Gezondheid alle pijlers

zetten implantaat

30-08-2010 23:24 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het: bel de tandarts. Of nog beter: op dit tijdstip reageert er niemand meer . Maar toch een vraag:

Afgelopen donderdag is er bij mij een implantaat gezet en is er bot afgeslepen van de tanden ernaast om het bot bij het implantaat op te kunnen bouwen. Ze zijn in totaal drie uur bezig geweest: best een heftige ingreep dus. Ik zag eruit alsof ik flink in elkaar gerost was. Sinds vandaag kon ik mijn lip weer enigszins optillen en nu blijkt mijn tandvlees volledig wit te zien. Is dit normaal, na vijf dagen? En is het normaal dat ik het werken vandaag niet volhield? Ging zowat van m'n stokje. Ook gebruik ik nog een aantal ibu op een dag. de tandarts deed het voorkomen of je verstandskies trekken erger is: die geloof ik dus niet meer
Heftig! Heb ooit een stuk van mijn kaakbeen moeten laten bijslijpen voor een kroon en ook flink last gehad, inclusief wit uitgeslagen tandvlees. Dat trok na een week of twee bij. Lijkt me behoorlijk heftig qua napijn hoor, zo'n implantaat maar als je na vijf dagen nog steeds hevige pijn hebt en vooral ook als de pijn niet afneemt zou ik echt morgen even de tandarts bellen. sterkte!
Ik dacht ook dat ik wit tandvlees zag, nadat er bij mij een hoop tandvlees was weg gehaald vanwege een ophoping van bloedvaatjes. Dus ik vroeg het een week later aan de kaakchirurg, bleek het gewoon het blootliggende bot te zijn! Pas na 2 a 3 weken was het bot bedekt met tandvlees. Dat was normale gang van zaken.

Het bot aanraken ging ook prima, deed geen pijn verder. Het voelt ook wat harder dan tandvlees, hoewel het ook weer niet als bot aanvoelde. Heel raar.
Hier ook wit tandvlees na het zetten van een kroon. De doorbloeding moet dan weer terugkomen in dat stuk. Kan altijd een tijdje duren. Je kan natuurlijk morgen altijd even bellen, maar het herstel is altijd langzaam. Weet niet of je rookt, maar dan duurt het herstel dubbel zo lang. Ik rook ook en dat is wat mijn tandarts zei.
ik rook niet, dat scheelt weer .

bij mij is mijn tandvlees "omgeklapt", er is bot weggehaald en het tandvlees is teruggeklapt en gehecht. Het kan dus inderdaad bot zijn, daar er ook weer botopbouw heeft plaatsgevonen *lampje*. ging er vanuit dat het tandvlees er weer volledig overheen geklapt zou zijn.

operatie was idd heftig, vooral omdat de narcose tot drie keer toe was uitgewerkt en ik uiteindelijk gehecht ben zónder narcose. Geen aanrader, kan ik zeggen

Naast het feit dat mijn kaak nog zeer doet (en ik nog een flinke bloeduitstorting heb), heb ik al drie dagen flinke hoofdpijn. Maar goed: er is flink gezaagd, geboord en gebeiteld natuurlijk

Daarnaast heb ik een flinke overbeet, waardoor mijn odertanden tegen de hechtingen aanstaan. Werkt ook irritatiebevorderend, kan ik mij indenken.

moet woensdag trouwens sowieso voor nacontrole, maar wilde even checken of ik mij zorgen moest maken en morgen moest bellen. Nee dus
Had ik dit topic maar nooit gelezen, ik moet donderdag een implantaat laten plaatsen, en ook mijn tandarts zei dat het trekken van een verstandskies erger is.

Boehoehoe, ik wil niet!
Jorinde, ik ben vandaag bij de tandarts geweest en heb hem verteld dat ik toch écht liever mijn verstandskies laat trekken. Zijn reactie daarop was dat"mijn implaat ook wel het zwaartste geval was. Meestal moet er een gat geboord worden, schroef erin en klaar. Bij moest er bot afgeschraapt worden, schroef gezet worden en weer bot opgebouwd worden. Ook schijnt de plaats (voortand) wel de meest vervelende plaats te zijn. Zijn reactie was dat de meeste mensen niet eens de ibu gebruiken die ze meekrijgen.

Waar wordt jouw implantaat geplaatst?
@roque; Sorry voor mijn late reactie Implantaat is net geplaatst, het is de tand naast mijn voortand.

Napijn kan ik nog niet veel over zeggen, de verdoving werkt gelukkig nog.

Bij mij moest er trouwens ook bot worden afgeschraapt, een schroef gezet en weer bot opgebouwd. De ingreep viel me op zich mee, op het lange liggen in de stoel na. Heb jij erg veel last van napijn gehad?
Ehm... wil je daar echt antwoord op

Mijn wang is in elk geval tot grote proporties en mooie kleuren gegroeid en op dag twee kon ik mijn ogen niet meer open krijgen, omdat deze werden dichtgedrukrt door de zwelling. Tevens heb ik veel hoofdpijn gehad, maar was ook moeilijk te verdoven en ze hebben tot drie keer toe verdoving bijgegeven, dus wie weet komt het daar vandaan. Nu na een week echter is het weer helemaal goed

Maar zelfde ingreep dus. De behandeling an sich viel me (op de momenten na dat de verdoving uitwerkte en het hechten zonder verdoving na ) verder ook wel mee. Ogen dicht en mediteren maar (ik ben geen held bij de tandarts )
Was het nu btw trouwens wit tandvlees wat je zag, of bot?
het was aanslag . De tandarts merkte fijntjes op dat ik dat best weg mocht poetsen, maar ik was bang om de hele boel weer open te poetsen
quote:roque schreef op 03 september 2010 @ 21:00:

het was aanslag . De tandarts merkte fijntjes op dat ik dat best weg mocht poetsen, maar ik was bang om de hele boel weer open te poetsen Wat een héérlijke verklaring. Volgens mij de beste die je kon krijgen, of niet?
when you wish upon a star...
Heel herkenbaar, ik poetste mijn tandvlees met een wattenstaafje met tandpasta er op
@Jorina @Roque

Ohhh ik hoop zo dat je nog op het forum zit, want ik heb een vraagje. Ik heb vrezelijk angst voor de tandarts en ik moet ook een implantaat bij 1 van mijn voortanden, nu vroeg ik mij af kreeg je daarna ook iets van een opvulling of moet je echt 6maanden zonder tand lopen? & wat waren de kosten bij jullie ongeveer?

Mocht iemand anders nou op dit topic stuiten en dit ook weten, graag antwoord *ik schijt hem echt gigantisch!

En heb geen verstandskiezen meer, maar als ik ze had had ik dat veel liever laten trekken dan een implantaat laten zetten...

Boehoeee
Pindarotsje86,

Ik heb inmiddels alweer zo'n 12 jaar een implantaat bij 1 van mijn voortanden. Wat de kosten waren weet ik niet, mijn ouders hebben het toen betaald (was niet goedkoop, dat weet ik wel).

Het was een lange behandeling, eerst moest mijn voortand eruit en werd op de plek van de wortel kunstbot aangebracht. Dat kunstbot werd omgezet in echt bot door mijn lichaam. Toen ging er een schroef in, die moest goed vast komen te zitten en daarna ging de kroon erop.

Toen mijn voortand eruit ging kreeg ik een plaatje, een plaatje tegen mijn gehemelte met 1 kunsttand eraan.

Later eerst een noodkroon en toen de vaste kroon.

Het meest pijnlijke vond ik de verdovingen en de eerste behandeling, daarna viel het allemaal wel mee en het resultaat is mooi. Inmiddels zal er wel het een en ander veranderd zijn.

Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven