Ikea dekbed: welke warmteklasse?

04-04-2011 12:03 13 berichten
Hi all,

Iemand advies?

Ik heb een Ikea dekbed (geen echte dons) in klasse 6 gekocht. De meest warme omdat ik zo'n koukleum ben. Maar ik vind het toch echt wat te warm en vooral nogal zwaar op me liggen. Ik wil 'm nu gaan ruilen voor een andere. Welke zou ik best nemen? Een 5 of een 4?

Groetjes en alvast bedankt!
Ik zou uberhaupt geen Ikea dekbed nemen. Synthetische rotzooi is altijd te broeierig t.o.v. natuurlijke materialen.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een 4-seizoenendekbed van Ikea. Dat zijn een 3 en een 1 (samen 4). In de winter vonden wij dat te koud en heb ik er nog een 5 bij gekocht. Nu kan ik alle kanten op. Van 1 tot 8. Ik knoop de hele boel aan elkaar. Bevalt goed.
Ik heb een 4 seizoenen-dekbed klasse 1 + 3.

Zo heb ik altijd een goede en als het echt erg koud is in de winter gooi ik een fleecedeken over het voeteneind.
Mag je een gebruikt dekbed eigenlijk wel ruilen bij Ikea?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Lijkt me niet zo fris, een gebruikt dekbed ruilen.
Hé jak, ga je een gebruikt dekbed omruilen? Getverderrie!
Ik krijg er een punthoofd van!
Overigens heb ik geen advies, ik gebruik zomers een 1 en in de winter een 2, dus ik ken geen kou.
Ik krijg er een punthoofd van!
ik heb ook de 4seisoenenuitvoering met als het echt heel koud is een fleecedeken erover. Bevalt prima!
Ik heb ook 6, vind t heerlijk

Hij is ook helemaal niet dik ofzo, gewoon een dun ding.. je zou t niet zeggen dat hij zo warm is
quote:Plokkie schreef op 04 april 2011 @ 12:16:

Hé jak, ga je een gebruikt dekbed omruilen? Getverderrie!

Die komt niet meer in de winkel te hangen hoor. Ze worden gereinigd en gaan of naar de koopjeshoek of naar een plaatselijk goed doel (opvanghuis oid)

TO: hier een 4 seizoenen dons dekbed. bestaat uit 2 delen en ik vind het ideal vooral omdat ik het sneller warm heb rond deze tijd. dan gaat er gewoon een laag uit
Ja, vind je, sokkenkop? Ik heb het gevoel dat ie me wat verstikt, vind hem best zwaar eigenlijk. Vraag me alleen af of een 5 dan minder zwaar is. Maar bij een 4 (3 +1) was ik bang om kou te lijden... Mmm, wat kan het leven moeilijk zijn...
Ik heb een 6 en het is een vrij dun dekbed, mijn oude donzen dekbed was veel zwaarder.

Heerlijk warm
Ah know`t, tha shunt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven