Goede betaalbare printer zakelijk gebruik
dinsdag 5 april 2011 om 21:25
dinsdag 5 april 2011 om 22:19
donderdag 28 juli 2011 om 14:48
Even een ouder topic opgediept uit de kelders van Viva
Ik ben mij ook aan het oriënteren op een printer voor zakelijk gebruik.
Maakt het tegenwoordig nog veel uit of je een inkjet- of laserprinter kiest qua afdrukkwaliteit?
Liefst wil ik een apparaat dat kan printen, kopiëren en scannen, maar hij hoeft nou ook weer niet de hoofdprijs te kosten. Kleuren printen is niet noodzakelijk (het zal voornamelijk om offertes en facturen gaan die op briefpapier afgedrukt worden).
Gebruikerservaringen wegen bij mij altijd sterk mee in het maken van mijn beslissing, dus ik hoop dat jullie mij de do's en dont's kunnen vertellen
Ik ben mij ook aan het oriënteren op een printer voor zakelijk gebruik.
Maakt het tegenwoordig nog veel uit of je een inkjet- of laserprinter kiest qua afdrukkwaliteit?
Liefst wil ik een apparaat dat kan printen, kopiëren en scannen, maar hij hoeft nou ook weer niet de hoofdprijs te kosten. Kleuren printen is niet noodzakelijk (het zal voornamelijk om offertes en facturen gaan die op briefpapier afgedrukt worden).
Gebruikerservaringen wegen bij mij altijd sterk mee in het maken van mijn beslissing, dus ik hoop dat jullie mij de do's en dont's kunnen vertellen
zaterdag 30 juli 2011 om 06:06
Printer met inkt gaat bobbelen (de geprinte pagina dan he) als je grote afbeeldingen afdrukt. Zou daar wel even rekening mee houden.
Edit: zie net dat het niet om afbeeldingen gaat. Ik heb hier thuis de canon mx 320 staan, all in one, is een goede snelle printer, heeft mij 50 euro gekost in de aanbieding (dixons), normale prijs 80 of 90 euro. Niet wireless, maar in en uitpluggen met de laptop is geen probleem.
Succes met de zoektocht!
Edit: zie net dat het niet om afbeeldingen gaat. Ik heb hier thuis de canon mx 320 staan, all in one, is een goede snelle printer, heeft mij 50 euro gekost in de aanbieding (dixons), normale prijs 80 of 90 euro. Niet wireless, maar in en uitpluggen met de laptop is geen probleem.
Succes met de zoektocht!
zondag 31 juli 2011 om 03:29
Sowieso geen inkt pakken! Vooral niet voor zakelijk materiaal. Dat wordt altijd geprint met een laser printer. Zoals mamaria al zegt inkt is nat en bovenal duurder als het om grote aantallen gaat. Dus mijn advies koop een kleurenlaser printer. Hoeven niet duur te zijn, maar toner is wel duur, dus zoek een goede uit
zondag 31 juli 2011 om 08:37
quote:elninjoo schreef op 30 juli 2011 @ 07:15:
Als je folders wilt maken, kun je beter bij multicopy of soortgelijk laten printen. Dan heb je ze aflopend en gerild.
Printers kosten geen drol, maar de inkt wel.
Als je echt veel wil printen zou ik voor een kleurenlaserprinter gaan. Ik heb er een thuis. Ik heb een Samsung CLP-315. Dat kostte mij ongeveer 200 euro. Tonercartridges kosten ongeveer 50 euro per stuk, maar gaan heel lang mee. Ik weet niet hoe lang ik die printer heb maar van de week pas, moest ik een nieuwe zwarte tonercartridge kopen. De lichtblauwe, donkerrode en de gele tonercartridges zijn nog halfvol. Ik vind 200 euro voor een kleurenlaser een koopje om eerlijk te zijn. Nadeel is de stank als je veel foto's ermee afdrukt. Dus ventileer de ruimte goed waar die printer staat, of waar je hem wilt hebben.
Andere optie is een kleureninkjetprinter. Verhoudingsgewijs is het printen daarmee duurder, hoewel het apparaat wel wat goedkoper is.
Als je folders wilt maken, kun je beter bij multicopy of soortgelijk laten printen. Dan heb je ze aflopend en gerild.
Printers kosten geen drol, maar de inkt wel.
Als je echt veel wil printen zou ik voor een kleurenlaserprinter gaan. Ik heb er een thuis. Ik heb een Samsung CLP-315. Dat kostte mij ongeveer 200 euro. Tonercartridges kosten ongeveer 50 euro per stuk, maar gaan heel lang mee. Ik weet niet hoe lang ik die printer heb maar van de week pas, moest ik een nieuwe zwarte tonercartridge kopen. De lichtblauwe, donkerrode en de gele tonercartridges zijn nog halfvol. Ik vind 200 euro voor een kleurenlaser een koopje om eerlijk te zijn. Nadeel is de stank als je veel foto's ermee afdrukt. Dus ventileer de ruimte goed waar die printer staat, of waar je hem wilt hebben.
Andere optie is een kleureninkjetprinter. Verhoudingsgewijs is het printen daarmee duurder, hoewel het apparaat wel wat goedkoper is.
World of Warcraft: Legion
maandag 8 augustus 2011 om 10:21
dinsdag 9 augustus 2011 om 19:42
Ow zelf printen raad ik je niet aan. Dat drukwerk is niet mooi en standaard papier ziet er niet uit. Ik heb een keer flyers laten drukken bij printrepublic en visitekaartjes. Ik had 2 dozen vol voor een paar tientjes (ik geloof 80 euro voor 5.000 flyers en 500 visitekaartjes) ook nog super dik papier (200 grams flyers en 400 grams visitekaartjes) en glans en dubbelzijdige bedrukking! Zag er geweldig uit voor die paar cent.
die toner is echt duurder hoor.
die toner is echt duurder hoor.