November 2007

26-01-2010 20:00 2584 berichten
Ons 6e topic voor de moeders die ooit in 2007 uitgerekend waren in november.

Veel schrijf- en leesplezier! Voel je welkom om mee te schrijven.

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, twee baby´s in maart 2010 en dat was het voorlopig wel.

Onze kinderen zijn jarig op 4 oktober, 30 oktober, 6 november, .............

Inmiddels zitten we midden in de peuterpuberteit, en leren we steeds beter onze grenzen aangeven en bewaken .
Alle reacties Link kopieren
Oh Tess die fijne ochtendrituelen ken ik wel. Muk wil inderdaad nooit verschoond of aangekleed worden en de strijd met Puk om aankleden is ook al zo irritant met veel gezeur en gepiep. Muk wil trouwens helemaal niks in haar haar. Puk trekt dat nog wel, maar in de ochtend ben ik niet echt de geduldigste persoon hoor. Man, man wat een gedoe.

Misty: Zonder zijwieltjes? Toch nog lang niet? Of ben ik dan gek? Ik zie dat echt voorlopig nog niet gebeuren hoor.

Ik heb ook zon slaapwekker voor Puk. Al een tijdje. Ik ben er de laatste tijd alleen zelf niet erg consequent is maar nu ze pas wakker worden omstreeks 0630 hoor je bij absoluut niet klagen. Dat is na jaren 0500 echt uitslapen hier Ik kijk juist erg uit naar de zomertijd. Heb ik toch een weekje het idee dat ze om 0730 wakker worden hahahahaha.
Zonder zijwieltjes is toch pas met een jaar of vijf ofzo?

Weet je dat ik daar het meest tegen op zag voordat ik kinderen had? Het ochtend- en avondritueel op werkdagen? Ik geloof dat ik een hele goede vooruitziende blik had .
Ik ben nu trouwens bezig met Tessje's fotoboek van 2-3 jaar. Ze is toch weer heeeeeeeel veel veranderd in een jaar tijd!
Ik zat laatst foto's te kijken van vroeger En daar zat ik op zo'n mooie oranje fiets,"leek ook gewoon op een 12 inch" en daar leerde ik toen los fietsen.

Maar aangezien we wws een nieuwe fiets willen geven voor dr verjaardag, vroeg ik me af hoe dat zat. Het lijkt mij dat je het beste kan leren fietsen op een fiets waarbij je erg gemakkelijk met je voeten op de grond kan. Maar dat zal bij een grotere fiets nog wel een tijdje duren.

Kan het ook helemaal fout hebben hoor, de tijd zal het wel leren
Ik krijg mijn kinderen nog niet op een fiets MET zijwieltjes, laat staan zonder. Ook de loopfiets is goed voor 2 stapjes en dan klaar. Ik hoop dat ze tegen de tijd dat ze 6 zijn kunnen fietsen...... Voor Neeltje met haar lange benen is 12 inch precies goed nu, ze moet inderdaad wel met haar voetjes op de grond kunnen. Al is het maar voor het afstappen

Fijn he, die ochtendrituelen?

Die slaapwekker kan voor Neeltje wel, maar die heeft hem niet nodig. Die staat op als ze "leven" hoort in huis. Maar ja, met Nelis is dat om 5 a 5.30 uur...... En voor Nelis werkt dat niet. Dat is een peuterpuber in optima forma en laat zich echt niet leiden door zo'n ding. Hij laat zich door niets of niemand leiden en bepaalt alles zelf!!
o ja, misty, wat is het probleem van zijwieltjes? Je koopt een fietsje met en als ze goed kan fietsen haal je ze eraf. Ze zijn volgens mij tot een bepaalde hoogte niet zonder zijwieltjes te krijgen, dus dat lost het probleem dan ook op
En dan nog een allerlaatste nagekomen bericht: ik mag a.s. dinsdag op sollicitatiegesprek voor een functie die me echt heel leuk lijkt. Iets heel anders dan ik tot nu toe heb gedaan. Duim voor me
Hiep hiep hoera voor Stannetje en Nova!!

Zonder zijwieltjes, hier twee uitersten. Madelief al zo rond 2 en een half en Tijn nog maar moeizaam met 6. Madelief wilde dat ik die wieltjes er af haalde en toen ik terug kwam van het opruimen was madam weg . Bij Tijn heb ik een bereconditie opgebouwd doordat ik daar echt tijden achteraan heb gerend. Raf fietst nu heel gemakkelijk op een fietsje met zijwielen maar ik zie hem voorlopig nog niet zonder die dingen.

Als je wil kijken naar een grotere fiets kan dat best alleen moet je voor het leren fietsen echt terug grijpen naar een fietsje dat eigenlijk al te klein is geworden.

Raf heeft fietsen in alle soorten en maten tot zijn beschikking maar rijdt het liefste op een 16 inch fiets.

Vroeg op hebben wij hier ook. Madelief en Raf zijn allebei present tussen 5 en 6 en dan ook echt uitgeslapen.. Het went vind ik en je hebt toch nog een hele lange dag voor je dus ik maak er maar het beste van.

Loslaten, daar ben ik ook volop mee bezig maar ik vind het eigenlijk helemaal nog niet zo prettig. Raf is een echte onderzoeker en die gaat gewoon, zonder te kijken waar ie is of loopt. Met Tijn erbij mogen ze in het speeltuintje om de hoek maar dan ga ik nog 34 keer in de tien minuten kijken. Wij wonen op een verkeersluw erfje dat grenst aan een 30 km zone maar dan nog..

Ik was Raf vorige week kwijt! maar dan ook echt kwijt. Ik was bij mijn nichtje in O-stad op bezoek. Die heeft ook een bijna kleuter en die past heel goed bij Raf. We waren op weg naar een speeltuin in de buurt en Raf liep 5 meter voor ons uit. Hij draaide een hoek om (op de stoep) en toen wij na 3 sec ook die straat in liepen was ie gevlogen, gewoon van de aardbodem verdwenen... Ik heb het zoontje van mijn nichtje in zijn kraag gegrepen en mijn nichtje is gaan rondrennen door de buurt om te kijken. In de tussentijd heel duidelijk geroepen dat ik nu toch wel heel bang was dat er iets ergs gebeurd was. Toen mijn nichtje zonder hem terug kwam en ik bij verschillende mensen had aangebeld zonder hem te vinden dacht ik echt in het vreselijkste scenario terecht te zijn gekomen. Dacht werkelijk dat ie meegenomen was, een andere verklaring hadden we allebei niet zo snel als ie was verdwenen. Had mijn mobiel al in mijn hand om de politie te bellen.. Toen zag ik in de verte een blonde lok uit een struik steken. En daar zat ie in zo'n ronde buxus: "grapje mama"zei hij... Mijn nichtje en ik hebben allebei staan janken midden op straat om de spanning eraf te krijgen... Bah zoiets wil ik echt nooit meer mee maken...
Even tussendoor een vraagje. Er is een plaatsje vrij voor Puk op een school in Utrecht maar het is Freinetonderwijs. Zegt mij werkelijk helemaal niets. Ik heb even gegoogled maar het klinkt me als zeer vrij in de oren. Of heb ik dat fout? Is dat dan ook een vrije school of is dat weer wat anders? Zijn er hier moeders of leraressen die er iets zinnigs over kunnen zeggen?????????
jeetje Lijnes lees je verhaal net. Mijn god wat een schrik zeg, je ergste nachtmerrie zulke dingen brrrrrrrrrrrrr.
Lijnes!!!!!!!! Je maakt wat mee met die zoon van je zeg!!
Jeetje Lijnes, wat een schrik. Ik ben Suzy een keer kwijt geweest in sprookjeswonderland. Wat een opluchting toen ze aan kwam lopen alsof er niets gebeurd was (was "gewoon" even in de speeltuin geweest, rondje met het treintje, pfffff). Elke seconde lijkt wel uren te duren. Ik droom ook wel eens dat ik haar kwijt ben en ik haar dan in het water zie liggen (en op dat moment word ik wakker). Ben er dan helemaal naar van, bah.

Freinetonderwijs, nog nooit van gehoord. Net even op wikipedia gespiekt, het klinkt mij nogal vaag in de oren!

Succes met je sollicitatie O; ik duim voor je!!!

Fietsen; ik vroeg me van de week hetzelfde af van de zijwieltjes. Suzy heeft nu al een tijdje de loopfiets waar ze zo met haar benen van de grond op rondcrossed. Het zadel staat nu op de hoogste stand, dus ik dacht zelf om voor haar verjaardag een echte fiets te geven. Volgens mij kun je de zijwieltjes ook een beetje van de grond af afstellen, zodat ze het gevoel hebben los te fietsen, maar er toch houvast is als ze wiebelen. Maar ik heb zomaar het vermoeden dat Suzy er zo op wegfietst, die durft wel en heeft ook goed evenwicht.
Nova en Stan nog gefeliciteerd!! (oe, wat ben ik weer mosterd....)

Ochtendritueel: nou slaapt die van ons heel goed (voel me bijna schuldig: van half 8 tot half 8) maar heeft haar moeder's ochtendhumeur geërfd. Dus tja, ook hier het haren kammen, het aankleden, tanden poetsen.... De meeste ochtenden zijn strijd. Het werkt nog het beste om haar op ons bed, voor de tv (lang leve Kindertijd) aan te kleden en haar haar te doen. Dan is ze wat afgeleid (en kan ik dreigen de tv uit te zetten als het te erg wordt ). Maar het blijft echt een klus. Zie er ook een beetje tegenop straks, met baby en Bintje die dan naar school moet (en er dus op tijd moet zijn, want nu heb ik geen vaste tijden waarop ik de deur uit moet... luxe he)

Fietsen is hier niet zo'n succes, ze vindt het wel stoer met de zijwieltjes en het vlaggetje, maar geeft het meestal na een meter of 10 op en gaat wat anders doen. Voordeel is dat ik haar fiets altijd kan vinden hier op het pleintje, ver weg komt ie niet
O, gefeliciteerd met je sollicitatie!! Ik ga zeker duimen voor je!

En loslaten.... Pfoe, dat blijft lastig hoor. Wij hebben het pleintje voor de deur en sinds een paar weken mag Bintje daar af en toe spelen met de andere kinderen zonder dat ik mee naar buiten ga. Onze keuken kijkt er op uit, en ik moet wel zeggen dat ik eigenlijk het grootste deel van de tijd op het aanrecht zit met mijn laptop ofzo :-) Maar meestal ben ik ook buiten, veelal kletsen met de andere moeders die ook zo kloekerig staan te loeren wat hun kind doet

Oh, Lijnes! Wat een nachtmerrie!! Stomme kinderen met hun grapjes!!

En Suzaa, wat die nare dromen betreft: De auto van een vriendin is van de week volledig uitgebrand op de snelweg. Ze reed, zag rook onder de motorkap uitkomen, kon nog op de vluchtstrook komen en uitstappen en binnen een paar minuten was de hele auto een vlammenzee. Godzijdank zat ze alleen in de auto en kwam ze er goed uit.

Dat lijkt me al nachtmerrie genoeg (en dat was het voor haar ook echt wel) maar ik zit me dan ook gelijk voor te stellen hoe dat bij mij zou gaan, met Bintje achterin, het gerommel met de gordel van het autostoeltje, straks ook nog de maxi-cosi aan de andere kant....... Ik wordt er al naar van om eraan te denken..... Dat zijn van die scenario's waar je badend in het zweet van wakker wordt 's nachts....
En dan nog even mijn positieve noot: ik voel me beter!! Ik heb inmiddels al bijna een week niet overgegeven, heb enkele dagen achter elkaar geen middagslaapje gedaan (en was daarna kapot hoor, maar toch) en heb gister voor het eerst weer bijna een volle dag doorgewerkt, zonder volledig in elkaar te storten. De misselijkheid is er nog, maar sterk afgezwakt en goed onder controle te houden door vaker op de dag kleine beetjes te eten (en Rennies! ik hououououououou van Rennies!!).

Kortom, ik zie het wel weer zitten met die zwangerschap

Ga komende week langzaam aan proberen mijn werk wat op te bouwen en hopelijk kan ik dan de week erna gewoon weer hele dagen aan de slag. Merk nog wel dat ik qua energie-niveau nog niet op stoom ben, heb natuurlijk ook een hele tijd niet genoeg brandstof binnen gekregen, maar ben druk aan het inhalen en we gaan langzaam aan vooruit!!
Binti, wat een goede berichten. Ga zo door Alleen die enge dromen, daar moeten we maar niet aan doen. Deze week droomde ik niet van de kinderen, maar wel van de kat die opeens heel ziek was en zo. Bah.

Ik heb Neeltje beloofd dat ze een Dora vlaggetje (jawel, dat is nog steeds de favoriet!!) mag als ze zo goed kan fietsen dat ze de tuin uit kan. Helaas, ook dat mag niet baten...
Scuba, staat die school niet op de site van de inspectie? Daar staan de beoordelingen van de scholen op. Misschien heb je daar wat aan? en natuurlijk een vrijblijvend gesprekje. Dat doet vaak wonderen.
Binti!! Super dat het beter met je gaat!!

haha O die dochter van jou die gaat gewoon gelijk d'r rijbewijs halen let maar op

Die enge doemscenario's hebben wij hier allemaal goed doorgesproken.. Wij rijden elke dag langs een paar plekken die gevaarlijk zouden kunnen zijn. Mijn kinderen zijn denk ik goed geinstrueerd als we te water raken of iets anders engs. heb braaf een hamertje met mesje erin. Hoop maar dat we dat nooit in de praktijk hoeven te brengen!!

Goeie tip O over de school al staat daar niet altijd alles op maar checken op de site van de schoolinspectie kan nooit kwaad! Kan je de specifieke school niet googlen? Vaak zijn er wel wat mensen die hun ervaringen online zetten!!
aaaaaaaaaaaaaah mijn grote zoon is vanmiddag gaan zwemmen met zijn vriendinnetje zoooo schattig. Over loslaten gesproken!
Lijnes, is het een leuke schoondochter?
Haha...de eerste schoondochter....is het goed gegaan???

Wij hebben een heerlijk weekend in Antwerpen achter de rug. Het was natuurlijk lekker weer, dus lekker geshopt, uit eten, terrasje gepakt, nog meer uit eten en slapen :-). Ik vond het wel even wennen om zo zonder kinderen weg te zijn, maar wel lekker. Zondagmiddag nog lekker een paar uur met een tijdschrift op een terras gezeten en daarna naar de film. Was top :-) Nu weer terug naar het gewone leven.

Binti; wat heerlijk dat het beter met je gaat!! Elke dag zonder kotsen is mooi meegenomen :-).

Hoe staat het met onze date??

Vandaag de hele dag 10 minutengesprekken houden, altijd leuk en lastig tegelijk. Ik weet nu al dat ik later ook een lastige ouder ga worden die het naadje van de kous wil weten van alles...gna gna.. het type ouder waar ik altijd van baal als ze bij mij op gesprek zitten :-). Vooral ouders die zelf in het onderwijs zitten weten altijd alles beter.
Sorry even ego postje

Baal als een stekker. Net een aanrijding gehad. Gelukkig niemand gewond en zat met compagnon in de auto en niet de kinderen. Maar kwam allemaal best hard aan. Auto goed in de vernieling. Net bij auto herstel bedrijf geweest en ze schatten het op 2000 euro. Alleen WA verzekerd en geen rechtsbijstand (tenminste niet eentje die verkeer mee neemt, baal ik van want was in de veronderstelling dat we dit wel hadden maar blijkbaar dus niet) Moeten dus nu de schuldvraag gaan uitzoeken en ik moet dat dus zelf gaan doen. Verzekering doet dit niet nl. Ik veranderde van baan, met knipperlicht, had haar niet gezien en zij kwam veel te hard aanrijden om stoplicht nog te halen. Boem. Tja wie is dus de schuldige? Wellicht beide omdat ik een bijzondere verhandeling deed en zij te hard reed. Al met al veel administratie en werk omdat ik de tegenpartij nu aansprakelijk moet gaan stellen enz enz en ook veel stress in ieder geval. En een auto die het dus niet meer doet en die we voorlopig dus kwijt zijn en dus geen auto meer hebben. Hopelijk kunnen we er eentje lenen zo lang ergens. Bah zit er echt even doorheen. Afgezien van de schrik en gelukkig dat niemand gewond is, ben ik wel een beetje overstuur van alles.

Ik maak me ook veel zorgen om het geld. Hebben helemaal niet zoveel meer als reserve. Pffff was ik maar gewoon in mijn bed gebleven want voelde me al belabberd maar wilde perse naar deze belangrijke zakelijke afspraak, stom, stom, stom.
Bah scuba, wat vervelend zeg! Zeker omdat er zoveel soesa bij komt en je het geld niet hebt. Heb je zelf niets?
Oh Scuba, wat zul je er ontzettend de pest in hebben. Logisch dat je enorm geschrokken bent een aanrijding hakt er wel in. Gatver. Gelukkig maar dat je zelf niets hebt, maar mooi K** van de schade.

Lala; klinkt heerlijk, je weekendje. Echt even genieten, dat is gelukt zo te lezen.

Data; ik zal Q nog eens polsen, en anders even op de AK bekijken wat we nou gaan doen. Het is alweer bijna.

Binti; fijn dat je je wat beter gaat voelen, hopelijk gaat het vanaf nu alleen maar beter!

Ochtendritueel; ben ik even blij dat ik dat 4 dagen in de week niet heb . Dan doen vriend en oma het, lekker hoor. Maar ik moet ook eerlijk toegeven dat ik redelijk makke lammetjes heb in de ochtend die goed meewerken. Op dat gebied geen klachten hier.
Lala, wat heerlijk! Nu kunnen jullie er voorlopig weer even tegenaan!

Scuba, wat schrikken!!! Bah. Ik dacht altijd dat degene die ergens tegen aan rijdt verantwoordelijk is en dat is in dit geval de ander toch? Ik baal even lekker met je mee want onze auto is niet door de APK gekomen. Kosten om alles te laten maken ruim 2000 euro... We gaan de auto nu maar inruilen maar er moet dan natuurlijk wel een andere auto gekocht worden van geld dat we eigenlijk niet hebben. Stom!

Vriend en ik hebben donderdag allebei cursus ver weg (Scubastad). Mijn schoonouders boden aan om de kindjes morgenavond op te halen en dan haal ik ze vrijdagmiddag weer op. Wij zijn dadelijk dus twee nachten kindervrij!!! Joepie! Is het erg dan ik nog net de vlag niet uit hang?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven