Kat eet rare dingen

28-03-2011 20:05 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een ontzettende leuke speelse kater, maar hij heeft zulke rare dingen af en toe.

Hij is helemaal gek op talkpoeder, mijn man gebruikt minttalkpoeder in zijn schoenen tegen zweetvoeten. Als man z´n schoenen uitheeft springt de kat er op af om dan vervolgens hysterisch zijn schoenen helemaal uit te likken. Het is natuurlijk een hilarisch gezicht, maar dit kan toch nooit goed zijn? Het is dan ook moeilijk die schoen af te pakken want hij omhelst hem met zoveel kracht.

Nu is dit misschien niet zo raar maar hij is nu constant aan de Aloe Vera plant aan het knabbelen, ik ben bang dat het niet goed voor hem is en heb de plant "buiten bereik" gezet. Maar wilde het toch nog eens een keer navragen hier.

Herkennen jullie dit?
dat kauwen aan planten herken ik wel.

1 van mijn katten vind het ook leuk om blaadjes van een plant te slopen en er dan vervolgens mee te gaan spelen.

qua rare eetgewoonten zijn ze niet zo maf als die van jou; (al vind ik haar eetgewoontes ook al erg vreemd)

mevrouw is gek op fruit, vooral kiwi's (daar is ze echt gek op), kikkererwten, spinazie, tomaat, paprika, hete chilisaus enz.)

ik denk niet dat het heel erg gevaarlijk is, maar echt goed lijkt talkpoeder me ook niet. waarom vraag je niet aan de dierenarts of het erg veel kwaad kan? heb ik bij de fruiteet-kick van mevrouwtje ook gedaan...

leuke beesten zijn het ook he..!
Heeeel herkenbaar! Wij hebben ook een katertje en die heeft ook een aparte soort aantrekkingskracht op bepaalde spullen.
1 van de onze rolt graag... in bleekwater.... Oh en is dol op stinkende oksels (wat tot gênante taferelen met bezoek leidt).
De talkpoeder herken ik niet.

De aloe vera plant wel. Mijn kat is helemaal gek van die plant. (eigenlijk al onze planten) Heeft bijna alle stengels van de aloe vera afgeknaagd.

Weet niet of het slecht is. Mijn kat heeft er nooit wat aan overgehouden. Ben wel overgegaan op nepplanten, want het begon er een beetje zielig uit te zien al die afgeknaagde plantjes.
Giftige planten
Hahaa geweeeeldige beesten zijn het idd, en ik moest er nooit iets van hebben. Maar mijn man is een echte kattenliefhebber en ik liet me overhalen. Gelukkig maar, want Joep de kater is de allerliefste!

Fijn dat het toch herkenbaar is, al laat ik het niet toe. Maar alles waar een chemisch luchtje aan hangt vindt hij interessant.

@Lilalinda: Jullie kat is dan helemaal wit of niet? O wat hilarisch een kat met een stinkokselfetish!
Hier een stukje uit Wikipedia.

Veiligheid & Toxicologie

Verschillende studies hebben verbanden vastgesteld tussen talk(poeder) en pulmonale problemen, longkanker, huidkanker en eierstokkanker. Dit is een grote zorg vanwege het wijdverspreide commerciële en huishoudelijk gebruik van talk. In 1993 heeft het Amerikaanse National Toxicology Program de resultaten van een groot onderzoek gepubliceerd. Uit het onderzoek bleek dat cosmetische talk tumoren veroorzaakt bij ratten, welke gedwongen werden 6 uur per dag, vijf dagen per week gedurende ten minste 113 weken talk te inhaleren. Wetenschappers zijn zich bewust van de giftigheid van talk sinds de late jaren 60.

VROM is van mening dat asbestloze talk, dat wil zeggen talk die geen potentieel kankerverwekkend asbest amfibole vezels bevat, algemeen wordt erkend als veilig voor gebruik in cosmetica. Talk kan soms vervuild zijn met asbest.
Ik heb even gekeken op de giftige planten site.

Mijn kat heeft er toch wel een aantal opgeknaagd en leeft nog steeds. Ik heb een raskat en die staan niet bekend om hun sterke magen en weerstand.
@ Viva1973: bedankt voor de lijst, maar shit, Aloe Vera valt onder giftige planten. Ik zal de kat even in de gaten houden. Miekkie heeft gelukkig geen zieke kat eraan overgehouden..
Nou plant weg en talkpoeder weg, dan maar zweetvoeten.....hihi
quote:zotte_quijote schreef op 28 maart 2011 @ 20:18:

@Lilalinda: Jullie kat is dan helemaal wit of niet? O wat hilarisch een kat met een stinkokselfetish!

Hij krijgt de kans niet, ik ruim het direct op. Maar ook waar we chloor gebruikt hebben, blijft hij rollen...

Dat van die stink oksels is echt gênant hoor, ik zie hem zijn neus in de lucht steken en richting bezoek lopen. Vaak gooi ik hem dan (met een smoes) de gang op...
Hier ook een kat die rare dingen eet. Vooral stukjes plastic vindt hij heerlijk om op te kauwen. Ik vertrouw hem voor geen meter dus ik zorg dat ik niets laat rondslingeren.

Planten waren ook niet veilig.. overal werd geknabbeld. Sinds ik kattengras heb staan laten ze de rest van de planten gelukkig met rust.

Schoenen hebben hier ook een enorme aantrekkingskracht. Bij alle visite worden de schoenen uitgebreid besnuffelt. Volgens mij is het niet alleen de ''zweetgeur'' maar ook de geur van buiten reuze interessant..

Tja... blijven rare beesten en net kleine kinderen...
@ lepidoptera: O dat is een goed idee, kattengras! Ja, ik heb nog zaadjes hier.

@lilalinda: Ik zie het al helemaal voor me met z´n neus omhoog! Ik snap dat het genant is...
Onze katten zijn ook dol op zweetoksels, soms happen ze zelfs erin. Ook zijn ze dol op rollen over vuil ondergoed :S

Rare beesten ;)
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
quote:zotte_quijote schreef op 28 maart 2011 @ 20:35:

@ lepidoptera: O dat is een goed idee, kattengras! Ja, ik heb nog zaadjes hier.

@lilalinda: Ik zie het al helemaal voor me met z´n neus omhoog! Ik snap dat het genant is...Ik weet niet of het bij alle katten zo werkt maar bij die van ons was het de oplossing.
Onze kat vreet ook aan alle planten en bloemen die er in de kamer staan. En kotst dit bij voorkeur weer uit op ons bed..

En hij wast heel graag de hond. Dat is dan wel weer leuk, en heeeel lief om te zien!
Hallo, ik heb net hartelijk moeten lachen om de acties van jullie beestjes hahah. Die oksels hilarisch

Mijn kater die likt aan plastic, geen idee waar dat vandaan komt, maar als ik thuis kom van boodschappen, dat zit meneer daar al aan te likken :S Mijn jonge kat ( poes ) die likt aan het behang, echt geen gezicht.

En dan denkt mijn kater nog dat die een circus artiest is ( heeft het inmiddels afgeleerd ), woonkamerdeur staat open, in de buurt stond de tv ( nog ze ene met kast), meneer springt daarop, kijkt naar de deur en hoppa springt boven op de boven richel van de opstaande deur. Mijn collega geloofde het niet tot dat ze het met eigen ogen zag.
Een van mijn katten ligt ook altijd prinsheerlijk op vuil ondergoed. En hij likt de druppels van de douchewand, wat er ook vrij debiel uit ziet... (en hij doet dat op zo'n manier dat het lijkt alsof hij uitgedroogd is, wat toch echt niet het geval is)
mijn vroegere kat werd ook helemaal leip van zweet,

echt maf.....

heeft niks met eten te maken maar wel hilarisch: mijn gehandicapte homokat met indentiteitscrisis apporteerd zo ongeveer alles wat los en vast zit. knuffels, grote wk-wuppies (kwam die van de zomer met het wk mee aanzetten, had ie uit een ander huis gejat ) sokken, potjes visvoer, boa-sjaals, enz.

oww en de jongste is gek op brood, had een x een stuk van mijn in 4 stukken gesneden boterham met pindakaas gejat. ik snapte er niks van, tot ik me omdraaide en haar dat stuk brood op zag peuzelen...
Mijn kat is ook gek op planten, heb nu een paar potjes kattengras staan waar ze gekker op is dat de andere bloemen en planten. Verder vindt ze peren, sperziebonen, krentenbollen en tandpasta erg lekker. Tja ze is wel gezond en heeft prachtige tanden
Lol @ gejatte wk wuppie. Een kat van een vriendin die nam ook weleens dode vogels mee, die de kat van de buren al te grazen had genomen en de buren in de prullenbak buiten hadden gestopt.

Onze Siberische poes houdt van cola en plakband....
Het is idd supergrappig wat je hier leest!

Missphoebe heeft een echte verzamelaar en Avaeyebrow een echte kat voor een colgate reclame, plieng*

Dat kotsen heeft ie gelukkig nog niet gedaan (en al helemaal fijn dat die dat niet op bed doet)

Hey die van mij likt ook de douchewand..

Voor de rest is hij gek op chocoladetoetjes (maar dan weer niet die van Vitalinea, moeten wél calorieen in zitten), slagroom, kaas, tomate frito, en Aldibrokken. Ik had laatst Gourmet voor hem gekocht en daar haalde die z´n neus voor op! Lekker goedkoop beest.

Hij heeft ook iets tegen sommige pantoffels, als er een chemisch luchtje aan hangt dan wordt ie helemaal wild, erin bijten en zo spastisch stuiptrekken met z´n achterpoten, echt dat oergevoel komt dan in hem naar boven volgens mij.

Voor de rest zijn ze zo lekker maniatic, doe jij de deur dicht, willen ze net naar dié kamer. Als de deur van de "verboden kamer" openstaat dan zit hij daar allang verstopt.
Heb ooit een katertje gehad die alles at. Ook het touwtje van een speeltje van een meter lang... Voor de zekerheid de dierenarts gebeld en die vertelde dat het erg gevaarlijk kan zijn. Moesten hem laten braken, en als dat niet lukte héél goed in de gaten houden. Een paar dagen later kwam het er (met pijn en moeite) aan de andere kant er weer uit.

Maar serieus, muntjes, luxaflex alles....

Maar toch: katten zijn leuk!!
Haha, wat leuk om dit te lezen! En zoooo herkenbaar!

Onze ene kat eet graag konijnenvoer. Als wij het konijn los laten lopen, zit hij na een paar seconden al in het konijnenhok!

Daarnaast is hij net een hondje, komt alle balletjes etc. Terugbrengen als je ze gooit!

Onze andere kat eet schuim! die is helemaal gek op water enzo. Als ik in bad zit, komt ze op de badrand zitten om het schuim op te likken ze eet soms zoveel, dat ik maar hoop dat het niet schadelijk is, maar ze heeft nooit iets raars... Dus het zal wel meevallen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven