Gezondheid alle pijlers

Maagband/verkleining

12-01-2009 11:13 3746 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Er was ooit een topic met het onderwerp maagband of verkleining. Maar ik wilde graag een nieuw topic openen.

Ik zit nu in een traject van 3 maanden. Ik wil graag met mensen hier op het topic mijn bevindingen en ervaringen delen. wie schrijft er mee?

Groetjes Pom
yep, laatste revalidatiedag. Spannend, eerst eens afwachten of het de taxi belieft te komen. en ja, als ik dan wegga sta ik weer op meelf, en ik kan het dus nu. (hoop ik) zorgen dat ik op tijd rust, niet teveel op mn schouders nemen, vandaar ook meteen maar volgende week zaterdag al op vakantie. (de papieren zijn binnen) tja als je ziek bent moet je consessies doen he?Lees ik net dat je bij transavia een plaats krijgt aangewezen als je slecht ter been bent. zal wel zo'n plek zijn waar ze je als eerste het vliegtuig uit kunnen gooien, zijn ze jou maar vast kwijt. want dat schiet natuurlijk niet op als ik bij een noodlanding met mn stokjes naar buiten moet zien te komen......laat ik er geen grapjes over maken, ik ben nog niet terug.

limburger leuk dat je bij maaike bent geweest, ik probeer zo iedereen te plaatsen, zit ik geloof ik tussen jullie en brenda in. dat durf ik haast wel zeker te zeggen, zitten er iig ook een paar in het zuidwesten, maar ik kan nog niet zo goed onthouden wie, maar wat maakt het ook uit, haha.

en in het weekend staat hoop ik het schilderen van ons logeerkamertje op de agenda. begon mn lief het plafond te schilderen bleek parelwit ineens lichtgrijs te zijn. kijk dat moet ook niet te vaak gebeuren natuurlijk. en nee, we hadden de pot niet uit zo'n goedkope bak waarvan je niet weet wat er in zit. doen ze wel eens met gewone conservenblikken , kenje dat? kosten bijna niks, maar dan weet je ook niet wat er in zit. kan ik reuze om lachen.

nou meiden, fijne dag vast en kzie jullie later.
Nou Majesteit.

Maaike en ik hebben gisteren al liggen brainstormen om samen jou een bezoekje te brengen na je operatie.

Scheelt dan weer een heeel stuk dat je ONDER Brenda woont.

Zuidwest Nederland is niet zo heeel ver van ons vandaan.

Succes idd, met je laatste ECHTE revalidatiedag. Weer een mijlpaal in je leven bereikt. Hopelijk heeft het een stukje verbetering in je handel en denkwijze opgelevert, die je weer kunt inzetten naar de toekomst.

Die vakantiekriebels komen er nu aan bij je, de tickets liggen op de kast en je koffer staat al voor de kleerkast.

Je denkwijze over de plaatstoewijzing in het vliegtuig kan ik wel waarderen, want iddd, je zult net vooor me zitten hahahaha.

Ben jij er veilig uit en mijn maagbandje verbrand door de hitte!!!

En ik wens je natuurlijk heeeel veel zon, heel veel lol en heel veel ontspanning. Is alleen maar goed om lekker relaxt aan een nieuwe fase in je leven te beginnen.

En als je dan opgeknapt bent, gaan we allemaal een afspraak maken bij je ADVIESBURO DE KILO - KNALLERS.

Je werkwijze was toch ietwat anders dan de vorige die dat hier aankondigde he?

Jij neemt 10 klanten aan op een dag, zet ze allemaal aan een hoek van de ronde tafel en gaat na je adviezen en groepsdiscussies afsluiten met een heus Majestieneus Diner alla karta.

als voorafje> 1 vitaminekauwtablet.

als hoofdgerecht> 1 portie friet met mayonaise. die leg je in het midden van de tafel en iedereen kan met zijn vingers die tengels jatten en soppen. Bakje cherytomaatjes erbij voor de pitapitamientjes.

Het nagerecht is een mandarijntje, alk een partje daarvan en de cursusleider mag er 2.

Seeee you, niet te hard werken he vandaag.

Anders heb je geen energie meer over voor hierop te reageren.
quote:InyMiny schreef op 24 maart 2011 @ 07:37:

Een nieuwe ronde, nieuwe kansen...

Het is weer lekker donderdag, het weekend staat nu echt bijna voor de deur! Hebben de dames iets leuks op de planning staan voor dit weekend?

Liefs,

Ja heerlijk bijna weekeinde

Zaterdag eerst met zus naar reisbureau en nog naar witgoedzaak daar mijn vriezer stuk is van koelvriescombi (2 1/2 jaar).

S'middags visite nog voor mijn mans verjaardag.

S'avonds naar mijn vaders verjaardag die maandag jarig is.

Zondag koopzondag met radio 538 in Heerenveen en s'middags nog even naar mijn ouders waar nog meer familie komt voor verjaardag vader.

Dan is weekeinde weer om

Wat zijn jou plannen?
Majesteit,

Vandaag laatste revalidatiedag en dan volgende week lekker op vakantie

Hilarisch een blik verf kopen met niet wetende wat erin zit.

Ken het niet en heb het ook nog niet gedaan.

Ben geloof ik de enige uit het noorden en is de afstand echt te groot
Ik kom ook uit het noorden..noord-westen eigenlijk :D
Brenda schreef:

Ben geloof ik de enige uit het noorden en is de afstand echt te groot

Meid , geen probleem, dat ADVIESBURO KILO-KNALLERS komt in het midden van het land. Zodat de afstand voor iedereen even ver is....
Zaterdag ga ik lekker dagje bezoeken afleggen. 's Avonds bij een tante eten, ze gaat een aantal recepten klaar maken van Jamie Oliver... Ben benieuwd!!!

En zondag ga ik mijn tas inpakken! Want maandagmiddag vertrek ik naar België. Oh ja, zondag moet ik ook schoonmaken... Ik heb dus een redelijk rustig weekendje gepland.

Oh en ik woon trouwens vlakbij Hilversum!
Euhmmmm tas inpakken zondag?

Ga je dan maandag geopereerd worden?

Ik wordt geloof ik oud! Wat heb ik gemist????
Ik heb lekker vrij, maar diverse dingen op het programma

Leuke en minder leuke activiteiten.

Straks naar een Symposium

Via mijn werk/teamleider uitgenodigd te komen.

Mijn teamleider vind het van heeel groot belang dat ook mensen van de werrkvloer hieraan deeel mogen nemen.... vandaar dat ik die gelegenheid kreeg, samen met nog 3 collega's

Fred Lee, de schrijver van het boek......ALS DISNEY DE BAAS WAS VAN HET ZIEKENHUIS .....komt daarover vertellen.

En daarna een Meet & Greet met hem.

Gelukkig krijgen we tijdens het symposium headsetjes, met daardoor de vertaling van engels naar nederlands.

Het zal me benieuwen hoe dat werkt.

Gaat eerst de hele zaal lachen om zijn grappige annekdote, gaan de ouwtjes die gekoppeld zijn aan een headspeakerset pas 10 seconden daarna bulderen.

Of die techniek gaat werken, ben er bang voor.

Ik kan wel wat engels, maar of ik hem zo kan volgen?

We zullen zien, heb er zin in.

Voor de nieuwsgierigen daarover:

http://www.sevagram.nl/pd ... ng_symposium_fred_lee.pdf
Hoi Limburger,

Nee ik word niet geopereerd. Ik heb dinsdag een afspraak in Brugge bij Dr. Dillemans. Ik hoor dan of hij me wel wil (laten) opereren.

Heel veel plezier bij het symposium!
Jaja, dat wit ik nog uit mijn geheugen op te rakelen.

maar omdat je een ingepakte tas gaat sjouwen naar Belgi'e dacht ik dat je meteen daar bleef logeren tot de ok datum

Je gaat er dus wel een overnachting bij nemen?

Is de afstand zoooo ver dat die niet op 1 dag haalbaar is?

Ga je alleen of neem je versterking mee van partner, familie?

Heb je alleen de afspraak bij Dr Dillemans, of meteen ook ingepland bij di"eteiste, psycholoog en andere disciplines van belang?

Ben wel benieuwd naar je ervaringen over dit obesitasteam.

Grrrr mijn toetsenbord staat verkeerd ingesteld, ik krijg niet de juiste tekens en trema's op de juiste plek.

maar geeen idee hoe ik dit moet verstellen, zodat het wel volgens de letteren van de nederlandse wet leesbaar is hihi

jaja, heeft te amekn met die verdoemde leeftijd, kom pas kijken op computergebied.
Ja, ik moet er dinsdag om 12:00 uur zijn, maar ik doe er ruim 3 uur over. Aangezien de ring van Antwerpen een ramp is heb ik besloten om op mijn gemak een dag eerder te vertrekken.

Mijn moeder gaat gezellig met me mee.

Ik heb een afspraak bij dr. Dillemans en daarna met de diëtiste.

En nee, ik blijf niet tot de ok datum, dat kan nog zolang duren.. En aangezien ik ook nog moet werken... Zullen we maar niet doen
Ohw, da's lekker relaxt.

Brugge is een heeel leuke stad, leuke winkeltjes, leuke terrasjes.

Jullie krijgen vast de dag wel om met jullie tweetjes.

Geniet ervan......heerlijk zonnetje erbij....wat willen we nog meer.

Ook na het weekend zou het mooi weer blijven.......

En ik heb dan lekker veeeel vrij, heeerlijk vooruitzicht.
Jaja,Iniminy komt richting mij gereden,ik woon dus in Zeeuws Vlaanderen in Hulst,onder Antwerpen.Brugge is hier niet zo supervervandaan,is inderdaad een heel leuk stadje,met heel veel CHOCOLADE,mmmmmmmmmmmmmmmm.Leuk voor ons slag mensen.De ring bij Antwerpen is hetbest te rijden tussen 9 en 16.00 uur,daarna kan het hopeloos zijn.

Succes bij de Dr.
Hulst....? Dat is een grapje Sassika?? Een collega van mij woont in Hulst.. Komt elke dag naar Zeist rijden... Hahaha straks zijn jullie buren
Haha,wie weet,wat is de wereld toch klein.Maar tjemig iedere dag op en neer naar Zeist,dat is 2 uur heen en 2 uur terug,poeh ik moet er niet aan denken

Maar als ik even nadenk geloof ik dat miijn buren niet in Zeist werken,hihi oh nee ze zijn al gepensioneerd.
Hallo, ik ga nu verder lezen bij pag 137. Willen jullie niet teveel kleppen hiero, zodat ik het ook oooooooit eens bijgelezen krijg??? (grapje)

Majesteit: ik ga je vanmiddag of vanavond even 'privé' mailen. Gewoon voor de gezelligheid! En het contactgevoel weer even krijgen.

Doehoeg
Hahaha mijn collega uit Hulst is een Chinese man. Zijn vrouw heeft ook een Chinees in Hulst hahahahaha.

Geen flauw idee trouwens hoe dat restaurant heet!!!
@Maaike! HALLOOOOOOOOOOOOOOOOO!!! Hoe gaat het nu met je???

We doen express al erg rustig hier op het forum Speciaal voor jou, gaan we nog minder schrijven, zodat je een beetje bij kan lezen!

Liefs
oh maaike, wat spannend !!!! alleen naar mij????

net de laatste revalidatie gehad, was gelukkig de ontspanningsgroep, en ze stopte net op tijd, kon nog net wakker worden. beetje lullig, maar ben net hier op de bank in slaap gevallen, terwijl dochterlief hier was dat is wel erg toch? gelukkig komt ze straks eten.......kan ik het weer een beetje goedmaken.

en tja verder dus moe en moe, tschiet allemaal niet op. gelukkig nog een hele week tot aan de vakantie !!! en ik begin al heel rustigjes te pakken, tzal wel goed komen. kheb zelfs via het ministerie officiele brieven gekregen dat ik bepaalde medicijnen bij me heb....dus geen smokkelaar ofzo. kijk dat scheelt alweer een slok op een borrel. kga gauw even verder,

ik kijk dus uit naar je bloedstollende verhalen maaike, kreeg net een mailtje dat de volgende van onze groep dinsdag aan de beurt is.
ach even een rustpauze ingelast? strak plan...kan maaike even inhalen. Heb net een heel fijn gesprek gehad met dochterlief ivm de operatie, omdat ik vooral bang ben voor de napijn in mn rug van het liggen. heeft ze me op een aantal punten helemaal gerustgesteld. en me tips gegeven als benen scheren en de rest, dat staat verzorgder. moesten we wel even hard lachen, want ik knip altijd maar wat in het rot, want dat geprik na dat scheren. zegt zij; ja maar mam je hoeft er geen soeurtocht van te maken om een katheter (of toch met d) in te brengen. ook strikjes vond ze een minder idee. kaal moet het zijn, bovendien veel hygienischer . tja errug stom maar tvoelt wel een beetje maf. soms ben je met de mond en het denken moderner dan in de praktijk, kennen jullie dat ook?

en wat ook erg lekker is, is een beetje bodylotion / olie omdat de lucht in het ziekenhuis vaak droog is. en dat herinner ik me ook nog, hoe lekker dat was (vooral als een ander dat dan insmeert....) heb ik dus mn boodschappenlijstje aangevuld.
Ik ben er... Wat een akelige roddeltantes zijn jullie, als er iemand ergens geheel en al voor Pampus ligt! Jullie hebben página's over mij en mijn narcose-slaappatroon gekwebt. Wacht maar: er zijn er nog een paar die nog moeten, dan ga ik ook los, hihihi.

Majesteit: ik lig nu op de bank, met één hondje heel blij naast me. (voor het eerst sinds de operatie) en de kaart met jouw meeladres staat op de schoorsteenmantel. Ik wil het 't hondje niet aandoen, dat ik opsta en hem van zijn 'cloud 9' afdonder. Dus het kán zijn, dat je meeltje pas morgen komt.....

Met mij gaat het langzamerhand grandioos! Limburger was gisteren hier, en dat was zo gezellig en zo goed voor me, dat ik me vandaag bij mijn baas meteen beter heb gemeld!!! Maandag weer beginnen.

Just kidding dus.

Maar het gaat echt iedere dag een stuk beter, krijg ook steeds meer energie. Wel natuurlijk nog moe van de narcose en ook ietwat verstrooider (nóg meer), maar door lekker wandelen met mijn hondjes iedere dag, en iedere dag iets meer doen, zal dat best allemaal snel beter gaan.
Ik was eerder op de avond aan vorige bericht begonnen, maar kreeg bezoek van goede vriendin en die ging net pas weg...

Verhaal gekopieerd, zodat het niet kwijt zou raken. Maak ik m'n laptoppie open, staat alles er nog. Wonderlijk ding, dit forum.

Majesteit: nu wordt het meeltje dus definitief morgen. Sorry.

Welterusten allemaal!!!
O ja: bij luchtvaartmaatschappijen kun je aangeven dat je slecht ter been bent, dan word je naar het vliegtuig gebracht met een roltstoel en op pl v best ook eruit gerold en naar de bagageband. (niet eróp, ernaartoe)

Hebben zus en zwager ook gedaan afgelopen januari en gaan ze doen komende reis, begin april. Was erg handig!!!!

Moet je wel even met Transavia regelen van te voren.
maaike dat is al geregeld, ik las zelfs in de papieren dat ik niet eens wat te zeggen heb over mijn plekkie, gezien mijn mindervaliditeit hebben zij dat uitgezocht. Arke doet het anders, daar hebben we comfort class geboekt, maar moeten nu voor de stoelreservering ook nog eens betalen. en ja, dat ga ik toch doen, want ik ben "linkshangend", dus stel dat er aan mijn liinkerzijde een vreemde oude man zit.....die zou daar gek van worden. dat moet ik maar eerst even regelen. je mailtje zie ik uiteraard met plezier tegemoet. kmeld me straks weer.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven