Kan en wil ik mijn huwelijk nog redden?

28-12-2010 21:47 2863 berichten
Alle reacties Link kopieren
Verwijderd ivm herkenbaarheid
quote:BWitched schreef op 02 april 2011 @ 15:45:

Ik denk dat die 4 op de 10 die scheiden vanwege een ander, samen 3% van de vreemdgangers uitmaken. De overige 97% komt niet voor in de statistieke omdat ze niet gaan scheiden.

Zit iets in maar op basis van de CBS cijfers gaan in Nederland

per jaar 100.000 echtparen uit elkaar daarvan 40.000 omdat

er een ander in het spel is.

Als deze 40.000 3% is van het aantal relaties waarin vreemd-

gegaan wordt is wordt er dus in 1.3 miljoen relaties vreemd-

gegaan.

Klopt dit of maak ik een reken/denkfout?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Dat zou mij inderdaad niet verbazen
Opinions are like assholes. Everybody has one.
@baby: het was niet mijn bedoeling om het forum te bevuilen met mijn verhaal, als hova t moeilijk heeft gehad met mijn verhaal, bij deze sorry.

@nes: als je het hele verhaal op het andere forum hebt gelezen weet je ook hoe de vork in de steel zit. Een open relatie of elkaar echt bedonderen is een heel ander verhaal.
Nee, het klopt niet helemaal. die 3% is daar weer een deel van. Slechts 3% van de vreemdgangers verlaat de partner voor een ander. Bij deze 40.000 zitten ook de mensen die weg zijn gegaan omdat der partner vreemd ging.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Nah ja, enniehoe, vreemdgaan kán het begin van het einde betekenen. Hoeft niet. In ieder geval niet meteen na het uitkomen er van.

Mij valt juist op hoeveel mensen bij een vreemdgaande partner blijven. Ook zij die stellig zeiden de relatie direct te beëindigen als de geliefde vreemd zou gaan. In geval van zo'n crisis zie je mensen juist hard gaan werken om de boel bij elkaar te houden in plaats van hun spullen te pakken en weg te gaan. Dat zie ik in mijn omgeving en ook hier op het forum.

Zelf bleef ik ook hangen aan een vreemdgaande man overigens. Ik haalde zelf mijn eigen statistieken ook niet naar beneden.
quote:eleonora schreef op 02 april 2011 @ 17:22:

Zelf bleef ik ook hangen aan een vreemdgaande man overigens. Ik haalde zelf mijn eigen statistieken ook niet naar beneden. Ff off topic ging jouw man vreemd of vreemd met jou?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Mijn man ging vreemd. Niet met mij.
quote:eleonora schreef op 02 april 2011 @ 18:16:

Mijn man ging vreemd. Niet met mij.

Knap dat je bent gebleven, als ik het allemaal

zo lees is dat niet heel gemakkelijk omdat je

toch wantrouwend blijft.
Het is inmiddels wel mijn ex, die man.

Maar ik bleef nog heel lang nadat hij voor het eerst vreemdging en ook toen hij dat bleef doen.
quote:eleonora schreef op 02 april 2011 @ 20:46:

Het is inmiddels wel mijn ex, die man.

Maar ik bleef nog heel lang nadat hij voor het eerst vreemdging en ook toen hij dat bleef doen.

Dat is wat je ook vaak leest, ze blijven het doen.

Heb ooit eens een percentage van 80% gehoord.

Het is net als een hond die een keer gebeten heeft,

laat maar inslapen, ze blijven het doen.

Walgelijk als ze eens wisten hoe ze mensen beschadigde.

Ik heb een keer een emotionele uitspatting, gebeurd me

zelden, tegen mijn ex gezegd weet je wel wat het met

MIJ als mens heeft gedaan dat je vreemd ging?

Het erge was het verbaasde gezicht en toen een stamelend

excuus, kortom nee daar had ze nooit bij stilgestaan,
quote:hollebollegijs schreef op 02 april 2011 @ 20:56:

[...]

Dat is wat je ook vaak leest, ze blijven het doen.

Heb ooit eens een percentage van 80% gehoord.

Het is net als een hond die een keer gebeten heeft,

laat maar inslapen, ze blijven het doen.

Walgelijk als ze eens wisten hoe ze mensen beschadigde.

Ik heb een keer een emotionele uitspatting, gebeurd me

zelden, tegen mijn ex gezegd weet je wel wat het met

MIJ als mens heeft gedaan dat je vreemd ging?

Het erge was het verbaasde gezicht en toen een stamelend

excuus, kortom nee daar had ze nooit bij stilgestaan,er is ook een verschil of je man een slippertje met een dronken kop maakt of er een hele affaire op nahoudt. Of ie uit zichzelf en uit spijt opbiecht of betrapt wordt
quote:BWitched schreef op 02 april 2011 @ 15:45:

Ik denk dat die 4 op de 10 die scheiden vanwege een ander, samen 3% van de vreemdgangers uitmaken. De overige 97% komt niet voor in de statistieke omdat ze niet gaan scheiden.

Van die 3% is er nog een gedeelte dat uiteindelijk toch nog mislukt.

Dus dan gaat de vreemdganger in eerste instantie verder met de minnares, maar na een (korte) tijd strandt die relatie toch nog.
quote:meds schreef op 02 april 2011 @ 21:49:

[...]

er is ook een verschil of je man een slippertje met een dronken kop maakt of er een hele affaire op nahoudt. Of ie uit zichzelf en uit spijt opbiecht of betrapt wordtDat vind ik dus ook.
quote:hollebollegijs schreef op 02 april 2011 @ 10:47:

Huwelijk en houden van klinken mooi maar als je

uit elkaar gaat en er na een paar jaar op terug kijkt

denk je "ach was dat alles"Klopt, alleen als je kinderen hebt ligt het totaal anders. Die zullen nooit zo terugkijken op het huwelijk van hun ouders.
Ga in therapie!
dubbel
Ga in therapie!
dubbel
Ga in therapie!
vierdubbel, welja
Ga in therapie!
Point taken
Hallo?? Ik heb toch echt maar 1 keer op verstuur gedrukt
Ga in therapie!
@hbg

Maak me beetje zorgen om je want je klinkt vrij bitter.

Vreemdgaan kan gebeuren, maar het hoeft niet altijd zo'n drama te zijn zoals in Hova's geval.

Relatie met nesman en myself is nu beter dan ooit, een mens is maar een mens, toch? Ik had veel spijt na buitenechtelijk wipje, veel gepraat en zand erover. Er is altijd een reden waarom zoiets gebeurd en daar hebben wij ook hard aan gewerkt.

Nu gaan we verder en het is zo fijn. Mocht het andersom geweest zijn, had ik dit ook zo aangepakt, dus ben het niet eens met wat jij zegt. Vreemdgaan en dan maar opdonderen, vraag eens goed door waarom ze vreemdging!
quote:nesbojofan schreef op 02 april 2011 @ 23:56:

@hbg

!

Ben niet verbitterd alleen maakt het me nog wel eens

pissig hoe ex er mee omging en dat typ ik dan heerlijk

van me af.

Verder is er niets bijzonders aan de hand we gaan

morgen weer met zijn vieren op pad dat kan gelukkig

nog steeds.

Waarom ze vreemd ging weet ik ook alleen doet er

nu niet meer toe omdat wij ervoor gekozen hebben

uit elkaar te gaan dan is het alleen nog interessant

voor de statistieken

Ik had veel spijt na buitenechtelijk wipje, veel gepraat en zand erover. !

Dat heb ik al vaker geschreven, was het dat geweest

had ik er ook wel over heen kunnen stappen.

Mmmmmm denk ik al was het maar voor de kids.

@hbg

Vreemdgaan kan gebeuren, maar het hoeft niet altijd zo'n drama te zijn zoals in Hova's geval.

Relatie met nesman en myself is nu beter dan ooit, een mens is maar een mens, toch? Ik had veel spijt na buitenechtelijk wipje, veel gepraat en zand erover. Er is altijd een reden waarom zoiets gebeurd en daar hebben wij ook hard aan gewerkt.

Nu gaan we verder en het is zo fijn. Mocht het andersom geweest zijn, had ik dit ook zo aangepakt, dus ben het niet eens met wat jij zegt. Vreemdgaan en dan maar opdonderen, vraag eens goed door waarom ze vreemdging!Ik verbaasde me over de uitspraak dat vreemdgaan geen drama hoeft te betekenen, maar toen zag ik dat jij de vreemdganger was. Vreemdgaan is altijd een drama. Soms komt het goed met een huwelijk maar het wordt nooit meer zoals er voor die tijd was. In de fundamenten is iets kapot. Soms wordt een huwelijk beter maar het is veel te kort door de bocht om te stellen dat dat aan het vreemdgaan te danken is. Je kan je ook afvragen hoe fantastisch het huwelijk was geworden als er niet aan het vertrouwen getornd was. Je zegt ook "wij hebben hard gewerkt aan de reden van het vreemdgaan" een onbestaanbare conclusie, aangezien jij de enige bent die daar aan kan werken als vreemdganger en je partner heeft het maar te slikken en moet dus werken aan verwerking en herstel. Dat het bij jullie goed is gegaan (hoe lang al) is geen hallelujah verhaal. Vreemdgaan maakt alles kapot en het is maar zeer de vraag wat er in die puinhopen nog resteert om mee verder te gaan. En soms komt dit besef pas later, impuls is namelijk om terug te willen gaan naar voor de crisis, maar dat kan niet, en als dat kwartje gevallen is dan begint het herstel. Dat kan maar zo maanden tot jaren op zich laten wachten
Lekker makkelijk gesteld, als je zelf de vreemdganger was. Zoals jij erover praat..een buitenechtelijk wipje, ach...beetje praten...zand erover. Ben ik toch eens benieuwd of het zo ook voor je zou voelen als het jou was overkomen.
quote:Julus schreef op 03 april 2011 @ 00:27:

Lekker makkelijk gesteld, als je zelf de vreemdganger was. Zoals jij erover praat..een buitenechtelijk wipje, ach...beetje praten...zand erover. Ben ik toch eens benieuwd of het zo ook voor je zou voelen als het jou was overkomen.ja want nesbojo is de vreemdganger, je zou het aan haar partner moeten vragen
Precies, dus dan vind ik eigenlijk niet dat zij recht van spreken heeft en al helemaal niet op zo'n bagatelliserend toontje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven