met haar niet aan, op geen enkele manier. Alles wat je doet kan tegen je gebruikt worden namelijk
quote:meds schreef op 18 maart 2011 @ 13:22:

Goed gedaan, nu maar afwachten, maar nogmaals ga de confrontatie met haar niet aan, op geen enkele manier. Alles wat je doet kan tegen je gebruikt worden namelijk

grtjs, pappa.
quote:Frankie33 schreef op 18 maart 2011 @ 13:09:

[...]

Naar wat ik heb begrepen is de ex van TO een ongehoorzame christin geweest, door een relatie met TO te hebben en een kind met hem te krijgen. Haar ouders waren hier verbolgen over. Nu is zij tot inkeer gekomen en als een verloren dochter huiswaarts gekeerd, alle schepen achter zich verbrandend.

Ze kan dat wel leuk proberen, maar net als zijzelf hebben het kind en TO nu eenmaal rechten.

Een goed advies van Meds, om echt alle communicatie via de advocaat te doen. Niet alleen is dat uiteindelijk juridisch effectiever, maar ook rustgevender voor TO denk ik. Deze mensen zouden zich, zo ze al met TO willen praten, wel eens jaren lang zuur tegen hem kunnen gaan gedragen. Want hij vertegenwoordigt natuurlijk het kwaad in de wereld, dat hun onbevlekte dochter van het rechte pad heeft geleid.

Als TO ouderlijk gezag en voogd dij heeft wel ja. Als dit nog nooit geregeld was, dan heeft hij tot dus ver niet zo heel veel rechten.

TO en ex waren naar wat ik begrepen heb niet getrouwd.

Een kind erkennen zegt dan niet zo heel veel. Je kan als man zijnde best een kind erkennen. Maar als je voor de geboorte niet met moeder getrouwd bent, heb je als man niet zo maar ouderlijk gezag en voogd dij.

Dit moet als ongetrouwd stel via de rechter aangevraagd worden. Als dit dus niet is gedaan...
Papa ik wil je heel erg veel sterkte wensen en dat je je zoon maar snel weer zal kunnen ontmoeten!!!

Groetjes DW

grtjs, pappa.
Ken je niemand van haar familie of vriendenkring die je misschien antwoorden kunnen geven?

Komt dit allemaal zomaar uit 't niets?

Zou verder inderdaad Meds raad opvolgen, laat je niet uit de tent lokken.

Doe of zeg je nu "verkeerde" dingen worden ze tegen je gebruikt en zeggen zij "zie je wel, hij is het kwaad".

Kan me je onmacht voorstellen, belachelijk dat een ouder een kind zo maar weg kan houden voor nu al een maand.

Sterkte.
Oeps 3!!! Dubbel haha.
quote:champoepel schreef op 21 maart 2011 @ 21:50:

Ken je niemand van haar familie of vriendenkring die je misschien antwoorden kunnen geven?

Komt dit allemaal zomaar uit 't niets?

Maak een afspraak bij de huisarts en leg je probleem daar op tafel. Misschien kan begeleiding door maatschappelijk werk je de broodnodige ondersteuning geven en voorkomen dat je domme dingen gaat doen.
Begrijpelijk, voelt waarschijnlijk als 'met z'n allen tegen één'.

Er is geloof ik toch een soort stichting van mannen in jouw situatie (mannen die om wat voor reden dan ook hun kinderen niet mogen zien), de dwaze vaders, misschien vind je daar herkenning en kunnen ze je tips geven.
quote:pappa schreef op 21 maart 2011 @ 22:42:

[...]

Tjah haar fam. is een pot nat, echt zo'n kudde.

En ja i know, ik volg de woorden van meds ook op, weet zelf ook dat het tegen me gebruik kan worden.

Maar ook omdat ik weet dat je niet daar tussen kom want als een iemand daar iets zeg zijn ze er allemaal mee eens.

Alhoewel ik wel verwacht had dat haar moeder contact met me op zou nemen, maar helaas nog niet gebeurd.

Only i can do is sit and wait, maar wel steeds bozer word en in me hoofd rare dingen beginnen te spoken en dus ook wel bang ben dat het gemis overheerst.

Want tjah wanneer gaat die knop in mijn hoofd om?

Ik heb nog nooit in mijn leven zo veel haat gevoeld.

Hoe moeilijk het ook is, probeer je emoties niet de overhand te laten krijgen. Je hebt het kind erkend en hebt dus rechten. Dit is werk voor een advocaat. Emoties die verkeerd uitpakken kunnen tegen je worden gebruikt en dat is nu net wat jij niet wil.

Ook als je het werk aan de advocaat overlaat vecht jij voor je kind, maar wel op de manier zoals dat hoort en dat zal een rechter ook zien. Net zoals de rechter ziet dat je ex jouw kind onterecht bij jou vandaan houdt.

Hou gewoon in de gaten of alles via de advocaten goed verloopt, of er vaart achter alles wordt gezet etc. Meer dan dat nu even niet doen, tenzij je advocaat aangeeft dat je iets moet doen.

Zeker niet met ex-schoonmoeder in conclaaf gaan mocht ze toch contact met je opnemen, je kan je energie beter gebruiken. Probeer je energie te sparen.

Onder andere door goed voor jezelf te zorgen en er alles aan te doen dat jij je zo stabiel als mogelijk blijft voelen. Goed voor jou en goed voor je kind wanneer je die dalijk weer ziet.
quote:plops schreef op 21 maart 2011 @ 22:52:

Maak een afspraak bij de huisarts en leg je probleem daar op tafel. Misschien kan begeleiding door maatschappelijk werk je de broodnodige ondersteuning geven en voorkomen dat je domme dingen gaat doen.
quote:champoepel schreef op 21 maart 2011 @ 22:56:

dwaze vaders, misschien vind je daar herkenning en kunnen ze je tips geven.Bedankt voor dit adres/url

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven