Geld & Recht alle pijlers

Vraag ziektewet

31-03-2011 20:36 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb even een vraag vwb de ZW.

Ik heb op dit moment een flexbaan waarin ik gedeeltelijk ziek ben. Ik ben nu bezig mijn werkzaamheden weer uit te breiden. Voor de uren die ik ziek ben krijg ik ZW van het UWV. Nu heeft mijn werkgever mij een contract aangeboden voor een bepaald aantal uur. Ik ben dan dus geen flexkracht meer maar krijg een jaarcontract. Heb ik dan nog steeds recht op ZW vanuit het UWV over de uren die ik dan nog ziek ben en dus niet kan werken ?

Iemand??

Enorm bedankt!
Hoeveel uren is je flexcontract? En hoeveel uren nieuwe contract? Als je nieuwe contract minder uren betreft betekent dit ook dat je salaris minder wordt. Zw vult alleen zieke uren aan. Bv flex 30 uur en nieuwe 20 uur [vaste uren] en je bent 15u ziek zeg maar.dan lykt my dat zw t aanvult tot 20u
Flexcontract was ongeveer 30 uur, gemiddeld. Nu krijg ik een contract van 16 uur. Ik vraag me dus af of ik voorlopig het verschil nog aan ZW krijg daar ik nu nog niet in staat ben om meer te werken.
Voor hoeveel uren ben je ziek? Dat maakt ook veel uit. Volgens my kryg je met nieuw contract niet tot 30u vergoed vanuit zw.kan je niet even bellen met uwv? Dan heb je zekerheid. Je contract wordt nu gehalveerd wat inhoudt dat uwv je tot 16u zw betaalt.
Dat zou ik heel vreemd vinden. Ik blijf gewoon hetzelfde werk doen , bij dezelfde werkgever alleen niet meer op flexbasis maar op contractbasis. Het is dus gewoon een uitbreiding van mijn uren maar dan op een andere basis. Ik hoop dat je geen gelijk hebt want anders kan ik die baan niet aannemen. Ik ben namelijk niet instaat om er meer bij te verdienen omdat ik ziek ben en zou dan ver onder het minimum uitkomen als het klopt wat jij zegt.
Volgens mij is de ZW ook niet gebaseerd op het aantal uren dat je hebt gewerkt maar op je laatst verdiende dagloon. Ik had een nul uren contract maar werkte gemiddeld 30 uur. Ik zal ze zo even bellen.
Maar je mag toch geen contract wijziging krijgen wanneer je nog gedeeltelijk ziek bent ?

Ben benieuwd wat het uwv zegt.

Mij lijkt dat je recht op zw tot die 30 uur vervalt als je zelf een contract voor 16 uur aangaat die je ook daadwerkelijk gaat werken.
Ik heb ze net gebeld en volgens de mevrouw aan de telefoon is het geen probleem. Ik blijf bij dezelfde werkgever en ik geef zelf door via het wijzigingsformulier wat mijn inkomsten zijn. De rest wordt aangevuld door de ZW. Ik hoop dat het klopt (heb niet zo veel vertrouwen meer in het UWV).

Het is een uitbreiding van mijn werkzaamheden die ik zowiezo al zou gaan doen, alleen dus nu niet meer als uitzendkracht maar in dienst van de opdrachtgever.
Niet bij dezelfde werkgever maar wel in hetzelfde bedrijf bedoel ik.
Uitbreiding van werkzaamheden is anders dan een ander contract voor minder uren.

Je had het eerst over flexcontract van (gemiddeld) 30 uur, en een nieuw jaarcontract van 16 uur. Komt deze jaarcontract er bovenop? Dus 16u erbij? Of wordt je flexcontract van 30u ingezet in jaarcontract van 16u? Dat maakt ook heel veel uit. Als dat laatste het geval is, lijkt het mij erg sterk dat ZW aanvult tot 30 uur.
Ik had een nul uren contract en werkte gemiddeld 30 uur. Totdat ik ziek werd. Nu werk ik 8 uur en ga dat dus uitbreiden naar 16 uuur. Alleen niet meer op flexbasis maar op contractbasis. Het UWV blijft dit aanvullen, zoals ze nu ook doen. Ze vinden het juist alleen maar positief dat ik nu een contract krijg. Aan de aanvulling verandert niets. Ik heb er nu twee verschillende mensen over gesproken dus ik ga er maar even vanuit dat het klopt. Ik ga meer verdienen dus het UWV is zowiezo minder aan uitkering aan mij kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven