Hoe lang strijken jullie gemiddeld?

07-04-2011 21:16 192 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er net zo'n 2,5 uur over gedaan om 1 flinke wasmand weg te strijken! Ik vind dit verschrikkelijk lang duren. En dan ben ik nog niet eens een pietje precies.

Vaak stel ik het uit, omdat ik wel betere dingen te doen heb in 2,5 uur. (Zoals afstuderen...) Met als gevolg dat het er een week later nog staat en er al weer een wasmand extra bij staat te wachten, wat nóg langer duurt!

Nu is het alleen nog maar de was van mij en mijn vriend, maar hoe moet dat dan als we straks een gezin met kinderen hebben? . Ben bang dat ik er een dagtaak aan ga krijgen!

Ik heb een stoomstrijkijzer. Maakt een stoomgenerator nog wat uit in snelheid? En hoe doen jullie dat met dekbedovertrekken? Ik doe ze nu maar gewoon verkreukeld om de dekens, want strijken lukt me niet. Veel te groot! Voor ik aan het eind ben, is de bovenkant al weer gekreukt.

Hoe lang doen jullie gemiddeld over 1 mand was? (Voor degenen die de moeite nemen om te strijken tenminste want ik lees ook veel verhalen van mensen die niet/nauwelijks strijken ).
Gemiddeld zo'n 2 minuten per 2 maanden. Alleen als het echt niet anders kan,
I choose happy!
gemiddeld 10 minuten per jaar
Ik koop voornamelijk strijkvrije kleding. Als ik een blouse heb die echt gestreken moet worden draag ik hem 1 keer per drie maanden. alleen toen ik net bevallen was streek ik me helemaal de rimbam. Heerlijk vond ik dat!

Ik kijk wel eens met stiekem verlangen naar die TellSellreclame van dat bolletje met uitsteeksels dat je in de droger kan stoppen. En dan is ál je was voor áltijd heel kreukvrij

Zou het helpen? Wie weet ut?
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Oh ik lees nu pas de hele openingspost.

Dekbedovertrek strijken???

ammenooitniet....
Ik heb niet alles gelezen maar wat FIJN om te lezen dat er zoveel van jullie NIET strijken! (ivm slechte huisvrouw voelen)

Ik strijk NOOIT!

Man strijkt zijn eigen overhemden.

Mijn schoonmoeder vindt het heel raar dat er hier nooit gestreken wordt maar zij geniet van strijken.

Die 1 of 2 jurkjes die ik heb die gestreken moeten worden omdat het er anders echt niet uitziet, bewaar ik dan ook altijd voor haar

en anders draag ik ze gewoon niet....
het leeft wel trouwens hè, wel /niet strijken. Binnen het uur 6 pagina's vol over strijken Hebben we allemaal behoefte aan andijvie ofzo?
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
quote:ika35 schreef op 07 april 2011 @ 22:08:

gemiddeld 10 minuten per jaar
quote:AlettaJacobs schreef op 07 april 2011 @ 21:20:

En als ik strijk, dan strijk ik snel: alleen wat ik nodig heb (bloesje) en alleen wanneer ik het nodig heb (sollicitatiegesprek). Dekbedovertrekken strijk ik dus niet, want niet nodig, want niet zichtbaar bij sollicitatiegesprek.
quote:ika35 schreef op 07 april 2011 @ 22:09:

Oh ik lees nu pas de hele openingspost.

Dekbedovertrek strijken???

ammenooitniet....Het schijnt heel fijn te zijn (ik vertik het ook hoor, zo groot is de strijkplank hier trouwens ook niet. Geloof ik. *weet niet eens waar de strijkplank ligt*)
Oftewel, even een samenvatting van het topic en antwoord op je vragen: niet, niet, en niet.
quote:gember999 schreef op 07 april 2011 @ 21:20:

alles bijelkaar strijk ik percies 0 minuten per wasmand. Ik heb wel wat beters te doen...

Dit dus..

vind het vouwen al een opgave.. pff.
Later is nu
Ik strijk nooit. Ik koop ook nooit meer dingen die kreukelen. Vroeger had ik altijd kleding van viscose en was ik uren bezig met strijken. Gelukkig streek mijn toenmalige vriend want ik heb er echt een hekel aan. Maar nu heb ik niets meer wat gestreken hoeft te worden. Ik heb wel ergens een strijkbout en strijkplank hoor. Maar denk dat ik het al een paar jaar niet meer heb gebruikt.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Wij strijken, op zo nu en dan een enkel(e) blouse / overhemd na, niet. Zonde van de tijd. Idd geen kleding kopen dat gestreken moet worden, bij het ophangen van de was deze goed uitkloppen en netjes ophangen, de was netjes opvouwen, en dan plet de stapel zichzelf ook nog een beetje. Het strijken van handdoeken en beddegoed vind ik helemaal zonde van de tijd en ontzettend onnodig > ben je van de werkverschaffing?
strijk het wanneer ik het aandoe. Scheelt een hoop tijd die ik liever aan andere dingen besteed. Ten 2e is mijn kast zo vol dat ik het toch opnieuw moet strijken al ik iets eruit haal.
Ik strijk praktisch nooit. Vriend strijkt z'n eigen bloezen. Mijn dochter heeft niks wat gestreken moet worden.

Ik zie je probleem niet zo, eigenlijk!
Ik ben een heel slechte huisvrouw, maar ik strijk wel. Ik begrijp niet dat anderen dat niet doen, omdat ik zou vinden dat mijn gezin er armoedig bij zou lopen in ongestreken kleding. En toch valt het me bij anderen nooit zo op, dat de kleding niet gestreken is. Gek is dat.

Voor een gezin met (nu nog) één dochter van drie strijk ik zo 1;5 uur per week. Er is een tweeling op komst, ik hou mijn hart vast .
hihhi ben eigenlijk verbaasd hoe weinig er gestreken word. Ik verklaar mezelf nu ook voor gek, ik strijk alles, voor mijn man, mijn dochter en mijzelf. Ook mijn dekbedovertrekken welke elke week lekker buiten hangen strijk ik. En mijn keukenhanddoekjes en zelfs de boxers van mijn man... Gem strijk ik 1 a 1,5 uur per keer en dit zo'n 3 keer per week :D
Waarom strijk je in vredesnaam boxers? Die heb ik nog nooit gekreukd gehad. Of bedoelen jullie van die wijde 'laat maar hangen' dingen?
Ik heb iemand die tegen betaling voor mij strijkt ideaal! Geen idee hoe lang ze ermee bezig is betaal gewoon een vast bedrag per lading.
Nee gewoon met zo'n strak pijpje zeg maar hihihi en ja waarom? omdat me dat vroeger zo geleerd is, ben eigenlijk altijd in en om het huis en strijken ach het is mijn hobby niet maar vind het fijn als ik geen kreukels heb :D
quote:Quacker schreef op 07 april 2011 @ 22:27:

Ik ben een heel slechte huisvrouw, maar ik strijk wel. Ik begrijp niet dat anderen dat niet doen, omdat ik zou vinden dat mijn gezin er armoedig bij zou lopen in ongestreken kleding. En toch valt het me bij anderen nooit zo op, dat de kleding niet gestreken is. Gek is dat.

Voor een gezin met (nu nog) één dochter van drie strijk ik zo 1;5 uur per week. Er is een tweeling op komst, ik hou mijn hart vast .

Het meeste valt mij het niet strijken op bij de onderkant van broeken, vanaf de knie is het dan gekreukt.

En overhemden zie ik het aan, soms ziet het er wel redelijk glad uit, maar toch ongestreken.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Als je t-shirt goed opvouwt en netjes opstapelt dan hoef je ze niet te strijken. De wasmachine sowieso niet te vol doen want als je het te vol doet komt het er met kreukels uit. Idem met de wasdroger

Ik ken iemand die zelfs de washandjes strijkt! Ik heb haar voor gek verklaard
Ik was vroegah ook zo'n fanaat. Stond iedere week een avond lang voor de tv te srijken. Tot manlief na mijn zoveelste klaagzang zei 'dan hou je er toch mee op'. En dat heb ik gedaan, zo'n twee en half jaar geleden. En ik heb er nog nooit iemand over gehoord.

Gewoon de was direct uit de machine halen als die klaar is, goed uitkloppen, recht ophangen en voila.
The time is now
Ik strijk misschien 1 keer per twee maanden een hele mand, dan ben ik wel 2 uur bezig. Maar ik heb ook niet zo`n super strijkijzer.

Verder hang ik heel veel op, ik heb geen droger.

Dekbedovertrek goed over de traprailing hangen van de zolder, of over een deur. 10 min liggen en het is gekreukt.

Als ik een blouse eerder aan wil dan strijk ik dit tussendoor.
Ik streek nooit tot ik samen ging wonen. Nu strijkt hij vaak. Als het echt moet doe ik het, maar alleen onder het genot van een programma als Boer zoekt vrouw en een glaasje wijn;-))

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven