Ben ik onredelijk geweest?

28-03-2011 11:53 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag forumleden,

Normaal lees ik altijd mee, maar ik heb speciaal een account aangemaakt om jullie mening hierover te lezen.

Betreft het volgende:

Gisteren ging om half 10 s'avonds ineens de bel, mijn man en ik verwachtten niemand. Via de intercom bleek het een vriendin van ons te zijn die met haar kind even gezellig langs wilde komen.

Nou gebeurt dit de afgelopen tijd regelmatig. Niet alleen in de avond maar ook s'ochtends vroeg (kind vervelend om 8 uur, laten we bij Yvelin aanbellen)

Nou was de maat een beetje vol bij mij en heb ik vriendelijk gezegd " joh, ik zou het prettig vinden als je de volgende keer even belt ''.

Dit viel niet in goede aarde en ze werd hier erg boos om waarna ze dus gelijk vertrok en geen woord meer wilde wisselen met me.

Ben ik nou onredelijk geweest of? Ik denk dat ik haar straks even bel, maar ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen want ik schrok best van haar reactie.

Wat zouden jullie doen?

Groetjes Yvelin.
Bellen kan natuurlijk nooit kwaad.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
nee, ze gaat echt niet op to,s stoep staan, dat durft ze nu niet meer.
wij slapen nooit.
Niet alleen haar kind is verwend, zij blijkbaar ook afgaande op hoe ze heeft gereageerd!
Ik denk dat zulke types juist heel hardleers zijn.
Ik snap niet goed waarom een vriendin niet om half 10 aan kan bellen?

Het is toch niet midden in de nacht?

Dat kind erbij vind ik dan wel weer apart.

Daarbij is het ook raar dat ze boos reageert als het niet uitkomt.

Dat is natuurlijk het risico als je onaangekondigd op de stoep staat.

Ik zou ook niet bellen,ze belt zelf wel als ze dit probleem uit de wereld wil hebben. Zij heeft tenslotte een probleem, jij niet.
Wat zielig dat dat kind van smorgens vroeg tot savonds laat meegesleept wordt
Koko, het ligt aan de persoon zelf, vind ik.
zulke types zijn ook hardleers, daarom moet je dat ook fors aanpakken.

net als bij een kind grenzen stellen.
wij slapen nooit.
dat kind wordt gebruikt als excuus.

heel erg jammer, niet goed voor het kind.
wij slapen nooit.
quote:valentinamaria schreef op 28 maart 2011 @ 12:48:

nee, ze gaat echt niet op to,s stoep staan, dat durft ze nu niet meer.Zulke mensen hebben echt een hele dikke bret voor hun kop
Precies. Maar juist omdat ze zo hardleers zijn, verwacht ik dat de vriendin van TO deze week gewoon weer belt/op de stoep staat alsof er niks is gebeurd. Bord voor de kop!
Vind 8 uur 's morgens trouwens ook geen normale tijd hoor. Arm kind. Ik heb er ook één van 2,5 en die ligt om half zeven erin hoor.
Als je steun of hulp nodig hebt, dan vergt dat niet alleen hulp-vaardigheid van degene bij wie je aanbelt, maar nog meer geholpenen-vaardigheid van degene met het verzoek. En die toont je vriendin niet. Ze lijkt zich op te stellen als een consument, maar dan wel eentje die voor nop op de eerste rij wil.
quote:koko67 schreef op 28 maart 2011 @ 12:51:

Ik snap niet goed waarom een vriendin niet om half 10 aan kan bellen?

Het is toch niet midden in de nacht?

Wat is er mis met even bellen of 't uit komt?

En er zijn mensen die om half 10 naar bed willen als de volgende dag 'n werkdag is. Of op z'n minst nog even willen relaxen zonder gezeik aan hun kop vlak voor ze naar bed gaan.
TO was een veilige vluchthaven.

kon vriendin altijd terecht, das nu anders.

en als ze die hobbel durft te nemen om aan te bellen verdiend ze een gesprek.
wij slapen nooit.
je zou net lekker met je man op de bank liggen spelen, en dan gaat de bel......
wij slapen nooit.
Als je onaangekondigd bij iemand op de stoep staat, dan WEET je toch dat het misschien niet uitkomt?! Dat is de consequentie van niet van tevoren bellen.

En ik denk idd dat ze je teveel claimt. Ik zou afwachten wat ze doet, en daarna het gesprek aan gaan. Leg maar uit dat het ongemakkelijk voelt als ze zo vaak je leven binnen walst, en dat je ook tijd voor jezelf/relatie/werk nodig hebt. En als ze problemen heeft (eenzaamheid, opvoeden, etc) dan moet ze dat maar vertellen, en dan kan je naar een oplossing zoeken. Maar zoals je beschrijft dat je vaker op het punt hebt gestaan om de vriendschap te verbreken, lijkt me dit ook wel een goed moment. En tja, dat peetmoeder gedoe, daar kan je verder weinig mee. Ik spreek mijn voogd ook nooit.
Jawel Valentina, ik begrijp wat je bedoelt. Maar dat zal in dit geval al gauw uitmonden in subtiele terreur van een slachtoffer. Ik Ben Zielig dus heb ik Recht Op Aandacht wanneer het Mij Uitkomt! En straks is TO zielig, maar daar denkt vriendin niet aan.
quote:Kaarslichtje schreef op 28 maart 2011 @ 12:58:

Als je onaangekondigd bij iemand op de stoep staat, dan WEET je toch dat het misschien niet uitkomt?!Juist.
Zeker Frankie, ik praat het gedrag van vriendin ook niet goed. Als ze hulp nodig heeft is het haar verantwoordelijkheid om dat op een normale manier te vragen en de ander de ruimte te laten om die te willen bieden.

Ik probeer TO er van bewust te maken dat ze mogelijk onbewust juist vanwege dat slachtoffergedrag er steeds zo ver in mee is gegaan.
Ik vind het helemaal niet onredelijk, vooral de avond voor een werkdag. Het is niet voor niks dat mijn kinderen zelfs in de schoolvakantie vroeg naar bed moeten: ik heb 's avond rust nodig. En dat houdt in, geen bezoek en geen kinderen in mijn buurt. Bovendien, ga ik tussen 10 en 10.30 al naar bed. Ik vind onredelijk van haar dat ze zomaar bij jou aanbelt en dan nog eens boos wordt!
quote:dametje27 schreef op 28 maart 2011 @ 13:11:

Zeker Frankie, ik praat het gedrag van vriendin ook niet goed. Als ze hulp nodig heeft is het haar verantwoordelijkheid om dat op een normale manier te vragen en de ander de ruimte te laten om die te willen bieden.

Ik probeer TO er van bewust te maken dat ze mogelijk onbewust juist vanwege dat slachtoffergedrag er steeds zo ver in mee is gegaan.Dus die subtiele terreur was al aan de gang, bedoel je? Zeer wel mogelijk. Het zou het schuldgevoel van TO verklaren.
tuurlijk was die terreur al aan de gang, het begint altijd rustig.

elke genomen grens is weer een uitdaging voor de volgende, hoe ver kan ik komen bij haar enz.

dan is er dus ook meer munitie bij het escaleren.
wij slapen nooit.
Heb je gevraagd waarom ze langskwam? Ik vind het geen normaal tijdstip dus ik zou verwachten dat er iets aan de hand is. Dat kan je dan aan de deur afhandelen, als ze zegt, gewoon voor de gezelligheid, dan zeg je: helaas ik ga naar bed. Als ze zegt er zijn problemen, dan is het een ander verhaal, maar ook dan heb je de keuze om te zeggen dat je nu geen tijd hebt maar dat je morgen zal bellen.
Nou ik heb gebeld maar ze neemt haar telefoon niet op.

Dus ik wacht wel tot zij terugbelt.

Qua problemen, ja die heeft ze. Ze heeft gigantische geldproblemen. Daar heb ik in het verleden mee geholpen.

Maar daar ben ik mee gestopt omdat ik het haar eigen schuld vind.

Ze kookt zelf nooit, laat bijna iedere avond iets bezorgen. Heb meerdere keren boodschappen met haar gedaan (en betaald), vervolgens gekookt. Maar oudste kind lust dus niks meer behalve datgene wat ze laat bezorgen.

De druppel was voor mij dat ze geld wilde lenen voor jongste kind zijn verjaardag, voor cadeaus dus. Heb haar daar geld voor gegeven en vervolgens koopt ze daar alleen maar speelgoed voor oudste kind voor omdat ze het zielig vind dat hij op die verjaardag niks krijgt van de gasten. Oudste kind heeft uiteindelijk veel meer gekregen dan de jarige.

Vond ik niet kunnen dus sindsdien geweigerd om nog ergens geld voor uit te lenen.

Heb haar naar diverse instanties gestuurd om iets aan haar geldprobleem te doen maar daar wil ze niet aan werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven