hoe vind ik een goede psycholoog voor relatietherapie?

30-03-2011 14:43 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen onze problemen bij de huisarts besproken, en die gaat me een verwijsbriefje geven voor relatietherapie (als man mee wil) of anders therapie voor mezelf (maar wel over onze relatie...).

Maar hoe vind ik nou een goede psycholoog in de buurt, waar moet ik op letten (zowel ivm financiering als 'klik' (die klik kun je natuurlijk moeilijk van tevoren inschatten))?
Heeft je huisarts geen suggesties gegeven?
nee, is dat raar? ik heb er nog wel in zekere zin naar gevraagd, zo van: hoe gaat dat dan verder? Ik bel dan gewoon een psycholoog op ofzo? En daarna volgde een bevestigend antwoord. Zou ik daar moeten vragen naar adressen of iets dergelijks?

Ik heb op internet wel iemand gezien die me aanspreekt qua manier van zichzelf voorstellen, maar die is nog best wel jong, en dan denk ik: tja, ben je uberhaupt wel zelf getrouwd/in lange relatie en zo niet, in hoeverre is dat nodig om mij goed te kunnen helpen?

Ben zelf overigens ook nog piep met 30 jaar, maar goed...
Ik heb zelf toevallig vandaag deze website gebruikt:

www.nvvp.nl

Bij uitgebreid zoeken kun je aangeven dat het om een (echt)paar gaat.
dankjewel voor de tip. Heb gelijk even gekeken maar het zijn er eerlijk gezegd niet eens superveel (scheelt ook wel weer met uitzoeken natuurlijk).

ik ben echt nieuw in deze materie hoor, maar 'vrijgevestigde' psychologen, dat betekent dat ze niet aan een bepaalde organisatie zijn verbonden? Is daar iets voor te zeggen of maakt dat eigenlijk niks uit? Ik heb bijvoorbeeld gegoogled op mijn woonplaats, en daar kwam ik er meer tegen dan op deze website.

En moet je heel specifiek vragen naar bepaalde kosten? In de zorgverzekering zijn in ieder geval 8 consulten opgenomen, waarvoor dan een eigen bijdrage geldt van 10 euro per keer. Een aanvullende verzekering kan evt. meer vergoeden.

Moet je dan nog ergens naar vragen om er zeker van te zijn dat het (gedeeltelijk) vergoed wordt?
Je moet je zorgverzekering bellen met de naam die je gevonden hebt om te kijken of ze het wel vergoeden. En anders kun je wellicht op hun site ook adressen vinden van mensen die zijn aangesloten bij jouw verzekering.

Succes, het is nogal gedoe want er zijn vaak mega lange wachtlijsten.
quote:marthesyl schreef op 30 maart 2011 @ 15:03:

nee, is dat raar? ik heb er nog wel in zekere zin naar gevraagd, zo van: hoe gaat dat dan verder? Ik bel dan gewoon een psycholoog op ofzo? En daarna volgde een bevestigend antwoord. Zou ik daar moeten vragen naar adressen of iets dergelijks?

Ik heb op internet wel iemand gezien die me aanspreekt qua manier van zichzelf voorstellen, maar die is nog best wel jong, en dan denk ik: tja, ben je uberhaupt wel zelf getrouwd/in lange relatie en zo niet, in hoeverre is dat nodig om mij goed te kunnen helpen?Ben zelf overigens ook nog piep met 30 jaar, maar goed...Dat heeft er toch niks mee te maken; zo iemand heeft jarenlang gestudeerd en waarschijnlijk nog aanvullende opleidingen gevolgd. Misschien is hij/zij wel single! Maar hij/zij moet echt in staat zijn jou te helpen hoor! Ik heb zelf jarenlang daklozen begeleid; ben zelf nooit dakloos geweest, maar het ging prima hoor.
Ik zou het zeker specifiek navragen bij de zorgverzekering en zwart op wit vragen welke vergoeding je krijgt. Ik kreeg zelf achteraf ineens het bericht dat mijn therapie niet vergoed werd, terwijl dit wel was toegezegd. Omdat ik dit kon bewijzen met een email, kreeg ik uiteindelijk toch alles terug.
Ik heb gehoord dat er een bijzonder goede zit in Huizen. Good Sprit heten zij (een echtpaar). Ik heb meerdere vrienden die er zijn geweest en die zijn erg blij!

Geen idee waar je woont natuurlijk...
Dank jullie wel, ik ga dus inderdaad maar even contact opnemen met de zorgverzekeraar, als zij een lijst hebben is dat natuurlijk ook alvast makkelijk...
Als je in Brabant woont heb ik nog een erg goeie voor je..
Bedankt, maar nee helaas, omgeving rotterdam
quote:phoogewerf schreef op 12 april 2011 @ 13:14:

...Pssst... doe's niet spammen s.v.p.?
Een klik is inderdaad erg belangrijk bij het zoeken naar een therapeut! Heb je wel eens gedacht aan therapie via internet? Dit heeft best wel veel voordelen, er is namelijk geen wachtlijst en bij het uitzoeken kun je afgaan op je gevoel in plaats van waar de psycholoog is gevestigd. Er zijn er meerdere volgens mij die relatieproblemen behandelen. Als je bijvoorbeeld via Google zoekt op 'online therapie' krijg je goede zoekresultaten. Het moet natuurlijk wel wat voor je zijn, via de computer aan jullie problemen werken.

Succes!
Bedankt voor je tip Delicia, maar ik zie dat niet zo voor me eigenlijk. Ben best digitaal in veel dingen, maar voor therapie heb ik denk ik toch liever echt iemand voor me.
quote:marthesyl schreef op 15 april 2011 @ 12:36:

Bedankt voor je tip Delicia, maar ik zie dat niet zo voor me eigenlijk. Ben best digitaal in veel dingen, maar voor therapie heb ik denk ik toch liever echt iemand voor me.Heb je nog niets? Heb je die site van mij nog geprobeerd?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven