En nu...?

13-02-2011 13:33 1190 berichten
Ik hoor het jullie al zeggen: daar is ze weer met haar collega... Ik hoop echter dat jullie mijn verhaal toch ff willen lezen en erop willen reageren. Ik weet namelijk nu echt niet meer wat ik moet.

Ik vind dus al een hele tijd een collega meer dan leuk. Hij werkt op een hele andere afdeling, in een heel ander gebouw dan ik, dus ik zie hem maar af en toe even voorbij komen.

Laatst zat ik huisjes te kijken op Funda toen hij even bij ons op de afdeling was. Ik had een leuk appartement gezien en het toeval wilde dat een familielid in die flat woont en dat die zijn appartement te koop gaat zetten. Hij (laat ik hem R. noemen) vroeg dus of ik het leuk zou vinden om een keer rond te kijken, zodat ik een idee zou krijgen van de woning.

Zo gezegd, zo gedaan. We zjn een keer langsgeweest. Daar gegeten, huis bekeken en gezellig gekletst. Daarna bracht R. me naar huis en hebben we bij mij nog een kop thee gedronken. Het was een gezellige avond: serieus gepraat, maar ook gelachen. Het huis zag er ook goed uit, wel een woning waar ik mezelf in zou zien.

Ik heb een en ander een beetje laten bezinken en ik kwam tot de conclusie dat ik de woning best nog een 2e keer zou willen zien. Ik durfde er alleen niet over te beginnen bij R., omdat ik niet wilde dat hij zou denken dat het om hem ging.

R. was een tijdje ziek met een flinke griep en hij sprak me toen een keertje aan op Hyves. Hij wilde niet dat ik dacht dat hij me stalkte, maar hij was benieuwd of ik nog huisjes had bekeken etc. Hij vroeg toen of ik het leuk zou vinden om nog een keer een bakkie te doen bij zijn broer.Toen hij weer op het werk was mailde hij me vrij snel wanneer ik zou kunnen. Toen hij bij ons op de afdeling was vroeg hij me heel omslachtig om mijn telefoonnummer en diezelfde avond kreeg ik een smsje of ik vrijdag (eergisteren dus) zin had om eerst wat te gaan eten en daarna naar het huis te gaan.

Eerst zijn we afgelopen vrijdag dus wat gaan eten. Daarna naar het huis en daar zijn we weer een hele tijd geweest. Heb foto's gemaakt van het huis. Daarna zijn we nog even naar het strand geweest en daar arm in arm rondgelopen en vervolgens bracht ie me weer naar huis. Hij vroeg of ie nog ff naar het toilet mocht bij mij. Prima natuurlijk en ik heb nog een kop thee gezet voor ons. Weer een tijdje zitten praten en toe zei hij dat hij wel eens op het waterbed wilde liggen. Dat mocht ie natuurlijk best ff testen van mij, dus hij ging liggen en hij vond het heerlijk. Ondertussen was het al half 12 en ik bood (meer grappend) aan dat hij best mocht bljven liggen. Tot mijn verbazing ging hij zijn stropdas en schoenen uitdoen en toen schoot ik enigzins in de stress. Maar goed, uiterlijk bleef ik kalm en ik ging gewoon naast hem liggen. Weer liggen kletsen, steeds dichter bij elkaar. Ik deed het licht uit en hij ging lekker tegen me aan liggen. Opeens begon hij me heel lief in mijn nek te zoenen, maar hij liet het aan mij over of ik erin meeging. Uiteindelijk hebben we dus liggen zoenen, beetje strelen en wat handwerk. Hij heeft me heel lief vastgehouden de hele nacht. Hij was wel vrij snel weg, zei wel dat ie het fijn had gevonden. Wat moet ik hier nu mee? Ik vind hem nu nog veel leuker en ik wil meer, maar ik heb geen idee waarom hij dit heeft gedaan..

Wat denken jullie?

Duizendmaal excuses voor het lange verhaal, hoop dat het een beetje begrijpelijk is.
Alle reacties Link kopieren
quote:_yellowlove_ schreef op 07 april 2011 @ 10:45:

De wijze Summerdance zei mij ooit, dat je niet iets kunt loslaten wat je niet eens vasthoudt. Het is wel waar, er is niets om los te laten, hij wil geen relatie met je, dus het enige wat je zou kunnen 'loslaten' is jouw gedachtegang over het gebeuren, maar dat is het dan ook....

Wat ben je toch een topper YL!

(en je maakt me verlegen)
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

De wijze Summerdance zei mij ooit, dat je niet iets kunt loslaten wat je niet eens vasthoudt. Het is wel waar, er is niets om los te laten, hij wil geen relatie met je, dus het enige wat je zou kunnen 'loslaten' is jouw gedachtegang over het gebeuren, maar dat is het dan ook....

Ik heb ook niet vaak (lees ongeveer nooit ) sjans van mannen, maar ik heb toch nog 2 relaties achter de rug. Dat gebeurde eigenlijk gewoon soort van per ongeluk. En ik vind mezelf best leuk (alhoewel ik heel wat issues heb) maar ik ben niet knap,en ook niet slank. Het kan heus wel.

Misschien kun je met iemand praten , een hulpverlener, om je zelfvertrouwen wat op te vijzelen?

En ik vind mezelf best leuk (alhoewel ik heel wat issues heb) maar ik ben niet knap,en ook niet slank. Het kan heus wel.

OT: Yellow, je kan je zelf niet knap en ook niet slank vinden, maar zonder je ooit gezien te hebben, weet ik dat je een vreselijk aantrekkelijke vrouw bent. En dat puur gebaseerd op je altijd vriendelijke, aardige en meelevende antwoorden. Net als Summer trouwens en Eleonora en Lolapop en...zal ik nog ff doorgaan?

Haal jezelf dus aub nooit meer zo naarbeneden, door te zeggen dat je niet knap bent! Jij bent een mooi mens vanbinnen en dat is vele malen beter dan een leuke verpakking, dis uiteindelijk ook over de datum gaat. En jouw persoonlijkheid hopelijk nooit!
Nope
quote:baby_ernie80 schreef op 07 april 2011 @ 12:03:

[...]

Ik denk niet dat je onbenaderbaar overkomt. Eerder tegenovergesteld. Je wilt te graag. Maak niet de fout te denken dat mannen het niet doorhebben, want zo blind-voor-signalen als ze zich voordoen, zijn ze helemaal niet. Da's gewoon een excuus om, als ze niet geïnteresseerd zijn, niets te hoeven doen. Deze man heeft de horizontale mambo met je gedaan en heeft vervolgens geen enkele moeite gedaan om er meer van te maken. Een man die echt geinteresseerd is in meer, spaart kosten noch moeite om je dat duidelijk te maken. Deze man doet NIETS van dat alles. Trek je conclusie.

Richt je huis in zoals jij je er lekker bij voelt en doe hetzelfde met je leven. Zorg dat je in de eerste plaats gelukkig wordt met jezelf, want volgens mij ben je dat totaal niet. Pas als jij tevreden bent met wie jij bent, heb je een man iets te bieden. En als jij zelfverzekerd in je schoenen staat en uitstraalt dat jij gelukkig bent met je leven, komen de mannen vanzelf naar je toe. Die zoeken geen bang vogeltje dat ze eerst op moeten lappen voor het iets wordt. Die zoeken een mooie pauw waar ze bij hun vrienden mee kunnen pronken....
quote:Leaf schreef op 07 april 2011 @ 10:16:

Ik denk dat een van de redenen dat ik het zo slecht los kan laten is dat ik gewoon echt het gevoel heb dat er iets is tussen ons, maar ja, dat zal ik me wel verbeelden omdat ik het graag wil...

Kun je omschrijven wat dat 'iets' dan is?

Is dat niet een ideaalbeeld van wat jij denkt hoe een relatie moet zijn?

En als je dan nu eens kijkt naar wat er in de realiteit is gebeurd. Klopt het dan met wat je voelt dat er tussen jullie is?

En dan niet meteen feiten gaan interpreteren, maar kijken of hetgeen er tussen jullie gebeurd is ook echt past bij het idee dat jij hebt van wat er tussen jullie is.

Als er íets is, wat zou hij dan gedaan hebben, en wat heeft hij werkelijk gedaan? Wil je meer van wat er nu gebeurd is, of wil je het anders?

Ik denk dat dit sowieso heel moelijk is om te doen, voor iedereen. Ik denk ook dat het goed is om met iemand hierover te praten die hier er goed in thuis is om dingen op een rijtje te zetten. Bijvoorbeeld een therapeut.
Oke, ik ga een poging doen.

Laten we voorop stellen dat hij weet dat ik hem leuk vind. Ik weet niet of hij weet dat ik verliefd op hem ben...

We hadden een gesprek over wat we zouden willen veranderen aan onszelf. Ik zei dat ik wel wat spontaner en minder geremd zou willen zijn. Niet over alles dagen nadenken en alles tot in de kleinste details analyseren en vervolgens niks doen omdat ik het niet durf. Hij vroeg of ik een voorbeeld kon geven en ik gaf als antwoord dat ik bang ben om een blauwtje te lopen. Hij gaf toen als antwoord dat ik dan misschien iets moois mis zou lopen en wie niet waagt wie niet wint. Volgens mij had hij echt wel door dat het indirect over hem ging. Bedoelt hij dit nou algemeen of wil hij ermee zeggen dat het niet negatief zal uitpakken als ik het zou doen.

Hij raakt me telkens aan, over mijn rug wrijven, per ongeluk mijn arm aanraken, mijn been aanraken etc. Hij flirt met me. Hij heeft me vertrouwelijke dingen verteld.

Vanmiddag was hij bij ons in het pand toen ik terugkwam van pauze en hij kwam meteen op me af en liep een beetje om me heen te dralen en liep met me mee naar mijn werkplek. Hij vroeg of het wel goed met me ging. Allemaal dat soort dingetjes...
Hij staat zeker alweer een tijdje droog..... Leaf, nogmaals, een man die het serieus met je meent, die onderneemt actie. Deze man heeft alleen maar gladde praatjes, omdat ie weet wat er in jouw slipje gebeurt als ie maar lang genoeg jou aanpraat wat je horen wilt..... Hij geeft je net genoeg zetjes om je weer in zijn hoek te krijgen en als ie je straks eenmaal weer gehad heeft, is het weer buddy-tijd, net zolang tot ie weer een keer zin heeft zonder moeite te hoeven doen.
Leaf, ik ken deze man natuurlijk niet, maar hij klinkt mij erg gladjes in de oren, Ik krijg het gevoel dat hij heel goed weet hoe hij jou moet benaderen en hoe hij jou moet 'inpakken'.

Hij weet en voelt namelijk donders goed dat jij verliefd om hem bent.

Ik vind dat hij, als hij een relatie met jou wil, de eerste stap dan maar moet zetten.

Als hij echt iets met je wil, zal hij daartoe vanzelf initiatieven nemen (en daarmee bedoel ik dus niet weer zo'n rotsmoes verzinnen om bij jou in bed te belanden, zoals de 1e keer)

Ik zou als ik jou was zelf die 1e stap niet zetten, want volgens mij is de kans groot dat je wordt teleurgesteld.

Hij wil volgens mij geen relatie met jou, maar ik denk dat hij de aandacht erg plezierig vindt en dat laat hij zich lekker aanleunen.

Ik weet dat het allemaal speculaties zijn, maar ik heb zelf ook wel het e.e.a. meegemaakt op relatiegebied en meen dus ook wel over enige mensenkennis te beschikken....

Wat ik me trouwens afvraag; heb je hem weleens op de man af gevraagd waarom hij destijds niet op jouw sms heeft gereageerd? Ben ik wel heel benieuwd naar.
Het is al wel vaker op dit forum gezegd: doe nu eens alsof je verhaal door iemand anders wordt geschreven en bedenk dan wat jij voor advies zou geven.

Hij speelt met je en jij trapt er weer met open ogen in, want je wilt het zo graag. Kijk in de spiegel en zeg "ik verdien het om als een speelbal te worden gebruikt." Als het goed is, lukt dat je niet. Get it? Echt, kies voor jezelf en laat hem links liggen.
Beste Leaf,

Ik heb het hele verhaal meegelezen en ik vind het heel dapper dat je dit allemaal zo op het net plaatst. Het zijn allemaal eerlijke gevoelens en daar hoef je je niet voor te schamen hoor. Je doet me een beetje denken aan Bridget Jones en dat bedoel ik positief hoor :>)

Volg gewoon je gevoel en ik heb niet het idee dat hij je helemaal niet ziet zitten maar misschien vind hij het ook moeilijk?

Succes met deze matters of the heart.

xxx
quote:Leaf schreef op 07 april 2011 @ 15:31:

We hadden een gesprek over wat we zouden willen veranderen aan onszelf. Ik zei dat ik wel wat spontaner en minder geremd zou willen zijn. Niet over alles dagen nadenken en alles tot in de kleinste details analyseren en vervolgens niks doen omdat ik het niet durf. Hij vroeg of ik een voorbeeld kon geven en ik gaf als antwoord dat ik bang ben om een blauwtje te lopen. Hij gaf toen als antwoord dat ik dan misschien iets moois mis zou lopen en wie niet waagt wie niet wint.

Nou daar heeft hij toch ook gewoon gelijk in!

Je loopt ook de kans om iets moois mis te lopen

Volgens mij had hij echt wel door dat het indirect over hem ging.

Geloof me, mannen (en vrouwen) zijn niet zo goed in het lezen van indirecte signalen, je HOOPT het dat is wat anders

Bedoelt hij dit nou algemeen of wil hij ermee zeggen dat het niet negatief zal uitpakken als ik het zou doen.

Hij bedoeld het algemeen!

Hij raakt me telkens aan, over mijn rug wrijven, per ongeluk mijn arm aanraken, mijn been aanraken etc. Hij flirt met me. Hij heeft me vertrouwelijke dingen verteld.

Dan noemen ze, iemand warm maken voor een oud Hollanschs potje neuken op het waterbed!

Vanmiddag was hij bij ons in het pand toen ik terugkwam van pauze en hij kwam meteen op me af en liep een beetje om me heen te dralen en liep met me mee naar mijn werkplek. Hij vroeg of het wel goed met me ging. Allemaal dat soort dingetjes...Ik zie hier geen dingetjes in waaruit blijkt dat hij stapelmesjogge op je is hoor.

Ik lees wel dat je in je hoofd alles aan het romantiseren bent
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 07 april 2011 @ 13:02:

[...]

OT: Yellow, je kan je zelf niet knap en ook niet slank vinden, maar zonder je ooit gezien te hebben, weet ik dat je een vreselijk aantrekkelijke vrouw bent. En dat puur gebaseerd op je altijd vriendelijke, aardige en meelevende antwoorden. Net als Summer trouwens en Eleonora en Lolapop en...zal ik nog ff doorgaan?

Haal jezelf dus aub nooit meer zo naarbeneden, door te zeggen dat je niet knap bent! Jij bent een mooi mens vanbinnen en dat is vele malen beter dan een leuke verpakking, dis uiteindelijk ook over de datum gaat. En jouw persoonlijkheid hopelijk nooit!

Aaah wat lief

Het was niet bedoeld om mezelf naar beneden te halen hoor, ik heb echt veel te bieden vind ik, maar ik ben geen topmodel

Liesbeth, sorry dat ik je geschokt heb?

Ontopic:

Leaf, niemand weet wat hij nou wel of niet precies voelt natuurlijk. Ik weet wel , dat veel mannen niet zo bezig zijn met spelletjes als wji denken. Ik heb ook een keer iemand leuk gevonden, dat gezegd, en hij vond mij niet op die manier leuk. En daarna hadden we PRECIES zo'n gesprek als jij beschreef (met het blauwtje lopen) en toen dacht ik : Aha, je wil wel. Maar nee, nog steeds niet.... Later zijn we goed bevriend geraakt, en heb ik het gevraagd, maar hij dacht dat toen hij zei dat hij niet wilde, het dus duidelijk was dat die weg nooit ingeslagen ging worden, en vanaf toen waren we vrienden. ik zag het wat anders kennelijk, maar ik hoor wel vaker dat mannen heel gemakkelijk om kunnen gaan met dit soort dingen.

Pas in ieder geval goed op jezelf he, en ga geen grenzen overschrijden.
Maar het zou toch ook kunnen dat hij gewoon vrienden met Leaf wil zijn? Denk ik echt, dat dat een optie is, het hoeft niet meteen een superklootzak te zijn
quote:_yellowlove_ schreef op 07 april 2011 @ 18:09:

Maar het zou toch ook kunnen dat hij gewoon vrienden met Leaf wil zijn? Denk ik echt, dat dat een optie is, het hoeft niet meteen een superklootzak te zijnIk denk dat ie een "friends with benefits" wil. Leuk voor de n*uk en niet de lasten, wel de lusten.
quote:_yellowlove_ schreef op 07 april 2011 @ 18:09:

Maar het zou toch ook kunnen dat hij gewoon vrienden met Leaf wil zijn? Denk ik echt, dat dat een optie is, het hoeft niet meteen een superklootzak te zijn

Oh, maar dat geloof ik ook hoor!

Hij wil gewoon vrienden zijn en zo af en toe even uitrusten op het waterbed

Ik heb ook maanden zo'n vriend gehad, maar ik heb me nooit geen enkele illusie gemaakt dat hij misschien wel meer wilde dan gezellige avondjes op de bank/bed
quote:baby_ernie80 schreef op 07 april 2011 @ 18:20:

[...]

Ik denk dat ie een "friends with benefits" wil. Leuk voor de n*uk en niet de lasten, wel de lusten.

Ernie, zoals jij het nu zegt klinkt het wel als iets heel negatiefs

Maar ik vind het eigenlijk helemaal niet iets negatiefs

Je moet alleen van twee kanten wel weten dat dit het is en dat er niet meer gaat komen

En echt......hij WIL niet meer, Leaf wel en dus moet ze er in mijn ogen mee stoppen omdat ze er anders maar steeds over blijft fantaseren
Ik bedoel het niet als iets negatiefs Summerdance. Het was mijn manier om te laten zien aan Leaf dat zij er andere verwachtingen van heeft dan hij. Hij wil best vrienden met haar zijn en zal haar ook echt wel een leuke meid vinden en af en toe, zoals jij het zegt, zal hij even willen uitrusten op het waterbed. Maar meer niet. Wellicht heb ik het dan wat grof of negatief verwoord, maar feitelijk zeggen jij en ik hetzelfde: ze zitten niet op hetzelfde level qua verwachtingen....
Dat dacht ik ook wel hoor Ernie, maar ik dacht ik check het even!

(

off topic, leuk je te zien MET avatOr
quote:Summerdance schreef op 07 april 2011 @ 18:59:

Dat dacht ik ook wel hoor Ernie, maar ik dacht ik check het even!

(

off topic, leuk je te zien MET avatOr Dank je. Voel me een stuk minder "grijze muis in de massa"
Leaf,

Ik vroeg je om eens na te gaan wat er in realiteit gebeurd was. Je geeft een opsomming van allemaal dingen die er gebeurd zijn. Maar wat mij opvalt is dat je een heleboel weglaat. Je schrijft alleen de dingen op die zouden kunnen wijzen naar een mogelijke relatie.

Kijk nog eens, maar dan naar het hele plaatje. Dus niet kijken naar wat wijst op dat er meer is, maar gewoon alles zonder dat je meteen er een gedachte aanhangt welke kant het opgaat.

In eerdere mails viel me ook al op dat je mails waren dat hij óf dingen deed omdat hij wat zou willen met je óf dat de dingen die hij deed er op wezen dat hij je helemaal niks vond.

Het is lastig om alles gewoon zonder verdere bijgedachten te bekijken. De volgende stap is nog moeilijker, om vervolgens te kijken wat jouw gevoel er dan bij is (niet wat hij er mee zou kunnen bedoelen!)

Ken je iemand in je omgeving die je hier mee zou kunnen helpen?
Leaf, ik vroeg me af hoe het nu met je gaat?
Hmmm hij gaat op je waterbed liggen om het even te "testen". Sorry hoor, maar daar gingen bij mij de alarmbellen even rinkelen. Hele grote alarmbellen!

Als een collega (toch altijd wel een extra 'gevoelige' situatie) je echt leuk vindt, pakt hij dat dan niet op een andere manier aan? Ik zou zeker zelf ëven geen contact opnemen. Als hij je echt leuk vindt, dan vindt hij jou wel weer. Zo cliche, maar ik geloof daar echt heilig in. Mannen zijn alles behalve complex. Ja is ja en nee is nee. Vaagheden en alles waar je teveel over moet nadenken in een prille liefdessituatie zijn een NEE. Kortom, niet teveel nadenken en nog even geen conclusies trekken en ook zeker geen plaats voor hem maken in het waterbed ;)
Arme leaf

Begrijp wel dat ze even stil is. Ze wordt gecrucified na haar postings.

Vind dit forum wel interessant maar erg bitchy en tekent de norm voor NL.
Nesbojofan, heb je ook andere topics van Leaf gelezen? En gezien hoe er al lange tijd (heel begripvol) op haar gereageerd is? Ik denk het niet, anders zou jij dit topic beter in de context weten te plaatsen.
Ik denk, ik meld me weer even Ik ben helemaal niet boos ofzo, maar heb het heel erg druk met die verhuizing.

Ik hecht nog steeds heel veel waarde aan jullie commentaar omdat ik weet dat ik dingen soms toch te veel door een roze bril neig te zien.

Ik heb besloten om nog maar wat meer afstand van R te bewaren (nu deed ik dat al, want ik zocht al nauwelijks contact), dan krijg ik hem misschien sneller uit mijn hoofd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven