Verjaardag Vader

03-04-2011 20:50 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn vader is woensdag jarig.

Inprincipe zouden we het niet echt vieren, mijn moeder is ernstig ziek en ligt al een paar maanden in het ziekenhuis dus echt in een feeststemming zijn we niet.

Nu wil ik het toch niet helemaal voorbij laten gaan zonder iets te doen dus heb ik een stel goede vrienden van mijn vader/moeder gevraagd om te komen eten (Als verassing). Niets fancy's maar gewoon gezellig dat er toch een beetje gezelligheid is in deze moeilijke tijd zonder al te veel gedoe.

Nu ben ik dus van plan om te gaan koken (4 personen) maar wil het niet al te moeilijk of uitgebreid gaan doen.

Nu dacht ik eerst aan gourmetten, altijd gezellig en lekker makkelijk. Alleen is het wel een beetje afgezaagd.

Dus ik hoop eigenlijk hier wat leuke tips te krijgen...

Leuk hoofdgerecht en een makkelijk toetje bijvoorbeeld?

Hoop hier wat inspiratie op te doen!

Groetjes
Allereerst, wat naar van je moeder Sterkte ermee!

Ik zou een lekkere lasagne maken. Vooraf ciabatta met lekkere smeerseltjes en als toetje tiramisu ofzo?
Heel veel sterkte gewenst!

Ik vind dat er niets mis is met gourmetten!

1. je hebt al genoeg aan je hoofd.

2. er is voor ieder wat wils.

3. je zegt het zelf al: gezellig (lang) tafelen.

De laatste 2 ga je (behalve met fondue) niet bereiken met een simpel hoofd en nagerecht, doen dus die gourmet, superidee!

Daarbij, je doet het voor je vader toch? Die zal hoe dan ook blij zijn met dit idee lijkt me zo. Alleen al de moeite is een applausje waard lijkt me zo.

Dus go for it girl!
Koop een rollade, een zak krieltjes en een bos wortelen. Alles bij elkaar in de braadslee doen, uurtje in de oven (paar teentjes knoflook erbij is ook lekker als je ervan houdt), bak sla erbij en klaar is Kees.

Is nauwelijks werk en toch best feestelijk.

En een heel dikke knuffel voor jou. Lief dat je in deze lastige tijd wat aan je vaders verjaardag doet.
Lief van je om dit te doen

Weet je wel zeker dat het niet extra pijnlijk/moeilijk zal zijn voor je vader omdat je moeder er niet bij is?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Wat een mooi idee.

En iets als kaasfonduen? Ook niet al teveel werk en toch iets speciaals.
@Calvijn: Ik verwacht dat dat wel mee zou vallen. 100% ben je natuurlijk nooit, maar denk niet dat het zou zal uitpakken.

Kaasfondue hou ik echt niet van, haha. Ik lust geen kaas!

Misschien toch maar gourmetten dan..al vind ik de rollade en de lasagne ook nog wel een leuk idee.

Wie weet komen er nog wel meer goede tips binnen.
Een lekkere grote pan met pasta.

Stokbrood en een lekker wijntje erbij?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Is er een mogelijkheid dat jullie samen met je moeder eten? Of is ze zo ziek dat ze niets eet? Of eventueel nog even samen met je vader en vrienden naar het ziekenhuis toe en je moeder toch een cadeautje laten geven aan je vader (kun jij voor haar kopen)? Eventueel gebakjes meenemen en samen eten (indien mogelijk wat betreft situatie van je moeder natuurlijk!)

Sterkte met je moeder!
Is er geen mogelijkheid om in bezoekkamer in ziekenhuis ook met je moeder erbij te eten? Gourmet is dan geen optie, maar iets makkelijks meenemen wel. En samen...

In veel ziekenhuizen kan dit wel...
Persoonlijk vind ik gourmetten wel een goed idee. Want als jij aan het rennen bent in de keuken is het ook niet leuk. En met gourmetten kan je toch fijn met elkaar praten.

Mocht het kunnen zou ik wel kiezen voor iets makkelijks en dan meenemen naar het ziekenhuis.

Ik weet niet of het kan qua geld maar je kan ook een traiteur iets laten bezorgen omdat je veel aan je hoofd hebt. Of Grieks of Chinees laten bezorgen is toch ook niets mis mee? Of een paar verschillende pasta's bij de italiaan, maak je er zelf nog een italiaanse salade bij.

Nagerecht doe je dan tiramisu met koffie. Voorgerecht kan je makkelijk Italiaanse tomatensoep met basilicum doen, heb ik een super makkelijk recept voor je.

In de situatie waar jullie in zitten zal niemand dat raar vinden van het hoofdgerecht.

Sterkte en ik hoop dat het toch nog een fijne dag wordt.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Nee, mijn moeder kan niet eten. Ze krijgt sondevoeding. Ook mag ze de kamer niet verlaten en eigenlijk kan ze ook niet praten.

Maar van het kadootje laten geven door haar is inderdaad wel een leuk idee.

We zullen sowieso het avond bezoekuur ook gewoon gaan. Dus we eten of voor of na die tijd!

Chinees afhalen is ook nog wel een goed idee.

Vind mijn vader ook heel erg lekker, dus dat is ook wel aardig, haha.
Je kunt ook zelf Chinese rijst: http://www.kayotic.nl/blog/chinese-fried-rice maken en daarbij Pork Sweet Soya: http://www.kayotic.nl/blog/pork-in-sweet-soy-sauce. Dat is erg lekker en helemaal niet moeilijk om te maken!

Als toetje kun je dan kiezen voor kant en klare kletskoppen met ijs en poedersuiker en er dan zo'n torentje van maken:

@Blackdress: Dat ziet er erg lekker uit. Vooral het toetje, haha..Ik ben een toetjes mens!
Nou ik heb besloten om toch te gaan gourmetten.

Nu zit ik een beetje met de hoeveelheden. Wil niet meteen een nieuw topic openen dus plant ik de vraag hier gewoon maar even bij.

We zullen in totaal met 6 volwassenen zijn.

Qua vlees zat ik te denken aan biefstuk, filetlapje, kip en zelf iets met gehakt en kruiden maken (Kleine hamburgertjes etc.) verder dan nog Gamba's. Nog andere lekkere ideetjes voor iets van vlees?

En hoeveel moet ik van alles kopen?

Hoeveel stokbrood voor 6 pers?

Nog lekkere ideetjes voor een salade bij de gourmet? Ik ben daar nooit zo goed in.

En sausjes? (Naast de standaard knoflook en pinda-saus).

Verder dacht ik aan een tapenade en natuurlijk kruidenboter voor bij het stokbrood en nog een aantal groentes (Ui, Champignons, Courgette, Paprika...nog meer?).

Bedankt alvast!
Vlees: Ik zou ong. 200 gr. per persoon aanhouden. Ik snij zelf altijd nog gepaneerde snitzel in stukjes. Shoarma vinden sommigen ook lekker. Of varkenshaas.

Stokbrood: 3 stuks. Erbij kruidenboter.

Groenten: Gesneden uien, champignons en paprika.

Saus: Knoflook en Pindasaus is prima! Evt. nog mayo en curry of cocktailsaus.

Salade: Groene salade van sla, met komkommer, tomaat, cashewnoten, avocado en ger. kaas.

Huzarensalade kant en klaar of zelfgemaakt. En/of een waldorfsalade. Of een fruitsalade.

Maar niet teveel want je houdt altijd over. Ik zou voor een paar basisdingen kiezen en daarvan genoeg in huis halen, dan heel veel verschillende soorten.

Je kunt er ook nog wat friet of aardappelschijfjes bijbakken.
Dankjewel...

Een fruitsalade is er ook wel lekker bij denk ik of niet??

Ik zat te denken om twee stokbroden (bruin en wit) en dan nog wat turksbrood erbij. Lekker voor de afwisseling!

Poeh, dat worden veel boodschappen morgen, haha.

Meer tips zijn nog altijd welkom.
Een aardappelsalade? Dan hoef je ook geen aardappeltjes bij de gourmet te doen. Duitse aardappelsalade, kan je ook gewoon kopen.

Of een witlofsalade, met augurk, sjalotje, appel, walnoten en dressing. (evt. manderijntjes uit blik of ham erdoor)

Of een gewone salade met blauwe kaas of een andere kaas, walnoten asperges uit pot en dressing.

En als je makkelijk wil doen, kijk even bij een groenteboer, die hebben vaak al heerlijke salades klaar.

Sausjes zou ik ook pindasaus doen, je kan tsatziki doen (lekker bij turksbrood), cocktailsaus, barbequesaus.

Van brood kan je voor de zekerheid bij de supermarkt een verpakte ciabattabrood kopen die je nog even moet afbakken. Als je dan stokbrood te weinig dreigt te krijgen dan doe je die nog even in de oven.

Heel veel succes en plezier.

En hopelijk komt het snel goed met je moeder
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven