Liken net als op Facebook
maandag 21 maart 2011 om 23:40
Zo van facebook naar het forum surfend betrap ik me er steeds op dat ik soms reacties wil 'liken'. Dus op het knopje 'vind ik leuk' wil drukken, gewoon omdat iemand wat grappigs zegt, of iets waar je 't helemaal mee eens bent, maar waar je niet zonodig zelf nog een reactie op wilt geven.
Zou dat werken denk je? Zo'n duimpje op Viva? Is denk ik ook wel leuk om te zien wie jouw reactie allemaal kon waarderen..?
Zou dat werken denk je? Zo'n duimpje op Viva? Is denk ik ook wel leuk om te zien wie jouw reactie allemaal kon waarderen..?
maandag 21 maart 2011 om 23:44
maandag 21 maart 2011 om 23:50
quote:grijzemuis schreef op 21 maart 2011 @ 23:44:
Geen slecht idee eigenlijk. Vind reacties vaak leuk maar ben dan te lui om dan daadwerkelijk te reageren. Eigenlijk best zonde dat diegene dan niet weet dat ik zijn/haar reactie eigenlijk heel leuk vind... (lekker ingewikkeld mijn zin, ik weet het).In dit geval was het dus makkelijker geweest als er zo´n knopje bestond want je bent het er dus mee eens
Geen slecht idee eigenlijk. Vind reacties vaak leuk maar ben dan te lui om dan daadwerkelijk te reageren. Eigenlijk best zonde dat diegene dan niet weet dat ik zijn/haar reactie eigenlijk heel leuk vind... (lekker ingewikkeld mijn zin, ik weet het).In dit geval was het dus makkelijker geweest als er zo´n knopje bestond want je bent het er dus mee eens
dinsdag 22 maart 2011 om 06:36
Ik ben voor een "Like" en "Unlike" knop.quote:Moonlight82, 6 uur geleden Het forum is toch om te discussieren? Alleen een duimpje vind ik te simpel. Ik stem tegen. Moet er wel iets zijn om over te discussiëren. Je gaat niet in discussie omdat je het helemaal eens bent met iemand of dat iemand jouw mening al perfect heeft verwoord in een topic. Je hoeft niet iedere keer het wiel opnieuw uit te vinden.
Bij "Unlike" is er uiteraard wel discussie mogelijk. De "Unlike" knop zie ik meer als een knop om de "Like" knop te opheffen voor als je je vergist hebt of dat je bij nader inzien er toch niet eens mee bent.
Bij "Unlike" is er uiteraard wel discussie mogelijk. De "Unlike" knop zie ik meer als een knop om de "Like" knop te opheffen voor als je je vergist hebt of dat je bij nader inzien er toch niet eens mee bent.
dinsdag 22 maart 2011 om 08:32
Ik snap je punt, pagina's vol met reacties als 'mee eens' vind ik ook altijd erg zinloos. Als je niets toe te voegen hebt aan eerdere reacties, waarom er dan nog je plasje over moeten doen.
Aan de andere kant: dit gaat hier natuurlijk niet lukken. Ze kunnen het forum niet eens werkend krijgen, laat staan nieuwe toepassingen implementeren.
Aan de andere kant: dit gaat hier natuurlijk niet lukken. Ze kunnen het forum niet eens werkend krijgen, laat staan nieuwe toepassingen implementeren.
dinsdag 22 maart 2011 om 09:26
Er is een forum/website die dit doet: groene en rode duimen. Nu is de discussie daar zo hoog opgelopen over deze duimen dat ze weer verwijderd worden.
Waarom: Mensen stelde een vraag, kregen een goed antwoord op hun vraag, maar de vraagsteller of een aantal mensen waren het niet eens met dit antwoord. En dan niet omdat het een verkeerd antwoord was maar vaak omdat dat antwoord niet naar hun zin is of omdat het antwoord niet in hun straatje past.
Gevolg: ruzie over de rode en de groene duimen die iemand krijgt.
Nu is dit geen vraag- en antwoordforum maar ik denk dat de unlike knop een hoop discussie teweeg gaat brengen....
Waarom: Mensen stelde een vraag, kregen een goed antwoord op hun vraag, maar de vraagsteller of een aantal mensen waren het niet eens met dit antwoord. En dan niet omdat het een verkeerd antwoord was maar vaak omdat dat antwoord niet naar hun zin is of omdat het antwoord niet in hun straatje past.
Gevolg: ruzie over de rode en de groene duimen die iemand krijgt.
Nu is dit geen vraag- en antwoordforum maar ik denk dat de unlike knop een hoop discussie teweeg gaat brengen....
dinsdag 22 maart 2011 om 21:43
Hm, ja daarom is er op facebook denk ik ook geen 'unlike' en alleen maar een 'like' knop. Je waardering over een reactie uiten is altijd leuk, maar de 'unlike' genereert misschien onnodig negativiteit en een 'unlike' behoeft misschien ook eerder uitleg..
Op youtube wordt het trouwens ook gedaan, daar wel met positief en negatief geloof ik..
Op youtube wordt het trouwens ook gedaan, daar wel met positief en negatief geloof ik..