Werk & Studie alle pijlers

Vliegen bij KLM

23-11-2010 20:05 2009 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er hier meer dames die vliegen bij KLM? Ik ben ruim 2 jaar geleden aangenomen en mag nu waarschijnlijk binnenkort starten met de cursus. Naast het stewardessen-forum hoop ik ook hier ervaringen te kunnen lezen/delen, aangezien ik hier onder mijn andere nick altijd zoveel plezier heb.
quote:Stess_to_be schreef op 28 maart 2011 @ 14:03:

O, en in Moskou kreeg ik keurig 2 stempels Hoera!
Heb de hele avond dit topic gelezen. Word er helemaal enthousiast van. Heb 3 februari telefoontje van Adecco gehad, maar heb gesprek pas 26 april. Zit de weken gewoon af te tellen...wil dit zo graag. Maar met mij nog vele anderen natuurlijk:)

Voordeel is dat ik mij natuurlijk wel goed kan voorbereiden in die tijd!
Laras,

Je krijg een speciaal soort creditcard. Daarmee kan je alleen pinnen in het bemanningencentrum voor de vlucht. Als je je aanmeldt voor een vlucht, krijg je een schema. Daarop staat het bedrag waar je recht op hebt. Dat is het bedrag dat je kan pinnen (in dollars of euro - dat kies je zelf). Je kan er ook voor kiezen om het niet te pinnen, dan wordt het de volgende maand bij je loon bijgeschreven.
@ Laras; ik lurk al een hele tijd mee, maar je goeie tip dwong me tot een reactie. Bedankt! Ik heb er veel aan! Over niet al te lange tijd heb ik ook mijn tweede gesprek...en de spanning stijgt....hopelijk duurt het niet (te) lang voordat je op gesprek kan, iig succes alvast!
quote:mayou schreef op 28 maart 2011 @ 19:17:

PKT, keuring gaar via KLM bij de KLM arts en een UM is je Unit Manager.

Winterdip, kan me voorstellen dat je daarvan baalt en ook volkomen terecht. Denk dat KLM daar nog helemaal niet over nagedacht heeft.

Enne op een klapstoel zitten doe je met heel veel liefde, als je daardoor meekomt.

KLM heeft er wel degelijk over nagedacht, in de kleine lettertjes van de vervoersvoorwaarden tekent de passagier voor akkoord voor het feit dat deze situatie zich kan voordoen...

Wat niet wegneemt dat je aan boord met een totaal niet te verkopen situatie komt te zitten, want ik kan me Winterdip's ergernis ook helemaal voorstellen. Er zijn ook pursers die bewust daar geen IPBers neerzetten, maar dan moet je dus wel het hart hebben om mensen ergens te laten staan.
Zo en nu ga ik naar het altijd gezellige Teheran :P

Iemand vroeg wie er een blog bijhield? Ja, ik houd een blog bij, op het moment iets minder want heb net vakantie gehad, maar zal in de toekomst weer vaker bloggen. Even googlen op stewr6 of kijken bij de stewardessen startpagina, hij staat daar bij de bloglinks erbij.

basia, 2 uur geleden

quote:

KLM heeft er wel degelijk over nagedacht, in de kleine lettertjes van de vervoersvoorwaarden tekent de passagier voor akkoord voor het feit dat deze situatie zich kan voordoen...

Nooit geweten! Wat goed dat jij op de hoogte bent van wat er in de voorwaarden staat
Basia, toch lijkt Teheran me wel een plek die ik een keer wil zien. Maar geen 15 keer denk ik

Mayou, het was mijn eigen um, maar ik begreep van een andere stess aan boord dat deze um een bekende naam is, en niet in positieve zin...

Maar goed, mijn einde proeftijd gesprek is met iemand anders en daarna schijn je als er niks raars gebeurt pas weer je 10maanden gesprek met je um te hebben, maar dan met de um van de unit waar je heen gaat. Dus met een beetje geluk hoef ik deze fijn um niet meer te treffen.

Donderdag naar Istanbul

Succes voor degenen die met de sollictatie bezig zijn!
@ basia: leuk, nog meer leesvoer!

@ STB en Mayou: bedankt voor de uitleg van de UM.

het blijft maar kriebelen, Adecco, bel nou...
Teheran, daar ben ik zo vaak geweest. Echt favo, not! In de winter wel leuk trouwens want ik heb daar een paar keer geskied. En dan was een baseball pet genoeg om op je hoofd te hebben. Wel bizar trouwens: de ingang van de stoeltjes lift was gescheiden door kippengaas; 1 ingang voor de mannen en 1 voor de vrouwen en samen in de lift mocht ook niet.
Leuke om alle ervaringen te lezen van de stewardessen!

Even een vraagje voor iedereen die al gesolliciteerd heeft bij KLM, hadden jullie een engels 'stukje' voorbereid, bijvoorbeeld over je hobby? Of werd er vanuit KLM gewoon een vraag gesteld in het engels die je in het engels moest beantwoorden, zoals bij de uitzendbureaus?

Dan weet ik namelijk of ik iets moet voorbereiden want als mij ineens wordt gevraagd of ik iets in het engels wil vertellen, dan vind ik het in zo'n sollicitatiesituatie altijd erg lastig om op een onderwerp te komen!

@Americagirl: Heb je de bevestigingsmail al gehad?? Als je bericht heb, zou je het dan willen laten weten? Ik heb nog steeds niks gehad!
Anne1988, bij het uzb stelden ze bij mij echt een hele andere vraag in het Engels. Zoals "wat zou je doen met een miljoen" en "wat is je mooiste vakantieherinnering". Bij de KLM, vervolgen ze het gesprek op een bepaald moment in het Engels. Je kunt/hoeft dit dus niet voorbereiden. Je hoort ook gelijk aan het einde van je sollicitatie (dus na je rollenspel) of je Engels voldoende was of niet. Zo niet, maar de rest was wel heel goed, krijg je de kans om binnen bepaalde tijd dat te verbeteren. Heb je dit gedaan krijg je opnieuw een Engels gesprek (dit stond in de brief die ik na afloop meekreeg). So don't worry!

Veel succes met je gesprek.
Bedankt PKT! Gelukkig heb ik wel vertrouwen in mijn engels, maar niet in mijn inspiratie als zomaar over een onderwerp moet gaan praten!
Bij mij was het gewoon: vertel maar iets in het Engels, mag over je hobby zijn, of over je vakantie.

Dat vond ik eigenlijk nog lastiger want toen moest ik ter plekke even gaan verzinnen wat ik dan wilde vertellen. Als ze je gewoon een afgebakend onderwerp geven, klets ik makkelijker

@Anne: nog steeds geen bericht hier ook van KLM, is nu toch ook al 1,5 week geleden dat ik het telefoontje kreeg.

Ga jij al bellen? Ik heb eigenlijk helemaal geen nummer van ze.
Goedemorgen allemaal,

Wil toch even posten hoe het gister ging bij mijn sollicitatiegesprek bij manpower. Heb er lang op moeten wachten (mijn gesprek was 2 maanden nadat ik had gesolliciteerd) en had er veel zin in! Ik voelde me wel zeker en het gesprek ging ook wel redelijk (ondanks mijn hevige hoestbui), maar had ook wel echt last van de zenuwen. Voor mijn gevoel kon het alle kanten opgaan en helaas ging het de verkeerde kant op. Ze hadden twijfels over het feit of ik het onregelmatige leven wel aan zou kunnen. Ik heb geen ervaring op dat gebied en ze vonden het toch een risico. Maar ze hebben wel aangegeven dat ik het zeker weer moet proberen volgend jaar aangezien ik bij Transavia ga vliegen dit seizoen en zodoende kan laten zien door deze ervaring dat ik het mogelijk wel aankan. Goed, de teleurstelling was enorm, maar ik kan wel leven met de reden van afwijzing. Nu maar hard aan het werk bij Trans en dan weer opnieuw solliciteren (als er dan nog plek is...)

Zijn er eigenlijk nog mensen hier die het 1ste gesprek nog moeten doen??

Iedereen die nog op gesprek moet bij KLM: veeeeeel succes!
Mapti, wat jammer dat je niet door mag naar KLM! Kan mij inderdaad wel voorstellen dat dat een teleurstelling was.

Maar je hebt blijkbaar wel potentie anders zeggen ze niet dat je iets moet verbeteren en het volgende keer nog eens proberen.

Succes iig bij Transavia! Je kunt tenminste wel lekker aan de slag.

Americagirl, het is voor mij nu 2 weken geleden. Ik heb geen telefoonnummer waar ik naar toe zou kunnen bellen.

Voor de gene die al gesolliciteerd hebben bij KLM, hebben jullie wellicht een telefoonnummer waar ik naar toe zou kunnen bellen voor de bevestigingsmail?
@ Mapti Balen dat je niet door bent zeg. Wel tof dat je het hier vertelt en ook de reden erbij zet.

Ik moet het eerste gesprek nog doen, sterker nog, ik moet nog gebeld worden door Adecco om een datum te prikken (een goede test in geduld ).

Heel veel succes bij Transavia!
@mapti, wat jammer dat je niet door mag! Gewoon volgend jaar weer proberen.

Ik ben net gebeld door de KLM, mag 20 juni starten met mijn basiscursus!!!! Ben zoooooooooooo blij, veel sneller dan ik had verwacht.

Papua heb jij ook al wat gehoord?
Shit!!!! Ik zit in het buitenland met flink wat tijdsverschil en vanochtend om half 6 lokale tijd ging mijn telefoon. In mijn halve slaap pakte ik mijn telefoon (met touchscreen) en heb hem dus per ongeluk weggedrukt!!!!! Dit was dus denk ik KLM!!!

Leuk dat je een datum hebt PKT! Ik hoop dat ze me morgen weer terug bellen.....
Echt leuk om alles mee te lezen..
@papua dat denk ik inderdaad ook. Ik werd rond 12 uur Nederlandse tijd gebeld, met inderdaad onbekend nummer. Ik zou gewoon zelf terugbellen als ik jou was. Laat je het weten als je het weet!
Bedankt voor de reacties dames!

Wat gaaf PKT dat je een datum hebt...kun je daar lekker naartoe leven...geniet ervan:)
Ik denk dat ik deze week nog even afwacht. Als ik weer in Nederland ben en ze hebben dan nog niet gebeld, bel ik wel. Ik zou alleen niet weten naar welk nummer ik dan moet bellen.
Nee dat vragen anne en ik ons ook af :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven