Full House deel 3

15-02-2011 12:56 2599 berichten
Alle reacties Link kopieren
naam0 mnd3 mnd6 mnd9 mnd11 mnd14 mnd21 mndMr. J.

7-4-'10399510,7 kg.

78 cmAatje

16-6-'1034655685 gr

61,9 cm6575 gr.

65,9 cm8320 gr.

71,8 cm9455 gr.

75,6 cmLmeisje

10-7-'1039006530 gr

60 cm8080 gr.

61 cm9260 gr.

70 cmOotje

15-7-'1020004975 gr

54 cm5950

60 cm7100 gr.

64 cmJongste

2-9-'1036505420 gr

60,5 cm6950 cm

66,58035 gr.

70 cmRmeisje

28-10-'1036005470 gr

59 cm6965 gr.

64 cmBengeltje

25-2-'113000Umini

2-3-'1129805450 gr

60 cm

Link naar het eerste deel -> een derde kindje in 2010

Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling

Link naar het derde deel -> Full House

Link naar het vierde deel -> Full House deel 2
Ootje gaat pas om half 2 naar buiten ( half 2 -half 4) de ochtend ben ik thuis tot na tussen de middag. Dan slaapt ze meestal niet, als ze slaapt om 10 en om 4 en hooguit half uur,40 minuten is lang. Maar ook zomaar een dag niet.

Ja bij dat " tieten" stond ik erbij, heb gewoon meegekeken

Ja ze had het echt tegen mij
Wat een idioot wijf zeg.

Hoe ging dat dan met die tieten? Gingen ze los op de plaatjes en hoe vond je dat? Vreemd hoor, lijkt nog zo ver weg hier. Maar mviool scheelt maar 3 jaar met L.

Amalia waarom poets jij de tandjes niet? Doet aatje moeilijk? Ik poets ook niet, want geen tandjes Maar de jongens poetste ik wel vanaf baby, ging best makkelijk.

Lmeisje wil geen gepureerde dingen meer eten, ze wil stukjes en lekker kauwen. zo grappig. Fruit pureerde ik al langer niet meer, snij ik in stukjes, rasp of bv een dun schijfje appel. Maar gisteravond had ik sperzieboontjes met een aardappeltje door de staafmixer gedaan, nou dat vond ze maar niks. Kleine blokjes aardappel en hele sperziebonen uit het handje, dat was feest!
Viool veel plezier met de lente-les, wat leuk dat de jongens meedoen. Wel een heel groot contrast met die 'tieten' google actie
Wat is facetime nou weer, ik loop altijd achter...
Ja haha ik ben benieuwd hoe de les ervaren wordt. Zo speelde Mviool zondag op een kleedje met de autootjes op het balkon, met een emmer water. Ze gaan van klein naar groot en andersom.

De tieten werden bewonderd, kijk die zijn groohoot!

M b t de jungiaanse versie meiden; playboy, tieten, billboards : staan gewoon voor de archetypische moeder onder het MOM van seksueel. Maar gewoon de vroegere vruchtbaarheidsgodin /beeldjes / verering.

Het staat voor vrouw : vol, voeden,dewens gekoesterd te worden X -D dus de mannen zijngewoon op zoek naar moederliefde - grijns

RW nog iets aan te vullen vaktechnisch

Tandenpoetsen, ootje is dol op de jip en janneke tandenborstel.

Help! KDV verhalen graag! Ootje heeft per meieen plekje op vrijdag. Dan zou ik dus maandag en vrijdag werken. Maandag zit ik in een strak harnas ( oppas kan tussen 9:30 en 15:15 ) vrijdag is heel de dag.

Ik moet wennen. Maar het geeft me ook lucht. Niemand die me afzeggen kan, of: optie 2 man het had gedaan, gemopper en gevraag ik mn werk niet 1x kan verzetten ( en uiteindelijk moet ik dan haasten omthuis te komen want hij heeft erdan toch een klus bij etc)

Het geeft dus rust aan mij. En ik hoef niet meer te lobbyen.

Ze komt op een verticale groep. En er zijn er 2 van. De omgeving is gewoon een simpel schoolgebouw met plein.De leiding heb ik alleen nog op foto gezien maar gek genoeg van alle KDV foto's spraken ze me ook echt aan.

Mijn verdere gedachten: als oppas ooit afhaakt heb ik nu dit. Als oppas op vakantie gaat heb ik toch nog opvang.

Als ootje 2,5 is mag ze mss op psz bij vrije school. Dan kan ik altijd nog weer veranderingen doorvoeren.

Positief punt: mn praktijk is ondanks 3 kwartjaar verlof weer draaiende. Ik krijg meerdere verwijzingen ( niet alles kan of wil ik plaatsen)

En contact met school m w is ook aan het groeien. Dat is toch ook leuk nieuws.
De kdv verhalen

- hoe vaak gaan de babies ?

-hoe vaak wennen,wat werkt?

- wie kiest het eten ?

-wat als ze niet sliepen ?

De plek is per mei. Dan is ze dus 9,5 maand. Tot de zomer, dan ben ik er ongeveer 4 weken uit. Dus na de zomer is ze alweer 1 jaar.
De jongste heeft buisjes gehad. Alles is goed gegaan, en hij heeft zelfs geen enkele keer gehuild. Stoere jongen van me!

Hij zit nu lekker op de bank een dvd te kijken van Dora, mama even rustig achter de laptop, haha.
Doen viool, kdv. Geeft zoveel rust in je werk. kdv is er ALTIJD, nooit op vakantie, nooit gezeur of je je werk niet kan verzetten, later beginnen etc, nooit ziek, nooit te laat. Enige nadeel is dat ze er niet heenkan als ze ziek is, maar dan wil je toch het liefst regelen dat je er zelf voor haar bent is mijn ervaring. Lmeisje gaat 1 dag per week tot half 3, ook op een verticale groep. Ik vind dat ideaal, ze is de enige baby dus er is altijd wel tijd om haar even op de arm te nemen als ze even niet in de box/wipper/speelkleed wil. Nu ze wat groter is komt er ook interactie met de andere kindjes. Echt schattig, als ik haar 's ochtends breng staan er van die peutertjes te roepen: 'kijk daas L.....' Ze heeft vanaf ruim 3 t/m 4.5 mnd gewend, paar uurtjes per keer, maar ze was veel kleiner dan ootje natuurlijk. Ik vond het in het begin heeeeeeeel moeilijk om haar achter te laten, maar daar ben ik nu wel een beetje overheen. Het wordt makkelijker als je ziet dat het goed gaat. Daarbij is het kdv aan de school vast, in hetzelfde gebouw als de bso van de jongens. Ik loop dus al anderhalf jaar door dezelfde gang/hal en kende de leidsters al van gezicht, scheelt ook weer. Eten: ze doen precies wat ik vraag. Ik ben deze week gestopt met kolven maar t/m afgelopen dinsdag altijd een flesje afgekolfde melk mee. Verder raspen ze fruit voor haar, geven geen potje als ik dat niet wil, vragen wat ze op haar boterhammetje moeten smeren en houden zich keurig aan slaap- en eettijden die ik doorgeef. Als ze straks 1 is zal ze wel met de groep mee gaan doen, maar voor babies maken ze de dagindeling helemaal zoals je dat wil.

Zo, da's wel een pro-kdv praatje... ben ook erg tevreden over de plek van L Soms huilt ze als ik haar breng, dat vind ik wel heel moeilijk hoor.
Stoer mannetje 5x5!
quote:viooltje schreef op 30 maart 2011 @ 11:12:

De kdv verhalen

- hoe vaak gaan de babies ?

-hoe vaak wennen,wat werkt?

- wie kiest het eten ?

-wat als ze niet sliepen ?

De plek is per mei. Dan is ze dus 9,5 maand. Tot de zomer, dan ben ik er ongeveer 4 weken uit. Dus na de zomer is ze alweer 1 jaar.

Wat goed Viool dat er een plek is! Onze kids zijn altijd 3 dagen per week gegaan. Wennen ging geloof ik in 4 x, elke keer een beetje langer (eerst 2 uurtjes, dan 4, dan 6 en dan een hele dag).

In principe krijgen ze eten van daar, maar als je bijv. borstvoeding geeft kan je afgekolfde melk meegeven. Je kan aangeven wat ze al eet (brood, fruit oid) dan krijgen ze dat ook van het kdv.

Jij bepaalt wat er gebeurd als ze niet willen/kunnen slapen. Ze zullen het natuurlijk wel proberen maar wat niet lukt lukt niet toch. Gewoon het 'schema' van thuis aangeven, waarschijnlijk zullen ze het ritme/schema van je kind wel volgen, zeker als ze zo jong zijn. Hier gaan ze op wat oudere leeftijd gelijktijdig naar bed maar baby's gaan wanneer ze moe zijn.
Jee bedankt ! Sardegna en 5x5

Ik ben net de route gefietst, moest vandaag intakes doen. Het ligt OP de route, 1 minuut om ( zijstraat ) en is 3 minuten van mijn praktijk.

Haar aan een ander " geven " en weggaan vind ik nooit zo leuk maar van mn oudste weet ik dat het went.
Net kijkles bij zwemmen middelste. Ging goed hoor! Alleen de lange banen goed doorzwemmen vindt hij af en toe nog een beetje moeilijk (gaat tussendoor even watertrappelen). Ben trots!
Stoer 5x5, fijn dat het goed ging! Is hij al wat opgeknapt?

Leuk Sardegna, kijkles. Is dat vaak?

Viool, hier ook alle drie 3 dagen opvang. Ook alledrie in een verticale groep, dat is wel heel leuk. Middelste heeft 3 maanden op een horizontale groep gezeten, toen we zijn gewisseld van de creche ivm de verhuizing. Creche ging vervolgens verbouwen, en nu zitten middelste en jongste samen in de groep.

Wennen is hier in een paar keer gebeurd. Vooral even kijken hoe het gaat met slapen, maar als het niet lukt, lukt dat niet. Daar ben ik ook behoorlijk makkelijk in, dat scheelt misschien ook wel. Nu ook met de fruithap... Thuis krijgt jongste die zelden, op de creche wel. Vers, gepureerd. Prima, thuis krijgt ze een groentehap. Slapen: wanneer ze er aan toe is. In het begin sliep ze veel in de wagen op de groep (net als thuis, in de herrie), inmiddels gewoon in een bedje in de slaapkamer. Als het niet gaat, gaat het niet. Ze hebben er voldoende ervaring, ze weten prima hoe ze met een kind om moeten gaan en veel leidsters hebben zelf ook kinderen. Het loopt wel los dus

Bij de vorige creche is oudste een keer gevallen, van de bank. Precies met zijn hoofd op een tafeltje, wat de leidsters de hele dag al opzij geschoven hadden en de kinderen weer teruggezet hadden. Resultaat: gat in zijn hoofd. Locatiehoofd heeft keurig gebeld, aangegeven dat het toch wel verstandig zou zijn om naar de dokter te gaan, leidster was helemaal over haar toeren. Tja, kan gebeuren, oudste is niet echt handig geloof ik...

Hij is hier op de creche ook een keer gevallen, precies met zijn hoofd tegen een openstaande deur (hoe kient hij het uit iedere keer, ook weer gat in zijn hoofd. Weer excuses van het locatiehoofd. Aangegeven dat dat niet nodig was, je moet toch een deur open kunnen laten staan? Hij heeft gewoon pech! Ik vond het belangrijker dat er adequaat gehandeld werd, en dat de leidsters niet in paniek raakten maar wisten wat ze moesten doen (doorsturen naar de bhv'er bijvoorbeeld). Dat geeft mij een veel beter gevoel.

Lang verhaal, moraal is: heb er vertrouwen in, dan komt het wel goed. Je hebt de zekerheid, je betaalt ervoor, geen gedoe met lastige situaties enzo.

En nu ga ik ze maar eens ophalen
Hier geen kdv ervaring. Oudste is wel anderhalf jaar geweest maar dat vond ik vreselijk....

Maar ik las laatst dat crechekinderen slimmer zijn! Dus dat is een pro

Tanden poetsen, tja, lui. Bij oudste deed ik het wel, maar die kreeg later tanden volgens mij. Bij middelste vond ik het onzin omdat hij toch weer kwam ;'s nachts. Ik zal eens een borsteltje voor A kopen...
Nou de gedachten geeft toch rust, ik moet nu alles heel snel doen, alles met haast, geen pauze, kom nergens aan toe en dan ben ik niet verplicht zo te haasten, lijkt me zaaaaaaalig. Kom ik vast anders thuis !

Poetsen is hier ook nog een startend ritueel hoor

Ik moet verkleed naar zumba huh kan ik alleen dat paardenpak voor peuters vinden. Kan 1 been er in wahaha Erg!!!! Daar ga ik!
Goeiemorgen. Wat een pokkeweer. Maar dit weekend wordt het onwijs lekker! Nouja de zaterdag dan. Ik had een high tea geregeld in een hele leuke theetuin voor mijn ouders omdat ze bijna jarig zijn, zondag. Maar ik heb dat gelukkig nog naar zaterdag kunnen verzetten.
Jongste gisteren hoge koorts, heb hem maar naast me gelegd toen ik naar bed ging. Krijg ik om een uur of 6 (? het was nog donker maar ik hoorde wel wat vogels) een dikke knuffel. Heerlijk Gelukkig ging hij daarna nog even slapen en werd ik half 8 van de wekker wakker. Aatje sliep tot 8.15 en oudste tot 8 uur. Maar hij was al wel een tijdje wakker alleen ging het lampje niet aan dus bleef hij in bed. Beetje sneu want ik krijg dat lampje niet goed ingesteld. Zal wel heel simpel zijn maar hij staat te laat terwijl de tijd wel goed staat.
ik ga eens kijken of Aatje straks in de stoel kan in de auto ipv de mc. Klein stukje maar dus ik ben benieuwd of dat lukt. Wil ze straks niet meer in de mc hi hi, dan heb ik een probleem want dat vind ik nog wel erg handig.
Hoi ! Leuk die high tea. Ik moet klussen op mn werk dan.

Ootje ging zitten. Ineens rug van de bank en kontje zat al wat naar voren.
Ik heb nav een mailtje van een kennis besloten om bij mezelf en dochter te laten prikken op glutenintolerantie (coeliakie) en bij m'n dochter ook op vit. D en allergieen. Bij mezelf uiteraard vanwege m'n darmklachten en vermoeidheid en bij m'n dochter omdat ze wat andere symptomen heeft die vaak bij kinderen met coeliakie voorkomen en ik wil het zekere voor het onzekere voor ons beide. Dat darmonderzoek wat bij mij gedaan is hebben ze niet gekeken naar de dunnen darm, en ik ben er niet zeker van of ze dat 2 jaar terug wel hebben gedaan. De test voor lactose intolerantie ga ik nog krijgen en wil ondertussen niet 'lijdzaam' gaan afwachten.

Verder nog niet gelezen, ben erg moe en moet straks weer naar het revalidatiecentrum voor een gesprek met de pedagoog.
ha lekker rustig hier.
Vandaag super leuke knuffel gekocht voor Ootje, een soort friemelding met knispers en belletje etc. Van lilliput( ofzoiets)

Kan iemand mij hier uit leggen wat er interessant is aan je auto na schade ???! Man had auto plat gereden, rijdt ie net om ( om 10 uur, ik wou naar bed !) om mij dat brik te laten zien. Boeiend ! Of ik om 10 uur een verfrommelde koekblik wil bewonderen. Enfin laatst had een vriend een ralleywagen kortgereden en jullie raden het al .... Toch nog gauw even langs de garage en ja daar sta je dan met je handtasje uh wat zeg je " coole deuk ?!"

Last but not least waren onze kennissen een berg afgereden en 3x over de kop geslagen, die rangerover heb ik natuurlijk ook moeten aanschouwen.
Toen man me belde dat de voorkant er af was en de auto niet meer reed zei ik : hee dat komt goed uit nu moet de bus er wel uit beneden OMG wat een praktische bitch, dat kwam er heel vrolijk uit maarja ik had ook niet het gevoel dat hij geschrokken was ofzo. Man is best van motorcrossen, skieen zwarte piste etc dus ja ..
Platgereden kortgereden? Is dat Haags ?

Nou nu dan maar lekker slapen. Verjaardag overleefd? En Ootje?

Laatste nachtje AM. Eindelijk mijn man

Thuis morgen. Ik ga maar snel slapen. Oudste logeert bij opa en oma, en middelste mocht weer naast mij. Gezellig en lekker knus. alleen hoorde ik hem al 2x tandenknarsen
Welterusten ! Amalia Rotterdams denk ik!

Op zn ABN : schade gereden. Nouja " schade"

Kortgereden is toch beeldender

Morgen post ik wel hyves. Net ook op hyves gescholden i v m " werk"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven