Juli 2011 #

29-12-2010 13:03 967 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamlftuitg.

datumafspraak

echo/vk/gynbijzonderhedenEs288 julibij 32 wkn echo ivm ligging placenta

jongen!

tijdens pretecho lekker bewegelijk, veel gapen, een keer zelfs met zijn handje voor zijn mond!

Vakantie: meivakantie Belgische kustCowvanjou3913 juli22 apr gyn, 24 mei gyn+echojongen!

cursus "zwanger actief" en "baby op komst".

kan mini lekker vaak bewonderen op dvd!

Asjemenou4014 julijongen!

dochter ('09)

naar New York verhuisd voor 2,5 mnd!Vlinder2516 juliverrassing!

zoon (’08) en dochter (’10)

begonnen met "zwangerschapszwemmen".

Vakantie: eind apr weekendje weg met man,

mei weekje Belgie/Ned

Vera3516 juli9 mei echo+gynjongen!

cursus "mensendieck".

berry in 3D gezien, hij is moooooi!Do3121 julimeisje!

dochter (aug '09)Lieselotje3923 juliverrassing!

1e symptomen van zwangerschapsdementie

4e kindje

Vakantie: begin mei IbizaNolleke2825 juli25 apr controle gyn, 28 apr 3D-echomeisje!

mama van Sam*

kamertje bijna klaar, dan kunnen de meubeltjes komen2jongens3527 julimeisje!

heeft 2 kinderen van 7 en 4

promotie gemaakt, erg druk op werk.

mevrouw wilde niet echt meewerken tijdens 3D-echo, lag met gezichtje tegen placenta aan. klein eigenwijsje dus

Vakantie: meivakantie Center Parcs

Verlof: 11 juniShootingstar2527julijongen!

het is een wildebras!

denkt dat buik niet groeit, maar de foto's zijn het bewijs

Mari3430 julibij 32 wkn liggingsecho ivm placentameisje!

nog een eigenwijsje! voetje bij haar mooie volle lippen tijdens 3D-echo.

Verlof: 1 juli

Leeuw2831 juliverrassing!

handjes en voetjes voelbaar!

druk met inpakken en school

Ik heb een aantal mensen die lang niet hebben geschreven uit de tabel gehaald om het overzichtelijk te houden. Als je weer mee wilt schrijven, laat het dan weten!
vera ik kan mijn namen wel prive zetten. hier op viva noem ik ze niet omdat ik behoorlijk herkenbaar ben (door o.a. geboortedata van de twee kleintjes icm mijn leeftijd) en ik maak er geheim van dat ik veel op viva zit dus misschien lezen mijn moeder, zusje en wat vriendinnen wel lekker mee, je weet het nooit he?

ik ga ook zeker weer voor bv, bij Oudste heb ik 3 weken gegeven omdat ik geen voeding had, was alleen maar water (en lichamelijk ging het met mij ook slecht). Meissie heeft 4 maanden gehad toen stopte ze spontaan met groeien. Dus ik ga het weer proberen...

Vanochtend naar vlos geweest, alles was weer goed, bloeddruk, buik goed gegroeid en hartslag allemaal mooi!

over aankomen volgens de weegschaal van de verloskundige zit ik nu op 13 kilo maar die is altijd wat hoger als bij de dietiste dus zal denk nu rond de 11 kilo zijn. dus we gaan goed, maar ik moet er nog minimaal 7, liefst 10 bij, dus dat is nog wel een uitdaging.

balen shootingstar dat je minder moet gaan werken maar aan jezelf en de baby dneken is nu echt het belangrijkst hoor.

nolleke, goed dat je hebt aangegeven elke week controle te willen! en fijn dat er naar geluisterd word.
Shootingstar, zeker goed naar je lichaam luisteren..vooral de bloeddruk is belangrijk..dus niet schuldig voelen over je werk!

Ik trek nog wel volle dagen op mijn werk, maar het is wel ongemakkelijk aan het worden, zo lang achter PC zitten en weinig kunnen bewegen. Gisteren had ik mijn vrije dag en ben ik lekker naar de stad gegaan. Een pasfoto laten maken, een nieuwe passport aangevraagd bij de gemeente, dan lekker gewinkeld (nieuwe schoenen, nieuwe tas, wat rompertejs en broekjes bij de HEMA voor de baby, wat T-shirts bij h&M voor de oudste twee....) Nou ik was helemaal kapot s'avonds.Lag op de bank als een walvis, echt waar...Het irriteert me wel een beetje,dat ik zo snel moe wordt.

Over de voeding..Ik heb nu dus twee keer borstvoeding gegeven...voor mijn gevoel is het makkelijker dan het "gedoe" met de flessen. Wel is het belangrijk in de eerste week dat je kraamverzorg. of iemand anders (borstvoeding-consultant etc) je laat zien hoe je de baby goed akn aanleggen, de meeste problemen (tepelkloven, pijn in de borst, niet goed kunnen drinken etc) komen omdat je de baby niet goed aanlegt. Helaas niet alle kraamverzorgsters zijn goed in de borstvoeding vragen...soms kunnen ze jou ook behoorlijk onzeker maken door elke dag je baby te wegen en je inpraten dat de baby weinig aankomt , of jij dan misschien niet genoeg melk porduceert etc....Maar inderdaad, voor mij geldt vooral: tevreden/gelukkige moeder = tevreden baby, of het nu borst of fles is. Wel wil ik deze keer misschien minder lang gaan voeden (met de oudste twee was het een jaar lang met elke kind geworden, maar toen werkte ik in de ziekenhuis en kon ik gewoon kolven op de kraamafdeling in de super-leuke kolfruimte, met tijdschriften om te lezen, leuke muziekje in de kamer, veel privacy, een steriele elektrische borstkolf van de kraamafdeling etc..dus ging prima, had totaal geen moeite mee!)...Werk nu gewoon in het bedrijf, dus weet nog niet waar ik moet gaan kolven etc..)

Nolleke, super, dat je partner nu ook de kleine kon zien/voelen! Ik zou ook net als jij gewoon elke week naar controle blijven gaan, gewoon voor je eigen rust.

Ik ben trouwens volgens mijn laatste menstrustie 27 juli uitgerekend, maar volgens de echo 22 Juli.

Bij ons komt geen aerosleep. Wel een kokos-kern matraasje. Maar misschien als ik die aerosleep in de winkel zie, koop ik hem toch

Shootingstar, ik ben 6 kilo aangekomen. met 20 weken was het nog 3, nu, 2 weken later, ineens 6..

Leeuw, fijn dat je echo goed was!
2jongens dat klinkt wel als een ideale kolfplek op het werk!

ik ben trouwens 16 of 17 juli uitgerekend, verschilt per echo, schoonmoeder zou 13 juli hilarisch vinden want dan zijn er al twee kleinkinderen jarig dus dat is toch grappig, en een goede vriendin denkt dat ik er wel de 24e van kan maken want dan is haar dochtertje ook jarig... mijn broertje heeft het liever twee weken voor de uitgerekende datum want hij gaat in de uitgerekende week op vakantie, enz, enz... en ik blijf maar zeggen dat ik er toch niets over te zeggen heb, Oudste kwam 1 dag na de uitgerekende datum, Meissie 4 ervoor... dus ik verwacht het gewoon in de week dat het gepland staat...

2jongens ik las ergens dat je na de 20weken in ene meer aan kan gaan komen omdat de baby nu steeds gegroeid is in de lengte maar de komende week echt gaat beginnen met dikker worden, vet kweken... bij 24 weken is het volgens mij 30 cm maar 500 gram. ik weet alleen nooit of ze dan hoofd tot kont of tot voeten bedoelen?
Ik ben nog maar 5 kilo aangekomen. Van 63 naar 68 kilo. En ik eet gewoon goed. Ze wegen je ook niet meer bij de verloskundige. Nou ja het kindje groeit goed en ik ben nu nog slank met een buikje. Prima tevreden dus.

hebben jullie gekke eetgewoontes ineens? Ik hield nooit van zoet en chocolade en nu alleen maar! Iedere dag een toetje, taartje of koekje. Ze zeggen dat je bij een meisje meer trek in zoetigheid krijgt. Dat klopt dan bij mij wel.

Het wiegje mogen wij lenen van een vriendin. Ik koop daar een normaal matrasje in die zij ook had. Waarschijnlijk gaan we dat hooguit een maand of twee gebruiken. Weet nog niet. Wil het liefst z.s.m. naar eigen kamertje. Maar goed dat zeg ik nu. Het is ook wel makkelijk met voeden 's nachts.
Shootingstar, leuk is het niet, maar wel goed om rustiger aan te gaan doen. Je bloeddruk geeft al aan dat het teveel is op het moment. Gelukkig was verder alles goed!

Ik ben nu bijna 3 kilo aangekomen. Daar ben ik erg blij aangezien ik dus al 8 weken op bed lig. En had dus verwacht dat het met de kilo´s harder zou gaan.

Wij hebben nu ook alleen nog een pocketvering matras, maar wil me wel in die aerosleep gaan verdiepen.

En ik wil ook borstvoeding gaan geven. Een cursus doen is altijd goed, daar leer je echt heel veel van.

Ik ga dat niet doen, aangezien ik op het werk zelf mensen help met borstvoeding geven, dus ik ga ervan uit dat ik er genoeg van weet. En anders kun je altijd de hulp van een lactatiekundige inschakelen.

Ik heb ook wel zoiets van het moet goed gaan, anders ga ik er geen drama van maken en over op flesvoeding.

Vlinder, hoezo moet je nog 10 kg aankomen? Ben je te licht dan?

Mari, ik heb deze zwangerschap ook veel meer zin in zoet (dus zal wel kloppen van een meisje).

De vorige keer was ik verslaafd aan appels, was wel gezonder!
vlak voor ik wist dat ik zwanger was ben ik begonnen bij de dietiste omdat ik te weinig weeg. ik stoei al met ondergewicht sinds ik van Oudste bevallen ben (woog toen nog 53 kilo maar bleef daar gelukkig hangen) ik ben trouwens 1.72m. Na de geboorte van Meissie viel ik weer af, toen ik in oktober naar dietiste ging woog ik iets minder als 52 kilo (had daarbij ook echt weinig energie, snel moe)... Het streven is om na de bevalling ongeveer 58-59 kilo te blijven wegen, Ik moest dus 7-8 kilo aankomen als ik niet zwanger was, vanwege de zwangerschap komt daar 10 kilo bovenop (omdat ik bij oudste en meissie binnen 3 weken 10 kilo was afgevallen) en dan nog 2 kilo extra om een beetje reserve te hebben. lang verhaal maar het streven is dus 20(!) kilo. ik zit nu ergens tussen 11 en 13 dus we bikkelen nog even door.

ik heb ook trouwens veel zin in zoet dus misschien ook een meisje?

over gekke eetgewoontes... ik heb in de eerste helft wel veel quarterpounders gegeten, vind ik normaal ook wel lekker maar dat ik er nou speciaal voor naar de mac ging rijden... haha...
Hier geen gekke eetgewoontes. Helemaal geen zin in fruit, wel in groenten..lekkere salades met olijfolie, tomaten met mozarella en baslicum...hmmm zit op het werk, niks te eten hier Ook zin in vis...Eigenlijk gewoon zin in lekkere eten Eet dus weinig zoet, maar kom toch aan Ben benieuwd of ik de 23 kilo van vorige keer haal (hopelijk niet
Hoi meiden!

Sorry dat ik zo lang niet gereageerd heb! Ben al wee reven terug uit amerika, maar heb het super druk gehad.

Het was heerlijk in Amerika, heb heel veel voor onze kleine boy gekocht, zo leuk!

We zijn nu ook echt bezig in het babykamertje. Leuk om te lezen dat er daar al meer mee bezig zijn. Kreeg vandaag bericht van de hema dat de gordijnen klaar zijn, ben helemaal blij! dan kan nu het echte inrichten beginnen.

Verder alles goed hier. Gelukkig geen last gehad van harde buiken, en de bandenpijn begint ook langzaam af te nemen. Ik ben al begonnen met zwangerschapsyoga. Heb maandag mijn 3e les gehad. Doen er meer meiden iets van yoga of gym?

Verder voel ik onze mini iedere dag lekker vrolijk ploppen. Mijn vriend heeft hem ook al een paar keer kunnen voelen. zo leuk!

Nolleke, heerlijk dat da tbij jullie ook al is, zo'n fijn gevoel he?!

Voor in de tabel: wij hebben a.s. dinsdag een pret 3d echo. Ik ben dan bijna 26 weken. Gaat hard in ineens!

Verder: 7 april terug naar de vk

Ik zal zo eerst eens even goed bij gaan lezen.
Ik ben trouwens inmiddels ruim 4 kilo aangekomen. het gaat de laatste paar weken echt hard! De eerste maanden had ik helemaal geen zin in veel of lekker eten, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik mijn vriend er de laatste tijd af en toe wel op uit heb gestuurd voor pizza of chickenwings, erg he?!
Ik ben al 8 kilo aangekomen. Las ergens dat je vanaf week 22 of zo nog een pond per week aankomt, dus dan kom ik op 17 kilo uit!!

Vandaag positiekleding gekocht. Ik had pas 2 shirts en 2 broeken en heb nu wat extra dingen voor de lente/zomer gekocht.

Ik denk toch wel dat ik de baby nu vaker voel.
OMG heeft iemand net Echte Meisjes gekeken? Heb een klein stukje gezien, wat een aso's!!!

Was vanavond eten met mijn vader, zus+man en kids en ze hebben allemaal Berry kunnen voelen, zo leuk! De buikband bevalt trouwens erg goed. Was gister een dagje weg met vriendinnen en ik had veel minder last van mijn rug. Ik ben ook 8 kilo aangekomen Cow. Is redelijk normaal geloof ik, maar op ons topic lijkt het zoveel....

Es, ik heb besloten geen cursus te doen. Zou eigenlijk niet weten wat bij me past. Heb het gevoel dat het vanzelf wel goed komt op het moment zelf. Beetje naief misschien hahah

Waar was je in Amerika? Ik ben vorig jaar geweest, San Francisco, Las Vegas, Grand Canyon, Santa Barbara en LA. Geweldige reis!

Vlinder, morgen pretacho zie ik. Leuk!

Merk wel dat ik moeier wordt aan het eind van de dag. Hebben jullie dat ook?

Ga de tabel ff bijwerken.
Vlinder, als je de naam kwijt wilt ben ik wel héél nieuwsgierig..
Moet zo naar de tandarts er is een behoorlijk druk van m'n kies af. Weet een van jullie of ik edn verdoving mag? De meningen zijn erover verdeeld als ik op internet kijk.
Vera, ze hebben een verdoving voor zwangeren, zonder adrenaline. Ik heb met 17 weken twee tanden geplombeerd met verdoving.
Es, dus een heerlijke vakantie gehad! Mooi! En al bijna 26 weken! Wat vind jij van zwangerschapsyoga, leuk?

Vlinder, ben ook benieuwd naar de naam:) We hebben - denk ik - de naam al gekozen, mijn man wilde altijd deze naam voor het meisje, ik ben er minder weg van, maar past goed bij de achternaam en ook bij de naam van de andere twee kinderen...

Laatste dag en dan is het weekend. Morgen krijgen we bezoek: schoonouders + schoonbroer, ze gaan ook blijven slapen. En zondag mijn moeder. Wordt gezellig druk hier.
Ja, 2jongens, jij bent bijna jarig, hè? Morgen, toch?

Vera, je mag inderdaad een verdoving, er is een speciale voor zwangeren. Ik heb die wortelkanaalbehandeling gehad en hopelijk toen ook de goede verdoving! Heb er niet speciaal naar gevraagd, maar zou ik toch wel doen! Maar by now is je behandeling vast al achter de rug?!
Cow, zondag ben ik jarig..., heb niet zo veel zin ik eigenlijk, weet ik niet waarom. Gewoon niet zo veel zin in bezoek, moet nog s'avonds opruimen etc (zit nu op mijn werk)..Komt door de zwangerschap, denk ik
Viel voor nu gelukkig mee bij de tandarts. Hoefde niet geboort te worden. Wel 2 gaatjes dus ben eind april alsnog de lul. Maar mag idd verdoofd worden, gelukkig! 2jongens, ben erg benieuwd wat plomberen betekend... druk weekend voor de boeg zeg. Wordt ook extra boodschappen halen voor zoveel familie. Wel gezellig. Ik krijg morgen vrienden te eten en heb net alles in huis gehaald. Wordt bruchettas vooraf, maak een pasta salade en verder komt de steengrill op tafel. Lekker alcoholvrij wijntje voor mezelf gehaald. Hoort er toch bij met dit weer!

Cow, een wortelkanaalbehandeling zonder verdoving is een hel dus logisch dat je dat gedaan hebt. De tandarts zei tegen mij dag het in principe geen kwaad kan maar dat ze gewoon erg voorzichtig zijn.
Vera, goed dat het mee viel! plomberen betekent gaatjes vullen.
Hoi meiden,

Vera, wat gezellig een etentje met vrienden. En het klinkt heerlijk wat je gaat maken. Veel plezier!

