Åland

07-04-2011 12:57 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zojuist een paascruise geboekt naar Åland en ik ben helemaal blij!

Zaterdag heen, we komen in de middag aan en zondagmiddag gaan we weer terug. We zijn dus 1 volle dag op Åland. Misschien is het kort maar goed voor ons is het al heel fijn om er gewoon een dagje uit te zijn. Lekker romantisch samen!

Wie is er weleens op Åland geweest, wat moeten we beslist doen? Wat niet? We slapen trouwens in Mariehamn.

groetjes Floortje
Waar?
Heb even gegoogled maar weet je zeker dat als je zaterdag vertrekt je er 's middags bent. Wij zijn wel eens met de boot naar schotland gegaan vertrokken 's avonds om 6 uur en waren de volgende dag om 9 uur (27 uur later) in New Castle.

Arland ligt helemaal voorbij zweden in de baai tussen zweden en finland.Of vlieg je eerst naar zweden om vervolgens over te steken met de boot?
Daar ben je echt wel in een paar uur. De volgende dag zou je in Finland zitten.
Dan ben ik wel benieuwd waar deze geboekt is. heb er ook wel oren naar, klinkt best wel lekker ff uitwaaien daar:). Kan tot nu toe alleen overtocht Stockholm- Aland vinden en die duurt 6 uur en 25 minuten. Moet ik dan een vlucht boeken naar stockholm. Ga even meelezen. Wie weet zit er ook wel leuk lang weekend in. foto's zien er mooi uit, mooie natuur.
Aland?? waar ligt dat?
ik vertrek vanaf Zweden! Vanuit NL zou het idd erg lang onderweg zijn. Ik woon in de buurt zeg maar....

Maar je kan met een lowbudget goedkoop naar Stockholm vliegen en dan vanaf daar doorgaan. Plak je paar daagjes Stockholm eraan vast.

Badeendje ben je er weleens geweest?
Bergje, tusssen Finland en Zweden in, ter hoogte van Stockholm en Turku.
aha, nu snap ik hem. Nou zag foto's mooie natuur in ieder geval. Kan verder niet echt vinden wat er nog meer te doen is maar lekker uitwaaien is ook prima. Ben benieuwd of iemand hier nog tips heeft. Veel plezier in ieder geval:D
In 2009 hebben we een rondreis door Scandinavie met de auto gemaakt en enkele dagen op Aland doorgebracht, erg mooi daar!

Mariehamn is klein plaatsje maar wel gezellig, leuke winkelstraat.

Probeer een rondrit over het hoofdeiland te maken of nog een ander eiland te bezoeken. De natuur is erg mooi.

Veel plezier
In 2009 hebben we een rondreis door Scandinavie met de auto gemaakt en enkele dagen op Aland doorgebracht, erg mooi daar!

Mariehamn is klein plaatsje maar wel gezellig, leuke winkelstraat.

Probeer een rondrit over het hoofdeiland te maken of nog een ander eiland te bezoeken. De natuur is erg mooi.

Veel plezier
Gordijn ja het moet ongelofelijk mooie natuur zijn. We gaan niet voor een wild nachtleven of iets dergelijks, gewoon even fijn samen in een mooie omgeving. Even uitwaaien. En de boottocht schijnt ook echt heel bijzonder te zijn.

Ik heb trouwens ooit die boottocht gemaakt, maar toen was ik 20 en nam de nachtboot, ik heb gefeest tot in de vroege uurtjes en was te bezopen om iets van de omgeving te zien. Nu maar eens overdoen dus!
KLinkt erg spannend allemaal:) toch maar eens google wanneer en hoe duur het is om vanuit NL daar naartoe te gaan.
Susilla ah kijk ervaringsdeskundigen! We zijn maar 24 uur op Åland zelf dus heel veel kunnen we niet doen. Maar ik denk dat we idd een rondritje gaan maken (met de bus) en het plaatsje bezoeken.

Oh ik kan echt niet wachten!
Gordijn, wij gaan met de boot van Silja Line, die zou wat mooier zijn dan de Viking Line. De boottocht zelf is eigenlijk helemaal niet duur, 2x ontbijt, 1x lunch, 2x boot, 1x hotelovernachting voor ca 140 euro.
Even gegoogled. Dat ziet er geweldig uit.
Ik ben sowieso jaloers op het bolletje op de A! lukt mij niet!
september je moet ctrl+alt en de w indrukken! Dan heb je hem! Succes.
Doet ie niet bij mij! Maar ik zit achter een Mac, dat kan het zijn....
aha, heb je wel word? Want dan kan je bij symbols kijken wat je moet gebruiken... Of iets wat op word lijkt?
zo zal nog even schrijven hoe het was!

Het was super, wat een mooi eiland wat een overweldigende natuur! De boottocht was ook erg mooi en leuk, heerlijk gegeten zowel aan boord als in Mariehamn zelf en niet super duur. Beetje duurder dan in Nederland maar ik had erger verwacht.

Wat helaas tegenviel was het hotel. Erg kleine kamer met matig bed en wat vooral vervelend was, was dat we op een gang met een boel jeugd zaten die het nodig vonden om een feestje te trappen. Uiteindelijk 2 keer bewaking gebeld en toen werd het rustiger. Niet heel lekker geslapen dus.

Zondag was alles dicht en reden ook de bussen niet, toen maar een mooie wandeling door de natuur gemaakt, was ook erg de moeite waard!

Al met al gaan wij zeker terug maar dan een keer in de zomer, huren we fiets of scooter en gaan we de diverse eilanden verkennen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven