Mode & Beauty alle pijlers

Helpt het?

05-04-2011 23:24 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een paar jaar heb ik last van pigmentvlekken, op mijn voorhoofd en boven mijn lip. Ik smeer elke dag met een hoge factor maar nu het zonnetje weer wat vaker tevoorschijn komt, komen de vlekken ook weer terug. Ik smeer me suf maar het werkt niet!

Ik heb al dermabrasie geprobeerd maar dat helpt slechts tijdelijk. Volgens de dermatoloog heb ik last van een zogenaamd zwangerschapsmasker. Alleen ben ik nog nooit zwanger geweest.

Nu mijn vraag: helpt stoppen met de pil tegen pigmentvlekken? De dermatoloog gaf aan dat de vlekken onder invloed van hormonen ontstaan. Wie weet of dit helpt?
ja! zo snel mogelijk stoppen en iets niet hormonaals nemen.
O helpt het echt!! Ik smijt ze vanavond in de prullenbak! Dan maar met condoom! Ik baal zo van die vlekken! Je geeft me hoop :-)
Gaan dan 'oude' vlekken ook weer weg?
Ja dat vraag ik me ook af!
Het helpt lang niet altijd hoor
Wat helpt dan wel?
Kan ook gewoon met ouder worden te maken hebben.
Bij mij was het bijna letterlijk spiraaltje erin/vlekken erop. Dus ja, ik denk; hormoon-gerelateerd.
Ik heb precies hetzelfde, masker terwijl ik nooit zwanger was geweest. Inmiddels ben ik dat wel geweest maar zit het er nog steeds. Ik ben nu al een jaar anticonceptieloos maar het is niet verminderd! Ik heb ook dermabrasie gedaan maar vergeet het maar- gaat niet weg. Enige wat bij mij helpt is factor 50 en foundation :(

ik zie wel steeds meer dark spot correctors en blekende cremes op de markt maar daar durf ik ook niet echt aan.. Denk dat je het moet accepteren, hoe vervelend ook
Bij mij hielp het zeker! Bij pil en nuvaring pigment lekken, tijdens mijn zwangerschap was ik dan ook bang het terug te krijgen. Bleef gelukkig weg!
Computer says nooooo
Bij mij hielp het ook! Stoppen met de pil.Ik begon er in de zomer altijd als een luipaard uit te zien, met bijpassende snuit! Smeerde met factor 50. Nu alleen nog wat pigmentvlekken op mijn voorhoofd.
Vervelend is dat!

Ik kreeg pigmentvlekken op de plaatsen waar ooit eczeem heeft gezeten. De huisarts heeft me een soort blekende creme aangeraden als het niet meer wegtrekt. Dat zou hij dan voorschrijven. Het heeft alleen niet de voorkeur, omdat je het heel nauwkeurig aan moet brengen. Bij mij zitten de plekken niet in mijn gezicht, dus ik wacht nog even af. Maar misschien kan je jouw huisarts vragen er eens naar op zoek te gaan?
Ik heb ze door de overgang. Ik smeer de vlekkencrème van Clinique waar ze nu reclame voor maken (ben de naam even kwijt) en daar worden ze bij mij wel minder van.
Huts!
Bij mij hielp het niet.

Heb ook een zwangerschapsmasker, eerst wat vlekjes het jaar voordat ik zwanger was, en tijdens mijn zwangerschao is dat uitgegroeid tot een echt masker.

heb ook vanalles geprobeerd, micordermabrasie (is het bij mij alleen maar erger van geworden, je huid is dunner, dus minder beschermd) allerlei creme's, waaronder idd die van Clinique maar dat haalde ook niets uit.

Heb ook gehoord van die blekende creme van de huisarts, maar dat durf ik niet. Het is een heel secuur werkje het aan te brengen, je kunt dan ook witte vlekken krijgen die nooit meer wegtrekken.

Ben 2 jaar geleden ook gestopt met de pil met 0.0 resultaat. Dus nee, bij mij heeft het niet geholpen.

Ga alleen naar buiten gewapend met factor 50, en dan nog wordt het in de zomer erger, ondanks dat ik echt niet in de zon zit.

Heb het maar geaccepteerd. En het gekke is dat het een ander bijna niet opvalt...
Hoi Blond,

Wat vervelend he! Anderen zeggen bij mij ook dat ze het niet zien maar ik heb dus altijd make up op! Erg vergelend!

Ik hoop dat ik in de categorie val waarbij het wel helpt om te stoppen met de pil.

Ik smeer ook altijd een hele hoge factor maar het lijkt wel of dat helemaal niets uithaalt!

Echt, diegene met De Oplossing wil ik best een beloning uitloven!

Ik hou jullie op de hoogte!
Het hielp bij mij wel. En ALTIJD factor 50 op, en altijd een hoedje of pet als je in de zon komt, ook als je niet echt gaat zonnen. Veel mensen denken dat je je alleen hoeft te beschermen als je naar het strand o.i.d. gaat, maar ook als je bijv. de hele middag in de stad gaat shoppen, kom je in de zon.

Het duurt wel lang voordat ze weggaan.
Ja dat doe ik ook, zelfs als het regent heb ik een hoge factor op. O ik hoop zo dat het bij mij ook helpt! Heb net de huidarts voor recept gebeld om de bestaande vlekken te vervagen, en nu maar hopen dat er geen nieuwe voor terug komen deze zomer!
Ben heel benieuwd welk cremepje je krijgt van de huidarts. Hopelijk helpt het. Ik hou je topic in de gaten!
Ik ben ook benieuwd welke creme je krijgt van de huidarts.

Toevallig heb ik net in dit topic gereageerd (oud topic gevonden via Google) en gebruik nu Jacob Hooy vitamine E crème, vlekjes worden nu op de derde dag smeren al een heel stuk lichter, ben zo blij!
quote:BellatrixVanDetta schreef op 06 april 2011 @ 09:33:

Ik heb ze door de overgang. Ik smeer de vlekkencrème van Clinique waar ze nu reclame voor maken (ben de naam even kwijt) en daar worden ze bij mij wel minder van.Even Better. Het serium werkt echt, bij mij tenminste.
quote:BellatrixVanDetta schreef op 06 april 2011 @ 09:33:

Ik heb ze door de overgang. Ik smeer de vlekkencrème van Clinique waar ze nu reclame voor maken (ben de naam even kwijt) en daar worden ze bij mij wel minder van.Even Better. Het serium werkt echt, bij mij tenminste.
Serium? Serum dus.
Tip; je hebt van Vichy factor 50 voor het gezicht, in een handige tube. Ik heb hem altijd in mijn tas zitten. Hij smeert goed uit en er blijft geen witte "waas" achter.
Tegen pigmentvlekken helpt niets als je ze eenmaal hebt. Helaas spreek ik uit ervaring. Ben bijna 36 en sinds vorig jaar heb ik ze ook. Het is hormoon gerelateerd, en ik ben al 12 jaar niet meer aan de hormonale anticonceptie. Zwanger zijn is ook al 7 jaar geleden. Bij mij komt het door een hormoononbalans.

Ik gebruik nu Thiospot creme en die vervaagt de vlekken wel maar je moet echt 2 keer per dag smeren en daarna een hoge factor op doen. In de zon zitten mag ik niet meer (vind ik heel erg) en ik camoufleer elke dag de handel met make-up. Niemand die ziet dat ik pigmentvlekken heb, iedereen complimenteert me altijd met mijn mooie blanke huid. Tja, ze moesten eens weten.

De blekende creme (hydrochinon)van de dokter moet je echt niet gebruiken; die geeft witte vlekken die nooit meer weggaan. Heb er ook ervaring mee, rotspul.

Laseren helpt ook niet.

Het is rot, maar camoufleren en accepteren zijn het enige dat erop zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven