Pil-vraag 100.0000

21-03-2011 20:14 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve mede forummers!

Sorry voor de zoveelste vraag over de pil maar hij is echt heel dringend.

Ik slik de pil maar heb voor de zekerheid toch een zwangerschapstest gedaan (onveilige seks gehad). De test was negatief. Komt dat omdat ik de pil slik of ben ik gewoon niet zwanger?

Anders gezegd: Kan een test negatief zijn omdat dat je de pil slikt maar je uiteindelijk toch zwanger bent? Of heeft de pil geen invloed op de test?

Alvast héél hartelijk bedankt!
De test reageert op aanwezigheid van het HCG hormoon. De pil heeft daar geen invloed op.

Was je, in theorie, wel overtijd?
Nee want ik werd gewoon ongesteld door m'n pil.. dus gewoon een stopweek gehad
quote:tzaziki01 schreef op 21 maart 2011 @ 20:19:

Nee want ik werd gewoon ongesteld door m'n pil.. dus gewoon een stopweek gehadEen stopweek is geen menstruatie, maar een ontrekkingsbloeding. Hoeveel dagen nadat je onveilige seks hebt gehad, heb je getest? Zou daar toch minimaal 20 dagen tussen laten zitten voordat je test, anders is er sowieso een grote kans dat je te vroeg test.
Ruim 12 weken dus wel lang genoeg neem ik aan. Ik stel me misschien ook wel aan met m'n paniek, maar het voelt gewoon niet lekker.
Dan kan je er vrij zeker van zijn dat je niet zwanger bent. De pil heeft daar iig geen invloed op.

Ik welke zin heb je trouwens onveilige seks gehad. Was je de pil vergeten?
Pff dankje voor de geruststelling. Lig er nachten wakker van en durfde niet naar m'n huisarts.

Nee dat niet maar zonder condoom.
De kans dat je zwanger raakt na correct pilgebruik (en niet ziek worden: Overgeven diarree) is heel klein.

Wat ging er dan fout/onveilig?
haha ja dan niks maar ik heb gewoon het idee dat ik een buik krijg en ik hád onwijs pijnlijke borsten. En dacht zelf ook al wel dat het niet zo zou zijn maar kon me niet geruststellen voordat ik antwoord had op m'n vraag. En toevallig is een vriendin van mij ook zwanger geraakt terwijl ze correct de pil slikte.
Er zullen zelfs mensen zijn die zwanger worden terwijl ze de pil én een condoom gebruiken. Maar bij correct gebruik ik die kans zo minimaal, daar zou ik me geen zorgen over maken
Oke, bedankt voor je antwoord!

Dan mag t topic wat mij betreft gesloten worden.
De afgelopen 2 maanden heb ik de pil doorgeslikt. Nou wil ik voor de zekerheid een stopweek inlassen.

Ik ben nu bij de 3e strip week 1 (zonder stopweek dus in de afgelopen maanden) en nu vroeg ik me af of ik ineens kan stoppen met de pil om een stopweek in te lassen, of dat ik deze week of strip moet afmaken?

op internet kon ik helaas niets echt duidelijk vinden, hoop dat iemand hier me even verder kan helpen!!

dankjewel. en betekent dit als ik stop ivm de stoweek dat we de komende tijd met condoom moeten seksen?

Mijn dank is groot!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven