Gezondheid alle pijlers

Bevallen in Belgie

28-03-2011 19:15 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames,

Ik wil geen discussie ontlokken maar gewoon wat info hebben over bevallen in Belgie.

Ik ben als de dood voor de bevalling, ik ben haast uitgerekend en een ruggenprik is zeker niet gegarandeerd in NL, zeker na het horen van persoonlijke verhalen in kennissenkring, annestesist die niet komt opdagen, tijd rekken en geen tijd meer hebben om ruggenprik te geven, ik wil rust in mijn hoofd en zekerheid.

Is het mogelijk om in Belgie te bevallen? In nederland betaal je ook zelf de bevalling in het ziekenhuis.

Is het dan ook mogelijk om je te laten inleiden(heb gehoord dat hier in sommige ziekenhuizen de vrije keus is vanaf 38 weken)

Iemand ervaring?

Bedankt alvast.
Ik zou daarvoor met name contact op nemen met je verzekeraar, die kan je vertellen of en in welke mate een bevalling in een buitenlands ziekenhuis wordt vergoed.

Bedoel je met inleiden vanaf 38 weken, NL? Ik heb daar nog nooit van gehoord, volgens mij gebeurt dat alleen als er een medische noodzaak is, of als de baby erg groot wordt geschat.
Maar jij bent toch al 39/40 weken zwanger? Wil je dat nu nog gaan regelen dan?
Ik weet niet waar je woont, maar ziekenhuis waar ik ben bevallen was ruggenprik 24/7 gegarandeerd.

Mbt inleiden, als dit een vrije keuze van je is (vraag me af of ze dat uberhaupt doen). Maar goed, dat is echt geen pretje hoor. Moet je niet willen.

Bel eens een Belgisch ziekenhuis, dan heb je meteen je antwoorden.
Nee het inleiden in Belgie, in Nederland wordt dit niet gedaan, aangezien je in NL ook geen teruggave krijgt van de bevalling dacht ik als de kosten hetzelfde zijn kan ik ook naar Belgie
Woon je in de buurt van België? Anders lijkt het mij wat moeilijk
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Inleiden zou ik willen omdat je als je weeen hebt niet meer naar Belgie kan gaan, denk er miss wat licht over, maar heb een idee dat ik met ruggenprik niet veel pijn zal hebben.

In een ziekenhuis waar je 24/7 een ruggenprik kan krijgen heb ik miss wat meer vertrouwen, heb jij dat gehad Marahbloem?

Ja het is echt laat maar ik stress me heel de dag en ben er vaak mee bezig
Inleiden zou ik willen omdat je als je weeen hebt niet meer naar Belgie kan gaan, denk er miss wat licht over, maar heb een idee dat ik met ruggenprik niet veel pijn zal hebben.

In een ziekenhuis waar je 24/7 een ruggenprik kan krijgen heb ik miss wat meer vertrouwen, heb jij dat gehad Marahbloem?

Ja het is echt laat maar ik stress me heel de dag en ben er vaak mee bezig
Ik vind het wel oprecht vervelend voor je dat je zó tegen de bevalling aan ziet. Aan je topics van de afgelopen weken te zien is die angst niet echt afgenomen.

Ik wens je een voorspoedige bevalling toe, waar je dat dan ook maar uiteindelijk mag gaan doen
Heb je in je omgeving geen ziekenhuis meer kunnen vinden waar ze 24/7 een ruggenprik kunnen garanderen?
En heb je het hier niet over gehad met je verloskundige?
Ze moeten je tegenwoordig 24/7 de mogelijkheid bieden voor een ruggenprik hier in NL. Ik heb er een gehad, werd zelfs voorgesteld door de gynaecoloog. En als je een ruggenprik krijgt, heb je automatisch een medische indicatie en wordt je bevalling vergoedt.

Bespreek je punten met je verloskundige. En informeer bij het ziekenhuis van je keuze hoe het daar geregeld is. Niet afgaan op wat ervaringen van bekenden. Die kunnen gekleurd zijn. In sommige gevallen mag een ruggenprik namelijk niet, als het niet goed gaat met de conditie van het kindje. Of met jou. Dan kan het ziekenhuis de mogelijkheid wel hebben, maar de omstandigheden zorgen er dan voor dat het niet kan. Ook kan het zo zijn dat je al te ver bent voor de ruggenprik.
Ja er is hier een ziekenhuis die het 24 uur per dag doet, alleen ben ik bang dat door alle controles die ze gaan doen uiteindelijk een ruggenprik te laat zal zijn en niet gegeven wordt, dit nav kennissen die in dat academische ziekenhuis bevallen zijn, vandaar zie er zo tegen op, niet normaal
Daar moet je het dus over hebben met je verloskundige. Zij zal je dan echt wel proberen op tijd naar het ZH te sturen. Bespreek je angst!
Volgens mij leiden ze in België niet in als er geen medische oorzaak is.

Daarnaast ben ik ook niet zeker of je wel 24/7 garantie krijgt op een onmiddellijke ruggenprik. In het ziekenhuis van de stad waar ik heb gewoond (ongeveer 40.000 inwoners) was er 's nachts 1 anesthesist beschikbaar. Als die dan bij een operatie moet zijn, moet je wachten. Je zou dan denk ik moeten kiezen voor een academisch ziekenhuis in Antwerpen, Brussel of Leuven waar ze meerdere anesthesisten hebben.

Veel succes met de bevalling.
Ik weet wel dat je niet kan afgaan op verhalen, maar mijn vk doet er net iets te makkelijk over, terwijl zij niet degene is die de eindbeslissing maakt over de prik, anders had ik er alle vertrouwen in.

Ik snap die check ups ook wel hoor, maar dat er dan nog overlegt moet worden en een annestesist opgeroepen, tja dan ben ik al bevallen geloof ik en die ervaring hoor ik super vaak.

Ik ga nu gewoon uit van een vlotte bevalling en geen horror die 30 uur duurt,
quote:pop9000 schreef op 28 maart 2011 @ 19:26:

Ja er is hier een ziekenhuis die het 24 uur per dag doet, alleen ben ik bang dat door alle controles die ze gaan doen uiteindelijk een ruggenprik te laat zal zijn en niet gegeven wordt, dit nav kennissen die in dat academische ziekenhuis bevallen zijn, vandaar zie er zo tegen op, niet normaal

Heb je ook met de gynaecoloog gesproken? En wat vind je VK hier van, kan zij je niet een beetje gerust stellen?

Ik denk dat je idd niet moet afgaan op individuele verhalen, er zullen mensen zijn die zeggen dat een ruggenprik helemaal niet werkt, en anderen zweren er bij. Ik denk dat de gynaecoloog in dat ziekenhuis jou een realistischer beeld kan geven dat een paar kennissen.
Dat ga je niet, want je bent als de dood! En dat gevoel zou je niet meer moeten hebben zo vlak voor de bevalling.
Goeie tip van Jorina, maak een afspraak met de gynaecoloog. Misschien kan die jou meer gerust stellen.
Wat ga ik niet Georgette? Bevallen helaas wel vrees ik hahaha
Het punt is ook dat je meer de horrorverhalen hoort dan de normale bevallingsverhalen.
Vk had al gebelt met ziekenhuis of ze mij nog wilde zien, overigens niet het ziekenhuis waar 24 uur iemand in huis is, en die hoefde me niet te zien, twijfel nu of ik toch in het academische ziekenhuis ga bevallen.
Vk had al gebelt met ziekenhuis of ze mij nog wilde zien, overigens niet het ziekenhuis waar 24 uur iemand in huis is, en die hoefde me niet te zien, twijfel nu of ik toch in het academische ziekenhuis ga bevallen.
Je gaat (merk ik) niet uit van een vlotte bevalling. Dat lees ik uit je stukjes. En daar moet je dus wat mee gaan doen, voor het zo ver is.
Heb je trouwens ook geïnformeerd naar de mogelijkheid om meteen een ruggenprik te krijgen? Ik weet dat dit bij 'ons' ziekenhuis een optie is, al moet je wel met een verdomd goede reden komen.

Maar zó angstig zijn voor de bevalling, doet de hele situatie ook geen goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven