Relatie verbroken
maandag 21 maart 2011 om 23:19
woensdag 30 maart 2011 om 10:54
In de zitting worden jullie allebei gehoord naar aanleiding van jouw verzoekschrift en de reactie van jouw ex (en haar advocaat) hierop.
Meestal is er binnen 14 dagen een uitspraak. Gaat erg snel.
De bodemprocedure is de "echte" echtscheiding. De voorlopige voorzieningen vinden plaats omdat de procedure van de echtscheiding erg lang kan duren, waardoor jij nog langer je kind niet kan zien. (Ik ken een geval waar de procedure bijna 4 jaar heeft geduurd).
Heel veel sterkte!
De bodemprocedure is de "echte" echtscheiding. De voorlopige voorzieningen vinden plaats omdat de procedure van de echtscheiding erg lang kan duren, waardoor jij nog langer je kind niet kan zien. (Ik ken een geval waar de procedure bijna 4 jaar heeft geduurd).
Heel veel sterkte!
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
woensdag 30 maart 2011 om 11:07
quote:dertigmin schreef op 30 maart 2011 @ 10:54:
In de zitting worden jullie allebei gehoord naar aanleiding van jouw verzoekschrift en de reactie van jouw ex (en haar advocaat) hierop.
Heel veel sterkte!
Heel veel sterkte!
woensdag 30 maart 2011 om 11:50
Het kan zelfs nog eerder. Vooral met betrekking tot kinderen zijn ze erg snel. Ik had na afloop zitting al een uitspraak. Kreeg deze een week later met de post. Maar stel je hier niet op in, hou rekening met 2 weken.
Hou er ook rekening mee dat er gevraagd kan gaan worden naar een onderhoudsbijdrage (alimentatie) voor je ex en je kind. Maak van te voren een berekening met je advocaat en zorg dat je deze ook bij je hebt.
Hou er ook rekening mee dat er gevraagd kan gaan worden naar een onderhoudsbijdrage (alimentatie) voor je ex en je kind. Maak van te voren een berekening met je advocaat en zorg dat je deze ook bij je hebt.
woensdag 30 maart 2011 om 14:07
quote:dertigmin schreef op 30 maart 2011 @ 11:50:
Het kan zelfs nog eerder. Vooral met betrekking tot kinderen zijn ze erg snel. Ik had na afloop zitting al een uitspraak. Kreeg deze een week later met de post. Maar stel je hier niet op in, hou rekening met 2 weken.
woensdag 30 maart 2011 om 15:04
http://www.scheiding-omgang.nl/echtsche ... tbank.html
Hier een link hoe het allemaal in zijn werk gaat. Het is vooral heel erg veel op je handen zitten en erg vervelend allemaal. Ik hoop voor jou en voor je zoon dat jullie elkaar weer snel kunnen zien en dat jij en je ex respect voor elkaar op kunnen brengen als ouders zijnde van jullie gezamelijke kind.
Hier een link hoe het allemaal in zijn werk gaat. Het is vooral heel erg veel op je handen zitten en erg vervelend allemaal. Ik hoop voor jou en voor je zoon dat jullie elkaar weer snel kunnen zien en dat jij en je ex respect voor elkaar op kunnen brengen als ouders zijnde van jullie gezamelijke kind.
woensdag 30 maart 2011 om 15:06
Jouw advocaat heeft eigenlijk jouw ex nog 1 kans gegeven om samen met jou tot een omgansregeling van jullie kind te komen. Als zij hiervoor morgen niet op reageerd gaat jouw advocaat de voorlopige voorzieningen opstarten.
Heb je je kind erkend en heb je gezag trouwens?
Heb je je kind erkend en heb je gezag trouwens?
woensdag 30 maart 2011 om 15:20
En ze heeft voor de rest geen rare dingen over je gezegd? Er zijn geen meldingen bij de politie of aangiftes? Klinkt een beetje cru, maar een vriend van mij kwam er in een soort gelijke situatie achter dat er 2 meldingen (onterecht trouwens) bij de politie lagen.
Wat is jouw tegenvoorstel geweest? En hoeveel heb je voor jullie zoon gezorgd toen jullie nog bij elkaar waren?
Wat is jouw tegenvoorstel geweest? En hoeveel heb je voor jullie zoon gezorgd toen jullie nog bij elkaar waren?
woensdag 30 maart 2011 om 15:32
woensdag 30 maart 2011 om 15:36
donderdag 31 maart 2011 om 22:32
Doe je nu niet precies hetzelfde wat zij doet? Eisen stellen, aannames doen? Bedenk wel dat zij fulltime voor jullie zoon heeft gezorgd in de tijd dat jullie samen waren. Dat heeft ze toen toch ook goed gedaan? Ik begrijp dat je enorm gefrustreerd bent. Echt! Jij moet toch werken? Hoe ga je de opvang dan regelen? Dit soort dingen zal een rechter allemaal aan je vragen. Weet je al wat je wilt? Wil je co-ouderschap? Een weekendregeling? Als jullie niet bij elkaar in de buurt wonen gaat een co-ouderschap al moeilijk worden. Reken er ook op dat de raad van kinderbescherming hier aan te pas gaat komen.
donderdag 31 maart 2011 om 22:55
quote:dertigmin schreef op 31 maart 2011 @ 22:32:
Doe je nu niet precies hetzelfde wat zij doet? Eisen stellen, aannames doen? Bedenk wel dat zij fulltime voor jullie zoon heeft gezorgd in de tijd dat jullie samen waren. Dat heeft ze toen toch ook goed gedaan? Ik begrijp dat je enorm gefrustreerd bent. Echt! Jij moet toch werken? Hoe ga je de opvang dan regelen? Dit soort dingen zal een rechter allemaal aan je vragen. Weet je al wat je wilt? Wil je co-ouderschap? Een weekendregeling? Als jullie niet bij elkaar in de buurt wonen gaat een co-ouderschap al moeilijk worden. Reken er ook op dat de raad van kinderbescherming hier aan te pas gaat komen.
donderdag 31 maart 2011 om 23:10
Rustig maar! Nogmaals ik begrijp je frustratie. Geen contact met je kind hebben is verschrikkelijk. Maar nogmaals jij werkt en zij werkt niet, zorg ervoor dat je een verklaring van je werkgever hebt dat je flexibel bent. Zorg ervoor dat je eventuele opvang geregeld hebt. Ik vertel je alleen maar wat een rechter aan je zou kunnen vragen. Jij moet zorgen dat je het belang van je kind voorop stelt. Dus niet wijzen naar je ex, maar kom met oplossingen. Als het echt niet anders kan kan je vragen om de verblijfplaats bij jou te laten vast stellen. Maar wil je dat? Mediation kan worden voorgesteld door de rechter.