O jee, 2 gaatjes, balen! Ik heb nog nooit een gaatje gehad en weet dus ook niet hoe het voelt, maar leuk is anders lijkt me.

Wat leuk dat iedereen Berry heeft gevoeld!!! Heerlijk dat je het nu steeds meer kunt delen!

2jongens, kan me voorstellen dat je nu minder zin hebt om je verjaardag te vieren. Kun je het niet heel klein houden, alleen directe familie een kopje koffie ofzo.

Cow, wat leuk dat je de kleine vaker voelt! Een pond per week, ff rekenen...dan ga ik zo op 11-12 kilo uitkomen, klinkt prima.

Es, wat leuk dinsdag al een 3D echo en alweer bijna 26 weken! Heerlijk!

Vlinder, aha duidelijk verhaal. Nou, dan hoop ik voor jou dat je nog meer aan gaat komen!

Enne, je mag je naam gerust kwijt aan ons hoor, hihi. Had al op Hyves gekeken of daar al iets stond..

Over namen gesproken: wij zijn nu op 2 namen uitgekomen. Met 1 ben ik gekomen en de ander is door mijn vriend aangekaart. Nu hebben we dus besloten om onze kleine iedere week bij 1 naam te noemen en die 2 weken zitten er nu op.

Wat blijkt: hij vond zijn naam eerst geweldig en vindt de mijne nu steeds leuker worden en ik heb het precies andersom.

Dat wordt nog wat, haha. We staan nog open voor andere namen, maar het zal wel 1 van deze 2 worden.

Zijn jullie er allemaal al uit?
Ow, en we hebben vorige week een kennismaking met een gastouder gehad en ik heb haar net gebeld om te vragen of ze onze gastouder wil worden en ze zei JA! Hihi, echt leuk, echt een hele lieve vrouw die al 24 jaar lang als gastouder werkt!
Leuk, Nolleke! We hebben ook een gastouder.Ik ken haar al 4 jaar maar ga misschien (zodra de kleine geboren is) toch voor een andere kijken, ben met paar dinges niet tevreden en weet dat het gaat niet veranderen.. Ze is niet echt een "baby-gastouder", als ik het zo kan zeggen. Meer voor peuters en BSO. Ze neemt ook babies, maar ik vind niet echt leuk hoe ze met babies omgaat (qua aandacht geven, ritme etc).
Wat jammer dat je niet helemaal tevreden bent over jullie gastouder. Maar dan kun je inderdaad beter naar een andere zoeken, want het is wel heel belangrijk dat je je er goed bij voelt.

En bij deze gastouder ben ik juist heel blij dat ze juist baby's wil. Ze heeft alleen maar kindjes onder de 4 jaar, omdat ze de baby's niet steeds uit hun ritme wil halen om de ouderen steeds van en naar school te brengen.

En het voelde heel natuurlijk hoe ze omgaat met het ritme van de kindjes. Alle kindjes hebben een eigen kamertje en eigen bedje, ze voedt niet op tijd (dat wil ik dus ook niet, ik wil dat ze op aanvraag voedt) en ze woont echt om de hoek. Dus hopelijk zijn de kindjes daar dan ook kindjes uit de buurt en mogelijk later ook klasgenootjes.
bij ons het "probleem" is dat de gastouder moet juist mijn andere twee kinderen van school willen halen Dus wij kunnen niet kiezen voor iemand die alleen maar kindjes onder 4 jaar opvangt..

Ik heb vandaag uitgerekend, als ik de oudste twee inplaats van de gastouder naar de BSO (bij de KDV) laat gaan, dan kost het ons 1000 euro. En dan 3 dagen opvang baby bij de KDV ook 1000. In totaal 2000 euro. Ik kan meteen stoppen met werken. Van belasting krijgen we heel weinig terug.
wat een gedoen 2jongens, jammer dta je niet zo tevreden bent over je gastouder.

nolleke fijn dat je een goede gevonden hebt. en wat grappig dat jullie allebei de naam van de ander ook steeds mooier gaan vinden! is er geen combi mogelijk?

es, welkom terug!

3d-echo vanochtend was erg leuk, kleintje lag de hele tijd met de handjes voor het gezicht, zal hopelijk van het weekend de foto's op hyves zetten.

en ik heb mijn namen op hyves gezet... wil graag nog even horen welke schrijfwijze jullie zouden kiezen bijd e meisjesnaam, allebei de opties staan er.

ik ga S en R uit bed halen want we gaan zo bij schoonouders eten...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven