Wonen in De Bilt?!

11-04-2010 22:40 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al vele jaren woon ik met een hoop plezier in Utrecht. Inmiddels een peuter en een baby op komst verder, verlangen we nu steeds meer naar een groter huis met tuin. In Utrecht is dat nogal onmogelijk met ons budget, of we moeten voor een 'minder leuke' wijk kiezen. En dus denken we erover de stad uit te gaan. Niet al te ver van Utrecht, in een leuk dorp. Gevoelsmatig spreekt De Bilt ons aan.

Grote vraag: is iemand van jullie bekend met De Bilt? Ben erg benieuwd hoe het is om er te wonen.

Alvast bedankt voor de reacties!
niet doen is mijn advies.

destijds hebben mijn vriend en ik ook gekeken naar huizen in de bilt, bilthoven en zeist. wij woonden ook in utrecht.

we zijn voor zeist gevallen. erg prettig wonen, goede faciliteiten en winkelaanbod. en veel groen. zeist is wel duurder (maar daar krijg je ook wat voor) maar de bilt heeft het net niet, vonden wij. en vind ik nog steeds.

succes ermee!
Ik ken mensen die er wonen en dat bevalt prima, zou gewoon er zelf eens gaan kijken als ik jou was
ik heb heel kort in bilthoven gewoond, beviel prima.... de bilt is vergelijkbaar volgens mij, hoewel mijn voorkeur ligt bij bilthoven.. qua indeling vind ik het dorpje + winkelcentrum wat gezelliger...
Maar die dorpen net rondom Utrecht zijn toch niet veel goedkoper dan de stad? Volgens mij wil ieder gezin dat wel, vlak bij de stad wonen maar meer ruimte en groen...

Ik heb overigens een jaar in De Bilt gewoond, en er is niks mis mee. Met Bilthoven en Zeist ook niet, hoewel het qua Zeist wel waard is om uit te zoeken hoe je zit met woon-werkverkeer, want ik heb al een aantal keer legendarisch vast gestaan daar in de buurt (echt specifiek Zeist in en uit, bedoel ik) Je zou ook in Houten kunnen gaan kijken als het prijstechnisch tegenvalt, minder pittoresk natuurlijk, maar ook wel goedkoper, dacht ik.
Ik woon op dit moment niet ver van bilthoven/ de bilt, ouders van mij vriend wonen daar. Het is er prima wonen. De verbinding met Utrecht is erg goed, leuke buurten, genoeg faciliteiten en goede scholen.
Dank voor jullie reacties, so far.

De Bilt spreekt zo aan, omdat het echt heel dichtbij Utrecht is. Goed te fietsen dus. Zeist vinden we wat dat betreft te ver.

En de Bilt is ook niet goedkoop, maar wel echt meer betaalbaar dan een zelfde huis in een leuke wijk van Utrecht.

Weet iemand eigenlijk of De Bilt ook 'mindere' stukken heeft?

Ik heb vanochtend een stuk door het dorp gefietst en dat beviel me eigenlijk wel. Best een leuke winkelstraat ).
Ik heb een tijdje in De Bilt gewoond en het was prima! Mij spreken Bilthoven en Zeist niet zo aan, ook omdat het wat verder weg is.

De Bilt is wel erg duur heb ik het idee, of je voor de prijs beter uit bent dan in Utrecht betwijfel ik eigenlijk..
En zo kan het ineens heel snel gaan... We hebben een huis gekocht in De Bilt! Ben erg benieuwd, we gaan na de zomer verhuizen. Ik hoop dat we met veel plezier in het dorp zullen wonen. Als iemand nog goede tips heeft als het gaat om basisschool, kdv, leuke winkels, etc.... dan hoor ik dat erg graag!
Mife, ik weet niet of je dit nog leest, maar hoe bevalt het?

Wij overwegen nl. binnenkort vanuit Utrecht naar De Bilt te verhuizen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven