Schoonvaders
woensdag 30 maart 2011 om 09:45
woensdag 30 maart 2011 om 10:38
woensdag 30 maart 2011 om 10:57
Mijn schoonvader is best oké. Hij en schoonmoeder leven in een kleine wereld. Mijn schoonmoeder is pas opgenomen in een verzorgingshuis en daar is de hele familie op gericht. Er is weinig belangstelling voor mij, voorafgaand aan die opname ook, maar daar maak ik me niet druk om. Ik heb mijn portie met bemoeizuchtige schoonouders (vooral schoonmoeders) vroeger wel gehad. Hij rookt wel erg veel en dat vind ik vies, als we bij hun zijn geweest kan ik gelijk een douche nemen en alles in de was gooien.
woensdag 30 maart 2011 om 11:12
Zo te zien zijn de schoonvaders hoger in ranking dan de schoonmoeders. Bij mij is het andersom. Mijn schoonmoeder is een schat, ze is niet zoals mijn eigen moeder en doet veel op haar eigen manier. Maar het is wel een lieverd. Ik heb haar in de jaren steeds meer leren waarderen. Mijn schoonvader daar en tegen is een beetje een ouwe zuurpruim. Hij is enige jaren geleden met pensioen gegaan en het is er eigenlijk alleen op achteruit gegaan.Hij moppert veel op schoonmoeder. Er is moeizaam een gesprek mee te voeren, hij doet niets met onze kinderen als wij er zijn. Hij vindt het eigenlijk maar druk en chaotisch met de kinderen in de buurt. Erg jammer. Om die reden zie ik hem ook eigenlijk maar weinig.
woensdag 30 maart 2011 om 11:15
Floortje_1981, 1 uur geleden
mijn schoonvader is echt niet leuk. Is een man die veel te veel drinkt, die ontzettend dominant is, van zijn gelijk overtuigd is en absoluut niet tegen enige vorm van kritiek kan. Alles moet op zijn manier en anders is hij niet te genieten.
Iedere keer als wij er zijn, met name als het gezin compleet is, is hij echt straalbezopen en wordt boos..
Dit dus met als aanvulling dat hij racistisch, egoìstisch, narcistisch, kleinerend, chanterend en manisch depressief is..
Dus nee, wij komen er ook niet graag en ik vind het ook heel zielig voor mijn man..
mijn schoonvader is echt niet leuk. Is een man die veel te veel drinkt, die ontzettend dominant is, van zijn gelijk overtuigd is en absoluut niet tegen enige vorm van kritiek kan. Alles moet op zijn manier en anders is hij niet te genieten.
Iedere keer als wij er zijn, met name als het gezin compleet is, is hij echt straalbezopen en wordt boos..
Dit dus met als aanvulling dat hij racistisch, egoìstisch, narcistisch, kleinerend, chanterend en manisch depressief is..
Dus nee, wij komen er ook niet graag en ik vind het ook heel zielig voor mijn man..
woensdag 30 maart 2011 om 11:18
woensdag 30 maart 2011 om 11:26
woensdag 30 maart 2011 om 11:27
Mijn schoonvader... tsjah, ik weet het niet! Hij is wel aardig, maar een echt gesprek heb ik nog nooit met hem gehad, gaat altijd hetzelfde:
Hee Eva, hoe is het?
Prima, met jou?
Ja ook goed. Koffie?
Ja lekker.
En dat was het. Hij praat meestal met mijn man over het werk enz, en ik lees een krant of praat met de andere familie die er is.
Hee Eva, hoe is het?
Prima, met jou?
Ja ook goed. Koffie?
Ja lekker.
En dat was het. Hij praat meestal met mijn man over het werk enz, en ik lees een krant of praat met de andere familie die er is.
woensdag 30 maart 2011 om 11:28
Ik heb een ontzettend leuke schoonvader. Aardig, sociaal, geinteresseerd en wijs met de kinderen en de kleinkinderen.
Mijn man heeft het wat minder getroffen, helaas. Niet dat mijn vader niet aardig is, maar een leuke schoonvader is hij niet. Hij is enkel geintereseerd in zichzelf en zijn nieuwe vriendin. Wij gaan er uit fatsoen heen, maar het kost wel veel energie.
Mijn man heeft het wat minder getroffen, helaas. Niet dat mijn vader niet aardig is, maar een leuke schoonvader is hij niet. Hij is enkel geintereseerd in zichzelf en zijn nieuwe vriendin. Wij gaan er uit fatsoen heen, maar het kost wel veel energie.
woensdag 30 maart 2011 om 11:41
Mijn schoonvader drinkt teveel (vooral op feestdagen, begint dan al om 14:00 met sterke drank, met het gevolg dat hij rond etenstijd dronken is). Als hij eenmaal dronken is en hij stoot bijv. een glas om, dan krijgt mijn schoonmoeder de volle laag.
Daarnaast is hij is erg op status (lees: op geld) gericht, maar kan het maar moeilijk verkroppen dat andere mensen het beter voor elkaar hebben dan hij.
Daarnaast is hij is erg op status (lees: op geld) gericht, maar kan het maar moeilijk verkroppen dat andere mensen het beter voor elkaar hebben dan hij.
woensdag 30 maart 2011 om 11:53
Mijn schoonvader is super! Ik heb het echt getroffen met hem. Is ook mijn eerste leuke schoonvader 
Mijn schoonmoeder is 6 jaar geleden ( veel te jong ) overleden.. Helaas heb ik haar niet gekend en dat vind ik ontzettend jammer! Het rare is dat ik haar soms gewoon mis, zoals toen vriend en ik gingen samenwonen en een groot feest gaven...
Mijn schoonvader eet 4 a 5 avonden in de week met ons mee.. Vriend en hij werken samen en zijn vaak laat thuis. Ik wil zeker weten dat paps goed eet, en of ik nu eten maak voor 2 of 3 mensen maakt ook niet uit!
De meeste mensen die dit horen vinden dat heel raar, maar ik vind het de normaalste zaak van de wereld...
Hij is wel heel erg in zichzelf gekeerd, heel erg stil.. Maar dat heeft denk ik het meeste te maken dat hij zijn vrouw ontzettend mist en nog steeds heeeeel veel verdriet heeft van haar overlijden..
Vriend zei dat paps ook gek op mij is, dus dat is mooi meegenomen!
Mijn schoonmoeder is 6 jaar geleden ( veel te jong ) overleden.. Helaas heb ik haar niet gekend en dat vind ik ontzettend jammer! Het rare is dat ik haar soms gewoon mis, zoals toen vriend en ik gingen samenwonen en een groot feest gaven...
Mijn schoonvader eet 4 a 5 avonden in de week met ons mee.. Vriend en hij werken samen en zijn vaak laat thuis. Ik wil zeker weten dat paps goed eet, en of ik nu eten maak voor 2 of 3 mensen maakt ook niet uit!
De meeste mensen die dit horen vinden dat heel raar, maar ik vind het de normaalste zaak van de wereld...
Hij is wel heel erg in zichzelf gekeerd, heel erg stil.. Maar dat heeft denk ik het meeste te maken dat hij zijn vrouw ontzettend mist en nog steeds heeeeel veel verdriet heeft van haar overlijden..
Vriend zei dat paps ook gek op mij is, dus dat is mooi meegenomen!
woensdag 30 maart 2011 om 11:53
quote:luna1 schreef op 30 maart 2011 @ 09:56:
Mijn schoonvader is een veel te lieve, ontzettend intelligente, maar niet al te sociale man. Hij is de opa die achter zijn krant of wetenschappelijk/wiskundig tijdschrift af en toe instemmend zit te hummen, al vraag je je dan af of hij uberhaupt hoort wat er gezegd wordt.Ben jij mijn schoonzus?! Dit is dus ook mijn schoonvader ten voeten uit.
Mijn schoonvader is een veel te lieve, ontzettend intelligente, maar niet al te sociale man. Hij is de opa die achter zijn krant of wetenschappelijk/wiskundig tijdschrift af en toe instemmend zit te hummen, al vraag je je dan af of hij uberhaupt hoort wat er gezegd wordt.Ben jij mijn schoonzus?! Dit is dus ook mijn schoonvader ten voeten uit.
woensdag 30 maart 2011 om 12:02
quote:_waterlelie schreef op 30 maart 2011 @ 11:53:
Mijn schoonvader is super! Ik heb het echt getroffen met hem. Is ook mijn eerste leuke schoonvader
Vriend zei dat paps ook gek op mij is, dus dat is mooi meegenomen! :-)Neehoor, ik vind het niet raar, vind het super dat het ook op deze manier kan! Lief om te lezen dat je om hem geeft!
Vriend zei dat paps ook gek op mij is, dus dat is mooi meegenomen! :-)Neehoor, ik vind het niet raar, vind het super dat het ook op deze manier kan! Lief om te lezen dat je om hem geeft!
woensdag 30 maart 2011 om 12:58
@Justme.. Mijn vriend zegt altijd, hij heeft jaren voor mij gezorgd, nu kan ik iets terug doen.
En ik heb daar ook 3 maanden gewoond, en vind dat ik ook wel wat terug kan doen dus doe ook wel eens boodschappen voor hem als hij geen tijd heeft vanwege zijn werk, en zijn vorige keer kleding wezen shoppen
En ik heb daar ook 3 maanden gewoond, en vind dat ik ook wel wat terug kan doen dus doe ook wel eens boodschappen voor hem als hij geen tijd heeft vanwege zijn werk, en zijn vorige keer kleding wezen shoppen
woensdag 30 maart 2011 om 13:08
Is ook helemaal wat je vriend zegt, Waterlelie. Echter, heeft mijn schoonvader nooit echt naar zijn zoon omgekeken, want alle aandacht ging altijd (en nog steeds) naar zijn zus. Dat beaamt mijn man zelf ook. Dus ik zou absoluut niet open staan voor de dingen die jij voor je schoonvader doet, maar daar is de situatie dus ook niet naar.
Bij mijn eigen vader zou ik precies hetzelfde doen, als wat jij doet, zonder twijfel. Nogmaals, ik vind het echt leuk dat het ook op deze manier kan, zoals jij met schoonvader omgaat!
Bij mijn eigen vader zou ik precies hetzelfde doen, als wat jij doet, zonder twijfel. Nogmaals, ik vind het echt leuk dat het ook op deze manier kan, zoals jij met schoonvader omgaat!
woensdag 30 maart 2011 om 13:50
Och het is best een aardige man, echt veel gespreksstof hebben we niet met hem. Kan hele dagen/avonden zijn mond houden.
En dat maakt dat je na een paar uurtjes wel uitgekletst bent van 1kant. Wat ik vooral voor mijn man sneu vindt, want nul interesse in hem. Lijkt wel of ze niet beseffen wat voor een leuke zoon ze hebben, ze tonen heel weinig interesse in hem. Jammer.
En dat maakt dat je na een paar uurtjes wel uitgekletst bent van 1kant. Wat ik vooral voor mijn man sneu vindt, want nul interesse in hem. Lijkt wel of ze niet beseffen wat voor een leuke zoon ze hebben, ze tonen heel weinig interesse in hem. Jammer.
Always look on the bright side of life
woensdag 30 maart 2011 om 17:33
't Gaat. Hij is leuker dan mijn schoonmoeder. Maar ze zijn allebei behoorlijk ouderwets. Echt van het slag: man werkt fulltime en stel je voor dat hij 36 uur zou gaan werken of minder. En vrouw hoort thuis bij de kids.
Hij ziet zichzelf ook als de "oude wijze" vader die zijn kinderen wel even gaat zeggen hoe 't moet.
Maar goed als je daar ja en amen op zegt is 't meestal ook wel goed
Hij ziet zichzelf ook als de "oude wijze" vader die zijn kinderen wel even gaat zeggen hoe 't moet.
Maar goed als je daar ja en amen op zegt is 't meestal ook wel goed
donderdag 31 maart 2011 om 12:19
Mijn schoonvader ben ik liever kwijt dan rijk. Ik heb nooit leuke schoonvaders gehad.
Maar deze... hij laat me bijv nooit uitpraten. En heeft dat zijn zoon ook aangeleerd dus. Maar toen ik tegen die zoon (mijn partner dus) zei dat ik het beter dan zijn ouders ging doen qua opvoeding werd hij boos. Sorry hoor, maar IK heb geleerd dat je iemand niet in de rede valt, dat is ZO respectloos!
Maar aan de andere kant zegt schoonvader wel dat ik wat meer deel moet nemen aan de gesprekken.
Mijn schoonmoeder daarintegen is heel lief.
Maar deze... hij laat me bijv nooit uitpraten. En heeft dat zijn zoon ook aangeleerd dus. Maar toen ik tegen die zoon (mijn partner dus) zei dat ik het beter dan zijn ouders ging doen qua opvoeding werd hij boos. Sorry hoor, maar IK heb geleerd dat je iemand niet in de rede valt, dat is ZO respectloos!
Maar aan de andere kant zegt schoonvader wel dat ik wat meer deel moet nemen aan de gesprekken.
Mijn schoonmoeder daarintegen is heel lief.
donderdag 31 maart 2011 om 14:11
quote:chocolover schreef op 30 maart 2011 @ 11:15:
Dus nee, wij komen er ook niet graag en ik vind het ook heel zielig voor mijn man..ben je soms mijn schoonzus???
Dus nee, wij komen er ook niet graag en ik vind het ook heel zielig voor mijn man..ben je soms mijn schoonzus???